12o Νηπιαγωγείο Γλυφάδας

we are equal- we have the same rights

Παππούς – Γιαγιά

Οκτ 20164

Εχθές μοιράσαμε στα παιδιά ένα φύλλο ερωτήσεων προς τον παππού ή τη γιαγιά τους, όποιον από τους δύο τα ίδια διάλεγαν. Οι ερωτήσεις αφορούσαν τις προτιμήσεις τους στην παιδική τους ηλικία.Π.χ ποιο ήταν το αγαπημένο τους παιχνίδι, ποιο ήταν το αγαπημένο τους φαγητό, μάθημα στο σχολείο,τραγούδι, η αγαπημένη τους ασχολία. Αν έκαναν σκανδαλιές οι γονείς τους τι θέση έπαιρναν; Ποιο ήταν το επάγγελμά τους;

Τα παιδιά ανέλαβαν το ρόλο δημοσιογράφου και με τη βοήθεια των ερωτήσεων έπρεπε να πάρουν συνέντευξη από τον παππού ή τη γιαγιά τους και σήμερα να μας την παρουσιάσουν για να τους γνωρίσουμε όλοι.Πραγματικά οι δημοσιογράφοι του νηπιαγωγείου μας έκαναν εξαίρετη δουλειά και οι παρουσιάσεις τους είχαν μεγάλο ενδιαφέρον. Λάβαμε όλοι θέση μπροστά στην τηλεόραση και άρχισε η εκπομπή για την ενημέρωσή μας. Θέμα: ΄΄ Ο παππούς ή η γιαγιά μου παιδί΄΄.

Εικόνα1     Εικόνα2

Επίσης ασχοληθήκαμε και με τα πρώτα γράμματα των λέξεων παππούς (Ππ) και γιαγιά(Γ,γ). Πώς γράφονται, πώς βγαίνει ο ήχος του καθενός, πώς πρέπει να τοποθετηθούν η γλώσσα ή τα χείλη .

Τα παιδιά έφεραν φωτογραφίες και εικόνες αντικειμένων που άρχιζαν από τα συγκεκριμένα γράμματα , τις οποίες κόλλησαν στις εργασίες τους.

IMG_5664 IMG_5665 IMG_5666 IMG_5667

Οι εργασίες μας:

Εικόνα3 Εικόνα4 Εικόνα5

Τα φύλλα εργασίας:

Εικόνα6 Εικόνα7

από κάτω από: Παππούς - Γιαγιά | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Παππούς – Γιαγιά    

1η Οκτωβρίου : Παγκόσμια ημέρα τρίτης ηλικίας

Οκτ 20163

Σήμερα, λόγω της παγκόσμιας ημέρας τρίτης ηλικίας που ήταν Σάββατο, μιλήσαμε με τα παιδιά για τους παππούδες και τις γιαγιάδες που αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της οικογένειάς μας. Κάναμε αναφορά στην αναπτυξιακή εξέλιξη του ανθρώπου : μωρό (αγόρι,κορίτσι),παιδί, ενήλικας(άντρας , γυναίκα), ηλικιωμένος(παππούς , γιαγιά).Συζητήσαμε τις διαφορές που παρατηρούνται ανάμεσα στα νεαρά άτομα και στους ηλικιωμένους, π.χ. ρυτίδες, αδυναμία στη βάδιση, στην όραση , στην ακοή, άσπρα μαλλιά κ.α.). Αναφέραμε ότι ο καθένας μας έχει δύο γιαγιάδες και δύο παππούδες, ένα ζευγάρι για τον κάθε γονιό. Κλείσαμε τα μάτια και ο καθένας φαντάστηκε τον εαυτό του πολλά χρόνια μετά τι θα είναι .Παππούς ή γιαγιά; εξηγώντας το λόγο ( τα αγόρια θα γίνουν παππούδες και τα κορίτσια γιαγιάδες). Ξεχωρίσαμε τα πρώτα γράμματα στις λέξεις παππού και γιαγιά( το Ππ και το Γγ) .Το κάθε παιδί ανέφερε ένα περιστατικό από τις στιγμές που περνά μαζί με τον παππού και τη γιαγιά του.

Διαβάσαμε στην τάξη παραμύθια για τη γιαγιά και τον παππού , επιβεβαιώνοντας την επιθυμία των ηλικιωμένων ατόμων να ξαναγίνουν πάλι παιδιά.( Οι παππούδες και οι γιαγιάδες έπαιζαν μπαλόνι , κρυφτό , πατίνι, κυνηγητό, έκαναν πύργους στην άμμο, έτρωγαν παγωτό, έσβηναν κεράκια την τούρτα και έπαιρναν δώρα κ.α.)

Εικόνα1 Εικόνα2

Φτιάξαμε ένα πορτρέτο αγάπης για τους λατρεμένους μας παππούδες και γιαγιάδες χαρίζοντάς τους τις ευχές μας να είναι πάντα καλά.

DSC01329 DSC01328 DSC01334 DSC01333 Εικόνα5 Εικόνα4

(Ιδέα από το pinterest)

 

Τραγουδήσαμε , χορέψαμε και συζητήσαμε πάνω στις εικόνες του βίντεο του τραγουδιού: ΄ Όταν γίνεις γιαγιά΄΄.

 

από κάτω από: Παππούς - Γιαγιά | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο 1η Οκτωβρίου : Παγκόσμια ημέρα τρίτης ηλικίας    

Η διαμάχη της θεάς Αθηνάς και του θεού Ποσειδώνα

Οκτ 20162

Αυτήν τη βδομάδα το ολοήμερο τμήμα ασχολήθηκε με τη φιλονικία των 2 θεών και τη νίκη της θεάς Αθηνάς.Σύμφωνα λοιπόν με το μύθο, το όνομα στην πόλη μας δόθηκε μετά την επικράτηση της θεάς Αθηνάς. Τα παιδιά ζωγράφισαν μέσα σε αγγείο τη διαμάχη των 2 θεών.Επίσης κατασκεύασαν με την τεχνική του κολάζ και της ζωγραφικής τα δώρα των θεών στην πόλη, δηλαδή την ελιά και το αλμυρό νερό της θάλασσας.IMG_20160930_160403IMG_20160930_160354IMG_20160930_160343IMG_20160930_115702IMG_20160929_160825

από κάτω από: Ε-Twinning ΄΄ Η πόλη μας΄΄ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Η διαμάχη της θεάς Αθηνάς και του θεού Ποσειδώνα    

Παρθενώνας συνέχεια

Σεπ 201630

Οι φωτογραφίες και οι δουλειές των αρχιτεκτόνων του 12ου Νηπιαγωγείου Γλυφάδας για τον Παρθενώνα.

DSC01300 DSC01302 DSC01304 Picture1

Οι δουλειές μας:

Picture1

DSC01310 DSC01309 DSC01312 Picture5

 

Το φύλλο εργασίας:

Picture6

 

Σήμερα τα παιδιά διαμόρφωσαν τη δική τους πρόσοψη στον Παρθενώνα τους, κόβοντας και κολλώντας τον ακριβή αριθμό κιόνων (8).

Το φύλλο εργασίας:

πππππ

 

Οι δουλειές μας:

1111 DSC01327 DSC01326 DSC01325  Την ιδέα την πήραμε από το blog: http://evaragou.blogspot.com

 

από κάτω από: Ε-Twinning ΄΄ Η πόλη μας΄΄ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Παρθενώνας συνέχεια    

Παρθενώνας

Σεπ 201629

Με τα παιδιά σήμερα ξεφυλλίσαμε βιβλία και είδαμε εκπαιδευτικά βίντεο από το YouTube σχετικά με την κατασκευή του Παρθενώνα . Μιλήσαμε για τον Περικλή , το γλύπτη Φειδία και τους αρχιτέκτονες Ικτίνο και Καλλικράτη. Είδαμε την πρόσοψη του και μετρήσαμε πόσοι κίονες υπάρχουν , τι απεικόνιζαν τ’ αετώματα (ανατολικό αέτωμα: Η γέννηση της θεάς Αθηνάς από το κεφάλι του Δία, δυτικό αέτωμα: Η διαμάχη της θεάς Αθηνάς με το θεό Ποσειδώνα ) , σε ποιο σημείο του ναού βρισκόταν τοποθετημένο το χρυσελεφάντινο άγαλμα της Αθηνάς, ποιος ναός ήταν το Ερέχθειο και από που το καταλαβαίνουμε( Καρυάτιδες), πώς αλλοιώθηκε ο Παρθενώνας και όλα τα κτίσματα της Ακρόπολης στο πέρασμα των χρόνων .

Κάναμε και μια πρώτη αναφορά στους ρυθμούς των κιόνων( ιωνικός, δωρικός, κορινθιακός), είδαμε στο διαδραστικό πίνακα φωτογραφίες από τους τρεις ρυθμούς και ανάλογα με τα χαρακτηριστικά τους προσπαθούσαμε να τους ανακαλύψουμε.

Συμπληρώσαμε και φύλλο εργασίας ωσάν γνήσιοι μηχανικοί και αρχιτέκτονες της εποχής και δημιουργήσαμε τη δική μας πρόσοψη του Παρθενώνα. Οι δουλειές μας θ’ αναρτηθούν αύριο.

Εικόνα1

Ακρόπολη 3D

Η κατασκευή του Παρθενώνα σε 3D αναπαράσταση

 

 

από κάτω από: Ε-Twinning ΄΄ Η πόλη μας΄΄ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Παρθενώνας    

E-Twinning: ”Η πόλη μας”

Σεπ 201628

Με χαρά σας ανακοινώνουμε ότι η αίτηση που είχαμε καταθέσει αρχές Σεπτεμβρίου 2016 για τη συμμετοχή μας σε ευρωπαϊκό πρόγραμμα E-Twinning με θέμα “Η πόλη μας”, έγινε αποδεκτή και επισήμως έχουμε ξεκινήσει με τα παιδιά τη διερεύνηση. Στόχος του προγράμματος αποτελεί η γνωριμία των νηπίων με τα βασικά χαρακτηριστικά γνωρίσματα(ιστορικά και πολιτιστικά) της Αθήνας- προάστια της οποίας είναι οι πόλεις Γλυφάδα και Ελληνικό.

Η διερεύνηση ξεκίνησε με τη γνωριμία του μύθου για την ονομασία της πόλης με τους εμπλεκόμενους ολύμπιους θεούς Αθηνά  και Ποσειδώνα.

Βρήκαμε από το διαδίκτυο αρκετές φωτογραφίες των δύο θεών καθώς και του βασιλιά Κέκροπα που κατά τη βασιλεία του έγινε η διαμάχη των δύο θεών για το ποιος θα λάβει την προστασία της πόλης.Η νίκη της θεάς Αθηνάς που κερδήθηκε προσφέροντας στους κατοίκους της Κεκροπίας καλύτερο δώρο( την ελιά) από τον Ποσειδώνα(αλμυρό νερό), έδωσε την προστασία της πόλης στη θεά και από τότε η πόλη μετονομάστηκε σε Αθήνα. Παρακολουθήσαμε το ΄΄ Μυστηριώδες ΚΟΜΙΚ΄΄ στο οποίο γίνεται αφήγηση από παιδιά του μύθου.

Συμπληρώσαμε ένα φύλλο εργασίας σχετικό με το μύθο και απαντήσαμε στα ερωτήματα που περιείχε κάνοντας μια ανασκόπηση της γνώσης μας.

Το μυστηριώδες ΚΟΜΙΚ 

Οι δουλειές μας:

DSC01276 Εικόνα6

 

Εικόνα12 DSC01279

Το φύλλο εργασίας:

Εικόνα7

 

Μιλήσαμε για τις ιδιότητες των δύο θεών( Αθηνά: θεά της σοφίας και της προστασίας στους αιχμαλώτους πολέμων, Ποσειδώνας: θεός της θάλασσας) και τα χαρακτηριστικά τους σύμβολα( Αθηνά: ελιά, ασπίδα, δόρυ, περικεφαλαία, κουκουβάγια- Ποσειδώνας: άλογο,νερό, θάλασσα, δελφίνι, τρίαινα). Τα παιδιά μεταμορφώθηκαν σε εξερευνητές της αρχαιότητας προσπαθώντας να ξεμπερδέψουν τα χαρακτηριστικά σύμβολα των δύο θεών που είχαν μπερδευτεί συμπληρώνοντας  ανάλογα φύλλα εργασίας .

Οι δουλειές μας:

 

DSC01283 DSC01284 Εικόνα10 Εικόνα11

Τα φύλλα εργασίας:

Εικόνα8 Εικόνα9 Scan_Pic0006 Scan_Pic0007

Μιλήσαμε, διαβάσαμε βιβλία, είδαμε βίντεο από το YouTube για τη γέννηση της θεάς Αθηνάς μέσα από το κεφάλι του πατέρα της Δία , πώς πήρε την προσωνυμία Παλλάδα προς τιμή της καλής της φίλης Παλλάδα την οποία χτύπησε θανάσιμα σε μια αναμέτρησή τους, γιατί η ασπίδα της είχε το κεφάλι της μέδουσας και πώς συνδέεται η θεά Αθηνά με τον Περσέα, πώς ονομαζόταν και που βρισκόταν ο υπέρλαμπρος ναός της (Παρθενώνας). Έγινε και μια αναφορά στο Ερέχθειο και στις Καρυάτιδες που θα συζητήσουμε στα επόμενα μαθήματα. Το μάθημα έγινε συνδιδασκαλία και των δύο τμημάτων.

Αθηνά

Θεά Αθηνά

Περσέας και μέδουσα 

Εικόνα15 Εικόνα16

 

Εικόνα13

μετρούν τους κίονες στην είσοδο του Παρθενώνα

μετρούν τους κίονες στην είσοδο του Παρθενώνα

 

μετρούν τους κίονες στην είσοδο του Παρθενώνα

μετρούν τους κίονες στην είσοδο του Παρθενώνα

Εικόνα17

Μάλιστα δημιουργήσαμε, αντάξιοι γλύπτες αρχαϊκής  εποχής τα δικά μας αγάλματα της θεάς Αθηνάς. Γράψαμε και τον τίτλο του έργου μας- θεά Αθηνά( τα παιδιά που έφυγαν στις 13:00 θα τον γράψουν αύριο)

ΚΑΜΑΡΩΣΤΕ ΤΑ!!!!!!!!

unnamed unnamed (3) unnamed (2) unnamed (1) Εικόνα1

Τα πατρόν της κατασκευής:

χιτώνας και τα δύο κομμάτια της ασπίδας

χιτώνας και τα δύο κομμάτια της ασπίδας

το σώμα της Θεάς Αθηνάς

το σώμα της Θεάς Αθηνάς

Εικόνα4 Εικόνα5

 

από κάτω από: Ε-Twinning ΄΄ Η πόλη μας΄΄ | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο E-Twinning: ”Η πόλη μας”    

Είμαι εγώ και τ’ όνομά μου είναι……..

Σεπ 201623

Σε συνέχεια της ενασχόλησής μας με τα ονόματά μας και τη γραφή αυτών, τα παιδιά έκοψαν και δημιούργησαν το ”εγώ ” τους. Έγραψαν σε καρτέλα το όνομά τους , το διακόσμησαν και το κόλλησαν στο ανθρωπάκι τους.

Τα ”εγώ” μας στολίζουν το ταμπλό της τάξης μας!!!!!!

DSC01272 DSC01273

από κάτω από: Πρώτες μέρες σχολείου | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Είμαι εγώ και τ’ όνομά μου είναι……..    

Ολα όσα θέλετε να μάθετε για τον/την…..

Σεπ 201623

Στην προσπάθειά μας να γνωριστούμε καλύτερα μεταξύ μας φτιάξαμε από ένα σύννεφο πληροφοριών στο κάθε παιδί.Στη μέση έγραψαν και στόλισαν το όνομά τους.Συρράψαμε 5 ακτίνες κάτω από κάθε σύννεφο, όπου γράψαμε τις απαντήσεις των παιδιών στις εξής ερωτήσεις:Πόσο χρονών είσαι; Ποιο είναι το αγαπημένο σου φαγητό; Το αγαπημένο σου χρώμα; Τι σου αρέσει να κάνεις; Τι λένε οι φίλοι σου για μένα;

 

IMG_20160923_143456  IMG_20160923_143512

από κάτω από: Αρχή σχολικής χρονιάς | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ολα όσα θέλετε να μάθετε για τον/την…..    

Πόσα αγόρια; Πόσα κορίτσια έχει η τάξη μου;

Σεπ 201623

Σήμερα ασχοληθήκαμε για πρώτη φορά με την έννοια της αριθμογραμμής από το 1-10. Οι αριθμοί περιέχουν ποσότητες και σύνολα αντικειμένων. Η αρίθμηση δεν είναι ποιηματάκι που τα παιδιά απαγγέλλουν τα ονόματα των αριθμών στη σειρά χωρίς να  κατανοούν  τι σημαίνει ο κάθε αριθμός και γιατί είναι τόσο σημαντικός στη ζωή μας. Για να μπορέσουν τα νήπια να κατανοήσουν τη σημασία των ποσοτήτων που κρύβεται πίσω από την ονομασία του κάθε αριθμού χρειάζεται να δοθούν αφορμές βιωματικής συμμετοχής και ανακάλυψης με διάφορα και διαφορετικά υλικά.

Οι δικές μας αφορμές βιωματικής συμμετοχής και ανακάλυψης περιελάμβαναν καταμέτρηση των αγοριών και των κοριτσιών της τάξης μας.

Μετρήσαμε 6 αγόρια και 7 κορίτσια (είχαμε και απουσίες). Τι σημαίνει το 6 και το 7; Τα παιδιά απάντησαν ότι στην ομάδα του 6 έχουμε ένα αγόρι λιγότερο και στην ομάδα των κοριτσιών (7) έχουμε ένα κορίτσι περισσότερο από τ’ αγόρια. Αντιστοιχίσαμε μαρκαδόρους 1 προς 1 με τις αντίστοιχες ομάδες καθώς και φωτογραφίες αγοριών και κοριτσιών για να φτάσουμε στα συμπεράσματά μας.

Στη συνέχεια χρησιμοποιήσαμε και τους αριθμούς (από το 1-7) τους οποίους βάλαμε στη σωστή σειρά, Όταν δυσκολευόμασταν κοιτάζαμε την αριθμογραμμή για βοήθεια. Ανακαλύψαμε ότι για να πάμε από το 1 στο 2 προσθέτουμε 1 ανθρωπάκι ή μαρκαδόρο, από το 2 στο 3 προσθέτουμε άλλο ένα και ούτω καθεξής μέχρι το 7 ανεβαίνοντας ένα ένα. Πάντα μας περίσσευε μια μονάδα. Και στα ζευγαράκια που φτιάξαμε περίσσευε ένα κορίτσι επιβεβαιώνοντας τις σκέψεις μας.

αντιστοίχιση αγοριών - κοριτσιών με μαρκαδόρους

αντιστοίχιση αγοριών – κοριτσιών με μαρκαδόρους

 

αντιστοίχιση μαρκαδόρων με περισσευούμενο έναν

αντιστοίχιση μαρκαδόρων με περισσευούμενο έναν

 

6 ζευγαράκια  και 1 κορίτσι μόνο του

6 ζευγαράκια και 1 κορίτσι μόνο του

6 ζευγάρια μαρκαδόρων και 1 μόνος του

6 ζευγάρια μαρκαδόρων και 1 μόνος του

Δημιουργία αριθμογραμμής:

DSC01269 DSC01268 DSC01267

από κάτω από: Πρώτες μέρες σχολείου | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Πόσα αγόρια; Πόσα κορίτσια έχει η τάξη μου;    

Λουλούδι φιλίας

Σεπ 201623

Αυτήν τη βδομάδα επικεντρωθήκαμε στο δέσιμο της ομάδας μέσα από παιχνίδια γνωριμίας και εμπιστοσύνης στο ολοήμερο τμήμα.Δημιουργήσαμε το λουλούδι φιλίας, όπου στο κέντρο του λουλουδιού όλα τα παιδιά υπέγραψαν με το όνομά τους αυτό το συμβόλαιο φιλίας.Γύρω από αυτό έβαλαν όλοι το αποτύπωμά τους με τέμπερα.

IMG_20160920_141828

από κάτω από: Αρχή σχολικής χρονιάς | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Λουλούδι φιλίας    
« Παλιότερα άρθραΠιο πρόσφατα άρθρα »

Πρόσφατα σχόλια



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων