12ο Δημοτικό Σχολείο Κορυδαλλού

12ο Δημοτικό Σχολείο Κορυδαλλού

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΒΙΒΛΙΟΥ

Στο πλαίσιο του εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Βιβλίου (23/02/2018),  θα επισκεφθεί το σχολείο μας , την Τετάρτη 25/04/2018, η  συγγραφέας Ελένη Δικαίου.

Η συγγραφέας θα μιλήσει με τους μαθητές των Γ’, Δ’, Ε’ και  Στ’ τάξεων. Οι μαθητές μας έχουν ήδη διαβάσει κάποια από τα βιβλία της και έχουν ετοιμάσει γι’ αυτή κάποιες δραστηριότητες και πολλές ερωτήσεις , για να τη γνωρίσουν καλύτερα.

ΕΓΓΡΑΦΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΗΝ Α΄ ΤΑΞΗ

Εγγραφή  Μαθητών στην Α΄ τάξη

(σύμφωνα με το Π.Δ.  79/2017)

ΠΟΤΕ; Ανακοινώνεται ότι οι εγγραφές των μαθητών/-τριων που θα φοιτήσουν

στην Πρώτη Τάξη του Δημοτικού σχολείου, κατά το σχολικό έτος 2018-2019,

αρχίζουν την Τετάρτη 2 Μαΐου 2018 και λήγουν την Παρασκευή 18 Μαΐου 2018

 

ΠΟΙΟΙ; Φέτος, στην Πρώτη Τάξη του Δημοτικού Σχολείου θα εγγραφούν υποχρεωτικά

παιδιά που γεννήθηκαν από 1-1-2012 μέχρι και 31-12-2012

 

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ Α.  Υποβάλλονται κατά την εγγραφή :
1. Αίτηση-Υπεύθυνη Δήλωση Θα την παραλάβετε από το Σχολείο και θα συμπληρώσετε τα απαραίτητα στοιχεία
2. Βεβαίωση Φοίτησης Νηπιαγωγείου Θα την πάρετε από το Νηπιαγωγείο
3. Αποδεικτικό Διεύθυνσης κατοικίας Αποδεικτικό στοιχείο από το οποίο προκύπτει η διεύθυνση κατοικίας του μαθητή (π.χ. συμβόλαιο , λογαριασμός ηλεκτρικής ενέργειας, λογαριασμός τηλεφώνου, φορολογική δήλωση )
4. Βιβλιάριο Υγείας Φωτοτυπία των σελίδων εμβολιασμού του μαθητή ή άλλο στοιχείο από το οποίο προκύπτει πως έχουν γίνει τα προβλεπόμενα εμβόλια
5. Ατομικό Δελτίο Υγείας Από κρατικό νοσοκομείο ή από ιδιώτη παιδίατρο
Β. Απαιτείται για την εγγραφή :
6. Πρόσφατο Πιστοποιητικό γέννησης Αναζητείται αυτεπάγγελτα από το σχολείο
Γ. Πρόσθετα δικαιολογητικά κατά περίπτωση:
7. Εάν το παιδί πάσχει από χρόνια ασθένεια, σχετική ιατρική γνωμάτευση
8. Σε περίπτωση μαθητών-τριων με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, γνωμάτευση από Κ.Ε.Δ.Δ.Υ.  ή δημόσιο ιατροπαιδαγωγικό κέντρο ή άλλη δημόσια υπηρεσία, χωρίς αυτή να αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής
9. Δικαστική Απόφαση ή Ιδιωτικό Συμφωνητικό Επιμέλειας (σε περίπτωση διαζυγίου ή διάστασης)

 

ΑΛΛΟΔΑΠΟΙ Οι αλλοδαποί μαθητές, εγγράφονται στην Πρώτη Τάξη,

προσκομίζοντας τα δικαιολογητικά που αναφέρονται παραπάνω,

καθώς και ληξιαρχική πράξη γέννησης  ή ομοειδές πιστοποιητικό, επίσημα μεταφρασμένο,

χωρίς να είναι απαραίτητη η πρόσφατη ημερομηνία έκδοσης

 

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ Για περισσότερες πληροφορίες, σχετικά με τις εγγραφές,

στο Δημοτικό Σχολείο ……………………………………………………………………………………………..,

απευθυνθείτε στ..  Διευθυντ….. του (τηλ. επικοινωνίας : …………………………………………………..)

από τις  ……….. μέχρι τις ………..,  τις εξής ημέρες του Μαΐου :

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

 

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Αγαπητοί γονείς,

Σας ενημερώνουμε ότι την Παρασκευή 30/03/2018 θα γίνει ο καθιερωμένος εκκλησιασμός των μαθητών εν όψει  της γιορτής του Πάσχα. Με την επιστροφή στο σχολείο τα μαθήματα θα συνεχιστούν κανονικά.

Ύστερα από τις διακοπές του Πάσχα το σχολείο θα ανοίξει πάλι τη Δευτέρα 16/04/2018.

Η διεύθυνση και το διδακτικό προσωπικό του Σχολείου σας εύχονται ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ και ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ!

Αποτέλεσμα εικόνας για ευχες πασχα

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Στις 21 Μαρτίου θα επισκεφθούν το σχολείο μας γιατροί από το «ΚΕΝΤΡΟ ΜΑΝΑΣ ΚΑΙ ΠΑΙΔΙΟΥ» της Νίκαιας. Παρακαλώ, όσοι γονείς έχετε επιτρέψει τον έλεγχο βιβλιαρίων, να τα αποστείλετε έως την Τρίτη 20 Μαρτίου.

Ευχαριστώ!

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Την Τετάρτη 14 Μαρτίου 2018 το σχολείο θα παραμείνει κλειστό λόγω επιμορφωτικής συνάντησης – σεμιναρίου των δασκάλων με τη Σύμβουλο.

ΕΛΕΓΧΟΙ ΠΡΟΟΔΟΥ Β΄ΤΡΙΜΗΝΟΥ

Τη Δευτέρα 12 Μαρτίου 2018 και ώρα 01:1 5μ.μ. θα δοθούν οι Έλεγχοι Προόδου των μαθητών για το Β΄Τρίμηνο.

ΜΙΚΡΟΣ ΕΥΚΛΕΙΔΗΣ

Την Παρασκευή, 9/3/2018, οι Ε΄και Στ΄τάξεις του σχολείου μας συμμετείχαν στον διαγωνισμό μαθηματικών «ΜΙΚΡΟΣ ΕΥΚΛΕΙΔΗΣ» της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρίας, όπως και κάθε χρόνο.

ΧΕΛΙΔΟΝΙΣΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟ Α2

Τραγουδήσαμε τα κάλαντα του Μάρτη για να καλωσορίσουμε τον ερχομό της άνοιξης, κρατώντας στα χέρια μας τις χελιδόνες που φτιάξαμε με τα χεράκια μας!!

Ακούστε τα!https://www.youtube.com/watch?v=o61QcAxWLS4

Επιμέλεια:Συμεωνίδου Μαρία

ΤΟ Α2 ΚΑΛΩΣΟΡΙΖΕΙ ΤΗΝ ΑΝΟΙΞΗ!!

Πιστοί στην παράδοση οι μαθητές-τριες του Α2 φόρεσαν τον “Μάρτη”,

το βραχιολάκι με την στριμμένη άσπρη και κόκκινη κλωστή !!

Ο Μάρτης πιθανότατα έχει τις ρίζες του στην Αρχαία Ελλάδα, και συγκεκριμένα στα Ελευσίνια Μυστήρια, όπου έδεναν μια κλωστή (την Κρόκη) στο δεξί τους χέρι και το αριστερό τους πόδι. Ο Μάρτης πήρε το όνομα του από το λατινικό όνομα του θεού Άρη (Mars = Άρης). Είναι ο πρώτος μήνας του Ρωμαϊκού ημερολογίου και αντιστοιχεί με τον Ελαφηβολιώνα των Αρχαίων Ελλήνων. Στο Βυζάντιο γιόρταζαν την πρώτη Μαρτίου με σπουδαίες δραστηριότητες. Ο λαογράφος Λουκάτος αναφέρει ότι τα «χελιδονίσματα» προέρχονται από την αρχαιότητα. Την Πρώτη Μαρτίου οι μικροί έφτιαχναν ένα ομοίωμα χελιδονιού και τραγουδώντας το ανάλογο τραγούδι πήγαιναν από σπίτι σε σπίτι για να μαζέψουν αυγά. Σύμφωνα με το έθιμο, από την 1η ως τις 31 του Μάρτη, τα παιδιά φορούν στον καρπό του χεριού τους ένα βραχιολάκι, φτιαγμένο από στριμμένη άσπρη και κόκκινη κλωστή, τον «Μάρτη» ή «Μαρτιά».

Το βραχιολάκι αυτό, σύμφωνα με την παράδοση, το φοράνε κυρίως τα παιδιά για να μην «καούν» και να προστατευτούν από τον ανοιξιάτικο ήλιο.

 

Το βγάζουν στο τέλος του μήνα, ή το αφήνουν πάνω στις τριανταφυλλιές (Rosa) όταν δουν το πρώτο χελιδόνι, για να τον πάρουν τα πουλιά και να χτίσουν τη φωλιά τους.

Σε πολλές περιοχές δένουν το Μάρτη σε κάποιο καρποφόρο δέντρο, ώστε να του χαρίσουν ανθοφορία, ενώ μερικοί τον τοποθετούν κάτω από μια πέτρα κι αν την επόμενη ημέρα βρουν δίπλα της ένα σκουλήκι, σημαίνει ότι η υπόλοιπη χρονιά θα είναι πολύ καλή.

 

ΚΑΛΗ ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ ΑΠΟ ΤΟ Α2

Η Κυρά Σαρακοστή είναι ένα από τα παλαιότερα έθιμα της Ελληνικής κοινωνίας που σχετίζονται με τη γιορτή του Πάσχα. Αποτελεί ένα αυτοσχέδιο ημερολόγιο για την περίοδο της Σαρακοστής ενώ ολόκληρη η παρουσία της Κυράς Σαρακοστής συμβολίζει τη νηστεία και την κατάνυξη των ημερών.

Η Μεγάλη Σαρακοστή είναι η αρχαιότερη από τις μεγάλες νηστείες της Ορθόδοξης Εκκλησίας. Καθιερώθηκε τον 4ο αιώνα. Αρχικά διαρκούσε έξι εβδομάδες ενώ αργότερα προστέθηκε και η έβδομη εβδομάδα και ονομάζεται έτσι γιατί περιλαμβάνει ακριβώς σαράντα ημέρες δηλαδή από την Καθαρά Δευτέρα μέχρι και την Παρασκευή πριν το Σάββατο του Λαζάρου.

Μεγάλη ονομάζεται όχι για τη μεγάλη διάρκειά της αλλά για τη σημασία της που γίνεται σε ανάμνηση των Παθών του Χριστού και αποτελεί την προετοιμασία των πιστών για τη μεγάλη γιορτή του Πάσχα.

Σαρακοστή λέμε τις 40 μέρες πριν από την Κυριακή του Πάσχα. Από πολύ παλιά υπάρχει η συνήθεια να νηστεύουμε, για να μιμηθούμε τη νηστεία που έκανε ο Χριστός στην έρημο. Η Σαρακοστή περνά αργά γι’ αυτούς που νηστεύουν , ιδίως τις τελευταίες μέρες.

Έτσι, επειδή παλιά δεν είχαν τα σημερινά ημερολόγια για να μετρούν το πέρασμα της νηστείας, έφτιαχναν ένα μετρητάρι. Έπαιρναν δηλαδή ένα χαρτί και ζωγράφιζαν τη Σαρακοστή σαν μια καλόγρια, την κυρά –Σαρακοστή. Δεν της έβαζαν στόμα γιατί αντιπροσώπευε τη νηστεία.

Τα χέρια της ήταν σταυρωμένα από τις πολλές προσευχές. Και είχε εφτά πόδια, ένα για κάθε βδομάδα της Σαρακοστής. Με το ψαλίδι κόβανε την κυρά Σαρακοστή και την κρεμούσαν στον τοίχο. Κάθε Σάββατο της έκοβαν ένα πόδι.

Το τελευταίο πόδι το κόβανε το Μεγάλο Σάββατο και το βάζανε μέσα σε ένα ξερό σύκο ή σε ένα καρύδι και όποιος το έβρισκε πίστευαν πως θα ήταν καλότυχος. Αλλού την έκαναν και πάνινη την “κυρά Σαρακοστή” τους και τη γέμιζαν με πούπουλα.

Στον Πόντο έπαιρναν μια πατάτα ψημένη ή ένα κρεμμύδι, έμπηγαν 7 φτερά κότας, το έδεναν στο ταβάνι και κρεμόταν όλη τη Σαρακοστή. Κάθε βδομάδα έβγαζαν και ένα φτερό. Ο “κουκουράς”, έτσι το έλεγαν, ήταν ο φόβος των παιδιών.

Η κυρά Σαρακοστή

Την κυρά Σαρακοστή
που’ ναι έθιμο παλιό
οι γιαγιάδες μας την φτιάχναν
με αλεύρι και νερό.

Για στολίδι της φορούσαν
στο κεφάλι ένα σταυρό
μα το στόμα της ξεχνούσαν
γιατί νήστευε καιρό.

Και τις μέρες τις μετρούσαν
με τα πόδια της τα επτά
κόβαν ένα τη βδομάδα
μέχρι να ρθει η Πασχαλιά.

Την κυρά Σαρακοστή
Όλοι φτιάξτε την μαζί
Με αλεύρι και νερό
Έτοιμη είναι στο λεπτό!

Πόδια πρέπει να έχει εφτά
Τις εβδομάδες να μετρά!
Στόμα δεν έχει! Ξέρεις γιατί;
Κάνει νηστεία αυστηρή
Μέχρι του Πάσχα την Κυριακή.

Αυτοί είναι οι στίχοι που απαγγέλλουν μαμάδες και παιδιά όταν μαζί στην κουζίνα ζυμώνουν και πλάθουν την «Κυρά Σαρακοστή», μια κούκλα από νηστίσιμο ζυμάρι, που συμβολίζει τη Μεγάλη Νηστεία και έχει πρωτεύουσα θέση στο μακρύ κατάλογο των εθίμων μας.

Πιστοί λοιπόν στην παράδοσή μας ετοιμάσαμε και μεις οι μαθητές /τριες του Α2 την κυρα Σαρακοστή!!!!

ΜΙΚΡΟΙ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ

Αγαπητοί γονείς,

Σας ενημερώνουμε ότι οι μαθητές όλων των τμημάτων, με τη βοήθεια των δασκάλων τους, στο πλαίσιο της Φιλαναγνωσίας, θα περιηγηθούν σε διάφορες λογοτεχνικές ιστορίες, διαβάζοντας ενδιαφέροντα λογοτεχνικά βιβλία. Θα κληθούν στο σχολείο και οι συγγραφείς των βιβλίων αυτών (πρωινές ώρες), για να μιλήσουν με τους μαθητές και να λύσουν τις απορίες τους. Συνακόλουθα, θα ζητηθεί από τα παιδιά η αγορά των συγκεκριμένων βιβλίων των συγγραφέων. Φυσικά, η αγορά των βιβλίων είναι προαιρετική. Ωστόσο, θα βοηθήσει πολύ στην επιτυχημένη διεξαγωγή της παρούσας δράσης.

Ας ξεκινήσει η ανάγνωση!

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Το σχολείο μας θα ανοίξει πάλι την Τρίτη 20 Φεβρουαρίου.

Καλό τριήμερο! Καλή Σαρακοστή!


Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων