Προσεγγίζοντας το φαινόμενο του ουράνιου τόξου.

Το ουράνιο τόξο αποτελεί ένα πολύ αγαπημένο και εντυπωσιακό φαινόμενο για τα παιδιά, και όχι μόνο. Το προσεγγίσαμε μέσω της τεχνολογίας, βλέποντας εκπαιδευτικά videos, παίζοντας εκπαιδευτικά παιχνίδια στα tablets του σχολείου, κάνοντας πειράματα στην αυλή προσπαθώντας να φτιάξουμε ένα δικό μας ουράνιο τόξο. Η ομαδοσυνεργατική μέθοδος προσέγγισης της γνώσης λειτούργησε με επιτυχία, καθώς τα παιδιά συνεργάστηκαν άψογα.

 

oyranio toxo

Ζώα του κόσμου: Ταξιδεύοντας με ιστορίες και Ρομπότ

Το 1ο τμήμα του νηπιαγωγείου μας (πρωινό και ολοήμερο) συμμετέχει στο έργο eTwinning : “Ζώα του Κόσμου: Ταξιδεύοντας με ιστορίες και Ρομπότ”. Είναι ένα συνεργατικό, οκτάμηνο πρόγραμμα  σχεδιασμένο για μαθητές από διαφορετικές χώρες. Ο κύριος στόχος είναι η εξερεύνηση των ζώων του κόσμου μέσω ενός συνδυασμού έρευνας, αφήγησης ιστοριών και ρομποτικής.

CODE WEEK ACTIVITY : Animals in action

Αυτή η δραστηριότητα, που ονομάζεται “Dance Code Exchange”, αναθέτει σε μαθητές σε συνεργαζόμενα σχολεία να γίνουν προγραμματιστές υπολογιστών για να δημιουργήσουν έναν απλό αλγόριθμο (έναν “Κώδικα Χορού”). Χρησιμοποιώντας ένα σύνολο καρτών εντολών , οι μαθητές τακτοποιούν έως και έξι κάρτες σε μια συγκεκριμένη ακολουθία για να σχηματίσουν τον μοναδικό τους «Κώδικα Χορού». Αυτό το βήμα δίνει έμφαση στην Ακολουθία – την ιδέα ότι η σειρά των βημάτων έχει σημασία.
Στη συνέχεια, τα σχολεία δημιουργούν συνεργατικά ανταλλάσσοντας τους κωδικούς τους. Οι μαθητές εξασκούνται στην Αποκωδικοποίηση/Αναπαραγωγή διαβάζοντας τον ληφθέντα ξένο κώδικα και προσπαθώντας να τον «εκτελέσουν» ή να τον «χορέψουν» ακριβώς όπως είναι γραμμένος.

Messenger creation BA1523E4 EC2B 4A98 AD80 CCD9737E7C7F

Animals of the World: Travelling with Stories and Robots

Στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος eTwinning, το τμήμα 3 του νηπιαγωγείου μας συμμετέχει στο έργο “Animals of the World: Traveling with Stories and Robots”, μέσα από το οποίο θα γνωρίσουν ζώα από διάφορα μέρη του κόσμου. Με τη βοήθεια ιστοριών, χαρτών και απλών ρομπότ, θα συνδυάζουν τη φαντασία με την τεχνολογία, αναπτύσσοντας κοινωνικές δεξιότητες, γλωσσική έκφραση, κινητικές ικανότητες και πρώιμη υπολογιστική σκέψη. Μέσα από δημιουργικό παιχνίδι και τη συνεργασία με παιδιά από άλλες χώρες θα ταξιδέψουν νοερά στον κόσμο των ζώων, της γνώσης και της φιλίας.

Στόχοι του έργου:

Ενίσχυση της Κοινωνικοσυναισθηματικής Ανάπτυξης και Συνεργασίας:

Τα παιδιά θα μάθουν να μοιράζονται, να εναλλάσσονται και να συνεργάζονται σε ομαδικά έργα, όπως η δημιουργία ενός κοινού χάρτη ή μιας ιστορίας για την τάξη.

Ανάπτυξη Βασικού Γραμματισμού και Δεξιοτήτων Προφορικής Γλώσσας:

Η έμφαση δίνεται στην ακρόαση και την αφήγηση ιστοριών, στη χρήση δικών τους λέξεων για την περιγραφή ζώων και στην έκφραση ιδεών μέσω σχεδίων και απλών λεκτικών προτάσεων.

Ανάπτυξη Λεπτών και Αδρών Κινητικών Δεξιοτήτων:

Οι δραστηριότητες θα περιλαμβάνουν πολύ σχέδιο, χρωματισμό, κόψιμο και χειρισμό μικρών αντικειμένων. Θα χρησιμοποιήσουν επίσης αδρές κινητικές δεξιότητες για να μετακινούν και να καθοδηγούν ρομπότ σε μεγάλους χάρτες δαπέδου.

Εισαγωγή Βασικών Επιστημονικών Εννοιών:

Τα παιδιά θα εξερευνήσουν τον φυσικό κόσμο μαθαίνοντας για διαφορετικά ζώα και τα ενδιαιτήματά τους μέσω αισθητηριακού παιχνιδιού και παρατήρησης.

Ενθάρρυνση της Πρώιμης Υπολογιστικής Σκέψης:

Χρησιμοποιώντας απλά ρομπότ χωρίς οθόνη, τα παιδιά μαθαίνουν για την παροχή σαφών, διαδοχικών οδηγιών, την κατανόηση της αιτίας και του αποτελέσματος και την βασική επίλυση προβλημάτων καθώς προγραμματίζουν ένα ρομπότ να κινείται.

Φθινόπωρο-Πρωτοβρόχια

“Κυρία, πως γίνεται η βροχή;” Ένα ερώτημα που θέτουν συχνά τα παιδιά, καθώς τα φυσικά φαινόμενα εξάπτουν τη φαντασία τους και είναι δύσκολο να τα κατανοήσουν. Έτσι, καταφύγαμε σε πειράματα κατανόησης της δημιουργίας της βροχής.

Το θέμα αποτέλεσε και ευκαιρία εικαστικής δημιουργίας , καθώς το κάθε παιδί απέδωσε με τον δικό του τρόπο της ¨Ομπρέλες του Ζογγολόπουλου”.

kyklos toy neroy

Code week στο νηπιαγωγείο.

Συμμετείχαμε στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κώδικα με τίτλο: “Στο σχολείο
για να περνάω καλά πρέπει να φέρομαι σωστά”. Στην αρχή της δραστηριότητας μας
παρατηρήσαμε τις εικόνες και συζητήσαμε ποιες είναι οι θετικές συμπεριφορές και
ποιες οι αρνητικές και τις τοποθετήσαμε στο πλέγμα.Χωρίστηκαν τα παιδιά σε
ζευγάρια όπου το παιδί -προγραμματιστής έπρεπε να προγραμματίσει το παιδί –
ρομπότ να περάσει μόνο από τις θετικές συμπεριφορές.

Σε δεύτερο στάδιο προγραμματίσαμε το εκπαιδευτικό ρομπότ bee-bot να περάσει μόνο από τις θετικές συμπεριφορές και να φτάσει στο χαρούμενο και ασφαλές περιβάλλον του σχολείου
όπου βρισκόταν στο τέλος του πλέγματος.

code week 1

Δημιουργικό Φθινόπωρο στο Διευρυμένο Τμήμα του Νηπιαγωγείου μας

Το φθινόπωρο έφερε μαζί του έμπνευση, συνεργασία και πολλές δημιουργικές στιγμές στο διευρυμένο τμήμα του νηπιαγωγείου μας!
Τα παιδιά συμμετείχαν με ενθουσιασμό σε δραστηριότητες που συνδύαζαν τη γνώση με το παιχνίδι, ανακαλύπτοντας τον κόσμο γύρω τους μέσα από τη χαρά της μάθησης.

Εικαστικές και φθινοπωρινές κατασκευές:
Με αφορμή τις αλλαγές της εποχής δημιουργήσαμε πολύχρωμα φθινοπωρινά δέντρα,.

Επέτειος της 28ης Οκτωβρίου:
Μιλήσαμε για την αξία της ειρήνης και της ελευθερίας, ακούσαμε ιστορίες για την εποχή του πολέμου, τραγουδήσαμε πατριωτικά τραγούδια και φτιάξαμε περιστέρια ειρήνης για να στολίσουμε την τάξη μας.

Διατροφή και υγιεινές συνήθειες:
Τα παιδιά αναγνώρισαν φρούτα και λαχανικά του φθινοπώρου, συζητήσαμε για τη σημασία της ισορροπημένης διατροφής.

Το αρχικό του ονόματός μου:
Σε μια δραστηριότητα γλωσσικής αγωγής, κάθε παιδί αναγνώρισε το αρχικό γράμμα του ονόματός του, το διακόσμησε με διάφορα υλικά και δημιούργησε το δικό του μοναδικό “γράμμα-έργο τέχνης”. Μέσα από το παιχνίδι και τη δημιουργία, τα παιδιά εξοικειώθηκαν με τα γράμματα και ενίσχυσαν τη φωνολογική τους επίγνωση.

Ημέρα της Τελείας:
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Τελείας, μιλήσαμε για τη δύναμη της δημιουργικότητας και το πώς ένα μικρό σημάδι —όπως μια τελεία— μπορεί να γίνει η αρχή για κάτι μεγάλο! Διαβάσαμε το βιβλίο “Η Τελεία” του Πήτερ Ρέινολντς, συζητήσαμε για τη μοναδικότητα του καθενός και φτιάξαμε τις δικές μας πολύχρωμες “τελείες”, γεμάτες φαντασία και θετικά μηνύματα.

Παιχνίδι, μουσική και συνεργασία:
Το πρόγραμμα συμπληρώθηκε με μουσικοκινητικά παιχνίδια, δραστηριότητες ρυθμικής και θεατρικού παιχνιδιού, που βοήθησαν τα παιδιά να εκφραστούν, να συνεργαστούν και να χαρούν τη συμμετοχή τους στην ομάδα.

Με φαντασία, χαρά και δημιουργικό πνεύμα, τα παιδιά του διευρυμένου τμήματος αποδεικνύουν καθημερινά ότι το σχολείο είναι χώρος γνώσης, αγάπης και έμπνευσης!

0 02 05 1b66428a0a308de2d297c4672e65608e6506d10c30b020367c5a6642d3d826aa b5def405bee7960c 0 02 05 3ec70900ebcd367178c8956dc0be87b80d6e47f120e90edcb43dbc641d59c719 741dbbb805a57d8a 0 02 05 4e2bd2a5e0fa4b4f2c1e76bc63513ec2a0f183c5da478ee25345d26572659b77 b3330f77aa32386c 0 02 05 07e533453d50a2ae6a8b533ff3dd1f99e069868f7e18aa854846c3e3f57e031a 210ffb51292394300 02 05 16ca6ce5471f70e11b70bcac2e25486b9376d8b3a6b2b6503b29fa19448dba85 ef47b511efad6f3b0 02 05 a2e2a8efc88832fe0cf2f23b54bf9fd669091f3d41ae6ced0b497fe0412e57ec cd9de026a9f8067c0 02 05 8b5ba110d9849d7eab290b5f6f0e19fe681d70e49a37249234712c1af361d26c f13718b0afe2babd0 02 05 33cf464d82b39b32e7352aca77269b4da01c93e7e8ae3e2bf84440a7ec62d652 beecbb45153d24de0 02 05 a353ac07837899c297916f3a6df227bd5aa647ffec2a25a3498dda73165ec430 4e05b03f49e732350 02 05 b9a74a1b6a193b66e958b93937f57f2bf8b8b6150c4cec66ee8e3cfee3dcfe95 d88df12908a028100 02 05 10759891d251f71aeabbca5216d199541e0cba47b7950affec3c3b5f272655c1 26ec31d8521f57000 02 05 e73de734d67e80dcbdcd61513904a2c5138cf060247d5f9db80f8ebc17742997 9fd98d76081d635c 0 02 05 7acb305550c49220d34f6ad50bc48e3425326a8a562cb1a6b396f2d264542467 cc9cdcad0f5cad0e 0 02 05 9f342bda5ee74f03e1f412246320d6fcb5a44f3b116521622d194f8f3907bd59 7aafd380cf8e44a90 02 05 19cfc986d3975f4ddf5860497ad94e8fd9bc0d9c4e66273108db4e75bca84118 7bf2342c30438bc1 0 02 05 793e946f6d3981499136fa3c22a3537287f8809112301fc259c83298a12f6a92 aabf0fbfd83845ba 0 02 05 aaac1b4efed27fe615723244411e6a65d142222d4ec1a17107452f62756da39c dfb1670fe470107d 0 02 05 b1fe1a8b15a49fb4d109ce6e3bb773d09dcba46e3b436074300c8a2efb51b075 36a732fddd02fe02 0 02 05 ba5bc834f8e64d74c409e89a21f039d6e9fc19f1208e950918feedb495749625 2ea834fe481cb324 0 02 05 e2dca32c54c5d4a16b1fa44520dd53dddcb9ba719fa5f212d45ddc7c85a376d3 1a788ef3b13f0239

Lego Challenge: I can/we can

To keimeno ths paragrafoy sas

Ένα παιχνιδιάρικο και άκρως δημιουργικό ταξίδι ξεκινάει για την τάξη μας μέσα από το κόσμο του eTwinning και των Lego.

Tα προβλήματα και η επίλυσή τους, η σωστή επικοινωνία και συνεργασία αποτελούν μέρος της καθημερινής ζωής. H ποιότητα της ζωής μας εξαρτάται από το πόσο ισχυρές είναι αυτές οι κοινωνικές δεξιότητες. Σκεπτόμενοι πώς να ενισχύσουμε και να αναπτύξουμε αυτές τις κοινωνικές δεξιότητες με έναν παιχνιδιάρικο και ενδιαφέρον τρόπο, ήρθε η ιδέα να χρησιμοποιήσουμε τη μέθοδο της πρόκλησης και να επιλέξουμε τον κατασκευαστή LEGO ως εργαλείο.

Πτυχές της έννοιας της «Πρόκλησης»:

1. Οικοδόμηση Αυτοπεποίθησης: Η αντιμετώπιση και η υπέρβαση των προκλήσεων βοηθά στην ενίσχυση της αυτοπεποίθησης και της αυτοπεποίθησής μας.

2. Ανάπτυξη Δεξιοτήτων Επίλυσης Προβλημάτων: Οι προκλήσεις μας ωθούν να σκεφτόμαστε δημιουργικά και να βρίσκουμε μοναδικές λύσεις.

3. Ενίσχυση της Συνεργασίας και της Επικοινωνίας: Πολλές προκλήσεις απαιτούν ομαδική εργασία, επικοινωνία και αμοιβαία βοήθεια.

4. Προσωπική Ανάπτυξη και Μάθηση: Οι προκλήσεις μας ενθαρρύνουν να αναπτυχθούμε, να αποκτήσουμε νέες δεξιότητες και να αποκτήσουμε νέες γνώσεις.

Η σημασία του κατασκευαστή LEGO: πολλές επιστημονικές μελέτες δείχνουν ότι τα παιχνίδια LEGO διεγείρουν τη δημιουργικότητα των παιδιών, τις δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων, τη συνεργασία και την επικοινωνία. Κατά τη διάρκεια του έργου, προβλέπεται η δημιουργία και η κοινοποίηση προκλήσεων LEGO και των εφαρμογών τους μαζί με τους εταίρους του έργου.

Ο στόχος του έργου είναι η ανάπτυξη των κοινωνικών δεξιοτήτων των παιδιών: επίλυση προβλημάτων, σωστή επικοινωνία και συνεργασία.

 

Εορτασμός της 28ης Οκτωβρίου

Με αφορμή την εθνική μας επέτειο της 28ης Οκτωβρίου, οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου μας συμμετείχαν σε μια σειρά από δημιουργικές και βιωματικές δραστηριότητες, τιμώντας το «Όχι» του 1940 και τις αξίες της ειρήνης, της ελευθερίας και της ενότητας.

Μέσα από τραγούδια, ποιήματα, αφηγήσεις και δραματοποιήσεις, τα παιδιά ταξίδεψαν στο παρελθόν και γνώρισαν τα ιστορικά γεγονότα με τρόπο προσιτό και συγκινητικό. Παράλληλα, δημιούργησαν χειροτεχνίες, ζωγραφιές και κατασκευές εμπνευσμένες από τα σύμβολα της εποχής — τη γαλανόλευκη σημαία, τα περιστέρια της ειρήνης και τους ήρωες του ’40.

Η προσέγγιση του εορτασμού ήταν πολυδιάστατη και διαθεματική: συνδύασε την ιστορία, τη μουσική, τα εικαστικά, τη γλώσσα και τη συναισθηματική αγωγή, προσφέροντας στα παιδιά μια εμπειρία μάθησης που ενώνει γνώση, συναίσθημα και δημιουργία.

Μέσα από αυτή τη διαδικασία, οι μαθητές κατανόησαν πως τα ιδανικά για τα οποία αγωνίστηκαν οι πρόγονοί μας παραμένουν διαχρονικά και επίκαιρα: ειρήνη, συνεργασία, σεβασμός και ελευθερία.

ochi2 ochi3 20251027 105346 20251024 121740