Ο «Ζωσιμάδων Τύπος» είναι η μαθητική εφημερίδα του Πρότυπου Γυμνασίου Ζωσιμαίας Σχολής Ιωαννίνων. Η εφημερίδα μας φέτος διανύει την περίοδο λειτουργίας της. Η έκδοσή της ξεκίνησε το 2012-2013 στα πλαίσια προγράμματος σχολικών δραστηριοτήτων.

   Στην εφημερίδα μας αρθρογραφούν μαθητές από όλα τα τμήματα του σχολείου. Τα κείμενα όλων σας είναι ευπρόσδεκτα στην ηλεκτρονική μας διεύθυνση newseditor.zosim@gmail.com.

της Κυριακής Γκουργκούλη και του Δημήτρη Φούκα (Γ΄4)

     Όπως κάθε χρόνο, έτσι και φέτος, στο σχολείο μας διεξήχθη το ενδοσχολικό πρωτάθλημα ανώμαλου δρόμου. Ο αγώνας έλαβε χώρα την Τετάρτη 14 Νοεμβρίου στην αυλή του σχολείου μας, δίνοντας τη δυνατότητα σε όσους συμμετείχαν όχι μόνο να αθληθούν αλλά και να ξεφύγουν από την καθημερινή ρουτίνα του σχολείου!  Φυσικά, το πρωτάθλημα χωριζόταν σε δύο κατηγορίες, αυτή των κοριτσιών και αυτή των αγοριών, τα οποία καλούνταν να τρέξουν δύο και τέσσερις  φορές αντίστοιχα την καθορισμένη διαδρομή γύρω από το σχολείο, η οποία μόνο… ομαλή δεν ήταν!

     Ο πρώτος αγώνας ήταν αυτός των κοριτσιών. Οι αθλήτριες που είχαν επιλεγεί να εκπροσωπήσουν το τμήμα τους, μαζεύτηκαν στην κεντρική αυλή του σχολείου έτοιμες να τα δώσουν όλα στην κυριολεξία. Αφού έγιναν οι απαραίτητες υποδείξεις από τη γυμνάστρια κ. Κεχαγιά, τα κορίτσια συνέχισαν με ένα ελαφρύ ζέσταμα, ώστε να μην υπάρξουν τραυματισμοί, και επιτέλους στήθηκαν στη γραμμή εκκίνησης! Η αγωνία κορυφώθηκε και με το σύνθημα της κ. Κεχαγιά τα κορίτσια ξεκίνησαν τον αγώνα. Φυσικά, η καθεμία ακολούθησε μια διαφορετική… στρατηγική! Άλλες έδωσαν από την αρχή το 100% των δυνάμεων τους, ενώ άλλες ακολούθησαν μια πιο “συγκρατημένη” μέθοδο.

     Η τελευταία φάση του αγώνα ήταν και η πιο συναρπαστική. Όλες οι κοπέλες κατέβαλαν τεράστια προσπάθεια και στα τελευταία μέτρα παρακολουθήσαμε “μάχες” για μία θέση στην κατάταξη! Τελικά όμως, έξι ήταν αυτές που κατέλαβαν τις πρώτες θέσεις, κάποιες απ’ αυτές φαβορί από την αρχή του αγώνα, ενώ κάποιες άλλες η έκπληξη που κανείς δεν περίμενε! Στην πρώτη θέση ήρθε για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά(!) η Φιλιώ Βασιλείου (Β1) με πολλά μέτρα διαφορά από τις υπόλοιπες, ενώ στη δεύτερη θέση είχαμε το μοναδικό τριτάκι που τα κατάφερε, τη Μαρία Ντούρου (Γ2)! Στην τρίτη θέση τερμάτισε η Μελίνα Καρακώστα (Β1) και με λίγα μέτρα διαφορά, στην τέταρτη, η Μικαέλα Νίκου (Β2). Τέλος, τα νούμερα πέντε και έξι καταλήφθηκαν από τα πρωτάκια μας την Άννα Μπότσιου (Α2) και τη  Σάρρα Κοέν (Α1) αντίστοιχα!

     Θερμά συγχαρητήρια σε όλες τις νικήτριες, αλλά και στις υπόλοιπες κοπέλες που έδειξαν τον καλύτερο τους εαυτό καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα!

Κυρ. Γκουργκούλη

 

     Καλημέρα σας, κυρίες και κύριοι! Περνάμε στον αγώνα των αγοριών… Οι συμμετέχοντες, που είναι γύρω στα 30 παιδιά, παίρνουν τις πρώτες οδηγίες από τους υπεύθυνους, κάνοντας το ζέσταμά τους. Να θυμίσουμε ότι ο αγώνας των αγοριών περιλαμβάνει 4 γύρους. Τώρα η γυμνάστριά μας, η κ. Κεχαγιά, είναι έτοιμη να δώσει το σήμα της εκκίνησης. Οι αθλητές μας προετοιμάζονται… και ξεκινάμε!!! Καλή επιτυχία σε όλους!

 

     Στον 1ο γύρο προηγείται ο Παντελής Κωστής με τον Γιώργο Κουτσάφτη να τον ακολουθεί βήμα βήμα, λίγο πιο πίσω οι Φίλιππος Παπαβασιλείου και Γιώργος Σαούγκος. Στον 2ο γύρο υπάρχουν ανατροπές, αφού ο Κουτσάφτης παίρνει φωτιά και προσπερνάει τον Κωστή καταλαμβάνοντας την 1η θέση. Πιο πίσω ο Παπαβασιλείου συνεχίζει 3ος, ενώ ο Τάσος Παπαδιάς έρχεται από το πουθενά και πλασάρεται 4ος ξεπερνώντας τον Σαούγκο. Ας πάμε στον 3ο γύρο τώρα. Φαίνεται πως ο Κουτσάφτης διατηρεί ένα μικρό προβάδισμα έναντι του Κωστή, που κουράζεται και μένει πίσω… Πιο κάτω ο Παπαδιάς ξεπερνάει και τον Παπαβασιλείου και ανεβαίνει στην 3η θέση, ενώ και ο Βασίλης Πουλιάνος είναι πλέον 4ος μπροστά και από τον Σαούγκο.

     Τελευταίος γύρος τώρα, τα πάντα θα κριθούν εδώ. Ο Κουτσάφτης τρέχει με διαμονιώδη ταχύτητα και τερματίζει 1ος (να ο ΜΕΓΑΛΟΣ ΝΙΚΗΤΗΣ!), αφήνοντας 2ο τον Κωστή· 3ος είναι ο Παπαδιάς, 4ος ο Πουλιάνος, 5ος ο Παπαβασιλείου και 6ος ο Σαούγκος. Βρισκόμαστε στο μέρος όπου τερμάτισαν οι αθλητές, που μοιάζουν νευριασμένοι, αλλά, όπως δηλώνουν οι ίδιοι, τελικά είναι ευχαριστημένοι, αφού διεξήχθη ένας δίκαιος αγώνας. Οι έξι νικητές βγάζουν τις καθιερωμένες φωτογραφίες και τώρα όλοι πάνε προς την τάξη τους για να συνεχιστεί η σχολική ρουτίνα…

Δημ. Φούκας

Απρ 18
20
Κάτω από (Άρθρα) από στις 20-04-2018 και με ετικέτα ,

της Μαρίας Ελένης Σπέγγου (Β΄4)

Την Παρασκευή 23 Μαρτίου 2018 πραγματοποιήθηκε η σχολική γιορτή για την επέτειο της Επανάστασης του 1821. Η εξαιρετική χορωδία του σχολείου μας, που αποτελείται από μαθητές και των τριών τάξεων, με τη συνοδεία 17μελούς ορχήστρας μάς ταξίδεψε μουσικά ερμηνεύοντας τραγούδια γραμμένα για την 25η Μαρτίου. Δύο μαθητές της Γ’ Γυμνασίου διάβασαν κείμενα, τα οποία μας έδιναν πληροφορίες για τα γεγονότα που έλαβαν χώρα την εποχή εκείνη. Το αποκορύφωμα της γιορτής ήταν η χορογραφία που είχαν ετοιμάσει οι μαθητές της Α’ Γυμνασίου πάνω στο τραγούδι «Να ’τανε το ’21», η οποία μας άφησε όλους άφωνους! Η γιορτή αυτή ήταν πολύ ευχάριστη και στάθηκε αντάξια των προηγούμενων εορταστικών εκδηλώσεων του σχολείου μας.

της Βασιλίνας Ζιάκα (Β΄1)

Σχολείο και όραμα

Όπως γνωρίζουμε όλοι, το σχολείο αποτελεί βασικό θεσμό, θεσπισμένο από την κοινωνία μας, μέσω του οποίου το άτομο όχι μόνο μορφώνεται αλλά και διαπαιδαγωγείται κατάλληλα έτσι ώστε να εξελιχθεί σε ολοκληρωμένο και δημιουργικό πολίτη. Ωστόσο, αδυνατεί να εκπληρώσει αυτούς τους στόχους, όταν δεν διαθέτει τις απαραίτητες εγκαταστάσεις, αλλά ανιαρά μαθήματα και μη καταρτισμένους καθηγητές. Φανταστείτε λοιπόν ένα άλλο, διαφορετικό σχολείο και αφήστε μας να σας ξεναγήσουμε σε αυτό.

Όσον αφορά τις υλικοτεχνικές δομές, το ιδανικό σχολείο πρέπει να τις διαθέτει και… με το παραπάνω. Με άλλα λόγια, καλοσυντηρημένα κτίρα, περιτριγυρισμένα με πράσινο, μπορούν να αντικαταστήσουν τους γραμμένους τοίχους και να σπάσουν τη μονοτονία του γκρίζου. Ας προχωρήσουμε τώρα στο εσωτερικό του… Καθαρά θρανία, ευρύχωρες τάξεις με εξοπλισμό τελευταίας τεχνολογίας θα προσελκύουν τον μαθητή σε ένα ευχάριστο περιβάλλον.

Ας μην ξεχνάμε όμως και τα μαθήματα. Οι μαθητές πλήττουν με τα περισσότερα από αυτά, λόγω των κακογραμμένων βιβλίων με ανούσιες γνώσεις που δεν ανταποκρίνονται στα ενδιαφέροντά τους αλλά τους μετατρέπουν σε μηχανές απομνημόνευσης για τα διαγωνίσματα. Γι’ αυτό θα πρέπει να έχουν στη διάθεσή τους ποικίλλα βιβλία, ώστε ο καθένας να μελετάει από όπου κρίνει ο ίδιος καλύτερο. Έτσι, θα στραφούν ευνοϊκά προς τη μάθηση και φυσικά οι βαθμοί τους θα βρεθούν στο απόγειο της αριστείας.

Σημαντική βέβαια είναι και η συμβολή του διδακτικού προσωπικού σε αυτό το υπέροχο μελλοντικό σχολείο. Εκπαιδευτικοί με δημοκρατική συμπεριφορά, με γνώσεις παιδαγωγικής και ψυχολογίας και άριστη γνώση του αντικειμένου τους, θα πρέπει να ενθαρρύνουν τους μαθητές τους, βάζοντας στην άκρη κάθε υποκειμενικότητα. Έτσι θα απαλλάξουν τους μαθητές από το άγχος και τη βαθμοθηρία, αλλάζοντας τον ρόλο τους από απλού μεταδότη γνώσης σε καθοδηγητή της μάθησης.

Και κάπως έτσι φανταζόμαστε το σχολείο μας: μέρος που θα ικανοποιεί τα ενδιαφέροντά μας και που θα μας προσφέρει ευχαρίστηση. Ωστόσο, ίσως αυτά τα όνειρα να μην πραγματοποιηθούν ποτέ… Παρόλα αυτά η φαντασία δεν έχει όρια!

Εσείς πώς ονειρεύεστε το ιδανικό σχολείο;

 

του Γιάννη Σιάκαρη

1

 

   Παρόλο που είναι παλιό, το Minecraft δεν είναι καθόλου ξεπερασμένο. Αντιθέτως ολοένα και πιο πολλά παιδιά το παίζουν. Και ειλικρινά όποιος το δοκιμάσει δεν θα το αφήσει ποτέ από τα χέρια του. Το παιχνίδι διαθέτει PEGI 7. Βγαίνει σε πολλές εκδόσεις, όπως η έκδοση για τις συσκευές android, pc, κονσόλες βιντεοπαιχνιδιών και φορητές συσκευές με την αντίστοιχη κασέτα. Μπορείς να το παίξεις και με τους φίλους σου, αφού υπάρχει και το «ομαδικό» εκτός από το κλασικό «ατομικό παιχνίδι».

    Όλα γίνονται σε «κόσμους» ή σε «server», στους οποίους παίζουν πολλά άτομα από όλα τα σημεία του κόσ2μου. Τα είδη των κόσμων είναι τέσσερα: ο απεριόριστος (infinity), ο παλιός ή μικρός (old), ο επίπεδος (flat) και διάφοροι χάρτες (maps), τους οποίους πρέπει να τους κατεβάσεις. Ο κυριότερος χάρτης είναι το skyblock.

    Μπορείς να παίξεις είτε σε λειτουργία «επιβίωσης» (survival) είτε σε λειτουργία «δημιουργίας» (creative). Στο survival, όπως το φωνάζουν οι φίλοι το παιχνιδιού, πρέπει να μαζέψεις εσύ τα αναγκαία για να ζήσεις και να σκοτώσεις τέρατα, σε αντίθεση με της «δημιουργίας», όπου τα έχεις όλα έτοιμα και δεν χρειάζεται καν να ακουμπήσεις τέρας. Βέβαια στο δεύτερο μπορείς να κτίσεις ό,τι θες, ενώ στο πρώτο ανάλογα με τα μέσα 4που διαθέτεις. Κατά τη γνώμη μου και οι δύο αυτές λειτουργίες είναι καλές: στο creative αναπτύσσεις την αισθητική σου ενώ στο survival προσαρμόζεις τα πάντα στις ανάγκες σου και στην ευκολία πρόσβασης σε ορισμένους τομείς, όπως το σπίτι και το ορυχείο σου (σπήλαιο). Επίσης μπορείς να έχεις και άλλες δυο λειτουργίες: της «περιπέτειας» (adventure mode), όπου δεν μπορείς να σπάσεις τίποτα, και το «σκληροπυρηνικό» (hardcore mode), στο οποίο, αν πεθάνεις, δεν μπορείς να ξαναγεννηθείς και ο κόσμος διαγράφεται!

    Υπάρχει και μια παράλληλη διάσταση στο Minecraft, το nether ή «κόλαση», όπως το λένε στην Ελλάδα, και μια άλλη, το end ή «τέλος». Στο survival το «τέλος» είναι ο απώτερος στόχος. Εκεί σκοτώνεις έναν δράκο (ender dragon), ενώ αν θες δημιουργείς μόνος σου το αντίστοιχο τέρας της «κόλασης», το wither ή wither boss, το οποίο έχει τρία κεφάλια. Ο δράκος σου δίνει ένα αυγό ενώ το άλλο τέρας έναν κρύσταλλο για να χτίσεις έναν φάρο (beacon). Υπάρχουν χωριά με χωρικούς που μπορείς να συναλλάσσεσαι μαζί τους, αλλά και πολλά μεγάλα σπήλαια για να κάνεις εξόρυξη, ενώ στο nether υπάρχει ένα φρούριο (nether fortress).

35

 

   Τελικά το minecraft είναι πολύ ενδιαφέρον παιχνίδι, θα έλεγε κανείς, αλλά πού χρόνος για να το μάθεις; Αρκεί να ξέρεις από τεχνολογία και να έχεις φίλους, συμμαθητές ή συγγενείς που να ξέρουν.

 

Φεβ 17
07
Κάτω από (Άρθρα) από στις 07-02-2017 και με ετικέτα ,

του Θοδωρή Τόλη

Εκατό πόντοι

σε έναν αγώνα μπάσκετ

   Το μπάσκετ είναι ένα άθλημα όπου συμβαίνουν διαρκώς απίστευτα πράγματα όπως καρφώματα από τη γραμμή των βολών, μακρινά εύστοχα σουτ και τρελές ντρίπλες με την μπάλα. Θα μπορούσε όμως κάποιος να σκοράρει 100 πόντους σε ένα παιχνίδι;

    Το ρεκόρ για τους περισσότερους πόντους σε ένα παιχνίδι το κατέχει ο δεκατριάχρονος Σουηδός Mats Wermelin, ο οποίος πέτυχε 272 σε ένα τουρνουά στην Στοκχόλμη. Όμως ήταν ένα ταλαντούχο παιδί που ενδεχομένως οι αντίπαλοί του ήταν ανίδεοι από μπάσκετ.

   Τι γίνεται όμως όταν περνάμε στο NBA στο κορυφαίο πρωτάθλημα μπάσκετ του κόσμου εκεί που όλοι οι αθλητές δίνουν το 100% σε κάθε παιχνίδι; Ο μόνος που έχει καταφέρει να φτάσει τους 100 πόντους σε ένα παιχνίδι είναι ο Wilt Chamberlain.

Ο Chamberlain μετά το παιχνίδι των 100 πόντων

Ο Chamberlain μετά το παιχνίδι των 100 πόντων

   Ο «Γολιάθ», όπως ήταν αλλιώς γνωστός, στις 2 Μαρτίου του 1962 σημείωσε 100 πόντους και οδήγησε τους Philadelphia Warriors (σημερινοί Golden State Warriors) σε νίκη επί των New York Knicks. O Chamberlain είναι ο μόνος παίκτης που έχει καταφέρει κάτι τέτοιο στην ιστορία του NBA και γι’ αυτό θεωρείται ένας από τους κορυφαίους παίκτες παγκοσμίως. Δυστυχώς ο αγώνας δεν μεταδόθηκε ούτε τηλεοπτικά αλλά ούτε από το ραδιόφωνο. Καταλαβαίνει κανείς πως θα ήταν πολύτιμο αθλητικό υλικό.

    Αν αναρωτιέστε ποιος είναι δεύτερος στη σχετική λίστα δεν είναι άλλος από τον Kobe Bryant. Ο Black Mamba, όπως είναι το παρατσούκλι του, πέτυχε 81 πόντους στο παιχνίδι των Los Angeles Lakers κόντρα στους Toronto Raptors. Ενώ στις θέσεις 3 και 5 συναντάμε και πάλι τον Chamberlain ο οποίος πέτυχε 32 φορές στην καριέρα του πάνω από 60 πόντους.

    Καταλαβαίνει κανείς πως το να πετύχει ένας παίκτης 100 πόντους σε ένα παιχνίδι δεν είναι τελικά τόσο δύσκολο όσο φαντάζει.

Πηγή: Όλα τα καλά χωράνε

 

της Κατερίνας Αλεξίου

Ελεύθερος χρόνος: δουλειά ή καθισιό;

  Τα περισσότερα παιδιά του γυμνασίου προτιμούν να έχουν άδειο τον ελεύθερό τους χρόνο, ενώ άλλα προτιμούν να τον έχουν γεμάτο. Ποια από τις δύο ομάδες έχει δίκαιο;

eleutheros_xronos2   Τώρα που έχει μπει «για τα καλά» η τεχνολογία στη ζωή μας, τα παιδιά από μικρή ηλικία ή κάθονται όλη την ημέρα μπροστά στα κινητά που έχουν αποκτήσει ή οι γονείς τα βάζουν να κάνουν δραστηριότητες που ούτε οι ίδιοι δεν ξέρουν γιατί είναι τόσο πολλές. Για αυτούς τους λόγους άλλα παιδιά έχουν γεμάτο ελεύθερο χρόνο, ενώ σε άλλα ο ελεύθερος χρόνος τους είναι τελείως κενός. Έτσι, λοιπόν, η απάντηση στην παραπάνω ερώτηση είναι η εξής: Καμία από τις δύο απόψεις δεν είναι σωστή! Το παιδί δεν μπορεί να μην έχει καθόλου ελεύθερο χρόνο, γιατί τότε δεν ξεκουράζεται καθόλου αλλά ούτε πρέπει το απόγευμά του να είναι τελείως κενό, διότι «παραξεκουράζεται» και χαλαρώνει.

   Ένα σωστό πρόγραμμα για τις απογευματινές δραστηριότητες κατά τη γνώμη μου είναι κάπως έτσι: Μετά το σχολείο  ο μαθητής θα πάει σπίτι του και θα διαβάσει περίπου 1 ώρα και 30 λεπτά. Μετά, 1 περίπου ώρα ξεκούραση και ύστερα η δραστηριότητα που έχει επιλέξει, κατά προτίμηση κάποια ξένη γλώσσα. Μετά την ξένη γλώσσα του μπορεί να πάει σπίτι του και να ξεκουραστεί άλλη μια ώρα. Αργότερα θα ξεκινήσει την άλλη δραστηριότητά του και μόλις τελειώσει θα είναι ελεύθερο την υπόλοιπη μέρα που του απομένει. 

eleutheros_xronos1   Εν κατακλείδι, κάθε παιδί έχει δικαίωμα στον ελεύθερο χρόνο αλλά με ένα μέτρο. Δεν είναι καλό να έχουμε ούτε τελείως κενό χρόνο αλλά ούτε και τελείως γεμάτο. Απλώς πρέπει να τον διαχειριζόμαστε σωστά. Μεγάλη προσοχή!

της Αντιγόνης Παππά (Α΄4)

Κάπνισμα ή Υγεία;

   Στις μέρες μας, το κάπνισμα έχει εξελιχθεί ως αιτία πολλών και διάφορων παθήσεων. Συνεχώς ο αριθμός των καπνιστών αυξά- νεται, ραγδαία. ΄Ετσι όμως όλο και περισσότεροι ασθενείς δημι- ουργούνται.

ννν

   Δυστυχώς το τσιγάρο περιέχει εξήντα τέσσερις καρκινογόνες ουσίες, μία από τις οποίες είναι και η νικοτίνη. Η νικοτίνη δίνει όμορφη αίσθηση και μειώνει σχετικά το άγχος. Όμως προκαλεί εθισμό, είναι δηλαδή μία μορφή «ναρκωτικής ουσίας». Άλλο ένα βλαβερό συστατικό είναι η πίσσα! Ακούγεται παράξενο αλλά περιέχεται στο τσιγάρο και δημιουργεί τα περισσότερα προβλή- ματα υγείας. Άλλες ουσίες είναι: η αμμωνία, η φορμαλδεΰδη, το αρσενικό, το μονοξείδιο του άνθρακα, το μεθάνιο, το κάδμιο, το κυανιούχο άλας, η ακετόνη, η γομολάκα και τέλος το  βενζόλιο.

   Όμως, όταν κάποιος νέος ή ενήλικας – και περισσότερο αυτό αφορά τους νέους – προσπαθεί να κόψει το τσιγάρο, δεν μπορεί. Αυτό είναι συνέπεια του εθισμού. Μερικές φορές δημιουργούνται και «παράξενα» συμπτώματα ή ασθένειες. Εκτός όμως από όταν κάνουν προσπάθειες να το κόψουν, και καπνίζοντας έχουν πάρα πολύ μεγάλο πρόβλημα. Κυρίως στους πνεύμονες αλλά και σε άλλα όργανα όπως το παχύ έντερο, το στομάχι κ.ά. Το χειρότερο είναι ότι υπάρχουν αυξημένες πιθανότητες να πάθουν καρκίνο.

Healthy Lung and Smokers Lung isolated on white background. 3D render   Οι διαφημίσεις προω- θούν το κάπνισμα ιδιαί- τερα στους νέους – που νομίζουν ότι έτσι θα είναι ανεξάρτητοι – αλλά και στους ενήλι- κες. Παρά τις προειδο- ποιήσεις και τα συμ- πτώματα που βλέπουν σε συνανθρώπους τους όμως, οι καπνιστές συνεχίζουν το κάπνισμα.

   Τόσο οι νέοι όσο και οι ενήλικες δεν θα πρέπει να επηρεάζονται από τους άλλους, ούτε κι από τις διαφημίσεις. Να μην ακούνε ή εμπιστεύονται τον καθένα. Θα πρέπει να βάλουν στη ζωή τους άσκηση, υγιεινή διατροφή και ποτέ να μην βλάπτουν τον εαυτό τους με τέτοιες παγίδες, όπως το τσιγάρο. Τέλος, να ξέρουν ότι το κάπνισμα δεν είναι ούτε καλή λύση για τα προβλήματα ούτε υγιεινή. Θα πρέπει να υπάρξει μια βελτίωση, για το καλό όλων μας, σύμφωνα με την υγιεινή του σώματος εννοώντας και για το μυαλό και για το σώμα!

 

   Τη Δευτέρα 5/12/2016 στο σχολείο μας διεξάχθηκε το Ενδοσχολικό Πρωτάθλημα Ανώμαλου Δρόμου. Οι νικητές θα συμμετάσχουν στο Διασχολικό Πρωτάθλημα Ανώμαλου Δρόμου Ιωαννίνων.

   Το Πρωτάθλημα (προκριματικούς και τελικό αγώνα) οργάνωσαν οι γυμνάστριες του σχολείου, κυρία Βασιλική Κεχαγιά και κυρία Λευκοθέα Ροντογιάννη, ενώ συμμετείχε ως κριτής του αγώνα ο κ. Αλέξανδρος Κανδρέλης. Η δημοσιογραφική κάλυψη του αγώνα έγινε από τη δημοσιογραφική μας ομάδα με την καθοδήγηση της κ. Μ. Πετρίδου.

Διαφάνεια1

   Την 4η ώρα αγωνίστηκαν τα αγόρια. Ακολουθεί το σχετικό ρεπορτάζ:

«Βρισκόμαστε στην αυλή του σχολείου μας, όπου οι τριάντα επτά συμμαθητές μας που συμμετέχουν στον αγώνα έχουν αρχίσει ήδη το καθιερωμένο ζέσταμα που επιβάλλει ο κανονισμός. Κι ενώ οι αθλητές παίρνουν τις πρώτες οδηγίες από τους υπεύθυνους του αγώνα, οι «συνάδελφοί» μας φωτογράφοι έχουν κατακλύσει όλες τις γωνιές του σχολείου, με τις φωτογραφικές τους μηχανές στο χέρι, έτοιμοι για κάθε πλάνο.

Ο αγώνας περιλαμβάνει τέσσερις γύρους και οι πρώτοι έξι που θα τερματίσουν θα είναι οι νικητές. Οι αθλητές έχουν πάρει τις θέσεις τους και έφυγαν! Καλή επιτυχία στα παιδιά!

Στον πρώτο γύρο προηγείται ο Γιώργος Ντούτσης (Γ΄2) με ελάχιστα μέτρα διαφορά από τον Δημήτρη Πάσχο (Β΄4) και τον Κωνσταντίνο Γκρέστα (Β΄1), ενώ στον δεύτερο γύρο ο Πάσχος πήρε το προβάδισμα, με τον Γκρέστα και τον Ντούτση να τον ακολουθούν. Στον τρίτο γύρο συνεχίζει να έχει το πάνω χέρι ο Πάσχος με τον Γκρέστα, τον Έκτορα Καρατζόγλου (Γ΄2) και τον πρόεδρο του σχολείου μας, τον Πέτρο Βακαλόπουλο (Γ΄1), να είναι λίγα μέτρα πίσω.

Ανηφορίζουμε προς τον χώρο του τερματισμού, για να δούμε τι θα γίνει στον τελευταίο γύρο. Απίθανο! Ο Γκρέστας τελικά κάνει τη μεγάλη ανατροπή και τερματίζει 1ος με 5΄16΄΄, 2ος ο Πάσχος με 5΄17΄΄, 3ος ο Καρατζόγλου, 4ος ο Βακαλόπουλος, 5ος ο Ντούτσης και 6ος ο Νίκος Μήτταρης (Β΄3).

Ο αγώνας έχει λήξει κι εμείς βρισκόμαστε πίσω στο «στρατόπεδο» των αθλητών, που δηλώνουν ότι παρ’ όλη την κούραση που τους διακατέχει είναι περήφανοι ο καθένας για τον εαυτό του: «είμαστε πολύ ικανοποιημένοι, γιατί έγινε ένας εξαιρετικός αγώνας με πολλές ανατροπές από την αρχή ως το τέλος». Βγαίνουν οι τελευταίες φωτογραφίες με τους νικητές και σιγά σιγά όλοι κατευθύνονται προς τις τάξεις τους.»

Ρεπορτάζ: Γιάννης Σιουράς, Θοδωρής Τόλης, Δημήτρης Φούκας / Α΄4

   Στη συνέχεια, την 5η ώρα, ακολούθησε ο αγώνας των κοριτσιών. Πήραν μέρος τριάντα οκτώ αθλήτριες.

Διαφάνεια2

«Στην αρχή οι γυμναστές έδειξαν στα κορίτσια τη διαδρομή που θα έκαναν δύο φορές. Ακολούθησε το ζέσταμα και οι διατάσεις. Μερικές μαθήτριες πριν από τον αγώνα μοιράστηκαν μαζί μας το άγχος τους.

Μετά την προθέρμανση ακούστηκε η φωνή της κυρίας Κεχαγιά: «Λάβετε θέσεις, έτοιμοι», ΣΦΥΡΙΓΜΑ και όλα τα κορίτσια ξεκίνησαν να τρέχουν δυναμικά.

Στον πρώτο γύρο προηγούνταν η Μυρσίνη Καρακώστα (Γ΄2) αλλά στη συνέχεια έγιναν πολλές προσπεράσεις και μόλις στην τελευταία στροφή ξεχώρισε η πρώτη νικήτρια, Καίτη Παγούνη (Γ΄2).

Η κατάταξη των έξι πρώτων κοριτσιών ήταν η εξής:

Θέση Μαθήτρια Τμήμα
1η Αικατερίνη Παγούνη Γ΄2
2η Μυρσίνη Καρακώστα Γ΄2
3η Βίκυ Καραβίδα Γ΄2
4η Παρασκευή Τζώρτζη Γ΄4
5η Κωνσταντίνα Μυλωνά Γ΄3
6η Έλλη Παγούνη Γ΄2

Αναζητήσαμε τα κορίτσια της πρώτης εξάδας για δηλώσεις. Μας επιβεβαίωσαν πως ο αγώνας ήταν δύσκολος και με πολλές προσπεράσεις αλλά προσπάθησαν και η προσπάθεια μετράει. Κι άλλες μαθήτριες που επίσης τερμάτισαν τον αγώνα δήλωσαν πως μετράει πιο πολύ η συμμετοχή παρά η νίκη.

Συγχαρητήρια, λοιπόν, σε όλες τις αθλήτριες που συμμετείχαν στον ενδοσχολικό αγώνα!»

Ρεπορτάζ: Κατερίνα Αλεξίου, Ναταλία Παπαφιλίππου, Ναταλία Τσιμπίκη / Α΄4

Διαφάνεια3

Φωτογραφίες: Δημήτρης Μαρτζούκος, Ευθύμης Παπανικολάου, Γιάννης Σιάκαρης, Κωνσταντίνος Τσιούρης (Α΄4), Βίκυ Καραβίδα (Γ΄2), Λίνα Ζυγούνα, Φαίδρα Μάστορα (Γ΄3)

 

Πέρασαν κιόλας τέσσερις μήνες που αποχαιρετήσαμε τους μαθητές της γ΄ τάξης, της χρονιάς του 2015-6, απόφοιτους του γυμνασίου πια – μαζί και τους επί τρία χρόνια συντάκτες της σχολικής μας εφημερίδας.

Ως αποχαιρετιστήριο δώρο για να βάλουν στις αποσκευές τους για τον μακρύ δρόμο που τους περιμένει, τους αφιερώνουμε το βίντεο της θεατρικής παράστασης στην οποία συμμετείχαν:

 

Το αγόρι με τη βαλίτσα – Θέατρο «Καμπέρειο» 29/6/΄16

Η προετοιμασία και η υλοποίηση της θεατρικής παράστασης εντάχθηκε στο πλαίσιο πολιτιστικού προγράμματος με θέμα την παιδική προσφυγιά, που πραγματοποιήθηκε στο Πρότυπο Γυμνάσιο Ζωσιμαίας Σχολής το 2015-2016 με τη συμμετοχή μαθητών από όλα τα τμήματα της γ΄τάξης.

Συμμετέχοντες μαθητές: Μυρσίνη Αναστασούλη – Κωνσταντίνος Βαράκας – Βάλια Γιούνη – Παναγιώτης Γκάγκας – Δημήτρης Δεληγιαννάκης – Στέφανος Δήμος – Εβελίνα Εμβαλωτή – Νίκος Ζαρκάδας – Διώνη Ζωίδη – Ελπίδα Κάλλου – Άγγελος Μπόζιος – Αχιλλέας Παππάς – Χαρίλαος Σιάφης

Πολύτιμη συμβολή: Γιολάντα Καπέρδα – Άννα Μπουκουβάλα

Υπεύθυνες προγράμματος: Καλλιόπη Σταύρου – Μαρία Πετρίδου


 

Απρ 16
20
Κάτω από (Άρθρα) από στις 20-04-2016 και με ετικέτα ,

της Μαρίνας Βελογιάννη (Γ΄1)

    Dans le cadre des 100 ans de mon école, mon professeur de français m’a demandé d’écrire pourquoi j’ai choisi d’apprendre le français. Je m’appelle Marine Velogianni, j’ai 14 ans et j’apprends le français depuis 4 ans. J’écris pour exposer les raisons pour lesquelles j’ai choisi le français.

    Tout d’abord, le français est une belle langue et elle a de la musicalité. De plus elle est agréable, intéressante et elle a un vocabulaire très riche. Cependant elle m’aide à comprendre les chansons françaises, les films et les documentaires français et les BD. D’autre part elle me permet de lire de nombreux livres et des magazines pour les jeunes.

    En effet, apprendre le français est un moyen de voyager dans les pays francophones, de découvrir la culture française, le mode de vie, les habitudes, les coutumes et les traditions. France

   En outre c’est une façon de communiquer avec d’autres nations, de se faire des amis, d’échanger, de discuter et de rencontrer des jeunes.

    A mon avis le raison la plus importante est le fait de faire des études en France, ou dans un pays francophone. En faisant des études on peut découvrir d’autres systèmes éducatifs et enrichir nos connaissances. De plus c’est un moyen d’avoir plus de choix pour notre avenir professionnel et de vivre et travailler dans un pays francophone. D’ailleurs on parle français dans de nombreux pays et sur plusieurs continents. Et ainsi on a de nombreux choix et possibilités pour notre vie.

    Pour conclure, le français est une langue qui véhicule des valeurs et des principes. C’est la langue de la Révolution française, des droits de l’homme et des idées comme «Liberté, Egalité, Fraternité». En fin, elle reflète un patrimoine culturel très riche.