Επιμορφώσεις εκπαιδευτικών

                                                                                                     

    22b1f877 d27a 46fa 9182 8e00c7cdc543                    φόρμα συμμετοχής:    https://forms.gle/6pwbDhDKZfzWAw3e9

Στο πλαίσιο των ενδοσχολικών επιμορφώσεων και της συνεχιζόμενης επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών, διοργανώνονται επιμορφωτικά σεμινάρια 15 ωρών το καθένα, τα οποία εφαρμόζουν τη μέθοδο μεικτής μάθησης, συνδυάζοντας 6 ώρες δια ζώσης διδασκαλίας με 9 ώρες ασύγχρονης εξ αποστάσεως επιμόρφωσης. Τα σεμινάρια αυτά οργανώνονται από τη Σύμβουλο Εκπαίδευσης των Νηπιαγωγών Κέρκυρας, η οποία είναι και η εισηγήτρια των προγραμμάτων. Η συμμετοχή σε αυτά τα σεμινάρια είναι προαιρετική και πραγματοποιείται εκτός διδακτικού ωραρίου, δίνοντας την ευκαιρία στις/στους εκπαιδευτικούς να επιμορφωθούν στον δικό τους χρόνο και με τον δικό τους ρυθμό.

Τα προτεινόμενα σεμινάρια, τα οποία αφορούν την πρωτοβάθμια Εκπαίδευση (Γενικής και Ειδικής αγωγής), είναι:

  1. «Ομαλή μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό Σχολείο,
  2. «Ανάπτυξη ατομικών διδακτικών σχεδιασμών»,
  3. «Ανάπτυξη Ημερήσιου Προγράμματος στο Νηπιαγωγείο».

Συνοπτική περιγραφή προγράμματος: «Ανάπτυξη Ημερήσιου Προγράμματος στο Νηπιαγωγείο»

Ο σκοπός του συγκεκριμένου επιμορφωτικού προγράμματος είναι να παρέχει στις/στους εκπαιδευτικούς τις κατάλληλες γνώσεις και δεξιότητες, προκειμένου να είναι σε θέση να αναπτύξουν ένα αποτελεσματικό ημερήσιο πρόγραμμα στο νηπιαγωγείο. Το προτεινόμενο σεμινάριο/εργαστήριο μπορεί να εφαρμοστεί από τις/τους εκπαιδευτικούς σε σχολεία της Α/θμιας εκπαίδευσης (Γενικής και Ειδικής αγωγής), ακολουθεί το νέο  Πρόγραμμα Σπουδών για το Νηπιαγωγείο και συμβάλλει στον εμπλουτισμό και την εξέλιξη των διδακτικών τους στόχων.

Πιο συγκεκριμένα, το πρόγραμμα συνδέεται με την ανάπτυξη και εφαρμογή διαφόρων εκπαιδευτικών μεθόδων και εργαλείων στο νηπιαγωγείο. Οι κύριες πτυχές του προγράμματος περιλαμβάνουν:

Ημερήσιο πρόγραμμα: Η δημιουργία ενός δομημένου ημερήσιου προγράμματος που βοηθάει τις/τους εκπαιδευτικούς να οργανώσουν τις δραστηριότητες και τις διδακτικές τους προσεγγίσεις με τρόπο που να ανταποκρίνεται στις ανάγκες των μαθητών και μαθητριών.

Ζώνες απασχόλησης: Η διαμόρφωση ειδικών ζωνών απασχόλησης μέσα στην τάξη, όπου τα παιδιά μπορούν να συμμετέχουν σε διάφορες δραστηριότητες, όπως παιχνίδι, τέχνη, επιστήμη, και εξερεύνηση. Αυτές οι ζώνες προωθούν την αυτονομία και την ελεύθερη επιλογή των παιδιών.

K – W – L – H: Η εφαρμογή του μοντέλου K – W – L – Η (Τι ξέρω, Τι θέλω να μάθω, Τι έμαθα, Πώς έμαθα) ως εργαλείο για την ενίσχυση της αυτοαξιολόγησης των μαθητών/μαθητριών και την προαγωγή της ενεργούς μάθησης.

Πλαίσιο άντλησης: Η παρουσίαση των πηγών άντλησης θεμάτων.

Τεχνικές παρατήρησης: Η χρήση διαφόρων τεχνικών παρατήρησης από τις/τους εκπαιδευτικούς για τον εντοπισμό του θέματος.

Προπαρασκευαστικές δραστηριότητες: Η ένταξη προπαρασκευαστικών δραστηριοτήτων που προετοιμάζουν τα παιδιά για τις κύριες δραστηριότητες της ημέρας.

Μαθησιακά πλαίσια: Η κατανομή των  μαθησιακών πλαισίων που προσφέρουν δομή και υποστήριξη στη διαδικασία μάθησης.

Συνοπτική περιγραφή προγράμματος: «Ανάπτυξη ατομικών διδακτικών σχεδιασμών»

Το πρόγραμμα «Ανάπτυξη ατομικών διδακτικών σχεδιασμών» στοχεύει στην ενίσχυση της ικανότητας των εκπαιδευτικών να δημιουργούν και να εφαρμόζουν εξατομικευμένα διδακτικά σενάρια για μαθητές και μαθήτριες στο νηπιαγωγείο. Βασίζεται στο διδακτικό μοντέλο 5Ε , το οποίο προάγει την ενεργή συμμετοχή και την κριτική σκέψη όλων των παιδιών. Επιπλέον, ενσωματώνει το μεθοδολογικό εργαλείο K-W-L-H (Know, Want to Know, Learned, How We Learn), βοηθώντας τα παιδιά να οργανώνουν τη μάθησή τους. Η εφαρμογή του προγράμματος εντάσσεται στο πλαίσιο του Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών του νηπιαγωγείου, χρησιμοποιώντας την προσέγγιση του ανάστροφου σχεδιασμού. Ο αναστροφός σχεδιασμός ξεκινά με τον καθορισμό των επιθυμητών μαθησιακών αποτελεσμάτων και στη συνέχεια προχωρά στη σχεδίαση των διδακτικών δραστηριοτήτων που θα οδηγήσουν σε αυτά τα αποτελέσματα. Με αυτόν τον τρόπο, οι εκπαιδευτικοί μπορούν να προσαρμόσουν τα διδακτικά τους σενάρια, ώστε να καλύψουν τις ανάγκες κάθε παιδιού, προάγοντας έτσι μια πιο συμπεριληπτική και αποτελεσματική μαθησιακή εμπειρία.

Το πρόγραμμα υποστηρίζει τη συνεχή επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών, παρέχοντάς τους τα εργαλεία και τις γνώσεις για να αναπτύσσουν, να εφαρμόζουν και να αξιολογούν ατομικούς διδακτικούς σχεδιασμούς, προσαρμοσμένους στις ανάγκες και τις δυνατότητες κάθε μαθητή και μαθήτριας.

—————————————————————————————————————————————————————–

Προτεινόμενο blog για την αναζήτηση ενδοσχολικών επιμορφώσεων:

https://blogs.sch.gr/tthistory/epimorfosi-ekpaideytikon/

 

Επιμορφώσεις εκπαιδευτικών Διάβασε περισσότερα

ΑΔΣ: Σεισμός



Λήψη αρχείου

ΑΔΣ: Σεισμός Διάβασε περισσότερα

Στο αρχαιολογικό Μουσείο Παλαιόπολης Κέρκυρας !

Ολοκληρώθηκε η τρίτη μας δράση στο αρχαιολογικό Μουσείο Παλαιόπολης, σήμερα Σάββατο 18 Μάη 2024. Ευχαριστούμε θερμά τημ κυρία Μαρία Νάκου για τις πολύτιμες πληροφορίες και την ξενάγηση στο χώρο!

ΚΟΛΑΖ 1 1

COLLAGE 4

COLLAGE 3

COLLAGE 2

 

 

 

Στο αρχαιολογικό Μουσείο Παλαιόπολης Κέρκυρας ! Διάβασε περισσότερα