ΑΞΟΝΑΣ 8: ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΕ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

ΑΞΟΝΑΣ 8: ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΕ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ

1.Τίτλος : «Επιμορφώσεις»

Στόχος: Η ανάπτυξη πολυποίκιλων και σύνθετων δεξιοτήτων και ικανοτήτων στους εκπαιδευτικούς μέσα από μια διαδικασία διαρκούς και ποιοτικής επιμόρφωσης.

Α. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΡΑΣΗΣ   

Στόχοι/Αναγκαιότητα

Η επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών, στο πλαίσιο της δια βίου μάθησης, κρίνεται αναγκαία και επιτακτική, καθώς η σύγχρονη κοινωνία της πληροφορίας χαρακτηρίζεται από συνεχείς και ραγδαίες εξελίξεις. Η εξασφάλιση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης, αλλά και η βελτίωση της αποτελεσματικότητας του έργου των εκπαιδευτικών επιτυγχάνονται μέσα από μια συνεχή διαδικασία μάθησης. Οι κατάλληλα προετοιμασμένοι εκπαιδευτικοί μπορούν να συμβάλλουν στην αναβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου προσφέροντας καλύτερες ευκαιρίες για γνώση στους μαθητές και τις μαθήτριες.

Το σχέδιο δράσης του Νηπιαγωγείου μας έχει κεντρικό στόχο την ανάπτυξη πολυποίκιλων και σύνθετων δεξιοτήτων και ικανοτήτων στους εκπαιδευτικούς μέσα από μια διαδικασία διαρκούς και ποιοτικής επιμόρφωσης.

Οι επιμέρους στόχοι  των ενδοσχολικών επιμορφώσεων είναι:

  • Η ενίσχυση της καινοτομίας και της δημιουργικότητας
  • Η μετάδοση των νέων δεξιοτήτων στους μαθητές και στις μαθήτριες
  • Η δημιουργία ενός ασφαλούς και ελκυστικού περιβάλλοντος μάθησης

 

Ενέργειες και χρονοδιάγραμμα υλοποίησης

α) Νοέμβριος-Δεκέμβριος:

Οργάνωση της διαδικασίας υλοποίησης των ενδοσχολικών επιμορφώσεων με στόχευση:

  • στις ανάγκες της σχολικής μονάδας και των εκπαιδευτικών,
  • στα θέματα που θα παρουσιαστούν στις επιμορφώσεις,
  • στο χώρο πραγματοποίησης των επιμορφώσεων
  • στον τρόπο υλοποίησης των επιμορφώσεων (εξ αποστάσεως, δια ζώσης)
  • στη δημιουργία χρονοδιαγράμματος
  • στη δημιουργία ημερολογίου καταγραφής των δράσεων

β) Ιανουάριος- Μάιος:

  • Πρόσκληση επιμορφωτών-επιμορφωτριών
  • Υλοποίηση των επιμορφωτικών δράσεων
  • Αποτίμηση της δράσης με τη χρήση ερωτηματολογίου «κλειστών» ερωτήσεων με δομημένες απαντήσεις διαβαθμισμένες με την Κλίμακα Likert.

Πόροι, μέσα, ερευνητικά εργαλεία

  • Ανθρώπινοι πόροι: εκπαιδευτικοί Ομάδας Δράσης οι οποίοι και αποτελούν το σύνολο του συλλόγου διδασκόντων του Νηπιαγωγείου, εισηγητές/τριες
  • Υλικοί πόροι: Ηλεκτρονικός υπολογιστής, βιντεοπροβολέας
  • Μέσα: Ερωτηματολόγιο διερεύνησης επιμορφωτικών αναγκών, ημερολόγιο καταγραφής ενεργειών, Ερωτηματολόγιο αποτίμησης  της δράσης
  • Ερευνητικά εργαλεία: ερωτηματολόγια

Κριτήρια Επιτυχίας

  • Η βελτίωση των δεξιοτήτων/ικανοτήτων των εκπαιδευτικών
  • Η υλοποίηση καινοτόμων προγραμμάτων και δημιουργικών δραστηριοτήτων
  • Η εφαρμογή στην τάξη της νέας γνώσης
  • Η δημιουργία ενός ανοικτού και υποστηρικτικού περιβάλλοντος μάθησης
  • Η ικανοποίηση ως προς την ποιότητα της παρεχόμενης επιμόρφωσης

Διαδικασίες Αξιολόγησης της Δράσης

  • Συζήτηση του συλλόγου διδασκόντων για το προσδοκώμενο αποτέλεσμα
  • Ερωτηματολόγιο αποτίμησης των δράσεων
  • Αποτύπωση, στο ημερολόγιο καταγραφών της Ομάδας δράσης, των πρακτικών που εφαρμόστηκαν στο περιβάλλον της τάξης ως αποτέλεσμα των επιμορφώσεων

 

2.Τίτλος : «Επιμόρφωση εκπαιδευτικών»

Α. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΡΑΣΗΣ

Στόχοι/Αναγκαιότητα

Μέσα σε ένα περιβάλλον διαρκών και ραγδαίων αλλαγών που συντελούνται σε όλους τους τομείς της σύγχρονης εποχής, η ενίσχυση της αποτελεσματικότητας του έργου των εκπαιδευτικών κρίνεται αναγκαία. Μέσω της δια βίου εκπαίδευσης ενδυναμώνονται οι γνώσεις, οι δεξιότητες και οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών με τελικό στόχο τη βελτίωση και αναβάθμιση της εκπαίδευσης και γενικά του εκπαιδευτικού μας συστήματος.

Αφουγκραζόμενοι τις διαπιστωμένες επιμορφωτικές ανάγκες των εκπαιδευτικών θέσαμε ως προτεραιότητα να υλοποιήσουμε ένα τέτοιο Σχέδιο Δράσης που θα οδηγήσει αφενός στην κάλυψη των αναγκών του νέου ρόλου των εκπαιδευτικών στις απαιτήσεις της κοινωνίας της πληροφορίας και της τεχνολογίας και αφετέρου στην ωφέλιμη επιρροή του σε όλους τους/τις εκπαιδευτικούς της σχολικής μας μονάδας.

Ειδικότερα, με το Σχέδιο Δράσης του Νηπιαγωγείου μας θα  οργανωθούν  και θα υλοποιηθούν επιμορφωτικές συναντήσεις οι οποίες θα βοηθήσουν τους/τις εκπαιδευτικούς:

  • Να ενημερωθούν σε θέματα της Παιδαγωγικής επιστήμης και των επιμέρους γνωστικών αντικειμένων
  • Να ενημερωθούν σε θέματα καινοτομιών που εισάγονται στην εκπαίδευση
  • Να αποκτήσουν δεξιότητες ως προς την αξιοποίηση των Τ.Π.Ε.

Ενέργειες και χρονοδιάγραμμα υλοποίησης

α) Νοέμβριος-Δεκέμβριος:

  • Συζήτηση-Ανίχνευση και καταγραφή των επιμορφωτικών αναγκών των εκπαιδευτικών του Νηπιαγωγείου μας
  • Επιλογή των θεμάτων των επιμορφωτικών συναντήσεων
  • Δημιουργία χρονοδιαγράμματος για την οργάνωση των επιμορφωτικών συναντήσεων
  • Καθορισμός χώρου

β) Ιανουάριος- Μάιος:

  • Ιεράρχηση- ταξινόμηση των θεματικών ενοτήτων
  • Συναντήσεις των εκπαιδευτικών της Ομάδας Δράσης για την υλοποίηση των ενδοσχολικών επιμορφώσεων
  • Αποτίμηση της δράσης με τη χρήση ερωτηματολογίου «κλειστών» ερωτήσεων με δομημένες απαντήσεις διαβαθμισμένες με την Κλίμακα Likert.

Πόροι, μέσα, ερευνητικά εργαλεία

  • Ανθρώπινοι πόροι: εκπαιδευτικοί Ομάδας Δράσης οι οποίοι και αποτελούν το σύνολο του συλλόγου διδασκόντων του Νηπιαγωγείου, εισηγητές/τριες
  • Υλικοί πόροι: Ηλεκτρονικός υπολογιστής, βιντεοπροβολέας
  • Μέσα: Ερωτηματολόγιο διερεύνησης επιμορφωτικών αναγκών, ημερολόγιο καταγραφής ενεργειών, Ερωτηματολόγιο αποτίμησης  της δράσης
  • Ερευνητικά εργαλεία: ερωτηματολόγια

Κριτήρια Επιτυχίας

  • Η επέκταση των γνώσεων σε θέματα της Παιδαγωγικής επιστήμης-η προσφορά νέας γνώσης στα διάφορα γνωστικά αντικείμενα
  • Η διαφορετική αντιμετώπιση των εκπαιδευτικών ως προς την υλοποίηση καινοτόμων προγραμμάτων
  • Η χρήση της τεχνολογίας στις δραστηριότητες και η αξιοποίηση νέων ψηφιακών εργαλείων στη μάθηση, η αμεσότητα στην αξιοποίησή τους
  • Το χρονικό εύρος παρουσίασης των επιμορφώσεων

Διαδικασίες Αξιολόγησης της Δράσης

  • Ερωτηματολόγιο αποτίμησης της δράσης
  • Καταγραφές ολοκλήρωσης των προγραμματισμένων επιμορφωτικών συναντήσεων στο ημερολόγιο καταγραφών της Ομάδας δράσης
  • Καταγραφές αξιοποίησης στην τάξη των νεοπακτηθέντων δεξιοτήτων στο ημερολόγιο καταγραφών της Ομάδας δράσης
  • Καταγραφή δυνατών και αδύνατων σημείων των επιμορφωτικών συναντήσεων