ΑΞΟΝΑΣ 1: ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ , ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ

ΑΞΟΝΑΣ 1: ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ , ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Τίτλος :«Ποιοτικές διδακτικές πρακτικές»

Στόχος: Η αναβάθμιση της ποιότητας των διδακτικών πρακτικών με την εφαρμογή ποικίλων οργανωτικών σχημάτων στην τάξη

Α. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΡΑΣΗΣ    Στόχοι/Αναγκαιότητα

Αναλύοντας και ερμηνεύοντας τις τακτικές μάθησης και την οργάνωση της διδασκαλίας  στην τάξη μας και γνωρίζοντας ότι ο/η μαθητής/τρια συμμετέχει ενεργά στην μαθησιακή διαδικασία, όταν ο εκπαιδευτικός μπορεί να προσαρμόσει αποτελεσματικά τις δραστηριότητες, αποφασίσαμε να υλοποιήσουμε το συγκεκριμένο σχέδιο δράσης. Βασικός στόχος μας, είναι η αναβάθμιση της ποιότητας των διδακτικών πρακτικών, με την εφαρμογή ποικίλων οργανωτικών σχημάτων στην τάξη. Στους επιμέρους στόχους του σχεδίου εντάσσεται:

  • η ενημέρωση των εκπαιδευτικών με σχετική επιμορφώση για διδακτικές μεθόδους και στρατηγικές όπως: η διδασκαλία στο σύνολο της τάξης, η εξατομικευμένη διδασκαλία, η διδασκαλία σε ομάδες
  • η αξιοποίησή τους στην τάξη, ανάλογα με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των μαθητών/τριών και τις θεματικές ενότητες.

 

Ενέργειες και χρονοδιάγραμμα υλοποίησης

α) Νοέμβριος-Δεκέμβριος:

Οργάνωση του προγράμματος υλοποίησης του σχεδίου δράσης ως εξής:

  • αναζήτηση επιμορφωτή/επιμορφώτριας και διοργάνωση ενδοσχολικής επιμόρφωσης με θέμα «στρατηγικές και τρόποι διδασκαλίας»
  • σύνταξη χρονοδιαγράμματος που θα περιλαμβάνει τις θεματικές και την οργάνωση διδασκαλίας τους με την εφαρμογή ποικίλων οργανωτικών σχημάτων

β) Ιανουάριος- Μάιος:

  • Πραγματοποίηση ενδοσχολικής επιμόρφωσης
  • Επιλογή θεματικών ενοτήτων στις οποίες θα πραγματοποιηθούν τρόποι διδασκαλίας είτε στο σύνολο της τάξης, είτε εξατομικευμένα ή με εργασία σε ομάδες
  • Επιλογή δραστηριοτήτων που θα υλοποιηθούν στην τάξη
  • Καθορισμός του χώρου υλοποίησης των δράσεων
  • Καθορισμός του τρόπου συμμετοχής των τμημάτων της σχολικής μονάδας (διατμηματική συνεργασία)
  • Καταγραφή των αποτελεσμάτων διδασκαλίας με τον ένα ή τον άλλο τρόπο στο ημερολόγιο καταγραφών της Ομάδας δράσης

Πόροι, μέσα, ερευνητικά εργαλεία

  • Ανθρώπινοι πόροι: εκπαιδευτικοί Ομάδας Δράσης οι οποίοι και αποτελούν το σύνολο του συλλόγου διδασκόντων του Νηπιαγωγείου, εισηγητές/τριες
  • Υλικοί πόροι: Ηλεκτρονικός υπολογιστής, βιντεοπροβολέας
  • Μέσα:
  • Ερευνητικά εργαλεία: ερωτηματολόγια

Κριτήρια Επιτυχίας

  • Η ευελιξία εφαρμογής των νέων στρατηγικών μάθησης από τους/τις    εκπαιδευτικούς
  • Ο βαθμός ευκολίας ή δυσκολίας επίτευξης των στόχων
  • Η ανταπόκριση των μαθητών/τριών στο νέο μαθησιακό περιβάλλον
  • Η ύπαρξη ποικιλίας στρατηγικών

Διαδικασίες Αξιολόγησης της Δράσης

Θα αξιολογηθούν:

  • Οι στρατηγικές και οι δραστηριότητες που χρησιμοποιήθηκαν κατά την εκπαιδευτική προσέγγιση
  • Η συμμετοχή και το ενδιαφέρον των μαθητών/τριών
  • Οι  βασικές προκλήσεις ή οι δυσκολίες που αντιμετώπισαν οι εκπαιδευτικοί κατά τη διάρκεια της εφαρμογής ποικίλων στρατηγικών διδασκαλίας