ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
ΑΞΟΝΑΣ 1: ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ , ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Τίτλος :«Ποιοτικές διδακτικές πρακτικές»
Στόχος: Η αναβάθμιση της ποιότητας των διδακτικών πρακτικών με την εφαρμογή ποικίλων οργανωτικών σχημάτων στην τάξη
Α. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΡΑΣΗΣ Στόχοι/Αναγκαιότητα
Αναλύοντας και ερμηνεύοντας τις τακτικές μάθησης και την οργάνωση της διδασκαλίας στην τάξη μας και γνωρίζοντας ότι ο/η μαθητής/τρια συμμετέχει ενεργά στην μαθησιακή διαδικασία, όταν ο εκπαιδευτικός μπορεί να προσαρμόσει αποτελεσματικά τις δραστηριότητες, αποφασίσαμε να υλοποιήσουμε το συγκεκριμένο σχέδιο δράσης. Βασικός στόχος μας, είναι η αναβάθμιση της ποιότητας των διδακτικών πρακτικών, με την εφαρμογή ποικίλων οργανωτικών σχημάτων στην τάξη. Στους επιμέρους στόχους του σχεδίου εντάσσεται:
- η ενημέρωση των εκπαιδευτικών με σχετική επιμορφώση για διδακτικές μεθόδους και στρατηγικές όπως: η διδασκαλία στο σύνολο της τάξης, η εξατομικευμένη διδασκαλία, η διδασκαλία σε ομάδες
- η αξιοποίησή τους στην τάξη, ανάλογα με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των μαθητών/τριών και τις θεματικές ενότητες.
Ενέργειες και χρονοδιάγραμμα υλοποίησης
α) Νοέμβριος-Δεκέμβριος:
Οργάνωση του προγράμματος υλοποίησης του σχεδίου δράσης ως εξής:
- αναζήτηση επιμορφωτή/επιμορφώτριας και διοργάνωση ενδοσχολικής επιμόρφωσης με θέμα «στρατηγικές και τρόποι διδασκαλίας»
- σύνταξη χρονοδιαγράμματος που θα περιλαμβάνει τις θεματικές και την οργάνωση διδασκαλίας τους με την εφαρμογή ποικίλων οργανωτικών σχημάτων
β) Ιανουάριος- Μάιος:
- Πραγματοποίηση ενδοσχολικής επιμόρφωσης
- Επιλογή θεματικών ενοτήτων στις οποίες θα πραγματοποιηθούν τρόποι διδασκαλίας είτε στο σύνολο της τάξης, είτε εξατομικευμένα ή με εργασία σε ομάδες
- Επιλογή δραστηριοτήτων που θα υλοποιηθούν στην τάξη
- Καθορισμός του χώρου υλοποίησης των δράσεων
- Καθορισμός του τρόπου συμμετοχής των τμημάτων της σχολικής μονάδας (διατμηματική συνεργασία)
- Καταγραφή των αποτελεσμάτων διδασκαλίας με τον ένα ή τον άλλο τρόπο στο ημερολόγιο καταγραφών της Ομάδας δράσης
Πόροι, μέσα, ερευνητικά εργαλεία
- Ανθρώπινοι πόροι: εκπαιδευτικοί Ομάδας Δράσης οι οποίοι και αποτελούν το σύνολο του συλλόγου διδασκόντων του Νηπιαγωγείου, εισηγητές/τριες
- Υλικοί πόροι: Ηλεκτρονικός υπολογιστής, βιντεοπροβολέας
- Μέσα:
- Ερευνητικά εργαλεία: ερωτηματολόγια
Κριτήρια Επιτυχίας
- Η ευελιξία εφαρμογής των νέων στρατηγικών μάθησης από τους/τις εκπαιδευτικούς
- Ο βαθμός ευκολίας ή δυσκολίας επίτευξης των στόχων
- Η ανταπόκριση των μαθητών/τριών στο νέο μαθησιακό περιβάλλον
- Η ύπαρξη ποικιλίας στρατηγικών
Διαδικασίες Αξιολόγησης της Δράσης
Θα αξιολογηθούν:
- Οι στρατηγικές και οι δραστηριότητες που χρησιμοποιήθηκαν κατά την εκπαιδευτική προσέγγιση
- Η συμμετοχή και το ενδιαφέρον των μαθητών/τριών
- Οι βασικές προκλήσεις ή οι δυσκολίες που αντιμετώπισαν οι εκπαιδευτικοί κατά τη διάρκεια της εφαρμογής ποικίλων στρατηγικών διδασκαλίας