Η εποχή του μήλου έφτασε και αν δεν κάναμε πρότζεκτ για τα μήλα
στο νηπιαγωγείο των Πύργων, τότε που;!
Ξεκινήσαμε να μελετάμε τα μήλα μέσα και έξω!
και στη συνέχεια κάναμε τον δικό μας πίνακα αναφοράς με τα μέρη του μήλου
Κάναμε τυπώματα με τα μήλα και δημιουργήσαμε τους δικούς μας πίνακες
ς!
Εξασκήσαμε την οπτική μας αντίληψη και βάψαμε τα σχήματα που βρισκόταν μέσα στο μήλο με συγκεκριμένα χρώματα. Όπου βλέπαμε κύκλο βάφαμε κίτρινο, όπου βλέπαμε τετράγωνο βάφαμε πράσινο και όπου βλέπαμε τρίγωνο βάφαμε κόκκινο. Ήταν μια καλή ευκαιρία να θυμηθούμε τα σχήματα και τα χρώματα!
Στη συνέχεια γίναμε μηλο-μηχανικοί!
Κατασκευάσαμε τους δικούς μας πύργους από μήλα και οδοντογλυφίδες. Στην αρχή μας δυσκόλεψε μέχρι να βρούμε τον τρόπο να στερεώσουμε τα κομμάτια χωρίς να πέφτουν. Πειραματιστήκαμε όμως αρκετά και τα καταφέραμε! Μας κέντρισε πολύ το ενδιαφέρον αυτή η δραστηριότητα!
Από το πρότζεκτ μας δεν μπορούσαν να λείπουν τα μαθηματικά!
Έτσι λοιπόν αποφασίσαμε να δούμε πόσα μήλα χωράνε στο σώμα μας! Τα τοποθετήσαμε δίπλα στο σώμα μας τα μετρήσαμε και τα καταγράψαμε! Σε αυτή την άσκηση η βοήθεια των συμμαθητών μας έπαιξε πολύ σημαντικό ρόλο.
Και επιτέλους ήρθε η ώρα να τα δοκιμάσουμε με έναν διαφορετικό τρόπο.
Τα κάναμε μαρμελάδα!
Την επόμενη μέρα αφού κρύωσε η μαρμελάδα μας, πήραμε φρέσκο ψωμάκι και βούτυρο και βάλαμε πάνω την μαρμελάδα μας!
Το κάθε παιδί άλειψε τη δική του φετούλα και φυσικά όταν καταφέρνεις και την φτιάχνεις μονος σου είναι ακόμα πιο νόστιμη!!
Παρακολουθήσαμε μια ιστορία που τα σποράκια της μηλιάς γίνοναι φυτό ,που μεγαλώνει, βγάζει άνθη και μετά μήλα και τα μήλα μας δίνουν νέα σποράκια και έτσι μάθαμε για τον κύκλο της ζωής μια μηλιάς
Έπειτα παρακολουθήσαμε το παραμύθι “το δέντρο που έδινε “στο youtube όπου η μηλιά συνδέθηκε με ένα παιδί και όσο το παιδί μεγάλωνε η μηλιά του έδινε όσα είχε για να το ευχαριστήσει (μήλα για να πουλήσει , κλαδιά για να φτιάξει σπίτι , κορμό για να πάρει βάρκα να ταξιδέψει και κούτσουρο για να ξεκουραστεί. Ασκηθήκαμε στον προφορικό λόγο με την αναδιήγηση του παραμυθιού και την αντιστοίχιση προϊόν και
ηλικία του παιδιού. Ακολούθησε φύλλο εργασίας
Κάναμε προγραφικές ασκήσεις σχηματίζοντας τα μήλα της μηλιάς μαθαίνοντας έτσι το γράμμα ο
Παρακολουθήσαμε τον μύθο το μήλος της Έριδας και συζητήσαμε πώς βγήκε αυτήν η έκφραση
Μιλήσαμε για τα είδη των μήλων,σε πόσα χρώματα τα συναντάμε τα παρατηρήσαμε και φυσικά γευτήκαμε μήλα που μας έφεραν οι γονείς από τα χωράφια του χωριού μας. Μετά αφού αποφασίσαμε ποια γεύση μήλου μας αρέσει( κόκκινο, κίτρινο, πράσινο) το σημειώσαμε σε φύλλο εργασίας
Φυσικά φτιάξαμε και δοκιμάσαμε μηλόπιτα
Αντλήσαμε από το διαδίκτυο το ποίημα “ένα μήλο κάθε μέρα “ κατά αναλογία του ένα μήλο την ημέρα , μιλήσαμε για τις διατροφικές συνήθειες που πρέπει να έχουμε και για τη μεγάλη θρεπτική αξία του μήλου. μάθαμε το ποίημα και το εντάξαμε στην πρωινή μας ρουτίνα μαθαίνοντας και τις ημέρες της εβδομάδας.
Για να αποδώσουμε και εικαστικά την μηλιά κάναμε τυπώματα από φύλλα για τη φυλλωσιά και μετά με πον πον βάλαμε κόκκινα μήλα στη μηλιά μας
Μάθαμε το τραγούδι η Ρηνούλα ανεβασμένη στη μηλιά και διασκεδάσαμε βάζοντας κινήσεις στο τραγούδι.
Τέλος αποδώσαμε μουσικοκινητικά το γνωστό τραγούδι «μήλο μου κόκκινο» αλλά με τη μουσική του Νίκου Θεοδωρίδη….Χτύπα το χέρι χτύπα, βρόντα το πόδι βρόντα, κούνα μαντήλι και στροφή….χορεύοντας και διασκεδάζοντας.