Η γιορτή για την επέτειο της Επανάστασης του 1821

Την Παρασκευή 22 Μαρτίου 2024 οι μαθητές /τριες της Ε΄ τάξης και ο δάσκαλός τους κ. Χαρχαντής Γεώργιος  παρουσίασαν τη γιορτή για την επέτειο της επανάστασης του 1821. Δεν επρόκειτο όμως για μια συνηθισμένη γιορτή, αφού η γνωστή σε όλους ιστορία της επανάστασης παρουσιάστηκε στους μαθητές του σχολείου μέσω μιας μικρής θεατρικής παράστασης. Οι σκηνές αυτής της παράστασης είχαν σαν κεντρικό στοιχείο τους πίνακες ζωγραφικής (πορτρέτα )  των  ηρώων   της επανάστασης και πρωταγωνιστές   αυτών ήταν οι ίδιοι οι μαθητές  . Έτσι παρουσιάστηκε μια γιορτή για την εθνική επέτειο από μία διαφορετική προοπτική.

IMG 02a57b812bc28646cc42340b3f974e84 V

Το πολύ ενδιαφέρον   ήταν η όλη προσέγγιση των πεπραγμένων της Επανάστασης όσον αφορά όχι μόνο στα κατορθώματα και στη δύναμη ψυχής των Ελλήνων αλλά και στην εκτενή αναφορά της συμπεριφοράς των ίδιων ανθρώπων στους αγωνιστές και πρωτοπόρους της Επανάστασης. Κάτι που δυστυχώς δεν αναφέρεται ποτέ  . Κάτι που θα έπρεπε, γιατί η χιλιοειπωμένη πρόταση ότι πρέπει να διδασκόμαστε από την ιστορία μας, ενώ είναι τόσο σημαντική, δεν λαμβάνεται υπόψιν από κανέναν.

image8

Οι μαθητές    τόνισαν ιδιαίτερα μέσα από τα κείμενα και τα τραγούδια   τα κατορθώματα και τις επιτυχίες των Ελλήνων όσο ήταν ενωμένοι στην Επανάσταση αλλά και το πώς “πληρώθηκαν” οι άνθρωποι που αγωνίστηκαν, με χαρακτηριστικότερη την περίπτωση του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη ο οποίος είπε: “ΕΙΣΑΣΤΕ ΕΛΛΗΝΕΣ; ΤΙ ΠΡΟΣΚΥΝΑΤΕ; ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΘΕΟΥΣ, ΟΡΘΙΟΙ ΜΙΛΑΝΕ!” Κι όμως οι Έλληνες μετα το 1821, τον φυλάκισαν σε μία τρύπα… ‘Οπως κάνουν στους εχθρούς… ή όπως  της Μαντώς Μαυρογένους που διωκόμενη και λησμονημένη πέθανε φτωχή στην Πάρο αλλά και της Δόμνας Βισβίζη  που έζησε τα τελευταία της χρόνια πάμφτωχα  με μια σύνταξη 30 δραχμών σε ένα σπίτι χωρίς πόρτες και παράθυρα στο Ναύπλιο.

Θέλει τόλμη και παιδεία να βλέπεις τα άσχημα της ιστορίας σου και να διδάσκεσαι από αυτά για μια καλύτερη προσέγγιση, μια καλύτερη αντιμετώπιση και μια καλύτερη ποιότητα ζωής.

Οι μαθητές της Χορωδίας  διάνθισαν τη γιορτή με τραγούδια όπως  το «Δέκα παλικάρια στήσανε χορό » του Μάνου Λοΐζου , το « Ένα παλικάρι είκοσι χρονών » και το « Να  ‘τανε το 21 »  της Σώτιας Τσώτου .

IMG 0443124c7a492301679068a32b875591 V

Επίσης δεν έλειψαν και οι παραδοσιακοί χοροί όπου την επιμέλεια τους είχε ο καθηγητής Φυσικής Αγωγής , κος Λάτος Γεώργιος  .

IMG c4d7fe73229ef95e9d1d40f15ccb9ccc V

IMG c66e2678e46f8c242cea6a860f91c15c V

Για  τη σκηνογραφία   συνεργάστηκαν  ο δάσκαλος της Ε΄ τάξης   κ. Χαρχαντής Γεώργιος , η καθηγήτρια των Εικαστικών κ. Πότσαρη Άννα  καθώς και καθηγήτρια της Θεατρικής Αγωγής κ. Μπόρη Έφη .

20240321 114421

Θερμές ευχαριστίες ανήκουν σε όλους τους μαθητές/τριες  της Ε΄ τάξης  για την πολύ καλή συνεργασία και την αφοσίωση που έδειξαν στην οργάνωση της γιορτής.

Ο τόπος καταγωγής μου

Λογγάς  (παλιά ονομασία : Δωρικό) 

λογγα

πλατεια
Η πλατεία του χωριού

38 χλμ. από την Καλαμπάκα, στα σύνορα με την επαρχία Ελασσόνας, σε υψόμετρο 1.000 μ., ανάμεσα στις κορυφές των Αντιχασίων Τύμπανο (1.250 μ. υψόμετρο.), Λιάκο (1.250 μ.), Κουρούτα (1.150 μ.) και Ματούλα Ράχη (1.150 μ.), βρίσκεται το χωριό Λογγάς. Οι κάτοικοί του είναι κυρίως κτηνοτρόφοι και συμπληρωματικά ασχολούνται με δασικές εργασίες και την καλλιέργεια οσπρίων. Το χειμώνα μένουν μόνιμα στο Λογγά 50 άτομα .

πλατεια 2

ΛΟΓΓΑ

Δάση οξιάς και βαλανιδιάς σε έκταση 20.000 στρεμμάτων φιλοξενούν άγρια ζώα και πουλιά (αγριογούρουνα, τσακάλια, ασβούς, ζαρκάδια, λύκους και αλεπούδες, σαΐνια και πέρδικες). Η θέση “Κορομηλιά” είναι πέρασμα αγριογούρουνων. Από πηγές των γύρω βουνών (Μπαρμπέρης, Τρία Αλώνια και Κρεβάτια οι πιο γνωστές) πηγάζουν τα Ρέματα της Βερβέρας, του Γαλανού και της Καραβίδας.

 

Από την κορυφή Κατσιαούνη φαίνονται το όρος Κόζιακας  και ο κάμπος των Τρικάλων  .

ΘΕΑ ΑΠΟ ΚΑΤΣΙΑΟΥΝΗ
ΘΕΑ ΑΠΟ ΚΑΤΣΙΑΟΥΝΗ

Από τον Τύμπανο και τους  Κούκους , η Λάρισα, τα Γρεβενά και τα Μετέωρα.

 

Στη θέση “Τρία Αλώνια”, όπου πράγματι σώζονται παλιά αλώνια, ο περιβάλλων χώρος με φυσικές πηγές, ανάμεσα σε οξιές και βαλανιδιές, έχει διαμορφωθεί για να προσφέρει αναψυχή (ξύλινες κατασκευές, παιδική χαρά). Στην ίδια περιοχή κατασκευάστηκε λίμνη 200 στρεμμάτων.

logga limni

ΛΙΜΝΗ
ΤΕΧΝΗΤΗ ΛΙΜΝΗ ΛΟΓΓΑ

Τρεις παλιοί νερόμυλοι και δριστέλες σώζονται στα Μύλια, 2 χλμ. προς το Γερακάρι. Ένα χλμ. έξω από το χωριό σώζονται τα θεμέλια γεφυριού, που σήμερα λέγεται Παλιογέφυρα.

 

Το χωριό δημιουργήθηκε κατά τον 15ο αιώνα σύμφωνα με την παράδοση και από τους πρώτους που εγκαταστάθηκαν ήταν ο αρχικλέφτης Πλιάτσικας, για τον οποίο σώζεται δημοτικό τραγούδι. Κατά τον πόλεμο του 1897 λειτούργησαν τουρκικός και ελληνικός σταθμός στη συνοριακή γραμμή Ελλάδας – Τουρκίας.

ΣΤΑΘΜΟΣ
ΤΟΥΡΚΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ

 

Το χωριό πανηγυρίζει δυο φορές το χρόνο: στις 20 Μαΐου και το πρώτο Σάββατο  του Αυγούστου. Στο πανηγύρι   γίνεται και το ετήσιο αντάμωμα των καταγόμενων από το Λογγά. Με την ευκαιρία γέροντες και γερόντισσες τραγουδούν σε χορούς τραγούδια της περιοχής.

FRAGMA LOGGA KALAMPAKA 2

13920062 1205479639472889 8129685217925875496 o

Λεύκωμα των ζώων

Η εργασία αυτή έγινε στα πλαίσια της Ευέλικτης Ζώνης  από τους μαθητές της Γ΄ 1 τάξης κατά το σχολικό έτος  2010 – 2011 . Οι μαθητές δημιούργησαν με την καθοδήγησή    και τη βοήθεια του δασκάλου τους  ένα λεύκωμα με θέμα τα ζώα . Αφορμή  για την επιλογή του θέματος  αποτέλεσε σχετική δραστηριότητα  που υπάρχει στο Τετράδιο Εργασιών  του μαθήματος της Μελέτης  του Περιβάλλοντος.

ΛΕΥΚΩΜΑ ΖΩΩΝ

Πανηγύρι επιστήμης

Οι μαθητές και οι μαθήτριες της ΣΤ΄ τάξης  παρουσιάζουν επιτεύγματα  τους στο μάθημα των Φυσικών , δηλαδή πειράματα  και ιδεοκατασκευές που δημιούργησαν  κατά το σχολικό έτος 2016 – 2017 ,  και τα οποία σχετίζονται με ενότητες  του αντίστοιχου  βιβλίου.

ΠΑΝΗΓΥΡΙ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ

Γνωρίζω τον τόπο μου

Η εργασία αυτή είναι αποτέλεσμα της συνεργασίας  μαθητών /τριών  διαφορετικών τάξεων του 1ου  Δημοτικού σχολείου Μαλεσίνας  υπό την καθοδήγηση και επίβλεψη  του δασκάλου  κ. Χαρχαντή Γεώργιου.

Η  περιορισμένη γνώση των μαθητών  και , σε μερικές περιπτώσεις  , η παντελής άγνοια  της γεωγραφίας  , της ιστορίας , της οικονομίας , της φυσικής και πολιτιστικής  κληρονομιάς του τόπου τους  , σ’ αυτή την εποχή της παγκοσμιοποίησης και της αειφόρου ανάπτυξης  , αποτέλεσε την αφορμή για την εκπόνηση αυτής της εργασίας  , καθώς υπήρχε  η πιθανότητα  ότι  ενδεχομένως   , ως ενήλικοι , αγνοώντας τις ιδιαιτερότητες  της φυσικής και πολιτιστικής  κληρονομιάς του τόπου τους  , να εκδηλώσουν αδιαφορία για την προστασία  και τη διατήρηση  της  .

Για την επίτευξη  του εγχειρήματος αυτού  δόθηκε η  ευκαιρία   στους  μαθητές /τριες  να γίνουν οι ίδιοι συγγραφείς ενός βιβλίου  για τον τόπο τους . Έτσι  επισκέφθηκαν   περιοχές στον τόπο τους , αναζήτησαν  πληροφορίες  σε βιβλία και  στο διαδίκτυο , συζήτησαν με τους κατοίκους , μελέτησαν ,φωτογράφισαν , σκιτσάρισαν , ζωγράφισαν , έγραψαν .

Μέσω αυτών των δραστηριοτήτων  οι μαθητές /τριες  ανέπτυξαν ικανότητες δημιουργικής  φαντασίας , γραπτής και προφορικής έκφρασης , προσεκτικής παρατήρησης , εργασίας σε ομάδες , έκφρασης απόψεων , λήψης αποφάσεων  και κριτικής σκέψης  .

Οι μαθητές /τριες έγιναν οι ίδιοι συγγραφείς ενός βιβλίου για τον τόπο τους . Έτσι επισκέφθηκαν περιοχές στον τόπο τους , αναζήτησαν πληροφορίες σε βιβλία και στο διαδίκτυο , συζήτησαν με τους κατοίκους , μελέτησαν ,φωτογράφισαν , σκιτσάρισαν , ζωγράφισαν , έγραψαν .

 

ΓΝΩΡΙΖΩ ΤΟΝ ΤΟΠΟ ΜΟΥ

 

 

Γλωσσικές και εικαστικές δραστηριότητες

Πρωταρχικός σκοπός μέσα στο σχολείο είναι να δώσουμε  σε κάθε παιδί την ευκαιρία να εκφραστεί έξω από κάθε δέσμευση και κριτική . Για να εκφράσει τις σκέψεις και τα συναισθήματά  του ένα παιδί χρησιμοποιεί  ή τον λόγο ή την τέχνη.

Το βίντεο περιέχει ομαδικές και ατομικές εργασίες που έγιναν από μαθητές/τριες  διαφορετικών τάξεων .Στις συγκεκριμένες δραστηριότητες έγινε συνδυασμός λόγου και τέχνης  για να αναδειχτούν  οι ξεχωριστές ικανότητες του κάθε μαθητή .

Δραστηριότητες για την παγκόσμια ημέρα του νερού

Οι μαθητές/τριες  με αφορμή την παγκόσμια ημέρα του νερού προέβησαν σε δημιουργικές δραστηριότητες: ζωγραφιές

  • κόμικς
  • ποιήματα
  • κατασκευές
  • δραματοποίηση εθίμου
  • εικονογραφημένη ιστορία

Σκοπός  των δραστηριοτήτων είναι  να συνειδητοποιήσουν  οι μαθητές/τριες την αξία του νερού  , τόσο  ως σπάνιου  πλέον φυσικού πόρου  , όσο και ως πολιτισμικού , κοινωνικού και οικονομικού αγαθού στον κόσμο μας .

 

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΤΟΥ ΔΑΣΟΥΣ

Η εικαστική δράση αποσκοπεί στη δημιουργία ενός πνεύματος  ενεργούς συμμετοχής καλλιτεχνικής έμπνευσης  και ενθάρρυνσης για τους μαθητές

 

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΙΣ 4 ΕΠΟΧΕΣ ΜΕ ΕΜΦΑΣΗ ΣΤΟ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ

Οι μαθητές/τριες εικονογράφησαν τις εποχές , έγραψαν ποιήματα και παρήγαγαν ιστορίες  δουλεύοντας με τα συστατικά του λόγου   και της φύσης προκειμένου να αναπτύξουν τη φαντασία  και τη δημιουργικότητά τους .

ΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΗ ΠΤΗΣΗ ΣΕ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ ΤΟΥ ΑΝΤΕΡΣΕΝ

Με αφορμή τα 200 χρόνια απ’ τη γέννηση του Χανς Κρίστιαν Άντερσεν οι μαθητές/τριες της Δ΄ τάξης , μετά από εισήγησή μου και με τη σύμφωνη γνώμη τους , κατά το σχολικό έτος 2004 – 2005  έκαναν μια αναγνωστική πτήση  σε παραμύθια αυτού του μεγάλου παραμυθά .

Ανακαλύπτοντας τη γνώση

Οι μαθητές της ΣΤ΄ τάξης πειραματίζονται …

Μαθητές και μαθήτριες της Στ ΄ τάξης του 1ου Δημοτικού Σχολείου Μαλεσίνας πειραματίζονται με τη μεταβολή του χρώματος του δείκτη από κόκκινο λάχανο  στο μάθημα των Φυσικών .

 

Δημιουργός: geocharcha, στις: 10-06-2023, διάρκεια: 00:03:31

Μαθητές και μαθήτριες της Στ ΄ τάξης του 1ου Δημοτικού Σχολείου Μαλεσίνας πειραματίζονται με τη μεταβολή του χρώματος του δείκτη από κόκκινο λάχανο

Ενθυμήματα μαθητών/τριών της Στ’ τάξης του 2023

Το βίντεο είναι αφιερωμένο στους μαθητές/τριες  της ΣΤ΄ τάξης  από τον δάσκαλό τους κ.  Χαρχαντή  Γεώργιο. Περιέχει δράσεις των μαθητών/τριών από την  πορεία τους στο Δημοτικό .1

Δημιουργός: geocharcha, στις: 16-06-2023, διάρκεια: 00:13:24

Το βίντεο περιέχει δράσεις των μαθητών/τριών από την πορεία τους στο Δημοτικό

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΤΑΞΗ

e taxi logo

e – me

login logo

sch.gr

cropped Logo 200x72
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση