Μια ιδέα για διαθεματική προσέγγιση….

0

Συγγραφέας: Μοναχού Χαρά | Κατηγορία Χωρίς κατηγορία | , στις 16-02-2024

Τα τελευταία χρόνια γίνεται συχνά λόγος για την ενίσχυση της ολόπλευρης ανάπτυξης των μαθητών και πως αυτή επιτυγχάνεται μέσω της διαθεματικής προσέγγισης μιας θεματικής ενότητας.

Η διαθεματική προσέγγιση στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση προϋποθέτει την συνεργασία μεταξύ εκπαιδευτικών διαφορετικών ειδικοτήτων, ευελιξία στο ωρολόγιο πρόγραμμα και αρκετό χρόνο για τον σχεδιασμό της διδασκαλίας και των δραστηριοτήτων.

Πολλοί εκπαιδευτικοί, ειδικά όταν έχουν να βγάλουν την διδακτέα ύλη μέσα σε αυστηρό χρονοδιάγραμμα απορρίπτουν την ενασχόληση με τη διαθεματική προσέγγιση διδακτικών αντικειμένων και δεν είναι διαθέσιμοι να συμμετέχουν και να οργανώσουν τέτοιου είδους σχέδια μαθήματος.

Εδώ όμως θα πρέπει να επισημάνουμε τα σημαντικά οφέλη της διαθεματικής προσέγγισης στην μαθησιακή πορεία των μαθητών. Η συμμετοχή των μαθητών σε δραστηριότητες διαθεματικής προσέγγισης προάγει την συνεργασία και την αποτελεσματική επικοινωνία μεταξύ τους,  καλλιεργεί την κριτική τους σκέψη, δίνει κίνητρα για την συνεχή ενεργό συμμετοχή τους στην μαθησιακή διαδικασία και ενθαρρύνει την δημιουργική σκέψη και την επιλογή πρωτότυπων λύσεων σε προβλήματα.  Επιπλέον εξασκούνται στην επίλυση προβλημάτων, μέσω λογικών διεργασιών και να δίνουν τεκμηριωμένες απαντήσεις για τις αποφάσεις που πήραν.

Ένα τέτοιο παράδειγμα, ήταν και οι δράσεις για τo “Halloween”  που διοργανώθηκαν στο ΕΕΕΕΚ Λήμνου. Η ιδέα για την επιλογή αυτού του θέματος προήλθε, όταν οι μαθητές ενώ έκαναν χρήση μιας μηχανής αναζήτησης στο διαδίκτυο313007433 910483853268917 4134128418567386504 n πρόσεξαν την αλλαγή της εικόνας στην αρχική σελίδα της μηχανής αναζήτησης της Google. Κάπως έτσι λοιπόν…. το εργαστήριο Γεωπονίας με εκπαιδευτικό τον κ. Καρκανιά Χριστόφορο πρότεινε την κατασκευή της παραδοσιακής κολοκύθας και παρουσίασε στους μαθητές ταινία μικρού μήκους με θέμα τον εορτασμό του “Haloween”. Το εργαστήριο Καλλιτεχνικών με εκπαιδευτικό την κ. Βλάχου Χρυσάνθη φιλοτέχνησε την κολοκύθα και στο μάθημα των μαθηματικών με εκπαιδευτικό την κ. Μοναχού Χαρίκλεια, έγινε λόγος για τα έθιμα του εορτασμού του “Halloween” αναστοχαζόμενοι τις πληροφορίες των μαθητών από το διαδίκτυο. Ακόμη, οι μαθητές δημιούργησαν τα δικά τους φαντασματάκια και στην συνέχεια φωτογραφήθηκαν με θέματα από την εφαρμογή “Arloopa” με την οποία είχαν εξοικειωθεί σε προηγούμενη δράση. Τέλος, για να ενσωματωθεί και η χρήση των ΤΠΕ, οι μαθητές φτιάξανε το δικό τους παζλ μέσω της σελίδας “jigsawplanet”, επιλέγοντας μόνοι τους μια ομαδική φωτογραφία.

312458045 910484036602232 5536782024720440159 n 313207569 910484093268893 4617369485369702467 n 313402346 910483943268908 9199562764038767490 n

Συνοψίζοντας, η διαθεματική προσέγγιση είναι μια εξελισσόμενη μέθοδος διδασκαλίας που προσεγγίζει σφαιρικά την γνώση. Προϋποθέτει την κατάλληλη επιμόρφωση και υποστήριξη των εκπαιδευτικών για να μπορούν να συνεργαστούν σε βάθος και να καταφέρουν να σχεδιάσουν και να συντονίσουν τέτοιες δράσεις. Οι μαθητές κατανοούν σε βάθος έννοιες και φαινόμενα, καθώς τις εξετάζουν από διάφορες οπτικές γωνίες και διδακτικά αντικείμενα.

Αγαπητοί συνάδελφοι, αξίζει να το δοκιμάσετε….

Μοναχού Χαρά

Η αρχική δημοσίευση της δράσης για το Halloween βρίσκεται στον παρακάτω σύνδεσμο

https://www.facebook.com/repanidi.sxoleio.1/posts/pfbid02CSXjZZpgzBZJXFYft5x7MJe4usSeYBsfvP62paNSk3gQFNFaStUd5hszKWj4Nq26l

Κάνοντας την χρήση ΤΠΕ ελκυστική για τους μαθητές!

0

Συγγραφέας: Μοναχού Χαρά | Κατηγορία Χωρίς κατηγορία | , στις 06-02-2024

310286205 889746462009323 8360212518714748813 n Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων 2022 που γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 4 Οκτωβρίου, οργάνωσα στο σχολείο μια δράση για τα δικαιώματα των ζώων και την καλή τους διαβίωση.

Σε αυτή τη δράση εκτός από την συζήτηση που έγινε για τα δικαιώματα των ζώων, την φιλοζωία και την ευαισθητοποίηση των μαθητών στην σωστή φροντίδα οικόσιτων και αδέσποτων ζώων, έγινε και μια προσπάθεια ενσωμάτωση χρήσης νέων τεχνολογιών μέσω της εφαρμογής arloopa.

Η χρήση νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση είναι απαραίτητη στις μέρες μας καθώς η τεχνολογία έχει γίνει αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας μας. Οι μαθητές θέλουν να χρησιμοποιούν ηλεκτρονικούς υπολογιστές και το διαδίκτυο αλλά θέλουν να το κάνουν για την δική τους διασκέδαση και περιήγηση στο διαδίκτυο. Όταν πρόκειται να γίνει μια πιο οργανωμένη εκπαιδευτική δράση χρειάζονται επιπλέον κίνητρο για να εξασφαλιστεί η ενεργός συμμετοχή τους. Αυτό το επιπλέον κίνητρο μπορούμε να το δώσουμε μέσα από τη χρήση διάφορων λογισμικών και εφαρμογών, όπως η εφαρμογή Arloopa.

Η εφαρμογή αυτή προσφέρει δωρεάν κάποιες λειτουργίες της. Ουσιαστικά από το μενού ο χρήστης επιλέγει τη θεματολογία που επιθυμεί και μέσω εικονικής πραγματικότητας μπορεί να δει τα θέματα που επιλέγει μέσα από τον φωτογραφικό φακό που χρησιμοποιεί.

Έτσι μας δόθηκε η δυνατότητα οι μαθητές να επιλέξουν το αγαπημένο τους ζώο και με φόντο την αυλή του σχολείου μας να φωτογραφηθούν μαζί του!

Αυτή τη δραστηριότητα την βρήκαν εξαιρετικά ενδιαφέρουσα, η προσοχή τους κρατήθηκε αμείωτη καθ’ όλη τη διάρκεια της δράσης και εκδήλωσαν την επιθυμία να επαναλάβουν την δραστηριότητα εναλλάσσοντας μεταξύ τους το ρόλο του φωτογράφου και του μοντέλου.

Μοναχού Χαρά

310971820 889746445342658 4122804402828487184 n 310624411 889746558675980 6374010464893827288 n 310328728 889746562009313 3229655242982227073 n 310149647 889746428675993 1816195614437363169 n 309847237 889746485342654 2474279608739572413 n

Η εφαρμογή arloopa μπορεί να την βρει κανείς στο google play.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.arloopa.arloopa&hl=el&gl=US

Την αρχική δημοσίευση μπορείτε να τη δείτε στην σελίδα του σχολείου στο Facebook.

https://www.facebook.com/repanidi.sxoleio.1/posts/pfbid02NaqzjLac7Xnbi8ZZeEtb3avk2P3NFZuhyYkWe1qdiZjwD2m2insQZZU6CoW6igsUl

Κάνε τη ζωή σου μια ευχάριστη μελωδία!!!

0

Συγγραφέας: Μοναχού Χαρά | Κατηγορία Χωρίς κατηγορία | , στις 01-02-2024

Το σχολικό έτος 2022 – 2023 σηματοδοτεί μια νέα στροφή στην επαγγελματική μου πορεία, αυτή του Μηχανολόγου ειδικής αγωγής, το πέρασμα πλέον και επίσημα από την πρωτοβάθμια στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Σε κάθε νέα αρχή, όλα είναι άγνωστα… Νιώθεις μια ανησυχία….Κάνεις σενάρια με την φαντασία σου…Πως θα είναι ο χώρος και οι άνθρωποι που θα συναντήσεις, ποια θα είναι τα πρώτα λόγια που θα πεις…

Κάπου εκεί ήρθε στο μυαλό μου η μουσική! Η μουσική που μιλάει μέσα σε όλους μας, ξυπνάει τα συναισθήματα μας και κάνει τον κόσμο μας καλύτερο. Μας δίνει έναν εναλλακτικό τρόπο να αλληλεπιδράσουμε με τους γύρω μας.

Τι καλύτερο λοιπόν η πρώτη γνωριμία με τους νέους μου μαθητές να γίνει με τη συνοδεία μουσικής.

Αφού έγιναν όλες οι απαραίτητες προετοιμασίες και με τη σύμφωνη γνώμη πάντα της διευθύντριας και του Συλλόγου διδασκόντων, καλέσαμε στο σχολείο μας το μουσικό συγκρότημα Κρουστών Bartalia, οι οποίοι δέχτηκαν με χαρά να επισκεφτούν το σχολείο μας και να παίξουν μουσική με τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς.

Έτσι, την Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου 2022, μετά το πέρας της τελετής του Αγιασμού,  μικρά και μεγάλα μέλη του Μουσικού Συγκροτήματος Κρουστών Bartalia, με την καθοδήγηση του αρχιμουσικού κου Νίκου Αμπατζή, έφεραν σε επαφή τους μαθητές μας με τον ήχο και τον τρόπο παιξίματος παραδοσιακών αλλά και εξωτικών κρουστών οργάνων όπως το νταούλι κι ο νταϊρές κι ακόμα οι κουίκα και το Ocean Drum.

Οι μαθητές μας είχαν την ευκαιρία να εξοικειωθούν με αυτά τα μουσικά όργανα, δοκιμάζοντας τους ήχους που παράγουν.

Η επίσκεψη ολοκληρώθηκε με μια αυτοσχέδια μελωδία από τους ήχους της καταιγίδας και της θάλασσας, με τη βοήθεια των κρουστών.

Μέσα από τη μουσική οι φωνές μας ενώθηκαν και δημιουργήθηκαν οι βάσεις για μια σχέση εμπιστοσύνης και αλληλοσεβασμού με τους μαθητές.

306662354 874678383516131 4243115452347259408 n                   306621893 874678603516109 1978580877079879061 n

Κλείνοντας αυτό το άρθρο, θα ήθελα να ευχαριστήσω και προσωπικά τον αρχιμουσικό κ. Νίκο Αμπατζή και τα μέλη Νίκο, Δανάη και Ανδριανό του μουσικού συγκροτήματος Bartalia (Lemnos Drum Gang) για την όμορφη εμπειρία που μας χάρισαν!

Μπορείτε να δείτε την αρχική δημοσίευση μέσω της σελίδας του Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Λήμνου στο Facebook, στον σύνδεσμο που ακολουθεί:

https://www.facebook.com/repanidi.sxoleio.1/posts/pfbid02gAydWTZQ1mYAgnWUr8nNwR421GGZrrMmTKbwpq7qD7Fjs7kbHmK3KtezJrEF1Habl

Μοναχού Χαρά

2η Εβδομαδιαία αποστολή! (Α΄μέρος)

0

Συγγραφέας: Μοναχού Χαρά | Κατηγορία Χωρίς κατηγορία | , στις 27-04-2020

IMG_20200418_175812

Αγαπητοί γονείς,

Χριστός Ανέστη! Εύχομαι Το Αναστάσιμο Φως, να φωτίζει τις ζωές όλων μας!

Μετά από μια βδομάδα που γιορτάσαμε όλοι, με ένα διαφορετικό τρόπο, τις Άγιες μέρες του Πάσχα, επανερχόμαστε στο ραντεβού της Δευτέρας.

Αυτή τη φορά, θα έχουμε δύο αποστολές! 

Η πρώτη αποστολή (Α΄μέρος) θα είναι η συνέχεια της αποστολής της πρώτης εβδομάδας.

Η δεύτερη αποστολή (Β΄μέρος) θα αναρτηθεί στο μέσο της εβδομάδας. 

Πριν διαβάσετε τις δραστηριότητες, θα ήθελα να υπενθυμίσω ότι είναι σημαντικό να ασχοληθείτε με αυτές όταν θα είστε ήρεμοι και ξεκούραστοι. Είναι προτάσεις, για να περάσετε δημιουργικά και ευχάριστα το χρόνο σας με τα παιδιά στο σπίτι.

Τα υλικά που θα χρειαστείτε είναι: άσπρα χαρτιά, μαρκαδόρους ή/και μολύβια ή/και ξυλομπογιές, όσπρια (φακές, φασόλια…), ένα ηλεκτρονικό μέσο (τάμπλετ, υπολογιστή ή κινητό) και την καλή σας διάθεση!

Μπορείτε να δείτε τις δραστηριότητες εδώ:



Λήψη αρχείου

Επιπλέον, όσοι έχετε διάθεση για ένα τραγουδάκι σας παραθέτω εδώ ένα βιντεάκι, για να το ακούσετε και αν θέλετε να το τραγουδήσετε κι εσείς με την σειρά σας.

Περιμένω τα σχόλια σας και δείγματα από τις δημιουργίες των παιδιών.

Καλή επιτυχία και καλή διασκέδαση!

 

Μοναχού Χαρά

Τρόποι επικοινωνίας: 

email: chara_mon@sch.gr

τηλέφωνο: 6943074086

1η Εβδομαδιαία Αποστολή!

0

Συγγραφέας: Μοναχού Χαρά | Κατηγορία Χωρίς κατηγορία | , στις 13-04-2020

 

Αγαπητοί γονείς,

Σήμερα ξεκινάμε μια προσπάθεια, η οποία θα αποτελέσει νέα εμπειρία για όλους μας.

Πριν διαβάσετε τις δραστηριότητες, της πρώτης μας αποστολής, θα ήθελα να επισημάνω ότι είναι σημαντικό να ασχοληθείτε με αυτές όταν θα είστε ήρεμοι και ξεκούραστοι. Οι δραστηριότητες είναι εύκολες και δεν απαιτούν πολύ χρόνο. Θεωρείστε την ενασχόληση μαζί τους, σαν ένα ευχάριστο παιχνίδι για να περάσετε δημιουργικά το χρόνο σας με τα παιδιά στο σπίτι.

Τα υλικά που θα χρειαστείτε είναι: άσπρα χαρτιά, μαρκαδόρους ή/και μολύβια ή/και ξυλομπογιές, ένα ηλεκτρονικό μέσο (τάμπλετ, υπολογιστή ή κινητό) και την καλή σας διάθεση!

Μπορείτε να δείτε τις δραστηριότητες εδώ:



Λήψη αρχείου

Περιμένω τα σχόλια σας και δείγματα από τις δημιουργίες των παιδιών.

Καλή μας αρχή και επίσημα!

 

Μοναχού Χαρά

Τρόποι επικοινωνίας: 

email: chara_mon@sch.gr

τηλέφωνο: 6943074086

 

Σημείωση: Νέα αποστολή θα δημοσιεύεται κάθε Δευτέρα απόγευμα.

Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση στο Νηπιαγωγείο

0

Συγγραφέας: Μοναχού Χαρά | Κατηγορία Χωρίς κατηγορία | , στις 13-04-2020

online-3412498_1280

Το τελευταίο διάστημα βρισκόμαστε όλοι αντιμέτωποι με πρωτόγνωρες καταστάσεις. Η καθημερινότητα μας έχει αλλάξει. Μένουμε σπίτι, περιορίζοντας στο ελάχιστο τις μετακινήσεις μας. Είμαστε αναγκασμένοι να μένουμε μακριά από τα αγαπημένα μας πρόσωπα είτε γιατί μένουν σε κάποιο άλλο μέρος είτε γιατί ανήκουν σε μία από τις ευπαθείς ομάδες. Κάποιοι δεν μπορούν να εργαστούν, κάποιοι εργάζονται από το σπίτι, κάποιοι πρέπει να διακινδυνεύουν την υγεία τους για να πάνε στην δουλειά. Τα έξοδα τρέχουν. Τα σχολεία είναι κλειστά….

Η ζωή μας έχει αλλάξει. Όμως, είναι στο χέρι μας να μείνουμε αισιόδοξοι. Μπορούμε να επωφεληθούμε από αυτό το διάστημα, κάνοντας πράγματα που πριν δεν είχαμε χρόνο να απολαύσουμε.

Μπορούμε να ασχοληθούμε με τον εαυτό μας. Πόσο καιρό θέλαμε να κάνουμε ένα χαλαρωτικό αφρόλουτρο, πίνοντας ένα ποτήρι κρασί και διαβάζοντας το αγαπημένο μας βιβλίο;

Μπορούμε να περάσουμε ποιοτικό χρόνο με την οικογένεια μας. Πόσο καιρό είχαμε να καθίσουμε όλοι μαζί στο τραπέζι να γευματίσουμε; Πότε παίξαμε ένα επιτραπέζιο παιχνίδι οικογενειακώς;

Μπορούμε να ζήσουμε για λίγο χωρίς το άγχος της ώρας και των υποχρεώσεων. Πόσο καιρό είχαμε να σηκωθούμε το πρωί χωρίς ξυπνητήρι; Πόσος καιρός έχει περάσει από την τελευταία φορά που καθίσαμε αγναντεύοντας το ηλιοβασίλεμα; Τα σχολεία είναι κλειστά. Πόσο καιρό είχαμε να ζήσουμε τα παιδιά μας στην καθημερινή τους ρουτίνα;

Τα παιδιά μένουν σπίτι. Δεν μπορούν να τρέξουν έξω, να παίξουν με τους φίλους τους, να εκτονώσουν την ενέργειά τους. Οι γονείς, καλούνται να γεμίσουν τις ώρες που τα παιδιά τους περνούσαν στο σχολείο τους. Δύσκολο έργο ακόμα και για τους πιο έμπειρους. Ο γονιός πρέπει πρώτα να διαχειριστεί τα δικά του συναισθήματα που προκύπτουν από την νέα κατάσταση που βιώνει. Έπειτα, να κάνει ότι χρειάζεται για το νοικοκυριό και την εργασία του. Τέλος, να είναι συναισθηματικά διαθέσιμος και να έχει την ενέργεια να σταθεί κοντά στα παιδιά του. Τα σχολεία είναι κλειστά. Πως θα διατηρήσουμε εκείνη την σπίθα στα μάτια των παιδιών μας, όταν τους παρουσιάζουμε μια νέα γνώση;

Όλοι οι εκπαιδευτικοί ερχόμαστε για άλλη μια φορά μπροστά σε μία πρόκληση. Τα σχολεία είναι κλειστά, τα ερωτήματα είναι πολλά.

  • Πώς μπορώ να επικοινωνήσω με τους μαθητές μου και τους γονείς τους;
  • Πώς μπορώ να κρατήσω ζωντανό το ενδιαφέρον των μαθητών μου για μάθηση;
  • Πώς μπορώ να στηρίξω τους γονείς;
  • Με ποιο τρόπο να προσφέρω εξ αποστάσεως εκπαίδευση;
  • Έχουν όλοι την απαραίτητη υλικοτεχνική υποδομή για να συμμετέχουν σε μια εξ αποστάσεως εκπαίδευση;
  • Τι έχουν περισσότερο ανάγκη οι μαθητές μου; Την προσωπική επαφή ή ένα πάκο φύλλα εργασίας;
  • Πόσο χρόνο μπορούν να αφιερώσουν οι γονείς για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση;
  • Πώς θα διαφυλάξω τα προσωπικά δεδομένα των μαθητών μου;

Το νηπιαγωγείο είναι μία ιδιαίτερη βαθμίδα εκπαίδευσης. Τα παιδιά έρχονται πρώτη φορά σε επαφή με το σχολικό περιβάλλον. Φεύγουν από το προστατευμένο περιβάλλον του σπιτιού τους και έρχονται στο νηπιαγωγείο όπου πρέπει να συνυπάρξουν με άλλα παιδιά που είναι διαφορετικά από αυτά. Καλούνται να μάθουν να συνεργάζονται και να μοιράζονται. Κάνουν καινούριους φίλους. Γίνονται αυτόνομα και ανεξάρτητα. Μαθαίνουν μέσα από το παιχνίδι και την αλληλεπίδραση τους με το περιβάλλον. Στόχος του νηπιαγωγείου είναι η ολόπλευρη ανάπτυξη των παιδιών για να ενταχθούν ομαλά στην σχολική ζωή και την ευρύτερη κοινωνία.

Με βάση τα παραπάνω, ο ρόλος της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στο νηπιαγωγείο είναι η διατήρηση της επικοινωνίας. Με τον όρο Επικοινωνία, αναφερόμαστε στην διατήρηση επαφής μεταξύ των παιδιών με τους συμμαθητές τους και τους εκπαιδευτικούς τους, καθώς και των γονιών με τους εκπαιδευτικούς.

Ο ρόλος των εκπαιδευτικών είναι να προτείνουν δραστηριότητες για να διατηρήσουν το ενδιαφέρον των μαθητών τους στην μαθησιακή διαδικασία. Συγχρόνως όμως θα έχουν και ένα συμβουλευτικό ρόλο προς τους γονείς.

Ο ρόλος των γονέων θα είναι να γίνουν διαμεσολαβητές στην επικοινωνία μεταξύ των εκπαιδευτικών και των παιδιών τους. Επειδή, το νεαρό της ηλικίας των παιδιών καθιστά αδύνατη την ανεξάρτητη χρήση του υλικού των προτεινόμενων δραστηριοτήτων.

Η συμμετοχή στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση στο νηπιαγωγείο είναι προαιρετική. Δεν υπάρχει σωστό και λάθος και τίποτε δεν θα είναι υποχρεωτικό! Οι γονείς μπορούν να επιλέξουν πόσο χρόνο θέλουν να αφιερώσουν στις δραστηριότητες που τους προτείνονται και αν θα ασχοληθούν με όλες ή με κάποιες από αυτές.

Ωστόσο, η επανατροφοδότηση είναι πολύ σημαντική για να πετύχει αυτό το εγχείρημα. Οπότε παρακαλούνται οι γονείς να στέλνουν δείγματα δουλειάς των παιδιών τους, με όποιο μέσο είναι λειτουργικό για αυτούς. (email, φωτογραφία, σκαναρισμένη εργασία κτλ). Επίσης, είναι πολύ βοηθητικό, οι γονείς να σχολιάζουν την εμπειρία τους από την ενασχόληση με την δραστηριότητα. Για παράδειγμα, να αναφέρουν αν οι οδηγίες ήταν κατανοητές. Σε πιο βαθμό τα παιδιά ασχολήθηκαν με ενδιαφέρον. Πού εντόπισαν κάποια δυσκολία ή οτιδήποτε άλλο τους απασχολεί.

Η προσωπική μου επιλογή για την εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, ως νηπιαγωγός σε τμήμα ένταξης, είναι η ανάρτηση δραστηριοτήτων στο παρόν ιστότοπο σε εβδομαδιαία βάση. Με αυτό τον τρόπο θα εξασφαλιστεί:

  • Η εύκολη και γρήγορη πρόσβαση στις δραστηριότητες από τους γονείς. (Κάνοντας κλικ πάνω στον σύνδεσμο που θα τους έχει αποσταλεί).
  • Η προσβασιμότητα του υλικού για όλους τους μαθητές του σχολείου είτε φοιτούν στο τμήμα ένταξης είτε όχι.
  • Η διαφύλαξη των προσωπικών δεδομένων των μαθητών του τμήματος ένταξης. 
  • Η μη απαραίτητη χρήση του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (κάποιοι γονείς δεν διαθέτουν λογαριασμό ηλεκτρονικού ταχυδρομείου).
  • Η πρόσβαση στον ιστότοπο μπορεί να γίνει από οποιοδήποτε ηλεκτρονικό μέσο που συνδέεται στο διαδίκτυο (κινητό τηλέφωνο, τάμπλετ, φορητό ή σταθερό υπολογιστή).
  • Η πρόσβαση σε αυτό τον ιστότοπο είναι δωρεάν και δεν απαιτεί χρήση δεδομένων.

Τελειώνοντας, θα ήθελα να επισημάνω ότι “Εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές είμαστε μια ομάδα πολύ δυνατή!”.

Όλοι οι εκπαιδευτικοί θα είμαστε στο πλευρό σας! Όποιος γονέας νιώσει την ανάγκη, μπορεί να επικοινωνήσει ελεύθερα μαζί μου για να συζητήσουμε όποιο θέμα προκύψει.

Εύχομαι σε όλους μας ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ & ΚΑΛΗ ΑΡΧΗ!

Μοναχού Χαρά 

Τρόποι επικοινωνίας: 

email: chara_mon@sch.gr

τηλέφωνο: 6943074086

Ενημερωτική συνάντηση “Η σημασία της Πρώιμης Παρέμβασης – Πρακτικές προτάσεις για ενίσχυση της λεπτής κίνησης στο σπίτι – Όρια και κανόνες στο σχολείο και στο σπίτι”

0

Συγγραφέας: Μοναχού Χαρά | Κατηγορία Χωρίς κατηγορία | , στις 12-04-2020

Ο σύλλογος διδασκόντων του 3ου Νηπιαγωγείου Μύρινας,  αποφάσισε η μηνιαία ενημερωτική συνάντηση γονέων να γίνει από την νηπιαγωγό του Τμήματος ένταξης και από την ψυχολόγο του ΚΕΣΥ, στο πλαίσιο της συνεργασίας του σχολείου με την οικογένεια,

Οι νηπιαγωγοί γενικής αγωγής εξέφρασαν την ανάγκη για ενημέρωση των γονέων πάνω στις σωστές πρακτικές οριοθέτησης των παιδιών τους. Η νηπιαγωγός του τμήματος ένταξης πρότεινε επιπλέον να παρουσιάσει την σημαντικότητα της πρώιμης παρέμβασης στα παιδιά και να εστιάσει στην ανάπτυξη της λεπτής κινητικότητας. Το σχολείο απεύθυνε επίσημη πρόσκληση στην Ψυχολόγο του ΚΕΣΥ, κυρία Ελευθεριάδου Μαρία, να παραστεί στην ενημέρωση και να μιλήσει για τα όρια, η οποία δέχτηκε να συμμετέχει με μεγάλη χαρά. 

Η πρόσκληση που στάλθηκε σε όλους τους γονείς.

Την συνάντηση προλόγισε η Προϊσταμένη του νηπιαγωγείου, κυρία Ράλλη Μαρίνα.

Στην αρχή της συνάντησης έγινε προβολή ενός σύντομου βίντεο με φωτογραφίες από την δράση “Από το ΕΓΩ ως το ΕΜΕΙΣ  ένα σκαλί ανέβα ΜΠΟΡΕΙΣ!”. 

Στην συνέχεια, η νηπιαγωγός του Τμήματος Ένταξης, με τη χρήση παρουσίασης Power Point, μίλησε για την πρώιμη παρέμβαση. Τόνισε τη σημασία της κυρίως στο κομμάτι προετοιμασίας των παιδιών, προκειμένου να αποκτήσουν  σχολική ετοιμότητα και να μπορέσουν να μεταβούν στην επόμενη σχολική βαθμίδα (Δημοτικό σχολείο). Αυτό έγινε γιατί συχνά, όταν οι νηπιαγωγοί επισημαίνουν κάποιες δυσκολίες των παιδιών στους γονείς και τους παραπέμπουν σε περαιτέρω αξιολόγηση αυτών, συναντούν μια αρνητική και αμυντική στάση. Δανείζομαι κάποια από τα λόγια τους: “Το παιδί μου δεν έχει τίποτα, είναι μικρό ακόμα, θα ωριμάσει και εγώ έτσι ήμουνα μικρός/-η”. Όμως, με αυτή τη στάση χάνεται χρόνος από την έγκαιρη αντισταθμιστική παρέμβαση που θα μπορούσε να λάβει το κάθε παιδί και να αποφύγει την εμφάνιση μαθησιακών δυσκολιών αργότερα στην σχολική πορεία του.

Μπορείτε να δείτε την παρουσίαση εδώ:



Λήψη αρχείου

Η νηπιαγωγός του Τμήματος Ένταξης, Μοναχού Χαρίκλεια.

Έπειτα, παρουσιάστηκαν πρακτικές προτάσεις ενίσχυσης της λεπτής κίνησης. Αυτό έγινε μέσω επίδειξης φωτογραφιών αλλά και εποπτικού υλικού που χρησιμοποιούμε στο σχολείο. Η λεπτή κίνηση αποτελεί έναν από τους βασικότερους τομείς της πρώιμης παρέμβασης. Αυτό είναι ευρέως αποδεκτό μιας και σε όλες τις δραστηριότητες της καθημερινής μας ζωής χρειαζόμαστε να κάνουμε επιδέξιους λεπτούς χειρισμούς με τα χέρια μας. Για παράδειγμα να φάω το φαγητό μου με το κουτάλι, να κλείσω το φερμουαρ από το πανωφόρι μου κτλ. Τι γίνεται όμως όταν συνδυάσουμε την ανάπτυξη της λεπτής κίνησης με την σχολική επιτυχία των παιδιών μας; Πέρα από την ανεξάρτητη και αυτόνομη αυτοεξυπηρέτηση των παιδιών τις ώρες που βρίσκονται στο σχολείο, η λεπτή κίνηση είναι απαραίτητη για να μπορούν να γράψουν. Πιο συγκεκριμένα στην σχολική ηλικία αρχίζουμε κι εστιάζουμε στη ανάπτυξη της γραφοκινητικής δεξιότητας, επειδή σε όλα τα μαθήματα από την πρώτη τάξη του Δημοτικού ως και τις σπουδές στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, η γραφή είναι απαραίτητο προσόν.  

Μπορείτε να δείτε την παρουσίαση εδώ:



Λήψη αρχείου

Ύστερα, ακολούθησε η συζήτηση όσον αφορά τα όρια. Την αρχή έκανε η εκπαιδευτικός του Τ.Ε., παρουσιάζοντας τους τρόπους και τις πρακτικές που χρησιμοποιούνται στο σχολείο από τις νηπιαγωγούς. 

Μπορείτε να δείτε την παρουσίαση εδώ:



Λήψη αρχείου

Στη συνέχεια πήρε το λόγο η Ψυχολόγος του ΚΕΣΥ, για να αναφερθεί στα όρια στο σπίτι και τους διαφορετικούς τύπους διαπαιδαγώγησης που υιοθετούν οι γονείς. Μετά την πρώτη συζήτηση ζητήθηκε από τους γονείς να χωριστούν σε ομάδες και σε κάθε ομάδα δόθηκε ένα σενάριο προς συζήτηση, ανάλυση και παρουσίαση στο σύνολο της ομάδας. Επιλέχτηκε αυτός ο τρόπος παρουσίασης για να γίνει όσο το δυνατόν πιο βιωματική και διαδραστική η προσέγγιση του θέματος. Οι γονείς συμμετείχαν με μεγάλο ενδιαφέρον στην συζήτηση των ομάδων και χρησιμοποίησαν όλο το χρόνο που τους δόθηκε, για να απαντήσουν στα ερωτήματα που συνόδευαν κάθε σενάριο. Αφού ολοκλήρωσαν την εργασία τους, κάθε ομάδα επέλεξε ένα γονέα, για να παρουσιάσει στο σύνολο της ομάδας το σενάριο και τις απαντήσεις που έδωσαν. Όλες οι απαντήσεις ήταν εύστοχες. Τελειώνοντας ακολούθησε συζήτηση – ανατροφοδότηση με το σύνολο της ομάδας.   

Οι γονείς εργάζονται σε ομάδες, αναλύοντας τα σενάρια. Η Ψυχολόγος, Ελευθεριάδου Μαρία περνάει από όλες τις ομάδες για να δώσει την υποστήριξη της όπου χρειάζεται.

Μπορείτε να δείτε τα σενάρια εδώ:



Λήψη αρχείου

Οι λόγοι που γράφτηκε αυτό το άρθρο είναι:

  • να αποτελέσει μια πρόταση στους συναδέλφους για να αναπτύξουν την συνεργασία τους με τους γονείς των μαθητών τους.
  • να μπορέσουν να έχουν πρόσβαση στο υλικό που παρουσιάστηκε και οι γονείς, οι οποίοι δεν κατάφεραν να παρευρεθούν.
  • να παρακινήσει τους συναδέλφους που ασχολούνται με την ειδική αγωγή να αναλαμβάνουν πρωτοβουλία και να οργανώνουν ενημερωτικές και συμβουλευτικές δράσεις με τους εκπαιδευτικούς της γενικής αγωγής.

Τελειώνοντας θα ήθελα να ευχαριστήσω μέσα από καρδιάς τη συνάδελφο Μαρία Ελευθεριάδου, Ψυχολόγο του ΚΕΣΥ Λήμνου για την άψογη συνεργασία και τον χρόνο που αφιέρωσε για την πραγματοποίηση αυτής της συνάντησης. Ακόμη,ευχαριστώ την προϊσταμένη μας, Ραλλη Μαρίνα και τις συναδέλφους Αχιλλαδέλη Δήμητρα, Ευστρατιάδου Νατάσα, Μάρκου Στέλλα, Παπασπυράτου Αθηνά, Πιλιτσίδου Βούλα, Ρόκα Λίνα και Κυρόγλου Μαλαματένια για την υποστήριξη στην υλοποίηση της συνάντησης.  Επιπλέον, οφείλω ένα μεγάλο ευχαριστώ στους γονείς που άφησαν για λίγο τις υποχρεώσεις τους, για να παρευρεθούν και το ενδιαφέρον που έδειξαν καθ’ όλη τη διάρκεια της συνάντησης.

Μοναχού Χαρά

 

Από το ΕΓΩ ως το ΕΜΕΙΣ, ένα σκαλί ανέβα ΜΠΟΡΕΙΣ!

0

Συγγραφέας: Μοναχού Χαρά | Κατηγορία Χωρίς κατηγορία | , στις 09-04-2020

Ύστερα από ένα μεγάλο χρονικό διάστημα που αυτός ο ιστότοπος παρέμεινε ανενεργός, το πρώτο θέμα που θα ήθελα να παρουσιάσω δεν θα μπορούσε να ήταν άλλο παρά μόνο η φετινή δράση που πραγματοποιήσαμε στο νηπιαγωγείο μας, στις 3 Δεκεμβρίου – Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία. Ποιος ο λόγος, θα μπορούσε να αναρωτηθεί κανείς. Η απάντηση είναι κατά αρχήν για λόγους συναισθηματικούς όσον αφορά την ενασχόληση μου με την Ειδική Αγωγή και δεύτερον για να υπάρξει μια σύνδεση με το πρώτο άρθρο που ανάρτησα με τίτλο “Μια δράση από το παρελθόν” όταν δημιούργησα αυτόν τον ιστότοπο.

Το νηπιαγωγείο που έχω την τύχη και την χαρά να εργάζομαι τη φετινή σχολική χρονιά, είναι το 3ο Νηπιαγωγείο Μύρινας Λήμνου – Μποβολέτειο. Στο νηπιαγωγείο λειτουργούν τέσσερα τμήματα γενικής αγωγής και ένα τμήμα ένταξης. Μπορεί λοιπόν να γίνει αντιληπτός ο μεγάλος συνολικός αριθμός των μαθητών που φοιτούν σε αυτό. 

Για αυτό το λόγο αποφασίστηκε η δράση να χωριστεί σε δύο μέρη. Στο πρώτο μέρος, συμμετείχε κάθε τμήμα γενικής αγωγής χωριστά και στο δεύτερο μέρος συμμετείχε το σύνολο των μαθητών του σχολείου.  

Το πρώτο μέρος, αφορούσε την παρουσίαση του εποπτικού υλικού μέσω μιας παρουσίασης Power Point για να γίνει η εισαγωγή στις έννοιες της “Διαφορετικότητας” και της “Αναπηρίας”. Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να συμμετέχουν ενεργά στην συζήτηση- παρουσίαση των φωτογραφιών και να αναφέρουν τις γνώσεις τους χρησιμοποιώντας τους όρους “ίδιο” και “διαφορετικό”. Για να τραβήξουμε το ενδιαφέρον τον παιδιών και να μπορέσουν να αντιληφθούν καλύτερα την έννοια της διαφορετικότητας, χρησιμοποιήθηκαν φωτογραφίες των ίδιων των παιδιών. Η εκπαιδευτικός όπου ήταν αναγκαίο χρησιμοποίησε βοηθητικές ερωτήσεις για να διασφαλίσει την συμμετοχή όλων των παιδιών στην συζήτηση. Στην συνέχεια, δημιουργήσαμε ένα ιστόγραμμα για την “Διαφορετικότητα” που προέκυψε από τις απαντήσεις των παιδιών.

        

Έπειτα, έγινε προσπάθεια να αναλύσουμε την έννοια της “Αναπηρίας”. Μιλήσαμε για το ποια είναι τα άτομα με Αναπηρία, τα είδη της Αναπηρίας, τα δικαιώματα των ατόμων αυτών και πως μπορούμε να τα ενσωματώσουμε ισότιμα στην κοινωνία. Το ενδιαφέρον των παιδιών κρατήθηκε αμείωτο καθ’ όλη τη διάρκεια της συζήτησης. Όλοι είχαν να μοιραστούν μια εμπειρία που έζησαν με την οικογένεια τους και με χαρά συμμετείχαν στις δραστηριότητες που πρότεινε η εκπαιδευτικός. 

Επίδειξη του σωστού τρόπου συνοδείας ατόμων με δυσκολίες όρασης.

Ψηλάφηση της γραφής Braille πάνω σε κουτιά από φάρμακα.

Επιπλέον, προσπαθήσαμε να επικοινωνήσουμε χρησιμοποιώντας την Ελληνική Νοηματική Γλώσσα. Δόθηκε στα παιδιά το Ελληνικό αλφάβητο στην νοηματική και όλοι προσπαθήσαμε να “γράψουμε” το όνομα μας χρησιμοποιώντας τα νοήματα. Παρακολουθήσαμε ένα σύντομο δελτίο ειδήσεων στην νοηματική και τραγουδιστές που τραγουδούσαν τραγούδια στη νοηματική. Προσπαθήσαμε να μαντέψουμε τι μπορεί να λένε και προτρέψαμε τα παιδιά να προσπαθήσουν να επικοινωνήσουν μεταξύ τους χωρίς να μιλάνε. 

Ακρόαση του τραγουδιού “Είμαι καλά” και απόδοση στην νοηματική.

Ολοκληρώνοντας τη συζήτηση μας, αναφερθήκαμε στα άτομα με κινητικές αναπηρίες, δίνοντας το ερέθισμα μέσα από βιντεάκια με χορό (χορευτές σε αναπηρικό αμαξίδιο, χορευτές με αναπηρία), πίνακες ζωγραφικής ζωγραφισμένους με το στόμα ή το πόδι αλλά και στιγμιότυπα από τους Παραολυμπιακούς αγώνες.

Με την ολοκλήρωση του πρώτου μέρους κάθε τμήμα ανέλαβε να χρωματίσει φιγούρες ατόμων με ή χωρίς αναπηρία. Με αυτό τον τρόπο τα παιδιά είχαν την δυνατότητα να πειραματιστούν ζωγραφίζοντας με το πόδι ή το χέρι. 

Τα παιδιά δοκιμάζουν να ζωγραφίσουν με το στόμα και με το πόδι.

      

Στον σύνδεσμο που ακολουθεί, μπορείτε να δείτε την παρουσίαση του πρώτου μέρους:



Λήψη αρχείου

Το δεύτερο μέρος της δράσης μας αποτελούνταν από μια σειρά βιωματικών δραστηριοτήτων όπου τα παιδιά συμμετείχαν ανά ομάδες. Σκοπός ήταν τα παιδιά να βιώσουν την αναπηρία με παιγνιώδη τρόπο και να αποκτήσουν θετική στάση απέναντι σε αυτή. Οι δραστηριότητες ήταν:

  • Περπάτημα σε ανάγλυφα τετραγωνάκια με δεμένα τα μάτια και την βοήθεια του λευκού μπαστουνιού. Ο κύριος στόχος αυτής της δραστηριότητας ήταν να βιώσουν τα παιδιά την δυσκολία στην μετακίνηση των ατόμων με δυσκολίες στην όραση. Επιμέρους στόχος ήταν να καλλιεργήσει στα παιδιά σωστές συμπεριφορές προς την αντιμετώπιση της αναπηρίας. Για παράδειγμα αν εγώ παρκάρω το μηχανάκι μου πάνω στα ειδικά ανάγλυφα πλακάκια του πεζοδρομίου, τότε εμποδίζω την μετακίνηση ενός ατόμου με αναπηρία όρασης.

     

  • Περπάτημα μέσα από εμπόδια με δεμένα τα μάτια και την βοήθεια του λευκού μπαστουνιού. Ο κύριος στόχος αυτής της δραστηριότητας ήταν να βιώσουν τα παιδιά την δυσκολία στην μετακίνηση των ατόμων με δυσκολίες στην όραση. Επιμέρους στόχος ήταν να αντιληφθούν την χρήση του λευκού μπαστουνιού

    

  • Πέρασμα χαντρών σε κορδόνι με συγκεκριμένο χρόνο:
  1.   με τα δύο χέρια
  2.   με δεμένα μάτια και τα δύο χέρια
  3.   με το ένα χέρι
  4.   με τα δύο χέρια φορώντας γάντια εργασίας   

Ο κύριος στόχος αυτής της δραστηριότητας ήταν να βιώσουν τα παιδιά την δυσκολία στην διεκπεραίωση απλών έργων των ατόμων με δυσκολίες στην κίνηση. 

Στη συνέχεια συζητήσαμε τα συμπεράσματα μας με το σύνολο της ομάδας. 

Τέλος, κάναμε μια ομαδική εργασία με το σύνθημα “Από το ΕΓΩ ως το ΕΜΕΙΣ, ένα σκαλί ανέβα ΜΠΟΡΕΙΣ!”. Για να το διακοσμήσουμε, κολλήσαμε τις ζωγραφιές των παιδιών που είχαν χρωματίσει με το στόμα και με το πόδι.

Οι ομαδικές μας εργασίες αναρτήθηκαν στον χώρο του σχολείου.

Συνοψίζοντας, θα ήθελα να τονίσω πως η συγκεκριμένη δράση τράβηξε το ενδιαφέρον των παιδιών και τις επόμενες μέρες. Υπήρχαν περιπτώσεις παιδιών που κατά την προσέλευση στο σχολείο έλεγαν καλημέρα στην νοηματική.

Προτρέπω λοιπόν όλους τους συναδέλφους ανεξαρτήτως αν εργάζονται στην γενική ή στην ειδική αγωγή να αφιερώσουν λίγο χρόνο για να συμπεριλάβουν και αυτή τη θεματική στον σχολικό προγραμματισμό. Αν καταφέρουμε να ευαισθητοποιήσουμε έστω και ένα μαθητή μας, θα είναι η αρχή για να δημιουργήσουμε καλύτερους πολίτες στο μέλλον. Άλλωστε όλοι μαζί μπορούμε να κάνουμε τον κόσμο μας καλύτερο!

Ευχαριστώ πολύ τα καταπληκτικά παιδιά μας καθώς και τις συναδέλφους που μοιράστηκαν μαζί μου τον ενθουσιασμό τους για την δράση αυτή!

Μοναχού Χαρά

Εννοιολογικός Χάρτης για τον Χειμώνα

0

Συγγραφέας: Μοναχού Χαρά | Κατηγορία Χωρίς κατηγορία | , στις 07-04-2020

Στο άρθρο αυτό γίνεται παρουσίαση του εννοιολογικού χάρτη με θέμα το Χειμώνα, που δημιουργήθηκε στα πλαίσια μιας ομαδικής εργασίας, στην επιμόρφωση Β1 επιπέδου ΤΠΕ για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Στην ομάδα εργασίας συμμετείχαν οι νηπιαγωγοί Μοναχού Χαρά, η Σεριάδου Τάνια και η Κιρκή Αδαμαντία.

Το θέμα αυτό επιλέχθηκε γιατί αυτές τις μέρες σε όλα τα νηπιαγωγεία η θεματική ενότητα που διδάσκουμε αφορά το Χειμώνα.

 

Η δημιουργία του εννοιολογικού χάρτη έγινε με τη βοήθεια της εφαρμογής CmapTools, η οποία διατίθεται για δωρεάν λήψη στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://cmap.ihmc.us/cmaptools/cmaptools-download/ .

Για την λήψη της εφαρμογής μπορείτε να ακολουθήσετε τα βήματα που παρουσιάζονται στην εικόνα που ακολουθεί.

Όλες οι εικόνες που εμφανίζονται στον εννοιολογικό χάρτη είναι προϊόν αναζήτησης από την μηχανή αναζήτησης Google.

Η αναζήτηση έγινε χρησιμοποιώντας τις λέξεις – κλειδιά: “winter frame”, “winter clipart”, “winter clothes clipart”, “winter sport clipart”, “winter fruits clipart”, “portokali clipart”, “rodi clipart”, “μέσα θέρμανσης clipart”, “epoxes clipart”, “Χριστούγεννα clipart”, “φάτνη clipart”, “βάφτιση του Χριστού clipart”, “απόκριες clipart”, “ζώα των πάγων clipart”, “ζώα σε χειμερία νάρκη clipart”, “φίδι clipart” και “earth globe clipart”.

Η επεξεργασία των εικόνων έγινε με την εφαρμογή Microsoft Paint. Η επεξεργασία αφορούσε στην προσθήκη κειμένου, την προσαρμογή μεγέθους και σε μερικές περιπτώσεις την σύνθεση μιας νέας εικόνας από δύο ή περισσότερες εικόνες.

Σε μορφή PDF

Εννοιολογικός χάρτης για το Χειμώνα

Η εφαρμογή CmapTools αποτελεί ένα εργαλείο στα χέρια του εκπαιδευτικού.

Καλή επιτυχία σε όλους τους συναδέλφους που θα αποφασίσουν να το δοκιμάσουν και να το εντάξουν στην διδασκαλία τους!

 

 

Ψηφιακό Λεξικό για τα “Χριστούγεννα”

0

Συγγραφέας: Μοναχού Χαρά | Κατηγορία Χωρίς κατηγορία | , στις 14-01-2019

Το ψηφιακό αυτό λεξικό δημιουργήθηκε στα πλαίσια της Επιμόρφωσης για την εκπαιδευτική αξιοποίηση των ΤΠΕ, σε συνεργασία με τις συναδέλφους Κιρκή Αδαμαντία και Σεριάδου Τάνια.

Περιέχει 22 λέξεις που αφορούν τη θεματική ενότητα των Χριστουγέννων οι οποίες συνοδεύονται από την αντίστοιχη εικόνα και ήχο. Υπάρχει ακόμη ένα πλαίσιο κειμένου όπου τα παιδιά μπορούν να γράψουν με όποιο τρόπο μπορούν τη λέξη που έχουν μπροστά τους.

 

Όποιος συνάδελφος ενδιαφέρεται μπορεί να κατεβάσει το αρχείο από τους συνδέσμους που ακολουθούν:



Λήψη αρχείου

S5_dd_kirki_monachou _seriadou

 

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση