Σας καλωσορίζουμε στο ιστολόγιο της Ε1 τάξης του 9ου Δημοτικού Σχολείου Μεγάρων
Το Iστολόγιο της τάξης μας από σήμερα θα σταματήσει να ανανεώνεται.
Τα μαθήματα από Δευτέρα 06/04/2020 θα γίνονται αποκλειστικά από την πλατφόρμα του e-class.
Όσοι δεν έχουν λογαριασμό στο e-class ας δημιουργήσουν το συντομότερο.
O λογαριασμός δημιουργείται αυτόματα την πρώτη φορά που ο μαθητής συνδεθεί στην πλατφόρμα με χρήση κωδικών ΠΣΔ.
Τα μαθήματα θα είναι κλειστά.
Καλημέρα, παιδιά! Σας έχω κουράσει μήπως; Λίγο, ε;;; ΄
Εντάξει, πάμε λίγο πιο χαλαρά…!
Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου (2 Απριλίου)
Μμμμ!… καλέ πώς ξεχάστηκα έτσι! Χθες ξέρετε ήταν η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου. Η συγκεκριμένη μέρα καθιερώθηκε από τη Διεθνή Οργάνωση Βιβλίων για τη Νεότητα (IBBY) το 1996, την ημέρα των γενεθλίων του μεγάλου Δανού παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν (2 Απριλίου 1805). Κάθε χρόνο ένα τμήμα της IBBY από κάποια χώρα ετοιμάζει ένα μήνυμα και μια αφίσα. Φέτος η Σλοβενία δημιούργησε την παρακάτω υπέροχη αφίσα με το μήνυμα «Πείνα για λέξεις».
Σήμερα ψάλλεται η ακολουθία του Ακάθιστου Ύμνου. Ο Ακάθιστος Ύμνος είναι ένας ύμνος προς την Παναγία που ψάλλεται τμηματικά το βράδυ της Παρασκευής των 4 πρώτων εβδομάδων της Μεγάλης Σαρακοστής και ολόκληρος το βράδυ της 5ης Παρασκευής. Ο Ακάθιστος Ύμνος ονομάζεται και ακολουθία των Χαιρετισμών από την επαναλαμβανόμενη λέξη «Χαίρε». Ποια είναι όμως η ιστορία του;
Πάμε τώρα στις εργασίες μας.
1. ΓΛΩΣΣΑ
Μπαίνουμε στην 10η ενότητα Β.Μ. σελ. 54 (μυστήρια -επιστημονική φαντασία).
- Αρχικά διαβάζουμε 3-4 φορές προσεκτικά το μάθημα (Β.Μ. – σελ. 54)
- Στη συνέχεια παρακολουθούμε την παρουσίαση.
- Έπειτα μελετάμε τους μελλοντικούς χρόνους στη σελ. 56-57 και κάνουμε την 4η εργασία από το Β.Μ. σελ. 57
2. ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
Αφού διαβάσεις στο Β.Μ. το 19ο κεφ. (σελ. 51-52):
3. ΙΣΤΟΡΙΑ
- Κάνε μια προσεκτική ανάγνωση στο 23ο κεφ. Η νομοθεσία και η διοίκηση εκσυγχρονίζονται , σελ. 70-71.
- Απάντησε στο τεστ αξιολόγησης που βρίσκεται στην πλατφόρμα του e-class στην αριστερή στήλη στην επιλογή “Ασκήσεις”.
Καλό Σαββατοκύριακο!
Καλημέρα! Αγουροξυπνημένοι είμαστε; Αργήσαμε να κοιμηθούμε χθες το βράδυ;
Εμπρός, λοιπόν! Τα κεφάλια μέσα…!!! Εργασία και χαρά…!!!
Επειδή οι εργασίες των Μαθηματικών ήταν αρκετές, σήμερα δε θα ασχοληθούμε με ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ. Μπορείτε όμως να κάνετε έναν έλεγχο μόνοι σας στις ασκήσεις που προλάβατε να λύσετε, ανοίγοντας τα παρακάτω αρχεία…
- πρόσθεση ομώνυμων κλασμάτων – ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ
- πρόσθεση ετερώνυμων κλασμάτων – ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ
- πρόσθεση μεικτών αριθμών – ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ
- αφαίρεση ομώνυμων κλασμάτων – ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ
- αφαίρεση ετερώνυμων κλασμάτων – ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ
- αφαίρεση μεικτών αριθμών – ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ
1. ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ
Β.Μ. κεφ. 19ο – Οι ποταμοί της Ελλάδας, σελ. 66-68 (συνέχεια).
- Βρες στο χάρτη από πού πηγάζουν και πού εκβάλλουν οι μεγαλύτεροι ποταμοί της χώρας μας καθώς επίσης και ποιοι ποταμοί εκβάλλουν στο Αιγαίο και ποιοι στο Ιόνιο πέλαγος.
- Παίξε ένα παιχνίδι – κρεμάλα και ανακάλυψε 5 ποτάμια της Ελλάδας.
- Φύλλο εργασίας – Γράφω το όνομα του ποταμού που αντιστοιχεί στον κάθε αριθμό.
Ύστερα έλεγξε τις απαντήσεις με τη βοήθεια του ψηφιακού χάρτη ή του άτλαντά σου.
2.ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ
Μικροί καλλιτέχνες εν δράσει…!!!
Περιμένω τις δημιουργίες σας!
Καλημέεεεεεεεεεερα!!!
Σήμερα δεν θα έχει εργασίες…!!! Ε, τι; Κάθε μέρα τα ίδια και τα ίδια;
Το πιστέψατε; ΠΡΩΤΑΠΡΙΛΙΑ…!!!
Ας ξεκινήσουμε, λοιπόν…!
1. ΓΛΩΣΣΑ
Για να δούμε σήμερα πώς φτιάχνουμε ένα βιογραφικό σημείωμα.
- Πρώτα διάβασε προσεκτικά το Β.Μ. σελ. 37
- Έπειτα διάλεξε τον αγαπημένο σου συγγραφέα.
- Μετά ψάξε και βρες πληροφορίες σε βιβλία, εγκυκλοπαίδειες, διαδίκτυο για … (τα συννεφάκια της σελ. 37 θα σε βοηθήσουν).
- Στη συνέχεια οργάνωσε τα στοιχεία που βρήκες σε παραγράφους.(Γράψε την εργασία σου στο τετράδιο γραπτής έκφρασης ή στη σελίδα εδώ)
Να κάποιοι γνωστοί συγγραφείς:
- Ζωρζ Σαρρή
- Μάνος Κοντολέων
- Ευγένιος Τριβιζάς
- Αγγελική Βαρελά
- Γαλάτεια Γρηγοριάδου – Σουρέλη
- Βαγγέλης Ηλιόπουλος
- Λότη Πέτροβιτς – Ανδρουτσοπούλου
- Χρήστος Μπουλώτης
- Ιούλιος Βερν
- Κάρολος Ντίκενς
Να κάποια γνωστά βιβλία τους:
2. ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
Για να κάνουμε μια τελευταία εξάσκηση στην πρόσθεση και την αφαίρεση των κλασμάτων…
- πρόσθεση ομώνυμων κλασμάτων
- αφαίρεση ομώνυμων κλασμάτων
- πρόσθεση ετερώνυμων κλασμάτων
- αφαίρεση ετερώνυμων κλασμάτων
- πρόσθεση μεικτών αριθμών
- αφαίρεση μεικτών αριθμών
ΠΡΟΣΟΧΗ!
- Εκτυπώνουμε τα φύλλα εργασιών και λύνουμε εκεί ή αντιγράφουμε την εκφώνηση και λύνουμε στο τετράδιο!
- Όπου μπορούμε μετατρέπουμε το αποτέλεσμα κάθε πράξης σε μεικτό αριθμό και κάνουμε απλοποίηση.
3. ΦΥΣΙΚΗ
Προχωράμε στο κεφ. 4: ΕΞΑΤΜΙΣΗ ΚΑΙ ΣΥΜΠΥΚΝΩΣΗ
Μπορείτε να γράφετε τις παρατηρήσεις – συμπεράσματα στο βιβλίο και να κάνετε και τις ασκήσεις.
ΠΡΟΣΟΧΗ! Όσα πειράματα έχουν την ένδειξη Χ δεν πρέπει να εκτελούνται από τους μαθητές στο σπίτι.
Καλή δουλειά!
Καλημέρα σε όλους! Κάθε μέρα και σε διαφορετικό μέρος σας «βρίσκω»…!!!
Άλλος μπαίνει στο blog της τάξης!, άλλος στην πλατφόρμα e-class!, άλλος στην πλατφόρμα e-me…(?!)
Ας ξεκινήσουμε λοιπόν!
1. ΓΛΩΣΣΑ
«Όταν δεν πας μόνος σου στη βιβλιοθήκη, τότε έρχεται η βιβλιοθήκη να σε βρει…!»
Σήμερα θα δούμε με ποιους τρόπους μπορούμε να παρουσιάσουμε ένα αγαπημένο μας βιβλίο σε άλλους.
- Β.Μ. σελ. 46-48
Αφού διαβάσεις με προσοχή το Α΄σκέλος Σκυταλοδρομίας, διάλεξε ένα αγαπημένο σου βιβλίο και παρουσίασέ το με όποιο τρόπο επιθυμείς, όπως:
- έντυπο βιβλιοπαρουσίασης
- συζήτηση για τους ήρωες του βιβλίου
- εικονογράφηση ενός επεισοδίου, μιας σημαντικής σκηνής
- σταυρόλεξα, κρυπτόλεξα με ονόματα ηρώων, τοποθεσιών ή άλλων χαρακτηριστικών του βιβλίου
- δημιουργία αινιγμάτων με ονόματα ηρώων, τοποθεσιών ή άλλων χαρακτηριστικών του βιβλίου
ΠΡΟΣΟΧΗ!
Όποιο τρόπο κι αν διαλέξεις, θα πρέπει να αναφέρεις τα στοιχεία της ταυτότητας του βιβλίου:
- τίτλος
- συγγραφέας
- εικονογράφος
- μεταφραστής (αν ο συγγραφέας είναι ξένος)
- εκδόσεις
- είδος βιβλίου (παραμύθι, περιπέτεια, μυστήριο, διήγημα, …)
Μπορείς την εργασία σου να τη στείλεις στο Viber ή στο mail μου antigoni.noutsou@gmail.com
2. ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
Αφού διαβάσεις στο Β.Μ. το 17ο κεφ. (σελ. 47-48) και το 18ο κεφ. (σελ. 49-50):
- Μάζεψε…τερατάκια συγκρίνοντας κλάσματα. ΠΡΟΣΟΧΗ! Δεν απαντάμε στην τύχη!
- Πρόσθεσε τα ετερώνυμα κλάσματα
- Αφαίρεσε τα ετερώνυμα κλάσματα
- Μετάτρεψε τους μεικτούς σε κλάσματα
3. ΦΥΣΙΚΗ
Προχωράμε στο κεφ. 3: ΤΗΞΗ ΚΑΙ ΠΗΞΗ
Μπορείτε να γράφετε τις παρατηρήσεις – συμπεράσματα στο βιβλίο και να κάνετε και τις ασκήσεις.
ΠΡΟΣΟΧΗ! Όσα πειράματα έχουν την ένδειξη Χ δεν πρέπει να εκτελούνται από τους μαθητές στο σπίτι!!!
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ
Συντονιστείτε κάθε μέρα στις 10 το πρωί στην ΕΡΤ 2 «Μαθαίνουμε στο σπίτι».
Καλημέρα σε όλους! Καλή εβδομάδα απ’ όποια πλατφόρμα κι αν έχετε συνδεθεί (blog, e-class, e-me)
Ξεκουραστήκατε το Σαββατοκύριακο; Κάποιοι χαλάρωσαν δημιουργικά…!!!
Πάμε λοιπόν στα δικά μας!
1. ΓΛΩΣΣΑ
Διευκρινίζω & υπενθυμίζω, επειδή μπερδευτήκατε λίγο…
Άσκηση 1 (υποκείμενο – ρήμα – αντικείμενο)
Άσκηση 2 (υποκείμενο – ρήμα – κατηγορούμενο)
Άσκηση 3 (αντικείμενο ή κατηγορούμενο;)
2. ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
Ας ξαναθυμηθούμε τα πολλαπλάσια των αριθμών και το Ε.Κ.Π., για να μπορέσουμε να προχωρήσουμε στην πρόσθεση & αφαίρεση κλασμάτων.
- Πολλαπλάσια αριθμών
- κοινά πολλαπλάσια – Ελάχιστο Κοινό Πολλαπλάσιο αριθμών (1)
- Ελάχιστο Κοινό Πολλαπλάσιο αριθμών (2)
3. ΙΣΤΟΡΙΑ
1η εργασία
Να κάνετε μια προσεκτική ανάγνωση τα κεφάλαια της 4ης ενότητας (17-22).
2η εργασία
Πάμε να κάνουμε μια επανάληψη στην 4η ενότητα: ΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΝΟ ΚΡΑΤΟΣ & ΟΙ ΓΕΙΤΟΝΙΚΟΙ ΛΑΟΙ με τη βοήθεια ενός quiz. (Όπου βρεις δυσκολία, άνοιξε & ψάξε το βιβλίο σου, πριν απαντήσεις.)
ΠΡΟΣΟΧΗ!!! Δεν απαντάμε στην τύχη…!!!
(Νέστος-Θράκη)
Καλημέρα και σήμερα!
Εντάξει! Μην αγχώνεστε! Θα είμαστε πιο χαλαροί τα Σαββατοκύριακα…!!!
- Τι λέτε να ταξιδέψουμε χαλαρά μ’ ένα ντοκιμαντέρ στα ποτάμια του πλανήτη μας;
- Απόλαυσε τον Βενέτικο, ποταμό της Μακεδονίας, από… drone!
Και τώρα μια εργασία… με πολλή φαντασία…!
Ψάξε σε βιβλία, εγκυκλοπαίδειες, στο διαδίκτυο και βρες μια φωτογραφία ενός ποταμού της Ελλάδας. Προσπάθησε να τον ζωγραφίσεις χρησιμοποιώντας ξυλομπογιές, μαρκαδόρους, τέμπερες, … προσθέτοντας, βέβαια, και τη δική σου πινελιά…!
Μην ξεχάσεις να σημειώσεις το όνομα του ποταμού, καθώς επίσης και το γεωγραφικό διαμέρισμα ή νομό στον οποίο ανήκει π.χ. Αχελώος – Ήπειρος & Στερεά Ελλάδα ή Ν. Αιτωλοακαρνανίας
Περιμένω τις συμμετοχές σας στο Viber ή στο mail μου (antigoni.noutsou@gmail.com)
Ο κάμπος της Νάουσας με τις ανθισμένες ροδακινιές και με φόντο το Βέρμιο.
Καλημέρα, παιδιά και σήμερα!
Τα καταφέρατε με το παιχνίδι παρατηρητικότητας; (Εγώ πάντως σκούρα τα βρήκα…!!!)
1. ΓΛΩΣΣΑ
- Λοιπόν, επειδή ο κορωνοϊός μας χάλασε τη σκυταλοδρομία ανάγνωσης που οργανώναμε για την πρώτη εβδομάδα του Απριλίου, σκέφτηκα να κάνουμε ένα άλλο παιχνίδι με βιβλία που… δεν χρειάζεται να τα διαβάσετε…! Θα δείτε το εξώφυλλο ενός βιβλίου και θα προσπαθήσετε να μαντέψετε την ιστορία του…! Πώς σας φαίνεται;
Γράψε την ιστορία του βιβλίου. Σίγουρα δεν είναι η αληθινή.
Είναι όμως η δική σου…!
- Τι θα έλεγες για μια βόλτα στο λούνα παρκ;
2. ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
3. ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ
Β.Μ. κεφ. 19ο – Οι ποταμοί της Ελλάδας, σελ. 66 – τα κύρια μέρη ενός ποταμού
4. ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ
Έχεις χάρτινα ή πλαστικά πιάτα μιας χρήσεως;
Γίνε πρώτος στο σημάδι…!!!
Καλή διασκέδαση!!!
Καλημέρα, παιδιά! Έτοιμη και η ιστοσελίδα της τάξης μας! Θα τα λέμε στο εξής από εδώ!
Πάμε τώρα στα δικά μας.
1. ΓΛΩΣΣΑ
- Με αφορμή την 9η ενότητα βιβλία – βιβλιοθήκες… παρακολουθήστε την ταινία μικρού μήκους «Τα φανταστικά ιπτάμενα βιβλία του κου Μόρις Λέσμορ»
Εργασία
- Τι σου άρεσε από την ταινία; Ζωγράφισε μια εικόνα που σου άρεσε συνοδεύοντάς την με μια λεζάντα.
- Διάβασε από την ηλεκτρονική βιβλιοθήκη «Ο Μικρός Αναγνώστης» ένα από τα βιβλία που σου προτείνει. (Ανοίγει με Εdge ή Ιnternet Εxplorer. Με Chrome αφού πρώτα επιτραπεί μέσα από τις Ρυθμίσεις η εκτέλεση Adobe Flash Player)
2. ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
3. ΙΣΤΟΡΙΑ
Για να ξαναθυμηθούμε το κεφ. 22: «Φιλικές σχέσεις και συγκρούσεις με τους Βούλγαρους και τους Ρώσους».
Προσπάθησε να απαντήσεις στις ερωτήσεις που ακολουθούν στην ιστοσελίδα.
Καλή προσπάθεια!