ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ “TREE OF STORIES”

Κατά τη διάρκεια της φετινής χρονιάς τα δύο πρωινά τμήματα του νηπιαγωγείου μας, συμμετείχαν στο Ευρωπαϊκό έργο eTwinning με τίτλο “Tree of stories”.

Καθώς το έργο έφτασε στο τέλος του, σας παρουσιάζουμε μια συγκεντρωτική παρουσίαση, η οποία δημιουργήθηκε με την συνεργασία όλων των μελών που συμμετείχαν στο έργο. Μπορείτε να δείτε τις δραστηριότητες που  υλοποιήθηκαν και τα συνεργατικά έργα που παράχθηκαν.



Λήψη αρχείου

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΚΕ.ΠΕ.Α ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ

Σήμερα επισκεφτήκαμε το ΚΕ.ΠΕ.Α Καστοριάς και παρακολουθήσαμε το εκπαιδευτικό πρόγραμμα του κέντρου, με τίτλο “Τα μυστικά του δάσους”, στα πλαίσια του Περιβαλλοντικού Προγράμματος που υλοποιούμε τη φετινή χρονιά στο νηπιαγωγείο μας, με τίτλο “Δάσος, πηγή ζωής”, σε συνεργασία με την Ελληνική  Εταιρία Προστασίας της Φύσης.

Αρχικά μας υποδέχτηκαν στο χώρο του ΚΕ.ΠΕ.Α , οι κυρίες Αναστασία Ατζέμη και Κωνσταντίνα Λιόλιου με μεγάλη χαρά!

IMG 20240527 140654

Στη συνέχεια κατευθυνθήκαμε στην αίθουσα δράσεων, όπου η κυρία Αναστασία μας αφηγήθηκε με εξαιρετικό τρόπο, το παραμύθι του κέντρου με τίτλο ¨Ποιος άλλος μένει εδώ;”.

Έπειτα οι μικροί μας μαθητές ευχαρίστησαν το δέντρο της ιστορίας, για όλα όσα μας προσφέρει…

… και χορέψαμε όλοι μαζί στη γιορτή του δάσους!!!

 Αφού ξεκουραστήκαμε και φάγαμε το πρωινό μας … είχαμε μία αποστολή!

Το σκιουράκι της ιστορίας είχε χάσει τους μαρκαδόρους του και δεν μπορούσε να ζωγραφίσει…

Έπρεπε να το βοηθήσουμε να τους βρει!!!

Χωριστήκαμε σε δύο ομάδες και βγήκαμε να ψάξουμε στο πάρκο που βρίσκεται στον χώρο γύρω από το κέντρο. Στόχος μας ήταν να βρούμε τους μαρκαδόρους, αφού πρώτα βρούμε κάποια στοιχεία που κρύβονταν σε διάφορα σημεία του πάρκου. Γίναμε μικροί εξερευνητές, τοποθετήσαμε τα απαραίτητα εργαλεία (μεγεθυντικούς φακούς, κιάλια, φτυαράκια, μικρά κουτάκια, ένα καλάθι πλαστικό) σε ένα σακίδιο και ήμασταν έτοιμοι για την αποστολή μας.

Ανακαλύψαμε φωλιές πουλιών στα δέντρα …

 Αγκαλιάσαμε κορμούς δέντρων και είδαμε πόσο χοντροί είναι …

Ανακαλύψαμε στοιχεία … και προσπαθήσαμε με το φυλλάδιο του κέντρου να δούμε πως ονομάζεται το κάθε δέντρο …

Μαζέψαμε φύλλα και λουλούδια …

Ανακαλύψαμε μυρμήγκια να ανεβαίνουν στα δέντρα …

Παρατηρήσαμε τον κορμό των δέντρων …

Εντοπίσαμε έντομα στο χώμα δίπλα από τα δέντρα και βρήκαμε έναν κορμό κομμένου δέντρου, ο οποίος έκρυβε ακόμη περισσότερα έντομα και σκουλήκια στις ρίζες του …

Αφού συγκεντρώσαμε όλα τα στοιχεία καταφέραμε και βρήκαμε τους μαρκαδόρους του σκίουρου και η χαρά μας ήταν πολύ μεγάλη!

Η σημερινή μέρα θα μας μείνει αξέχαστη! Μάθαμε και είδαμε πολλά! Εμπλουτίσαμε τις γνώσεις με βιωματικό τρόπο, παίζοντας και διασκεδάζοντας!

Ευχαριστούμε πολύ τις κυρίες Αναστασία και Κωνσταντίνα για την υπέροχη φιλοξενία στο ΚΕ.ΠΕ.Α Καστοριάς!

 

LET’S TRY TOGETHER – ΤΕΛΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ

IMG 20231101 WA0000
 Το 1ο τμήμα του νηπιαγωγείου μας συμμετείχε κατά την διάρκεια της φετινής χρονιάς, στο έργο eTwinning, με τίτλο “LET’S TRY TOGETHER”. Καθώς το έργο έφτασε στο τέλος του, σας παρουσιάζουμε την πορεία του έργου και τις δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν.

ΟΜΑΛΗ ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ- ΚΟΥΚΛΟΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ

 Στα πλαίσια της ομαλής μετάβασης στο Δημοτικό Σχολείο, την προηγούμενη εβδομάδα δεχτήκαμε στο νηπιαγωγείο μας, τους μαθητές της Δ’ τάξης, του 6ου Δημοτικού Σχολείου, συνοδευόμενους  από την δασκάλα του Μαρία Γκότη, οι οποίοι μας επιφύλαξαν μια μικρή έκπληξη.

 Είχαν ετοιμάσει προσωπικά για κάθε μαθητή μια πρόσκληση, ζωγραφισμένη και γραμμένη από τους ίδιους. Η πρόσκληση ήταν για να παρακολουθήσουμε κουκλοθεατρική παράσταση, στο χώρο του Δημοτικού, από τους ίδιους αλλά και τους μαθητές της Β’ τάξης.

Η χαρά μας ήταν πολύ μεγάλη!!!

Φυσικά και αποδεχτήκαμε την πρόσκληση και ανυπομονούσαμε  να πάμε στο Δημοτικό για να παρακολουθήσουμε την παράσταση!

Και σήμερα ήρθε αυτή η σπουδαία μέρα που περιμέναμε! Μεταφερθήκαμε στον χώρο του 6ου Δημοτικού Σχολείου, όπου μας περίμεναν οι φίλοι μας, με τον Διευθυντή του σχολείου,  την δασκάλα τους, τη κυρία Μαρία και την εκπαιδευτικό της Θεατρικής Αγωγής, κυρία Νατάσσα Νούτση, η οποία ήταν αυτή που σκέφτηκε, προετοίμασε και υλοποίησε την συγκεκριμένη δράση, στα πλαίσια του μαθήματος της.

Οι μικροί μας φίλοι είχαν ετοιμάσει τον χώρο του κουκλοθεάτρου στην αίθουσα της βιβλιοθήκης. Τα σκηνικά ήταν φτιαγμένα από χαρτί και άλλα υλικά από τους ίδιους τους μαθητές. Οι μαθητές της Δ’ τάξης, μας παρουσίασαν το παραμύθι  “Ο λύκος και τα τρία γουρουνάκια” και οι μαθητές της Β’ τάξης, τον μύθο του Αισώπου “Το λιοντάρι και το ποντίκι”.

Οι μαθητές απόλαυσαν τις δύο παραστάσεις, οι οποίες ήταν εξαιρετικές! Οι χαρά όλων μας ήταν πολύ μεγάλη! Ακόμη μεγαλύτερη ήταν η δικής μας χαρά αλλά και συγκίνηση, καθώς οι μαθητές του Δημοτικού ήταν μαθητές του νηπιαγωγείου μας!

 Αποχαιρετήσαμε τους φίλους μας με ένα μικρό δώρο από εμάς, ένα βιβλίο με ζωγραφιές μας!

1716217540517

Ευχαριστούμε πάρα πολύ για την όμορφη αυτή εμπειρία, τους μαθητές του Δημοτικού, τον Διευθυντή, κύριο Στέργιο Φιλίππου, την εκπαιδευτικό Θεατρικής Αγωγής, κυρία Νατάσσα Νούτση και τις δασκάλες των δύο τάξεων.

Η ΦΑΝΤΑΣΙΑ … ΠΑΕΙ ΣΧΟΛΕΙΟ

Με μεγάλη χαρά το νηπιαγωγείο μας συμμετέχει στη δράση φιλαναγνωσίας,  “Η φαντασία … πάει σχολείο”.

εικόνα Viber 2024 05 15 14 56 13 532

Στα πλαίσια της δράσης αυτής, σήμερα είχαμε την χαρά να φιλοξενήσουμε την συγγραφέα Αγγελική Θάνου. Η κυρία Θάνου υπηρέτησε την Προσχολική Εκπαίδευση ως Νηπιαγωγός και ως Σχολική Σύμβουλος Προσχολικής Αγωγής στη Μαγνησία και στις Κυκλάδες. Είναι Διδάκτωρ του Παιδαγωγικού Τμήματος Προσχολικής Εκπαίδευσης στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.

Κυρίως όμως αυτό που την διακρίνει είναι η αγάπη της για τα παιδιά, η γλυκύτητα,  η πραότητα και η ηρεμία στις εκφράσεις της και στον λόγο της. Κάτι το οποίο σήμερα μάγεψε τους μικρούς μας μαθητές και εμάς.

Αρχικά θέλαμε να γνωρίσουμε καλύτερα την κυρία Αγγελική και για τον λόγο αυτό, ετοιμάσαμε ένα παιχνίδι ερωτήσεων, που τις απευθύναν οι μαθητές μας, χρησιμοποιώντας  τα γράμματα του ονόματός της…

… και άραγε ποια λέξη σχηματίσαμε; Μα φυσικά … ΑΓΓΕΛΙΚΗ!

 

 Στη συνέχεια η κυρία Αγγελική μας παρουσίασε το βιβλίο της “Ποιήματα – Σχήματα”, όπου με έναν ευφάνταστο τρόπο τα ποιήματα μετατρέπονται σε σχήματα.

b243022

 Ακούσαμε τα μελοποιημένα ποιήματα του βιβλίου και χορέψαμε!

 Στη συνέχεια προσπαθήσαμε να γράψουμε και εμείς ένα ποίημα. Αρχικά οι μικροί μας μαθητές, ακούγοντας την ιδέα … μας κοίταξαν όλο περιέργεια. Η κυρία Αγγελική με τον δικό της μοναδικό τρόπο, τις κατάλληλες ερωτήσεις και τη βοήθεια της, οδήγησε τους μαθητές στο επιθυμητό αποτέλεσμα. Και ΝΑΙ… γράψαμε ένα ποίημα, που έχει τίτλο “Το παγωτό μου αρρώστησε”.

Όμως αυτό δεν ήταν αρκετό. Το ποίημα μας έπρεπε να γίνει σχήμα … Και τι σχήμα έγινε άραγε;

Μα τι άλλο; Έγινε ένα ΠΑΓΩΤΟ

 Και όπως όλοι οι ποιητές υπογράψαμε το ποίημα μας!

Δείτε το αποτέλεσμα…

IMG 20240516 121706

 Έπειτα η κυρία Αγγελική μας αφηγήθηκε το παραμύθι της  “Το αγόρι που αγαπούσε το ουράνιο τόξο” και μας έδειξε σε παρουσίαση την εικονογράφηση του παραμυθιού.

 Φυσικά δεν έλειψαν οι αγκαλιές και τα δωράκια, από τα παιδιά μας προς την κυρία Αγγελική!

 Ευχαριστούμε πάρα πολύ για αυτή την υπεροχή και δημιουργική ημέρα την κυρία Αγγελική Θάνου!

Συγχαρητήρια στους διοργανωτές της δράσης αυτής, Συμβούλους  Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Καστοριάς, τον Δήμο Καστοριάς και Άργους Ορεστικού, καθώς και τη Γυναικεία Λογοτεχνική Συντροφιά που για έβδομη χρονιά … μας “ταξιδεύουν”, μέσα από τις δράσεις φιλαναγνωσίας!

 

AROUND THE WORLD IN 180 DAYS – ETWINNING

Κατά τη διάρκεια της φετινής χρονιάς, 2023-2024, τα δύο πρωινά τμήματα του νηπιαγωγείου μας συμμετείχαν στο ευρωπαϊκό έργο eTwinning με τίτλο

AROUND THE WORLD IN 180 DAYS 

logo w 180 dni 7

 Σκοπός του έργου ήταν οι μαθητές να γνωρίσουν τις ηπείρους της Γης, τον πολιτισμό, την ιστορία, τη χλωρίδα και την πανίδα καθώς και τα σημαντικότερα μνημεία αυτών.

Κύριοι στόχοι του έργου είναι οι εξής:

  • Να γνωρίσουν τις 7 ηπείρους της Γης
  • Να προσδιορίζουν τα γεωμορφολογικά χαρακτηριστικά του περιβάλλοντος ξεκινώντας από το οικείο περιβάλλον τους
  • Να ταξινομούν τα ζώα ανάλογα με το περιβάλλον στο οποίο ζουν
  • Να διακρίνουν τα χαρακτηριστικά και τις λειτουργίες των ανθρώπων, των ζώων και των φυτών
  • Να αναγνωρίζουν ποικίλα μουσικά είδη από ένα ευρύ ρεπερτόριο της εθνικής και παγκόσμιας μουσικής κληρονομιάς
  • Να συνεισφέρουν σε συνεργατικές δραστηριότητες
  • Να αναγνωρίζουν και να οργανώνουν τις πληροφορίες με τις ΤΠΕ ανάλογα με τις ανάγκες και το θέμα που μελετούν
  • Να γνωρίζουν τα ψηφιακά εργαλεία που είναι απαραίτητα για να διαχειριστούν και να παρουσιάσουν τις πληροφορίες
  • Να χρησιμοποιούν απλά εργαλεία σύγχρονης και ασύγχρονης επικοινωνίας , καθώς και εργαλεία συνεργατικής δημιουργίας αρχείων, ώστε να επικοινωνούν και να συνεργάζονται
  • Να αναζητούν και να επιλέγουν κατάλληλες πληροφορίες στο διαδίκτυο
  • Να τηρούν κανόνες ασφαλούς/ορθής χρήσης των ΤΠΕ

Στο έργο συμμετέχουν 43 εκπαιδευτικοί από 11  χώρες με τους μαθητές τους.

Ελλάδα(14), Πολωνία(9), Γεωργία(6), Τουρκία(4), Ρουμανία(3), Κροατία(2), Ισπανία(1), Σερβία(1), Ιορδανία(1), Σλοβακία(1), Βουλγαρία(1)

Χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του έργου

Το έργο είχε 7 μήνες συνολικά διάρκεια, από Σεπτέμβριο 2023 μέχρι τον Μάρτιο 2024. Τα συνεργαζόμενα σχολεία συνεργάστηκαν σε ομάδες αλλά και όλοι μαζί για την υλοποίηση των δραστηριοτήτων.

Σεπτέμβριος

Πραγματοποιήθηκε η γνωριμία των εκπαιδευτικών μέσω του εργαλείου flinga.

Δείτε τον χάρτη των συνεργαζόμενων σχολείων.

Οκτώβριος 

  •  Γνωρίσαμε τους μαθητές των συνεργαζόμενων σχολείων και δημιουργήσαμε ένα συνεργατικό βιβλίο.

SELF PORTRAIT

CHALLENGE: SELF- PORTRAIT GALLERY by ALL PARTNERS – Book Creator

  • Με αφορμή την συνεργασία των χωρών δημιουργήσαμε ένα βιβλίο αινιγμάτων για τις χώρες.

GUESS WHAT COUNTRY IS IT

RIDDLES – GUESS WHAT COUNTRY IS IT by ALL PARTNERS – Book Creator

  • Με αφορμή την  Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων, δημιουργήσαμε μια εγκυκλοπαίδεια για τα ζώα.

ENCYCLOPEDIA OF ANIMALS

AZ ANIMALS by ALL PARTNERS – Book Creator

Νοέμβριος

  •  Το νηπιαγωγείο μας σε συνεργασία με άλλα σχολεία της Ελλάδας, Πολωνίας,  Ρουμανίας, Ισπανίας και Τουρκίας δημιούργησε ένα βιβλίο με πληροφορίες για τις χώρες της Ευρώπης.

EUROPE

  • Δημιουργήσαμε ένα βιβλίο για τα ζώα της Ευρώπης

ANIMALS OF THE EUROPIAN CONTINENTS

Animals of the European continent by Mariana Peradze – Book Creator

  • Πραγματοποιήθηκε η πρώτη online συνάντηση μαθητών

ONLINE MEETING

ONLINE CLASSES – MIND MAP CANVA What do you associate with … ? – Παρουσιάσεις Google

Δεκέμβριος

  •  Ταξιδέψαμε  στην Νότια Αμερική και δημιουργήσαμε ένα βιβλίο με πληροφορίες για τις χώρες, καθώς ανήκαμε στην ομάδα αυτή.

South America by GEORGIA GREECE – Book Creator

  • Δημιουργήσαμε παζλ με τα ζώα που κατοικούν στη ήπειρο, αφού πρώτα τα γνωρίσαμε.

CREATE PUZZLES FOR ANIMALS

challenge – puzzles with the animals by Giagkoglou Dimitra – Book Creator

Ιανουάριος

  • Ταξιδέψαμε στην παγωμένη Ανταρκτική και γνωρίσαμε τα ζώα που κατοικούν σε αυτή.
  • Δημιουργήσαμε αινίγματα για αυτά τα ζώα (challenge)

Riddles for the Animals of Antarctica

  • Επισκεφτήκαμε την μακρινή Αυστραλία – Ωκεανία και γνωρίσαμε τους ιθαγενείς Αβορίγινες, τον τρόπο ζωής τους και μάθαμε για την τεχνική που χρησιμοποιούσαν στη ζωγραφική τους, τον πουαντιγισμό.
  • Δημιουργήσαμε μια ψηφιακή έκθεση με έργα των μαθητών, βασισμένα στην τέχνη του πουαντιγισμού.

Φεβρουάριος

  • Γνωρίσαμε την Βόρεια Αμερική και μάθαμε για τον τρόπο καλωσορίσματος στη Χαβάη. Δημιουργήσαμε Lei και χορέψαμε τους παραδοσιακούς χορούς.

The North American tradition of Lei

 

  • Ταξιδέψαμε στη Αφρική και γνωρίσαμε τα μνημεία, το περιβάλλον και τα ζώα που ζουν σε αυτή.
  • Φτιάξαμε  τις δικές μας αφρικανικές μάσκες και δημιουργήσαμε ένα ψηφιακό ηλεκτρονικό βιβλίο με τις μάσκες όλων των ευρωπαίων φίλων μας.

OUR AFRICAN MASKS

  • Με αφορμή τη Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου, μιλήσαμε για τους κανόνες ασφαλούς πλοήγησης και όλοι οι εταίροι δημιουργήσαμε μια ομαδική αφίσα.

SAFETY INTERNET

  • Δημιουργήσαμε ένα ψηφιακό ημερολόγιο με εικόνες από τις δραστηριότητες που πραγματοποιήσαμε.

CALENDAR

Μάρτιος

Αξιολόγηση του έργου 

Αξιολόγηση από τους μαθητές: Οι μαθητές αξιολόγησαν το έργο μέσα από ένα ερωτηματολόγιο google  και αξιολόγησαν τις νέες γνώσεις που κατέκτησαν μέσα από ψηφιακά παιχνίδια.

2024 03 12 14 58 33 471

Αξιολόγηση εκπαιδευτικών: Πραγματοποιήθηκε μέσα από ένα ερωτηματολόγιο google.

Teacher evaluation (canva.com)

Αξιολόγηση γονέων: Πραγματοποιήθηκε μέσα από ένα ερωτηματολόγιο google.

parents questionaire (canva.com)

Αποτελέσματα του έργου

Για τους μαθητές

  • Κατέκτησαν νέες γνώσεις
  • Ανέπτυξαν καινούριες δεξιότητες
  • Ανέπτυξαν δεξιότητες συνεργασίας
  • Ανέπτυξαν τις δεξιότητες τους στις ΤΠΕ
  • Ανέπτυξαν τον προφορικό τους λόγο και βελτίωσαν την εκμάθηση αγγλικών λέξεων

Για τους εκπαιδευτικούς

  • Ανέπτυξαν δεξιότητες συνεργασίας
  • Ανέπτυξαν τις δεξιότητες τους στις ΤΠΕ
  • Ανέπτυξαν δημιουργία θετικού κλίματος ανάμεσα στους μαθητές

Για το σχολείο

  • Ανάπτυξη νέων καινοτόμων πρακτικών
  • Προώθηση των έργων eTwinning
  • Άνοιγμα στη κοινωνία

Ευχαριστούμε πολύ τους μικρούς μας μαθητές που ανταποκρίθηκαν με ιδιαίτερο ενδιαφέρον στις νέες καινοτόμες πρακτικές και επίσης ευχαριστούμε πολύ τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές των συνεργαζόμενων ευρωπαϊκών σχολείων  για το υπέροχο “ταξίδι” που πραγματοποιήσαμε!

istockphoto 1095196468 612x612 1
Group of children putting hands together on white background

 

Η ΚΟΤΑ ΕΚΑΝΕ ΤΟ ΑΥΓΟ Ή ΤΟ ΑΥΓΟ ΤΗΝ ΚΟΤΑ

 Με αφορμή των εορτασμό του Πάσχα και το έθιμο των βαμμένων κόκκινων αυγών αποφασίσαμε να ασχοληθούμε με τι άλλο … με το αυγό!!!

 Αρχικά  διαβάσαμε το παραμύθι με τίτλο “Το κοτοπουλάκι μου”, των συγγραφέων Ζεραλντίν Έλσνερ και Εύα Θάρλετ. Το παραμύθι εξηγεί με πολύ ωραίο τρόπο πως η κότα γεννάει το αυγό και όλη την διαδικασία που ακολουθείτε μέχρι να γίνει το κλωσόπουλο.

ΠΑΡΑΜΥΘΙ

 Στη συνέχεια αποφασίσαμε να κάνουμε κάποια πειράματα με το αυγό.

 Πείραμα πρώτοΠως μπορώ να κάνω ένα αυγό να χοροπηδάει σαν μπαλάκι!

Για το πείραμα χρησιμοποιήσαμε ένα αυγό άβραστο, ένα ποτήρι και ξίδι. Προσθέσαμε το ξίδι στο ποτήρι και έπειτα βάλαμε μέσα το αυγό.

3

Από το πρώτο πεντάλεπτο παρατηρήσαμε ότι άρχισαν να βγαίνουν μικρές φυσαλίδες από το τσόφλι του αυγού.  Τα παιδιά έκαναν διάφορες υποθέσεις για το τι μπορεί να συμβεί. Χαρακτηριστικά είπαν:

  • Θα βγει ένα κοτοπουλάκι
  • Θα χαλάσει το αυγό
  • Θα ψηθεί το αυγό
  • Θα βράσει το αυγό
  • Θα σπάσει το αυγό

Έμενε να περιμένουμε να έρθει η κατάλληλη στιγμή για να δούμε τι θα συμβεί. Αφήσαμε το αυγό μια βδομάδα μέσα στο ξύδι.  Όταν το βγάλαμε από το ποτήρι παρατηρήσαμε ότι το τσόφλι ήταν πολύ μαλακό και αν κοιτούσαμε προσεκτικά μπορούσαμε να δούμε το κρόκο να κινείτε μέσα στο αυγό όταν το κουνούσαμε.

Και είχε έρθει η ώρα να δούμε να χοροπηδάει το αυγό …

  Το ξίδι το οποίο είναι οξύ διέλυσε το τσόφλι του αυγού και έκανε το αυγό μας μαλακό και λαστιχένιο!

Πείραμα δεύτερο: Επιπλέει ή βυθίζεται;

Για το πείραμα  χρησιμοποιήσαμε ένα αυγό άβραστο, νερό και αλάτι.  Γεμίσαμε δυο ποτήρια με νερό. Στο ένα ποτήρι βάλαμε αλάτι και ανακατέψαμε καλά μέχρι να διαλυθεί. Βάλαμε το αυγό αρχικά στο ποτήρι με το σκέτο νερό και παρατηρήσαμε ότι το αυγό βυθίστηκε στον πάτο. Στη συνέχεια το βγάλαμε και τοποθετήσαμε το αυγό στο ποτήρι με το αλατισμένο νερό. Παρατηρήσαμε ότι το αυγό επέπλεε. Εξήγησα στα παιδιά ότι η πυκνότητα στο ποτήρι με το αλατόνερο είναι μεγαλύτερη για αυτό και προκαλείται άνωση (μια δύναμη που ωθεί το αυγό μας προς τα επάνω). Για να κατανοήσουν καλύτερα το πείραμα, τους εξήγησα ότι αυτή η δύναμη, η άνωση είναι αυτή που μας βοηθάει να κολυμπάμε στη θάλασσα, της οποίας το νερό περιέχει αλάτι.

Πείραμα τρίτο: Πώς ξεχωρίζουμε ένα βρασμένο από ένα άβραστο αυγό;

Για το πείραμα χρησιμοποιήσαμε ένα βρασμένο και ένα άβραστο αυγό. Περιστρέψαμε τα δύο αυγά πάνω στο τραπέζι. Παρατηρήσαμε ότι το άβραστο αυγό δύσκολα περιστρέφεται ενώ όταν περιστρέψαμε το βρασμένο αυγό, αυτό έκανε εύκολες και πιο γρήγορες περιστροφές. Εξήγησα στα παιδιά ότι αυτό συμβαίνει γιατί το βρασμένο αυγό είναι στερεό ,σχετικά ομοιογενές ,και έτσι περιστρέφεται πιο εύκολα από το άβραστο αβγό που είναι υγρό στο εσωτερικό του.

Και αφού πλέον είχαμε μάθει τόσα πολλά για τα αυγά … ήρθε η ώρα να βάψουμε τα αυγά για το πασχαλινό καλάθι. Χρησιμοποιήσαμε χαρτί γκοφρέ, φίλτρα  του καφέ και αλουμινόχαρτο.

Έπειτα  κάναμε παζλ ένα αυγό πασχαλινό. Αφού το ζωγραφίσαμε, το κόψαμε,  το συναρμολογήσαμε και το κολλήσαμε σε ένα χαρτί.

 Φυσικά δεν έλειψαν και τα παιχνίδια.

 Βρήκαμε τα όμοια αυγά …

 Βρήκαμε το άλλο μισό …

… και παίξαμε το παιχνίδι του κρυμμένου πασχαλινού αυγού…

Τελικά … ” Η κότα έκανε το αυγό ή το αυγό την κότα”;

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

 Σήμερα επισκέφτηκε το νηπιαγωγείο μας, κλιμάκιο της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Καστοριάς, με δύο πυροσβέστες, την κυρία Βάγια και τον κύριο Δημήτρη και ένα πυροσβεστικό όχημα.

 Αρχικά έδειξαν μια παρουσίαση στους μαθητές με πολλές χρήσιμες πληροφορίες, σχετικά με τη φωτιά, τους κινδύνους αλλά και τι πρέπει να κάνουμε σε περίπτωση που βρεθούμε κάπου, όπου έχει πάρει φωτιά. Επίσης μας μίλησαν για τους απεγκλωβισμούς ατόμων και την βοήθεια που προσφέρουν.

IMG 20240419 114424

 Στη συνέχεια παρουσίασαν τις στολές του, την χρησιμότητά τους, τα εξαρτήματα που πρέπει να έχει κάθε πυροσβέστης (κράνος, γουοκι-τοκι, γάντια, φακό) και φυσικά οι μικροί μας μαθητές φόρεσαν όλοι το κράνος τους για λίγο…

Έπειτα βγήκαμε όλοι έξω για να μας δείξουν το πυροσβεστικό όχημα. Μας δείξανε την μάνικα και πως λειτουργεί, τα εξαρτήματα και τα εργαλεία που έχει κάθε πυροσβεστικό όχημα και είναι απαραίτητα για την κατάσβεση ή τον απεγκλωβισμό ατόμων. Φυσικά έβαλαν να ακούσουμε την σειρήνα του οχήματος και να δούμε πως αναβοσβήνει ο φάρος.

 Οι μικροί μας μαθητές εξέφρασαν την επιθυμία να ρίξουν και αυτοί με την μάνικα νερό και να γίνουν για λίγο … μικροί πυροσβέστες.

Φυσικά δεν τους χάλασαν το χατίρι και ……απολαύστε τους!

 Ήταν μια καταπληκτική εμπειρία για τους μικρούς μας μαθητές, όπου έμαθαν πολλά πράγματα αλλά  ήρθαν και σε επαφή με το δύσκολο επάγγελμα του πυροσβέστη.

 Ευχαριστούμε πολύ κυρία Βάγια και κύριε Δημήτρη!

IMG 20240419 120350

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΔΕΝΤΡΟΥ ΙΣΤΟΡΙΩΝ – TREE OF STORIES

 Στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού Προγράμματος  eTwinning, με τίτλο “TREE OF STORIES”,  διαβάσαμε τρεις ιστορίες – παραμύθια, “Μια κάμπια πολύ πεινασμένη”, “Μια γιαγιά έφαγε μια μύγα παχιά”, “Μια σκούπα μα τι σκούπα”. Πραγματοποιήθηκαν διάφορες δραστηριότητες και για τα τρία παραμύθια.

 Καθώς το πρόγραμμα φτάνει στο τέλος του, ήρθε η ώρα να δημιουργήσουμε το “Δέντρο των ιστοριών”.

 Αρχικά τα παιδιά αποφάσισαν ποιο παραμύθι τους άρεσε περισσότερο και το ζωγράφισαν σε ένα φύλλο.

Στη συνέχεια έκοψαν το φύλλο.

Τέλος αποφασίσαμε να τοποθετήσουμε τα φύλλα με τις ζωγραφιές μας, στο φυτό που έχουμε στο νηπιαγωγείο μας…

Και να … δημιουργήσαμε το δικό μας … “TREE OF STORIES” 

 Πραγματικά ήταν ένα έργο που μας εντυπωσίασε, μας άρεσε πολύ και διασκεδάσαμε πολύ!

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΜΑΚΕΤΑΣ ΔΑΣΟΥΣ

Στα πλαίσια του περιβαλλοντικού προγράμματος “Δάσος, πηγή ζωής”, παράλληλα με τα εργαστήρια δεξιοτήτων και αξιοποιώντας τις γνώσεις που απέκτησαν τα παιδιά με τις δραστηριότητες που πραγματοποιήσαμε μέχρι σήμερα, προχωρήσαμε στη δημιουργία μιας μικρογραφίας δάσους στην τάξη μας.

Ξεκινήσαμε με τη βάση που τα παιδιά αποφάσισαν να είναι πράσινη.

111

Προσθέσαμε ένα ποτάμι και μια λίμνη.

222

Φτιάξαμε δέντρα με ανακυκλώσιμα και άχρηστα υλικά.

333

Προσθέσαμε υλικά από τη φύση που συλλέξαμε κατά την επίσκεψή μας στο δάσος…

444

φασόλια για πέτρες…

φασολια

ζωάκια και λουλούδια από πλαστελίνη και μικρά παιχνίδια.

Η μακέτα μας έτοιμη! Ελπίζουμε να σας αρέσει!

555