Το σχολείο μας, τη φετινή χρονιά, πραγματοποίησε δράσεις που στοχεύουν στην ανάπτυξη και καλλιέργεια της συναισθηματικής νοημοσύνης και ενσυναίσθησης των μαθητών μας.
Για τον λόγο αυτό, αρχικά πραγματοποιήθηκε ενδοσχολική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών από τον Σύμβουλο Ειδικής Αγωγής και Ενταξιακής Εκπαίδευσης, κ. Μαγγίνα Ιωάννη, με θέμα: “Συναισθηματική Αγωγή και επανεκπαίδευση”.
Στη συνέχεια, αξιοποιήθηκαν ερευνητικά εργαλεία και μέσα όπως ερωτηματολόγια, ημερολόγιο καταγραφής ενεργειών και παρατήρησης μαθητών με στόχο την παρατήρηση της συμπεριφοράς και την καταγραφή παρεμβατικών συμπεριφορών.
Λήψη αρχείου
Λήψη αρχείου
Λήψη αρχείου
Στη συνέχεια, οι μαθητές της ΣΤ” Τάξης, πραγματοποίησαν Πρόγραμμα Συναισθηματικής Αγωγής.
Στόχος του προγράμματος ήταν η ευαισθητοποίηση των μαθητών και η απόκτηση δεξιοτήτων για θέματα όπως η επικοινωνία, η γνώση του εαυτού, η αναγνώριση, έκφραση και διαχείριση συναισθημάτων και η αποδοχή της διαφορετικότητας. Η διαμόρφωση μιας ατμόσφαιρας αμοιβαίου σεβασμού και η αποφυγή συγκρούσεων μέσα στην τάξη και στο σχολικό περιβάλλον.
- Πραγματοποιήθηκαν δραστηριότητες του βιβλίου: “Πρόγραμμα Ανάπτυξης Συναισθηματικής Νοημοσύνης” της Βασιλικής Πλωμαρίτου (Εκδόσεις Γρηγόρη, Αθήνα, 2009)
2. Πραγματοποιήθηκε ανάλυση συναισθημάτων όπως η αγάπη, η απογοήτευση, ο φόβος, η απόρριψη κ.α. και υλοποιήθηκαν σχετικές δράσεις όπως συνέχιση ιστορίας και ζωγραφική.
3. Οι μαθητές παρακολούθησαν την ταινία: “Τα μυαλά που κουβαλάς” και έγινε δραματοποίηση περιστατικών από τη σχολική ζωή που δημιουργούν έντονα συναισθηματα, με στόχο την συνειδητοποίηση της συμπεριφοράς ως αποτέλεσμα επικράτησης ενός συναισθήματος και τη δυνατότητα ελέγχου των συναισθημάτων και την επιλογή καλής συμπεριφοράς.
![IMG 932148c16d5328a2c3804a62aa6abe4b V](https://blogs.sch.gr/3dfilipp/files/2024/05/IMG-932148c16d5328a2c3804a62aa6abe4b-V-1024x768.jpg?x72671)
![IMG 24c859b74dab36665132e853ce67913f V](https://blogs.sch.gr/3dfilipp/files/2024/05/IMG-24c859b74dab36665132e853ce67913f-V-768x1024.jpg?x72671)
![IMG dbcf60d2dfc78f12c5fecd8b6681efe5 V](https://blogs.sch.gr/3dfilipp/files/2024/05/IMG-dbcf60d2dfc78f12c5fecd8b6681efe5-V-768x1024.jpg?x72671)
![IMG 7899e7982581b131ca45a2c82dba644b V](https://blogs.sch.gr/3dfilipp/files/2024/05/IMG-7899e7982581b131ca45a2c82dba644b-V-768x1024.jpg?x72671)
![IMG 449317a738526a155dc0f4ceac1c906e V](https://blogs.sch.gr/3dfilipp/files/2024/05/IMG-449317a738526a155dc0f4ceac1c906e-V-768x1024.jpg?x72671)
- “Νέος μαθητής στο σχολείο”
![IMG 6f85e7794ac1f9a306e25e3cb7694f44 V](https://blogs.sch.gr/3dfilipp/files/2024/05/IMG-6f85e7794ac1f9a306e25e3cb7694f44-V-768x1024.jpg?x72671)
4. Τέλος, ενισχύθηκε η αυτοεκτίμηση των μαθητών και έγιναν δράσεις για τον σεβασμό στη διαφορετικότητα του κάθε ανθρώπου, με στόχο τον περιορισμό των συγκρούσεων.
![IMG 20240528 094459](https://blogs.sch.gr/3dfilipp/files/2024/05/IMG_20240528_094459-1024x768.jpg?x72671)