Τα παιδάκια μας θα ξεχυθούν στις παραλίες, θα πάνε διακοπές, θα χαλαρώσουν και θα μαζέψουν δυνάμεις για την επόμενη χρονιά!
Λίγο πριν τη λήξη όμως, ασχοληθήκαμε με λίγες καλοκαιρινές δραστηριότητες και φυσικά κλείσαμε με την καλοκαιρινή μας γιορτή!
Ελάτε να τα δούμε όλοι μαζί!
Ανακαλύπτοντας καλοκαιρινούς θησαυρούς……
Καλοκαίρι και πλαστελίνη……
Ατομικές καλοκαιρινές δημιουργίες……
Ομαδικές καλοκαιρινές κατασκευές
Καλοκαιρινές δημιουργίες στο μάθημα των αγγλικών…..
Τι θα θυμάμαι από το νηπιαγωγείο μου……..
Οι ατομικοί φάκελοι των παιδιών μας και τα αναμνηστικά τους….
Και μια μικρή γεύση…… προσμονής για τα νηπιάκια μας που θα πάνε στο Δημοτικό σχολείο…..
Και θα κλείσουμε με μερικές αναμνηστικές φωτογραφίες απο την καλοκαιρινή μας γιορτή, που φέτος ήταν εμπνευσμένη, από τις δράσεις του Δ΄Θεματικού Κύκλου στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, με θέμα :
Τα Επαγγέλματα
Πριν τη γιορτή – Στα παρασκήνια…..
Ποιήματα – Χορευτικά…..
Τραγούδια, ελληνικά και αγγλικά και αποχαιρετισμός….
Τι σημαίνει επάγγελμα ; Ποια επαγγέλματα ξέρετε; ρωτάμε τα παιδιά και απαντούν….
Παρακολουθούμε στο YouTube διάφορα σχετικά εκπαιδευτικά βίντεο….
Εργαστήριο 2:” Τι θα γίνω όταν μεγαλώσω;”
Με τα παιδιά συζητάμε για τα επαγγέλματα που κάνουν οι γονείς τους! Τι ακριβώς κάνουν ; Χρησιμοποιούν κάποια εργαλεία; Ποιους βοηθούν με τη δουλειά που κάνουν; Θεωρούν ότι είναι εύκολη ή δύσκολη δουλειά; κ.α……
Έπειτα τα ρωτάμε τι επάγγελμα θέλουν να κάνουν τα ίδια όταν μεγαλώσουν. Απαντούν και ζωγραφίζουν…..
Παίζουμε παζλ και παιχνίδια αντιστοίχισης με διάφορα επαγγέλματα! Μαθαίνουμε τα αντικείμενα που χρειάζεται ο κάθε επαγγελματίας και γνωρίζουμε τυχόν δυσκολίες ή οφέλη που αντιμετωπίζουν κατά την εργασία τους!
Καλούμε γονείς- επαγγελματίες στο σχολείο και μας παρουσιάζουν το επάγγελμά τους!
Εργαστήριο 3:“Επαγγέλματα που χάθηκαν με το χρόνο”
Αναφερόμαστε και στα επαγγέλματα που χάθηκαν με το χρόνο! Μιλάμε για τις δυσκολίες που αντιμετώπιζαν παλιά οι άνθρωποι όταν εργάζονταν (συνθήκες εργασίας, ωράριο, έλλειψη τεχνολογίας και μηχανημάτων κ.α.). Βλέπουμε σχετικό βίντεο που δημιουργήθηκε από μαθητές του 1ου Δημοτικού σχολείου Πετρούπολης.
Προσκαλούμε τα παιδιά να παρακολουθήσουν, Διαδραστική παρουσίαση παραμυθιού, με τίτλο: ” Ο Μπαρμπα Γιάννης , ο Κανατάς”, της Αφροδίτης Περήφανου, που διοργανώνει το 18ο Δημ. Σχολείο Χαλκίδας .
Τα παιδιά μαθαίνουν για το παλιό επάγγελμα του κανατά και για τις δυσκολίες που αντιμετώπισε με την πάροδο του χρόνου και και την εξέλιξη της τεχνολογίας! Ακολουθεί και εργαστήρι δημιουργίας αγγείων- κανατιών!
Ευχαριστούμε πολύ την Κα Περήφανου για την όμορφη παρουσίαση!
Καθώς δεν μπόρεσαν να παρακολουθήσουν την παρουσίαση όλα τα παιδάκια μας, διαβάσαμε το βιβλίο και στις τάξεις μας! Συζητήσαμε και συναισθανθήκαμε το πρόβλημα του Μπαρμπα Γιάννη του Κανατά και ζωγραφίσαμε κι εμείς όμορφα αγγεία – κανάτες !
Εργαστήριο 4: Επίσκεψη στο πάρκο: “Μια φορά κι έναν Καιρό”
Επισκεφτήκαμε το θεματικό πάρκο: “Μια φορά κι έναν Καιρό”, όπου και ξεναγηθήκαμε σε εγκαταστάσεις με διάφορα παλιά επαγγέλματα!
Εξειδικευμένη υπάλληλος του πάρκου εξηγεί και δείχνει στα παιδιά: το επάγγελμα του τσαγκάρη , του δασκάλου στο παλιό σχολείο, του παντοπώλη, του καφετζή, του ελαιοπαραγωγού, του αγγειοπλάστη και του ξυλουργού, και πολλών άλλων!!
Στη συνέχεια, τα παιδιά ξεναγούνται στη φάρμα του πάρκου και βλέπουν διάφορα ζωάκια!Κάποια τα ταΐζουν κιόλας!!!
Τρώνε, παίζουν ελεύθερα αλλά και οργανωμένα (τραμπολίνο) και διασκεδάζουν αφάνταστα!!!
Τα παιδάκια μας φεύγουν, έχοντας λάβει νέες και χρήσιμες γνώσεις, αλλά και έχοντας περάσει μια υπέροχη μέρα!!!
Εργαστήριο 5: “Μαθαίνουμε κώδικα προγραμματισμού”
Σε λίγες μέρες, στο σχολείο μας θα έρθουν κάποια ρομποτάκια, φίλοι του Αστερούλη (μασκότ τάξης) και τα παιδιά θα πρέπει να μάθουν τη γλώσσα τους για να μπορέσουν να συνεννοηθούν μαζί τους!
Τα παιδάκια μας, λοιπόν, έρχονται σε επαφή με την δημιουργία κώδικα προγραμματισμού, με STEM /εκπαιδευτική ρομποτική!
Η εκπαίδευση STEM δίνει έμφαση στην επιστήμη, την τεχνολογία, τη μηχανική και τα μαθηματικά. Κυρίαρχο ρόλο θα διαδραματίζει η επίλυση προβλήματος και η ανακαλυπτική-διερευνητική μάθηση.
Αρχικά μαθαίνουν τα σύμβολα για τη δημιουργία ενός κώδικα….. Ο κώδικας προγραμματισμού γράφεται με βέλη, που δείχνουν την κατεύθυνση που πρέπει να κινηθεί ένα “ρομπότ”!
Μπροστά, πίσω , δεξιά, αριστερά! Η κίνηση πίσω – μπροστά δεν τα δυσκολεύει ιδιαίτερα! Δεν συμβαίνει όμως το ίδιο και με τις κινήσεις, δεξιά – αριστερά!
Γι αυτό το λόγο, ασχοληθήκαμε λίγο περισσότερο με αυτές. Δημιουργούμε χρωματικά βελάκια που μας βοηθούν να εντοπίσουμε τη σωστή κατεύθυνση!
Ζωγραφίζουμε στο δεξί χεράκι των παιδιών, τον Δεξιούλη, -α, και παίζουν μαζί του/ της δείχνοντας …… σωστά!
Συμπληρώνουν φύλλο εργασίας για καλύτερη εμπέδωση!
Στη συνέχεια, αξιολογούμε τη γνώση που έλαβαν, παίζοντας ένα παιχνίδι προσανατολισμού! Τα παιδιά πρέπει να τοποθετήσουν σωστά τα οχήματα, με βάση την οδηγία που ακούγεται, για να βοηθήσουν τους οδηγούς τους, να κατευθυνθούν προς την κατάλληλη πορεία!
Εργαστήριο 6: Δράσεις κωδικοποίησης – STE(A)M
Τα παιδιά καλούνται να δράσουν και να αποκωδικοποιήσουν σωστά διάφορους κώδικες!
Πρέπει να δημιουργήσουν τον κώδικα της αριθμογραμμής , σύμφωνα με το πρότυπο!
Πρέπει να φτιάξουν τον κώδικα, με τα καπάκια ή τις χάντρες , σύμφωνα με το πρότυπο!
Πρέπει να φτιάξουν την ίδια γραμμή, σύμφωνα με το πρότυπο!
Αξιολογούνται σε ανάλογο φύλλο εργασίας! Πρέπει να βοηθήσουν τον τροχονόμο να κατευθύνει το όχημα σωστά προς το STOP!
Εργαστήριο 7: “Παρέα με τα ρομποτάκια”
Κώδικας προγραμματισμού και Ρομποτική!
Τα παιδιά σε πρώτη φάση, φτιάχνουν και εκτελούν κώδικα, με το σώμα τους! Γίνονται προγραμματιστές και ρομπότ, παίρνουν θέσεις και ξεκινούν δουλειά, σε ένα αυτοσχέδιο επιδαπέδιο πλέγμα με χαρτοταινίες!
Πρέπει να βοηθήσουν τον γιατρό να βρει τα χαμένα του εργαλεία, ώστε να μπορέσει να βοηθήσει τους ασθενείς του!
Ο προγραμματιστής φτιάχνει τον κώδικα και το παιδί – ρομπότ εκτελεί!
Μπράβο παιδιά ! Τα καταφέρατε τέλεια! Είστε έτοιμοι να υποδεχτείτε τα ρομπότ!!!!
Επίσκεψη του Ποντικούλη -Τυροκόμου!!!!
Ο Ποντικούλης -τυροκόμος, φημίζεται για τα υπέροχα τυριά του! Όμως κάποιος του έκλεψε το πιο ακριβό του τυρί και πρέπει να τον βοηθήσουν να το βρεί! Άραγε, θα τον κατευθύνουν σωστά για να τα καταφέρει;
Μήπως ο Ποντικούλης βοηθήσει τους επαγγελματίες να βρούν τα εργαλεία της δουλειάς τους;
Επίσκεψη των Μαρκ και Χάνα, 2 γλυκές Bee- bots!
2 υπέροχες Bee -bots, που ξετρελαίνουν τα παιδιά, ήρθαν στο σχολείο! Τις γνωρίζουν και τις βοηθούν προγραμματίζοντάς τες σωστά! Τα παιδιά επιλέγουν τα κατάλληλα βελάκια για να προσανατολίσουν τις Bee -bots σωστά! Πρέπει να καταφέρει ο μάγειρας να βρει το χαμένο του γάντι κουζίνας και ο πυροσβέστης το πυροσβεστικό του όχημα!
Ο προγραμματισμός ενθουσιάζει τα παιδιά! Τα ρομποτάκια γίνονται οι αγαπημένοι τους φίλοι! Οι δράσεις μέσω STEM τους ανοίγουν νέους ορίζοντες και τα παρασέρνουν στον κόσμο της ψηφιακής τεχνολογίας! Τα παιδιά αποκτούν έτσι δεξιότητες που τα βοηθούν να γινούν ολοκληρωμένοι ψηφιακοί πολίτες της σύγχρονης κοινωνίας!
Αυτή την εβδομάδα, στο σχολείο της φιλίας, παίζουμε όλοι μαζί ανοιξιάτικο παιχνίδι κρυμμένου θησαυρού.
Ανεβάζουμε την ανοιξιάτικη διάθεση μας και προσπαθούμε να ανακαλύψουμε κρυμμένα λουλούδια στην αυλή του σχολείου μας! Κάθε λουλούδι αντιστοιχεί σε ένα γράμμα για να συνθέσουμε την φράση: ΚΑΛΩΣ ΗΡΘΕΣ Άνοιξη!!!!
Φύγαμε παιδιά!!!!!!
Στη συνέχεια, όλοι μαζί, κόβουμε λουλούδια και συνθέτουμε, ομαδοσυνεργατικά, το πορτρέτο της Άνοιξης!!!!
Η Άνοιξη ήρθε και φόρεσε τα καλά της ! Χρώματα, μυρωδιές, λουλούδια και γιορτές…..!!!!Τι όμορφη εποχή!!!!
Ρωτάμε τα παιδάκια μας για την Άνοιξη και απαντούν…..
Ζωγραφίζουν την Άνοιξη……
Άνοιξη σημαίνει πανδαισία χρωμάτων και λουλουδιών! Κι εμείς φτιάχνουμε λουλούδια!
Την Πρωταπριλιά, γιορτή του ανοιξιάτικου μήνα Απρίλη, επιτρέπεται να λέμε …..λίγα ψεματάκια, για αστείο!!! Διαβάζουμε το παραμύθι του Πινόκιο και κατασκευάζουμε τους δικούς μας….Πινόκιο!!!
Μάρτιος, Μάιος….. Ευκαιρία, οι ανοιξιάτικοι αυτοί μήνες, να μας γνωρίσουν την δική τους αρχική φωνούλα!!
Τον Μάιο γιορτάσαμε δυο μεγάλες γιορτές:
Την Πρωτομαγιά!Την γιορτάσαμε φτιάχνοντας λουλουδένια στεφανάκια για το κεφαλάκι !!!!
Στο ολοήμερο τμήμα, δημιούργησαν μεγαλα ανοιξιάτικα μόμπιλε , με λουλούδια και πεταλούδες και έφτιαξαν τα δικά τους όμορφα μαγιάτικα στεφάνια!!!!
2. Την Γιορτή της Μητέρας!!!!Της ετοιμάσαμε καρτούλα και μια ομαδική αφίσα για να της ευχηθούμε Χρόνια Πολλά!!!
Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος , της πρόσφεραν ένα όμορφο παλαμο -γλαστράκι!!!!
Αυτή την εβδομάδα στο σχολείο της φιλίας ανοίξαμε όλοι μαζί…… το μαγικό παραμυθοκούτι!!!
Τι να κρύβει άραγε μέσα; Τα παιδιά διερωτώνται και κάνουν υποθέσεις…….
Μήπως θησαυρό; Σοκολατάκια; Παιχνίδια; Λεφτά; Μήπως κάποιο έντομο;
Τελικά, το ανοίγουμε και βλέπουμε τι κρύβει…..
Κρύβει διάφορες εικόνες!!! Θα τις βγάλουμε, θα τις παρατηρήσουμε και με αυτές θα φτιάξουμε συνεργατικά το δικό μας παραμύθι!!
Πολλές εικόνες έχουν θέμα σχετικό με το περιβάλλον, γι’ αυτό και τα παιδιά επιλέγουν να φτιάξουν ένα οικολογικό παραμύθι! Είναι επηρεασμένα και από τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων,που μιλάμε για τη μόλυνση του περιβάλλοντος και τις επιπτώσεις της στη ζωή μας, και έτσι δημιουργούν μια σχετική ιστορία!
Διαλέγουν εικόνες, τις τοποθετούν με τη σειρά που θέλουν και δημιουργούν το δικό τους παραμύθι.
Κολλάμε σε χαρτί του μέτρου τις εικόνες και γράφουμε τα λόγια των παιδιών. Αποφασίζουν να δώσουν στην ιστορία τους τον τίτλο: “Η Πόλη κινδυνεύει”!!
Μπράβο παιδιά!!! Πολύ όμορφη δουλειά!!!!
Το οικολογικό παραμύθι τους αναρτείται στην είσοδο της πόρτας του σχολείου για να το δούνε οι γονείς και φίλοι και με αυτό τον τρόπο τους μεταφέρουν το δικό τους οικολογικό μήνυμα για την προστασία του πλανήτη!! Προσπαθούν και συμμετέχουν ενεργά για τη δημιουργία ενός βιώσιμου περιβάλλοντος για όλους μας!!!
Στα πλαίσια των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, αλλά ταυτόχρονα και του προγράμματος του Ενεργού Πολίτη, ασχοληθήκαμε με την Ανακύκλωση.
Τα παιδιά μας ως ενεργοί πολίτες του σύγχρονου κόσμου, παρατηρούν, ερευνούν, συμπεραίνουν και μαθαίνουν για την ανακύκλωση και τα οφέλη της για τον πλανήτη μας.
Η γη μας κινδυνεύει! Το περιβάλλον έχει αρρωστήσει και για όλα αυτά ευθύνομαστε εμείς, οι άνθρωποι! Απο τι άραγε κινδυνεύει ; Πως μπορούμε να βοηθήσουμε; Πως θα προστατεύσουμε τη Γή μας;
Αποκτούν οικολογική συνείδηση, μαθαίνουν να δρουν και να ενεργούν, με γνώμονα το καλό του περιβάλλοντος και τη δημιουργία ενός βιώσιμου πλανήτη για όλους τους ανθρώπους.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 1:“Τι συμβαίνει στον πλανήτη μας;”
Μια εικόνα βρίσκεται στο κέντρο του πίνακα μας!
Τα παιδιά την παρατηρούν προσεκτικά και ακολουθώντας τη ρουτίνα σκέψης: “Βλέπω- Σκέφτομαι – Αναρωτιέμαι”, εκφράζονται και διερωτώνται!
Τμήμα 1:
Τμήμα 2:
Ποιος ευθύνεται για αυτές τις άσχημες εικόνες στη φύση; Γιατί συμβαίνουν όλα αυτά;
Τα παιδιά καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι συμβαίνουν γύρω μας άσχημα πράγματα που μπορεί να προκαλέσουν πολύ μεγάλο κακό στον πλανήτη μας!
Στη συνέχεια, μέσα από ένα φύλλο αναζήτησης πρότερων γνώσεων, προσπαθούμε να εντοπίσουμε από τι πιστεύουν τα παιδιά ότι κινδυνεύει η Γη!
Κατόπιν, παρακολουθούμε σχετικό εκπαιδευτικό βίντεο. Εντοπίζουμε τους κινδύνους που διατρέχει το περιβάλλον μας και τους συζητάμε!
Τα παιδιά κατασκευάζουν τη Γη, ως κούκλα για κουκλοθέτρο!
Την κρατούν και γίνονται η Γη που μας μιλά και μας λέει τα προβλήματα της! Έχει αρρωστήσει και ζητά βοήθεια !!!
Γράφουν συνθήματα στον υπολογιστή, τα εκτυπώνουν και φτιάχνουν πανό για την κούκλα – Γη. Διαδηλώνουν και ζητούν βοήθεια!
Εργαστήριο 3: “Πως θα σώσουμε τον πλανήτη;”
Μαζί με τα παιδιά, αναζητούμε στο διαδίκτυο εικόνες με τους κινδύνους που διατρέχει η Γη , τις εκτυπώνουμε , τις παρατηρούμε και τις κολλάμε σε χαρτόνι.
Μέσα απο την τεχνική των ερωτωαπαντήσεων, τα παιδιά προσπαθούν να βρουν λύσεις για τον κάθε κίνδυνο – πρόβλημα. Τις απαντήσεις τους τις σημειώνουμε σε χαρτί.
Βλέπουμε σχετικό εκπαιδευτικό βίντεο στο YouTube:
Συζητάμε και καταλήγουμε σε συμπεράσματα!
Ξεκινάμε νέα αναζήτηση στο διαδίκτυο, βρίσκουμε εικόνες με τις λύσεις που καταλήξαμε και τις κολλάμε στο ίδιο χαρτόνι με τους κινδύνους. Δημιουργούμε έτσι έναν πίνακα με τα ναι και τα όχι για την προστασία του περιβάλλοντος!
Τον βγάζουμε στο ταμπλό του σχολείου για να τον δουν και οι γονείς μας!!! Κατανοούμε πόσο σημαντικό είναι όλοι οι άνθρωποι να μάθουμε, να προσέξουμε και να αναλάβουμε δράση!!!
Εργαστήριο 4: “Ανακύκλωση λοιπόν……”
Τα σκουπίδια που είναι πεταγμένα στην ευρύτερη περιοχή του σχολείου μας, προβληματίζουν τα παιδιά! Τι θα κάνουμε για να απαλλαγούμε απο αυτά και να ομορφύνει η γειτονιά μας;
Τα παιδια ανατρέχουν στον πίνακα με τα ναι και τα όχι για την προστασία του περιβάλλοντος! Η λύση είναι μια …… ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ!!!
Τι σημαίνει όμως ανακύκλωση;
Παρακολουθούμε στο YouTube σχετικό εκπαιδευτικό βίντεο με τον Πέρι , το περιβάλλον, που μας μιλά για τα σκουπίδια και μας γνωρίζει την φίλη του, την Ανακύκλωση!
Συζητάμε για την ανακύκλωση! Μαθαίνουμε και ζωγραφίζουμε το σήμα της ανακύκλωσης.
Διαβάζουμε παραμύθι με σχετικό θέμα και παίζουμε τρίλιζα με το σήμα της ανακύκλωσης!
Πόσα παιδιά κάνουν ανακύκλωση στο σπίτι τους; Ποια σκουπίδια ανακυκλώνονται;
Στην ερώτηση αν στο σπίτι κάνουν ανακύκλωση, πολλά παιδιά απαντούν αρνητικά! Και εκείνα που απάντησαν θετικά, άραγε ξέρουν ποια σκουπίδια ανακυκλώνονται;
Παίζουμε ένα παιχνίδι διερεύνησης γνώσεων, κατά το οποίο τα παιδιά πρέπει να διαχωρίσουν διάφορα απορρίματα σε ανακυκλώσιμα και μη!
Εργαστήριο 5:“Τι ανακυκλώνουμε, πως και που”
Παρακολουθούμε βίντεο της ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ (ΕΕΑΑ) για τον μπλε κάδο και τι μπορούμε να πετάξουμε μέσα σε αυτόν!
Συζητάμε για τις κατηγορίες ανακύκλωσης , αλλά και για το ότι πρέπει να προσέχουμε και να έχουμε ξεπλύνει προηγουμένως, όλα τα απορρίματα που στέλνουμε για ανακύκλωση!
Φτιάχνουμε “σακούλες ανακύκλωσης”, με το σήμα του μπλε κάδου, όπου θα αποθηκεύουμε προσωρινά, τα σκουπίδια που ανακυκλώνονται και όταν γεμίζουν θα τις αδειάζουμε στον μεγάλο κάδο ανακύκλωσης, που υπάρχει έξω από το δημοτικο σχολείο, δίπλα μας!
Για καλύτερη εμπέδωση παίζουμε παιχνίδι ομαδοποίησης , και ρίχνουμε τις καρτέλες με τα απορρίματα στον σωστό κάδο!
Επιπλέον, δημιουργούμε ομαδικές χειροτεχνίες, με τις κατηγορίες των υλικών που μπορούμε να ανακυκλώσουμε.
Τέλος, συμπληρώνουμε φύλλο αξιολόγησης των γνώσεων που λάβαμε!
Εργαστήριο 6:“Ανακύκλωση χαρτιού”
Παρακολουθούμε εκπαιδευτικό βίντεο στο YouTube με ανακύκλωση διαφόρων υλικών.
Τα παιδιά ρωτούν αν μπορούν να φτιάξουν στο σχολείο από παλιά πλαστικά, γυαλιά, χαρτιά ή αλουμίνια, νέα και καινούρια .
Τους εξηγούμε ότι τα περισσότερα απορρίματα για να ξαναγίνουν καινούρια, χρειάζονται να μεταφερθούν στα ειδικά εργοστάσια που είδαμε! Μπορούμε όμως παλιά απορρίματα να τα χρησιμοποιήσουμε με έξυπνους τρόπους και να δημιουργήσουμε κάτι καινούριο διαφορετικό!
Και κάπως έτσι……….
Όλοι μαζί δημιουργούμε με παλιά καπάκια από μπουκάλια και ρολά από χαρτί υγείας , το δέντρο της ανακύκλωσης, που στολίζει το σχολείο μας!!!
Αυτό που μπορούμε να φτιάξουμε ξανά από την αρχή και να το χρησιμοποιήσουμε με τον ίδιο τρόπο, είναι το χαρτί!
Και έτσι αποφασίζουμε να φτιάξουμε από παλιά χαρτιά ….καινούρια χαρτιά!
Βλέπουμε σχετικό βίντεο!!!!
Πάμε παιδιά! Ξεκινάμε!!!!
Συγκεντρώνουμε εφημερίδες, τις κόβουμε σε μικρά κομμάτια, τις μουσκεύουμε με νερό και τις αφήνουμε να μουλιάσουν. Τις πολτοποιούμε και φτιάχνουμε έναν χυλό !Τον στραγγίζουμε με ένα τούλι και το απλώνουμε σε μια επίπεδη επιφάνεια, όπου και τον αφήνουμε να στεγνώσει ! Με αυτό τον τρόπο δημιουργούμε νέα φύλλα χαρτιού!!!
-Τι θα κάνουμε με το νέο μας χαρτί, παιδιά; ρωτάμε και τα παιδιά ……. δημιουργούν!!!!
Μπράβο σας , παιδιά!!!! Αξίζετε πολλά συγχαρητήρια!!!
Εργαστήριο 7:“Έμαθα και Πράττω”
Σε αυτό το εργαστήριο τα παιδιά θα πραγματοποιήσουν δράση πεδίου.
Αναλαμβάνουν ενεργή δράση και βγαίνουν στον περιβάλλοντα χώρο του σχολείου για να τον καθαρίσουν!
Το νηπιαγωγείο μας συνορεύει με το 18ο Δημοτικό σχολείο! Ο δρόμος που τα περιβάλλει είναι αρκετά βρώμικος, με πολλά και διαφορα πεταγμένα απορρίματα!
Τα παιδιά μας, φορούν γάντια, πέρνουν σακούλες και ξεκινούν την καθαριότητα!!
Πραγματικά, έδειξαν μεγάλη προθυμία και όρεξη!!! Ο δρόμος και τα χορταράκια γύρω μας είναι πλέον πολύ πιο καθαρα!!!
Μπράβο παιδιά!!!!!!
Τα σκουπίδια τα συγκεντρώσαμε στην αυλή του σχολείου, όπου και ξεχωρίσαμε αυτά που μπορούσαν να σταλούν για ανακύκλωση! Τα υπόλοιπα, τα παιδιά, τα πέταξαν στον κάδο γενικών απορριμάτων!
Εργαστήριο 8:Εντυπώσεις, σχόλια και αξιολήγηση των δράσεων!
Τα παιδιά νιώθουν όμορφα γιατί προσέφεραν με τις δράσεις τους στην προστασία του πλανήτη μας! Διαδηλώσαν, ανακύκλωσαν, έφτιαξαν καινούριο χαρτί και ανέλαβαν ενεργό δράση στην καθαριότητα της γειτονιάς μας! Αισθάνονται πιο ώριμα, γιατί πλέον είδαν, άκουσαν και έμαθαν περισσότερα για να βοηθήσουν το περιβάλλον στους κινδύνους που αντιμετωπίζει.
Ανησυχούν πολύ και στενοχωριούνται , μήπως ο περιβάλλοντας χώρος του σχολείου μας γεμίσει και πάλι απο πλαστικά μπουκάλια, σακούλες κρουασάν , χαρτομάντηλα, χυμούς κ.α. Τα περισσότερα τα μάζεψαν έξω απο το δημοτικό σχολείο! Για το λόγο αυτό, αποφασίζουν να γράψουν ενα μήνυμα για τα μεγάλα παιδιά και να τους το διαβάσουν! Πηγαίνουμε, λοιπόν, στο δημοτικό σχολείο, εκφράζουν τα παράπονά τους και τους ζητούν να μην πετούν σκουπίδια!
Τέλος, με χρησιμοποιημένα αντικείμενα , φτιάχνουν μια αφίσα , που αναφέρουν κάποια από αυτά που έμαθαν κατά τη διάρκεια των δράσων μας!
Για άλλη μια χρονιά στο σχολείο μας προετοιμαζόμαστε, σωματικά, πνευματικά αλλά και ψυχικά, για την Ανάσταση του Χριστού μας! Όλοι οι χριστιανοί θα γιορτάσουμε το Άγιο Πάσχα, μέσα σε κλίμα χαράς και αισιοδοξίας!!
Εμείς, θέλουμε να τα μάθουμε όλα! Να αναβιώσουμε έθιμα, να παίξουμε, να δημιουργήσουμε και να προετοιμαστούμε για την υποδοχή αυτής της μεγάλης θρησκευτικής γιορτής , με μπόλικη πασχαλινή διάθεση! Φύγαμε λοιπόν…….!!!!!
Για αρχή, ας δούμε τι γνωρίζουμε γύρω απο το ΠΑΣΧΑ !!! Φτιάχνουμε όμορφους πασχαλινούς πίνακες αναφοράς!
Δημιουργούμε όμορφες χειροτεχνίες και στολίζουμε τα ταμπλό μας!
Ζωγραφίζουμε ελεύθερα εικόνες του Πάσχα!
Δημιουργούμε λαμπάδες και αβγουλάκια με πλαστελίνη!
Μιλάμε για τα θαύματα του Χριστού και ζωγραφίζουμε αυτό που μας έκανε περισσότερο εντύπωση!
Αντιστοιχίζουμε μικρά με μεγάλα γραμματάκια, παίζοντας με τα αβγουλάκια της κοτούλας Αλφαβητούλας!
Παίζουμε μετρώντας και θυμόμαστε τους αριθμούς, με πασχαλινά αβγουλάκια!
Βάφουμε κόκκινα αβγά, όπως το καλεί το έθιμο!
Ζυμώνουμε, με την πολύτιμη βοήθεια αγαπημένων μαμάδων και θείων, ζύμη για Λαζαράκια!
Τις ευχαριστούμε μέσα από την καρδιά μας!!!!!
Φτιάχνουμε και ψήνουμε τα Λαζαράκια μας!
Μπράβο παιδιά! Και του χρόνου με υγεία!!!!
Σειρά έχουν οι κατασκευές – δημιουργίες που θα πάρουμε στο σπίτι!
Μια πασχαλινή καρτούλα με ευχές!!!
Πασχαλινά γυαλάκια που θα τα φοράμε την τελευταία μέρα!
Πασχαλινό καλαθάκι που θα το γεμίσουμε με σοκολατένιες λιχουδιές, τα κόκκινα αβγά και τα Λαζαράκια!
Ένα όμορφο διακοσμητικό πασχαλινό αβγό, που φτιάξαμε στο μάθημα αγγλικών!
Αλλά και στο ολοήμερο τμήμα τα παιδιά δημιουργούν με κέφι και πασχαλινή διάθεση!!!!
Τελείωνουμε με το κυνήγι πασχαλινών αβγών! Πρέπει να βοηθήσουμε το κουνελάκι του Πάσχα να βρει τα χαμένα του αβγά!!
Χαιρετούμε και ευχόμαστε Καλό Πάσχα, τραγουδώντας, όπως κάθε χρόνο, τα κάλαντα του Λαζάρου!
Γιορτάζει το ελληνικό έθνος αλλά και ο Χριστιανισμός!
Πριν χρόνια ….οι σκλαβωμένοι στους Τούρκους, Έλληνες, αποφασίζουν να επαναστατήσουν για να πάρουν πίσω την ελευθερία τους!
Πριν χρόνια…. Ο Αρχάγγελος Γαβριήλ, παρουσιάστηκε στην Μαρία, την Παναγία μας και της ανακοίνωσε μήνυμα χαράς! Σε εννέα μήνες θα έφερνε στον κόσμο τον υιό του Θεού!
Το σχολείο μας προετοιμάστηκε και γιόρτασε αυτή τη διπλή γιορτή!
Πάμε να τα δούμε!!!
Αφορμή για να εξιστορήσουμε τα γεγονότα της σκλαβωμένης Ελλάδας, στάθηκε η ανάγνωση του παραμυθιού:
Συζητάμε για τα γεγονότα εκείνης της εποχής, παρατηρούμε εποπτικό υλικό και παρακολουθούμε σχετικά βίντεο για παιδιά, στο YouTube!
Τα παιδιά ζωγραφίζουν ελεύθερα εικόνες από αυτά που είδαν και άκουσαν!
Παίζουν ανασυνθέτοντας και εμπεδώνοντας την ιστορική χρονολογία: 1821
Συνεργάζονται και δημιουργούν ομαδικά αφίσα με το 1821!
Κατασκευάζουν τσολιαδάκια και Ελληνοπούλες, ήρωες και ηρωίδες της επανάστασης του 1821 και στολίζουμε το σχολείο!
Φτιάχνουν καραβάκια -σημαιάκια, που θα τα κρατούν την ημέρα της σχολικής παρέλασης!
Ζωγραφίζουν τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου και δημιουργούν θρησκευτικές εικόνες!
Κατασκευάζουν τον κρίνο που χάρισε ο άγγελος στην Παναγία μας!
Και στο τέλος, τιμούμε την Πατρίδα και την θρησκεία μας, με μια όμορφη γιορτούλα!
Τα παιδάκια μας, ντυμένα στα γαλανόλευκα ή με παραδοσιακές φορεσιές, τραγουδούν, χορεύουν και παρελάζουν!!!
Την παρέλαση μας συνόδευσε μουσικά, η μπάντα του 18ου Δημοτικού Σχολείου Χαλκίδας! Τους ευχαριστούμε θερμά!!!!
Στον 2ο Θεματικό κύκλο στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, ασχοληθήκαμε με την υγιεινή διατροφή και κατα πόσο αυτή μπορεί να επηρεάσει την υγεία των δοντιών μας.
Τα παιδιά μαθαίνουν κανόνες υγιεινής διατροφής, διακρίνουν τα υγιεινά από τα ανθυγιεινά τρόφιμα και κατανοούν πόσο επηρεάζει η καλή ή η κακή διατροφή μας τα δόντια μας. Επίσης, μαθαίνουν για τις ασθένειες των δοντιών και κατανοούν πως μπορούν να τις αποφύγουν. Γνωρίζουν τους κανόνες υγιεινής των δοντιών και αποφασίζουν να τους τηρούν καθημερινά!!!
Πάμε όμως να τα δούμε αναλυτικά……
Εργαστήριο 1: “Υγιεινά vs Ανθυγιεινά”
Για αρχή, παίζουμε ένα παιχνίδι διάκρισης τροφών για να δούμε αν τα παιδιά μπορούν να αναγνωρίσουν τα υγιεινά και ανθυγιεινά τρόφιμα.
Η αλήθεια είναι πως σχεδόν όλα τα παιδιά γνωρίζουν τι πρέπει να τρώνε πιο συχνά και τι να αποφεύγουν.
Παρακολουθούμε βίντεο στο YouTube για το τι πρέπει να ψωνίζουμε για να τρώμε σωστά!
Μετα από αυτό το βίντεο και σχετική συζήτηση, τα παιδιά αποφασίζουν πως το Μαγαζάκι του σχολείου μας, πρέπει να πουλάει μόνο υγιεινά τρόφιμα !
Και κάπως έτσι δημιουργούμε………. το Μαγαζάκι της Υγιεινής διατροφής!!
Όλα τα τρόφιμα απλώνονται σε ένα πανί και αρχίζουμε δουλειά…. Φρούτα, λαχανικά, αβγά , κρεατικά και πουλερικά μπαίνουν στα καλάθια με χαρά!
Τα παιδιά συμπληρώνουν και φύλλο αξιολόγησης για τα υγιεινά και ανθυγιεινά τρόφιμα!
Τι πραγματικά τρώνε όμως τα παιδιά; Επιλέγουν το σωστό ; Ξέρουν τους κινδύνους που κρύβει μια ανθυγιεινή διατροφή για τη ζωή και το σώμα τους;
Εργαστήριο 2: “Τα οφέλη της υγιεινής διατροφής”
https://www.youtube.com/watch?v=kdQGThTTsEI
Παρακολουθούμε τα βίντεο στο YouTube και συζητάμε για τα οφέλη μιας υγιεινής διατροφής! Τα παιδιά μαθαίνουν ότι όταν τρώνε σωστά έχουν υγεία. Έχουν σώμα γερό, δόντια γερα, δύναμη και ενέργεια για παιχνίδι! Δεν αρρωσταίνουν συχνά , είναι χαρούμενα και ευδιάθετα! Επίσης, κατανοούν ότι μια σωστή διατροφή περιλαμβάνει όλες τις τροφές αλλά με μέτρο! Κάποιες πρέπει να τις τρώμε περισσότερο και άλλες λιγότερο και να τις αποφεύγουμε!
Στη συνέχεια παίζουμε παιχνίδι μνήμης με διάφορα τρόφιμα!
Η μάγισσα/ Ο μάγος της διατροφής κρύβει κάτω από ένα χαρτόνι διάφορα τρόφιμα. Κάθε φορά όμως εξαφανίζει κι από ένα! Ποιο λείπει άραγε;;;;Είναι υγεινό ή ανθυγιεινό;Μας βοηθάει ή κάνει κακό στην υγεία;
Εργαστήριο 3: “Διατροφή και δόντια”
Διαβάζουμε το παραμύθι :
-Ποια μικρά πλασματάκια είναι αυτά; Πως τα λένε; Που κατοικούν; Τι προκαλούν στα δόντια του παιδιού;
Τα παιδιά μαθαίνουν για τα μικρόβια των δοντιών, που τα χαλάνε , όταν τρώνε ανθυγιεινές τροφές. Αποφασίζουν να ανακαλύψουν τις ύπουλες τροφές που καταστρέφουν τα δόντια μας , για να τις αποφεύγουν!!!
Παιχνίδι ομαδοποίησης: “Το χαρούμενο και το λυπημένο δοντάκι”
Τα παιδιά καλούνται να βρούν ποιες τροφές κάνουν το δοντάκι να χαίρεται και ποιες να λυπάται!
Συμπληρώνουν και ατομικό φύλλο αξιολόγησης των γνώσεων που έλαβαν.
Στα παιδιά άρεσε πολύ αυτή η δραστηριότητα και για το λόγο αυτό, στο ολοήμερο τμήμα , κατασκεύασαν το δικό τους επιτραπέζιο παιχνίδι, αλλά και συνεργάστηκαν σε μια ομαδική δραστηριότητα!
Εργαστήριο 4: “Οι εχθροί των δοντιών”
Διαβάζουμε το παραμύθι:
Συζητάμε για τους εχθρούς των δοντιών μας: Τερηδόνα, ουλίτιδα, πέτρα
Βλέπουμε σχετικά βίντεο στο YouTube, για να κατανοήσουμε καλύτερα, τις αρρώστιες των δοντιών μας! Επίσης μαθαίνουμε από τι αποτελείται ένα δόντι μας!
Ζωγραφίζουμε και την κυρία Τερηδόνα!!!! Πως την φαντάζεστε παιδιά;;;;
Όσο πιο πολλά γλυκά, γαριδάκια, πατατάκια κ.α. τρώμε και πίνουμε αναψυκτικά και χυμούς (μη φυσικούς), τόσο πιο εύκολο είναι τα δόντια μας να αρρωστήσουν και να σαπίσουν !
Πρέπει να τα τρώμε με μέτρο, αραιά και που και να φροντίζουμε πολύ καλά την υγιεινή των δοντιών μας! Πρέπει αμέσως μετά να τα καθαρίζουμε και γενικότερα να τα προσέχουμε.
Εργαστήριο 5: “Οι σύμμαχοι των δοντιών”
Στο κέντρο παρατήρησης και φυσικών επιστημών , τα παιδιά ανακαλύπτουν νέα αντικείμενα!
Πρόκειται για προϊόντα Στοματικής Υγιεινής!Τα παιδιά τα παρατηρούν, σχολιάζουν και συμπεραίνουν!
Έπειτα, παρακολουθούν βίντεο στο YouTube:
Κατανοούν πως για να είναι τα δόντια μας πάντα γερά, δυνατά και για να έχουμε ένα λαμπερό χαμόγελο πρέπει να τα προσέχουμε και να τα φροντίζουμε! Με ποιο τρόπο;
Έχοντας πάντα τους συμμάχους των δοντιών κοντά μας:
Υγιεινή διατροφή
Οδοντόβουρτσα
Οδοντόκρεμα
οδοντικό νήμα
Οδοντίατρο
Τα δόντια μας πρέπει να τα πλένουμε κάθε μέρα, πρωί, μεσημέρι , βράδυ και να επισκεφόμαστε τον οδοντίατρο κάθε εξάμηνο!
-Πόσο συχνά τα πλένουν τα παιδάκια μας;
Για να διαπιστώσουμε τι ισχύει αλλά και για να προωθήσουμε μια σημαντική συνήθεια στην καθημερινότητά τους, μοιράζουμε έντυπο εβδομαδιαίας έρευνας (τη δανειστήκαμε απο συναδέλφους στο διαδίκτυο) για την υγιεινή των δοντιών. Τα παιδιά το συμπληρώνουν και το επιστρέφουν στο σχολείο.
Και μιας και μιλάμε για Υγιεινή των δοντιών…….. μαθαίνουμε το γράμμα Υ,υ!
Εργαστήριο 6:Επίσκεψη και ενημέρωση από παιδοδοντίατρο
Το σχολείο μας επισκέφτηκε παιδοδοντίατρος που μας μίλησε για την στοματική υγιεινή . Μας ρωτά για να δει τι έχουμε μάθει και κάνουμε μια όμορφη συζήτηση !
Μας συμβουλεύει τι να τρώμε για κολατσιό στο σχολείο και μας τονίζει ποιες τροφές να αποφεύγουμε, που κάνουν κακό στα δόντια μας γιατί κρύβουν μέσα τους πολύ ζάχαρη!
Στην παρέα μας έρχεται και ο καλός της φίλος, ο κροκοδειλάκος, που μας δείχνει πως να πλένουμε και να καθαρίζουμε σωστά τα δόντια μας!
Στη συνέχεια, μας μιλά για τα μέρη του δοντιού και όλοι μαζί ψάχνουμε να εντοπίσουμε πιθανά σημεία που κρύβονται τα μικρόβια!
Μας έχει φέρει και δωράκι , που περιέχει τις χρήσιμες συμβουλές του κροκοδειλάκου, για δόντια γερά, οδοντικό νήμα, μια καινούρια οδοντόβουρτσα και ένα σεντουκάκι (μενταγιόν), για να φυλάξουμε μέσα του το πρώτο νεογιλό δοντάκι που θα βγάλουμε!
Σας ευχαριστούμε πολύ!!!!!
Εργαστήριο 7 : Αξιολόγηση και όχι μόνο….!!!!
Στο εργαστήριο αυτό, παίζουμε γλωσσικά και μαθηματικά παιχνίδια με τα δοντάκια!
Μαθαίνουμε το γράμμα Δ, δαπό τα δόντια!!!
Δημιουργούμε αναμνηστικό καπελάκι με τους συμμάχους των δοντιών μας!!!!
Αξιολογούμε τις γνώσεις που λάβαμε, μέσα απο τη δημιουργία μιας αφίσας δυο παιδιών με λαμπερό χαμόγελο, στην οποία καταγράφουμε ότι θυμόμαστε απο τον 2ο θεματικό κύκλο.
Τα παιδιά μας έκαναν καταπληκτική δουλειά!!!Και χρειάζονται μια ανταμοιβή!!!!
Τους αξίζει ένα βραβείο πετυχημένης συμμετοχής στο εργαστήριο!!!!
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή