Ο Φλεβάρης με τις ομορφιές του!!!

Φεβρουάριος, Φλεβάρης, Κουτσοφλέβαρος, Κουτσός, Κουντουρός…..και άλλες πολλές είναι οι ονομασίες για τον τελευταίο μήνα του Χειμώνα!

Μπορεί να είναι ο μήνας με τις λιγότερες μέρες, αλλά κρύβει μέσα του πολλές ομορφιές και τρέλες!!!!

Ελάτε μαζί μας να δούμε και να γνωρίσουμε καλύτερα τον όμορφο αυτό μήνα!!!

Μαθαίνουμε τις φωνούλες του ονόματος ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ και παίζουμε μαζί τους!

Διαβάζουμε το παραμύθι : “Ο Γλεντζοφλέβαρος”, της Γιολάντας Τσορώνη – Γεωργιάδη, συζητάμε και ζωγραφίζουμε ότι μας έκανε εντύπωση!

20211022154947 o glentzoflevaros

IMG E7846

Διαβάζουμε το ποίημα: “Φλεβάρης” και το επεξεργαζόμαστε! Συζητάμε και παρατηρούμε την εικόνα!

IMG 7748

Μαθαίνουμε πληροφορίες γι΄αυτόν , καθώς και ότι ανθίζει τις αμυγδαλιές!

Να, λοιπόν μια υπέροχη ευκαιρία, για να παρατηρήσουμε και να πλυμμηρίσουν οι αισθήσεις μας με τα κάλλη της αμυγδαλιάς!

Βάζα με αμυγδαλιές ομορφαίνουν το σχολείο μας, αλλά και κλαδιά και καρποί, τοποθετούνται στην γωνιά της φύσης και παρατήρησης και αναλαμβάνουμε …δουλειά!!!

Τα παιδιά παρατηρούν τα άνθη, τα μυρίζουν , τα ακουμπούν!

IMG 7907

Χρησιμοποιούμε και έντυπο υλικό για να γνωρίσουμε και να συλλέξουμε πληροφορίες!

IMG 7749

Τα παιδιά ενθουσιάζονται και αναλαμβάνουν δράση!!!

Ζωγραφίζουν ομαδικά, με ειδικούς μαρκαδόρους, στα παράθυρα του σχολείου την αμυγδαλιά!

Δημιουργούν ομαδικά, την ανθισμένη αμυγδαλιά, συνδυάζοντας τέμπερα και πλαστελίνες!

Δημιουργούν ατομικές χειροτεχνίες με τεχνική τυπώματος μπατονέτας!

Στο ολοήμερο τμήμα τα παιδιά διακοσμούν την πόρτα τους με μια ολάνθιστη αμυγδαλιά και ζωγραφίζουν όμορφα κλαδιά!

IMG 8071

Χορεύουμε και διασκεδάζουμε με το τραγούδι: “Ετίναξε την ανθισμένη αμυγδαλιά”.

Γράφουμε σχετικές λέξεις στην γωνιά της γραφής.

Αλλά, φρεσκάρουμε και τους αριθμούς μας και κάνουμε….. μαθηματικές πράξεις!

Κλείνουμε το άρθρο μας με το παιδάκι του μήνα! Ζωγραφίζουμε και αποχαιρετούμε τον Φλεβάρη!!!!

Είστε έτοιμοι να υποδεχτούμε την Άνοιξη;;;; 😉

 

Επίσκεψη στο Εργαστήρι Τέχνης Χαλκίδας

IMG 7644Στα πλαίσια του Β΄Θεματικού κύκλου, στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, που αφορούσε την προστασία του περιβάλλοντος και ειδικότερα τα απειλούμενα ζώα, επισκεφτήκαμε το Εργαστήρι Τέχνης Χαλκίδας.

Οι αρμόδιοι υπάλληλοι και οι διδάσκοντες του Εργαστηρίου, υποδέχτηκαν με μεγάλη ευγένεια και αγάπη τα παιδάκια μας!

Αρχικά, τους παρουσίασαν διάφορες τεχνικές ζωγραφικής και έργα τέχνης μαθητών του εργαστηρίου, με βιντεοπροβολέα , σε ειδική αίθουσα παρουσιάσεων!

Κατόπιν, τα ξενάγησαν στα εργαστήρια, όπου και έλαβαν δράση!

Χωρισμένα σε δυο τμήματα και υπό την επίβλεψη των ζωγράφων -διδασκόντων,  τα παιδιά καθοδηγήθηκαν στη δημιουργία έργων ζωγραφικής με μπογιές σε χαρτόνια, με θέμα:

“Τα μπερδεμένα ζωάκια”

Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν, με τη χρήση των πινέλων και των διάφορων χρωμάτων! Άφησαν τη φαντασία τους ελεύθερη και …δημιούργησαν!!!

-Κυρία, εγώ θα φτιάξω μια θαλάσσια χελώνα με κέρατα κόκκινου ελαφιού!!! λέει ένας μαθητής.

-Κι εγώ, ένα γουρούνι με αυτιά λύγκα και μουστάκι! Μπορεί να προσθέσω και πόδια λύκου!! λέει μια άλλη μαθήτρια!

Αυτά και άλλα εντυπωσιακά είπαν και έκαναν τα παιδάκια μας! Πάμε να τα δούμε αναλυτικά!!!

 

Στο δρόμο για το Εργαστήρι!!

Υποδοχή και παρουσίαση διαφόρων εκθεμάτων στο χώρο!

Παρουσίαση έργων τέχνης και διαφόρων τεχνοτροπιών!

Είσοδος στα εργαστήρια, διαμοίραση υλικών και ……τα παιδιά δημιουργούν!

Στην συνέχεια, ακολούθησε μια μικρή επίσκεψη, στην εξωτερική αυλή του Εργαστηρίου και αφού τους ευχαριστήσαμε και τους αποχαιρετήσαμε όλους, πήραμε τον δρόμο της επιστροφής!

Το σίγουρο είναι, ότι περάσαμε μια πολύ όμορφη και δημιουργική μέρα!

Τα έργα των παιδιών θα εκτεθούν , μετά το τέλος του προγράμματος των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, σε ανοικτή έκθεση ζωγραφικής στο χώρο του σχολείου μας!

Ευχαριστούμε τους υπεύθυνους του Εργαστηρίου Τέχνης Χαλκίδας!

Περάσαμε υπέροχα!!!

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ – Β΄ ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ- ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

ΖΩΑ ΠΟΥ ΑΠΕΙΛΟΥΝΤΑΙ 

Αγαπημένοι μας φίλοι,

Ο πλανήτης μας κινδυνεύει! Το περιβάλλον μολύνεται,  άνθρωποι αρρωσταίνουν και πολλά ζωάκια κινδυνεύουν να εξαφανιστούν!

Κάτι πρέπει να γίνει!! Πρέπει να ανάλαβουμε δράση για να βοηθήσουμε τον πλανήτη μας και να ζήσουμε όλοι καλύτερα!!!

Γι’ αυτό το λόγο κι εμείς στο νηπιαγωγείο μας, αυτό το διάστημα , αποφασίσαμε να ασχοληθούμε, στα πλαίσια των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, με τα ζωάκια που κινδυνεύουν και βρίσκονται υπό εξαφάνιση!

-Ποια ζώα κινδυνεύουν στην Ελλάδα; Για ποιους λόγους; Μπορούμε να τα βοηθήσουμε και πως; Είναι μερικά απο τα ερωτήματα που προσπαθήσαμε να απαντήσουμε και να βρούμε λύσεις!!!

Δείτε τις δράσεις μας!!!

 

Αρχικά, τα παιδιά ερωτούνται ποια ζώα πιστεύουν πως κινδυνεύουν στον ελλαδικό χώρο, και μας απαντούν!

IMG 7414

Στη συνέχεια, ανακαλύπτουμε τα ζώα, από πηγές στο διαδίκτυο και δημιουργούμε πίνακα αναφοράς!

Στο άλλο τμήμα, μίλησαν και για τα ζωάκια που κινδυνεύουν σε όλο τον κόσμο και έφτιαξαν με τη σειρά τους, πίνακα αναφοράς!

Ζωγραφίζουν το ζώο που τους έκανε εντύπωση….

Δραματοποιούμε τα ζωάκια που μάθαμε!

Για καλύτερη εμπέδωση,  παίζουμε  παιχνίδια….

  • Παιχνίδι μνήμης.

Τα ζωάκια τοποθετούνται κάτω και τα παρατηρούμε για μερικά λεπτά.

IMG 7486

Στη συνέχεια, τα σκεπάζουμε!

IMG 7483

Κάποιος κλείνει τα μάτια και πρέπει  να  βρει ποιο ζώο λείπει!

Θα βρεις το σωστό ζωάκι;

Είκονες των ζώων τοποθετούνται σε διάφορα σημεία στο πάτωμα και τα παιδιά της κάθε ομάδας πρέπει να τα εντοπίσουν σωστά για να πάρουν 1 πόντο.

Φυσικά, το παιχνίδι έληξε με ισοπαλία!!

IMG 7510
Το βρήκαμε! Εντοπίσαμε την καφέ αρκούδα!

IMG 7465

  • Γλωσσικά παιχνίδια
  1. Αντιστοίχισης εικόνας με λέξη

2. Ανασύνθεσης λέξεων

Ψηφίζουμε το αγαπημένο μας ζώο……

Στη συνέχεια, ομαδοποιούμε τα ζώα και τα διακρίνουμε σε αυτά που ζουν: στη στεριά, στο νερό, στον αέρα!

Έπειτα, τα παιδιά παρατηρούν εικόνες που βρήκαμε στο διαδίκτυο και καλούνται να εντοπίσουν τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν τα ζώα.

Ακολουθεί σχετική συζήτηση με βάση τη ρουτίνα σκέψης : ” Βλέπω- Σκέφτομαι- Αναρωτιέμαι”.

Ο Μάριος η χελώνα, 100 μοβ μέδουσες και μια πλαστική σακούλα…
https://www.metropolitan-hospital.gr/el/metropolitan-blog/%CE%B5%CE%B9%CE%B4%CE%B9%CE%BA%CE%AC-%CE%B8%CE%AD%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B1/

 

Φωτιά στη Ρόδο / Νεκρά 2.500 ζώα - Στάχτη 200.000 στρέμματα - tvxs.gr

https://tvxs.gr/news/ellada/fotia-sti-rodo-nekra-2-500-zoa-stachti-200-000-stremmata

 

Τα παιδιά, σε μια δράση ενσυναίσθησης, μπαίνουν στη θέση των ζώων που απειλούνται!

Σε χαρτόνι, καταγράφουμε τα παράπονα και τις σκέψεις των ζώων  που μας ζητούν βοήθεια!

Μαθαίνουμε ότι υπάρχουν και διάφορες οργανώσεις ανθρώπων , που νοιάζονται και προσπαθούν να  τα βοηθήσουν !

Πρέπει όμως όλοι μας να κάνουμε το ίδιο! Να μην αδιαφορούμε!!!

IMG 7462

Γνωρίζουμε το γράμμα και τη φωνούλα του , από την οποία ξεκινα η λέξη ζώα: το Ζ,ζ

Συμπληρώνουμε και φύλλο εμπέδωσης για να δούμε αν θυμόμαστε αυτά που είπαμε.

IMG 7721 1

 

Στα επόμενα εργαστήρια , θα ασχοληθούμε διεξοδικά με ένα ζώο από την κάθε κατηγορία (στεριά, νερό, αέρας).

ΣΤΕΡΙΑ: ΚΑΦΕ ΑΡΚΟΥΔΑ

Ο Καφετούλης, ένας καφέ αρκούδος, επισκέπτεται το σχολείο μας!

Ζητάει να βοηθήσουμε αυτόν και τους φίλους του, αφού πρώτα μας μιλήσει για τη ζωή του!

Μας λέει πληροφορίες γύρω από τη ζωή , τις συνήθειες και τους κινδύνους που αντιμετωπίζει.

Παρατηρούμε φωτογραφικό υλικό και παίζουμε παιχνίδια σε σχέση με τη ζωή του, στη γωνιά της φύσης και παρατήρησης!

Φτιάχνουμε χειροτεχνία με την καφέ αρκουδίτσα να κοιμάται, ήρεμη στη φωλιά της!

Μας μαθαίνει το παιχνιδοτράγουδο: “Θα πάω για αρκούδες” που μας αρέσει πολύ!!!

Το τραγουδάμε, το παίζουμε, αναπαριστούμε και χαρτογραφούμε τη διαδρομή στο πάτωμα και στη συνέχεια σε χαρτί!

ΝΕΡΟ: ΧΕΛΩΝΑ ΚΑΡΕΤΑ- ΚΑΡΕΤΑ

Παρακολουθούμε εκπαιδευτικό βίντεο στο Youtube για τη ζωή της χελώνας Καρέτα – Καρέτα , αλλά και της φώκιας Μονάχους – Μονάχους! Ακολουθεί σχολιασμός και διεξαγωγή συμπερασμάτων!

Μαθαίνουμε αρκετές πληροφορίες για τις χελωνίτσες αυτές, για τη ζωή τους, τα μικρά τους αλλά και τους κινδύνους που διατρέχουν!

Εξοπλίζουμε τη γωνια της φύσης και παρατήρησης με σχετικό υλικό, παίρνουμε μεγενθυντικό φακό και ….ανακαλύπτουμε!!!!

Δημιουργούμε χελωνίτσες Καρέτα- Καρέτα απο χάρτινα πιάτα , που τα ζωγραφίζουμε με τέμπερες και διακοσμούμε το ταμπλό μας!

Ένας συμμαθητής μας φέρνει στο σχολείο μας τη δική του χελώνα του νερού , τη μικρή Σταλίτσα!

Μας τη συστήνει, μας λέει για τον τρόπο που τη φροντίζει, την παρατηρούμε, της δίνουμε να φάει και μας κρατάει συντροφιά μια ολόκληρη μέρα στο σχολείο!

ΑΕΡΑΣ: ΜΑΥΡΟΠΕΤΡΙΤΗΣ, ΤΟ ΓΕΡΑΚΙ ΠΟΥ ΑΠΕΙΛΕΙΤΑΙ ΝΑ ΧΑΘΕΙ ΣΤΗΝ ΣΚΥΡΟ 

Μιας και κατοικούμε στην Εύβοια, αποφασίσαμε να γνωρίσουμε ένα πουλί που απειλείται στην περιοχή μας, στην κοντινή Σκύρο, το μεταναστευτικό γεράκι, τον Μαυροπετρίτη!

Παρακολουθούμε εκπαιδευτικά βίντεο στο διαδίκτυο και διαβάζουμε πληροφορίες από έντυπο υλικό , που μας έχει έρθει στο σχολείο, εκ μέρους της Ελληνικής ορνιθολογικής εταιρείας, για την προστασία της πανίδας και της χλωρίδας της Σκύρου!

Μαθαίνουμε πληροφορίες για τη διαδρομή που διανύει απο τη Μαδαγασκάρη για να έρθει στις βραχώδεις ακτές της Σκύρου, για τη ζωή και για τους κινδύνους που διατρέχει.

Συμπληρώνουμε φύλλο εμπέδωσης της διαδρομής που κάνει,  σε παγκόσμιο χάρτη!

Ζωγραφίζουμε , σε φύλλο εργασίας , τι πιστεύουμε ότι είδε ο Μαυροπετρίτης κατά τη διάρκεια του ταξιδιού του!

Ζωγραφίζουμε τον Μαυροπετρίτη , από το έντυπο υλικό,  που βρήκαμε μέσα στο φάκελο της Ελληνικής ορνιθολογικής εταιρείας .

Και εκτυπώνουμε και πλαστικοποιούμε άλλες σελίδες, για να παίξουμε, σχετικά παζλ!

Γνωρίζουμε το γράμμα που ξεκινά το όνομα του Μαυροπετρίτη: το Μ, μ!

IMG 7598

Κλεινουμε αυτό το θεματικό κύκλο, με μια αφίσα που αναρτήθηκε στην είσοδο του νηπιαγωγείου μας, αποτέλεσμα ομαδοσυνεργατικής εργασίας των δυο τμημάτων!

Έχει ως στόχο να ευαισθητοποιήσει τους γονείς και φίλους μας , απέναντι στο θέμα της απειλής αλλά και της προστασίας των ζώων!

Όλοι πρέπει να κινητοποιηθούμε για να κερδίσουμε έναν όμορφο, υγιή πλανήτη, με όλα τα πλάσματα του θεού ευτυχισμένα και χαρούμενα!!!!

 

Σας ευχαριστούμε και ελπίζουμε με τις δράσεις μας, να προσθέσαμε κι εμείς ένα λιθαράκι για την προστασία και βοήθεια αυτών των ζώων!!!!

IMG 7520

 

 

Έφτασε ο Χειμώνας, παιδιά!!!!

Τι ωραιά! Έφτασε ο Χειμώνας ! Κρύο, χιόνι, παγωνιά…!!!Η φύση αυτή την εποχή αλλάζει και εμείς θέλουμε να τα ανακαλύψουμε όλα!! Ελάτε μαζί σας να σας παρουσιάσουμε τις χειμωνιάτικες αναζητήσεις μας!!

Τα παιδιά αρχικά λενε τι γνωρίζουν για τον Χειμώνα.

Παρατηρούν σχετικό εποπτικό υλικό, συζητούν και ακούνε χειμωνιάτικα παραμύθια.

Αλλάζουν την παρουσίαση των εποχών στα ταμπλό και δημιουργούν τον Χειμώνα!

Ακολουθούν οι χειμωνιάτικες, ελεύθερες και οργανωμένες, δημιουργίες των παιδιών!

IMG 7421         IMG 7390 1

Δημιουργούν χιονονιφάδες και χιονάνθρωπους!

Δημιουργούν ομαδικά και φτιάχνουν ένα όμορφο χειμωνιάτικο τοπίο!

Παίζουν με “χιονόμπαλες ” από χαρτί που τσαλακώνουν και εξασκούνται στο στόχο! Ποια ομάδα θα στοχεύσει καλύτερα και θα βάλει περισσότερες χιονόμπαλες μέσα στο καλάθι;

Παίζουν και το sudokou του Χειμώνα!

Ο φίλος τους, ο Άκης ο Χειμωνάκης τους μαθαίνει ένα τραγούδι με τα χειμωνιάτικα ρούχα και αξεσουάρ!Στη συνέχεια παίζουν ένα παιχνίδι αντιστοίχισης !

Δεν σταματά εκεί όμως! Στη συνέχεια τους ζητά να τον βοηθήσουν να ντυθεί για να πάει να παίξει με τους φίλους του χιονοπόλεμο! Τι πρέπει να φορέσει;

Στη συνέχεια τα παιδιά παίζουν ψηφιακά παιχνίδια και όχι μόνο!

Δημιουργούν χειμερινά αξεσουάρ!

Στο ολοήμερο τμήμα φτιάχνουν τις χειμωνιάτικες ντουλάπες.

Σειρά έχει η αναζήτηση των φρούτων και λαχανικών του Χειμώνα! Δείτε τι είπαν τα παιδια!

Για να δουμε τώρα αν αυτά που μας είπαν είναι σωστά!!!!

IMG 7387

Ο Άκης ο Χειμωνάκης μας πάει βόλτα στο δάσος και μας γνωρίζει τα ζωάκια που πέφτουν σε χειμερία νάρκη!

IMG 7392

Διαβάζουμε σχετικό παραμύθι!

IMG 7403

Ψηφίζουμε το αγαπημένο μας ζώο που κοιμάται τον Χειμώνα!

Νικητής βγήκε το σκιουράκι!!!! Μα, είναι τόσο γλυκούλι!!!

Τα παιδιά συμπληρώνουν και ένα φύλλο εμπέδωσης που δανειστήκαμε από αγαπημένες συναδέλφους στο διαδίκτυο!

Και φυσικά ζωγραφίζουν ζωάκια σε χειμερία νάρκη!

IMG E7422

Και στο μάθημα των αγγλικών παίζουν με τα ζωάκια που ….κοιμούνται και μαθαίνουν τις ονομασίες τους! Ποιο ζωάκι θα τερματίσει πρώτο; Τα παιδιά λένε το όνομα του και το αναπαριστούν που κοιμάται!

Μέσα στον Χειμώνα και στα κρύα, υπάρχουν και μέρες ζεστές και ανοιξιάτικες ! Οι Αλκυονίδες μέρες που πήραν το όνομά τους από το θαλασσοπούλι Αλκυόνη!

Με τα παιδιά διαβάζουμε και μαθαίνουμε τον μύθο της Αλκυόνης, παρατηρούμε ψηφιακό υλικό από τη ζωή της και τη ζωγραφίζουμε!

Αυτά και άλλα πολλά μάθαμε στο νηπιαγωγείο μας! Ανυπομονούμε για τις νέες αναζητήσεις μας!!

Ελάτε να φορέσουμε τα ζεστά μας ρούχα και να βγούμε για μια όμορφη χειμωνιάτικη βόλτα!!!

Καλό Χειμώνα!!!!

Καλώς ήρθες 2024!

Οι διακοπές τελείωσαν και τα σχολεία άνοιξαν! Ο νέος χρόνος 2024 έφτασε και ανυπομονούμε να ζήσουμε νέες περιπέτειες μαζί του!

Για αρχή κόβουμε την παραδοσιακή βασιλόπιτα!

Την έφτιαξε και μας τη δώρισε, η  καταπληκτική γιαγιά μαθήτριάς μας!!!

Πραγματικά υπέροχη! Ευχαριστούμε πολύ!!!

Βασιλόπιτα χωρίς φλουρί δεν γίνεται! Και στη δική μας, το φλουράκι βρέθηκε με τη συνοδεία δώρων!

Μπράβο στην τυχερή μαθήτρια! Να είναι πάντα γερή και ευτυχισμένη!

Ευτυχισμένο το νέο έτος  για όλους μας, μικρούς και μεγάλους!

Φτιάχνουμε  τους χιονάνθρωπους του 2024!!

Τα παιδιά ζωγραφίζουν τα ψηφία , τα κόβουν , συνθέτουν και κολλούν το σώμα του χιονάνθρωπου , φτιάχνοντας το 2024! Καπελάκι και χεράκια ξύλινα…. και είναι έτοιμοι για να στολίσουν το σχολείο μας!

Επιπλέον, δημιουργούμε όμορφα καπελάκια με το 2024 !

Τα φοράμε και ευχόμαστε σε όλους:

Χαρούμενο  και δημιουργικό 2024!

Να είμαστε όλοι καλά!

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΗΡΘΑΝ ΠΑΛΙ…….!!!!!!

Τα σχολεία έκλεισαν!! Έφτασαν οι διακοπές των Χριστουγέννων!!!

Εμείς όμως, όλο το διάστημα, στο σχολείο μας, δουλεύαμε ασταμάτητα, σαν γλυκά ξωτικά, για να τα υποδεχτούμε και να τα γιορτάσουμε με κέφι και χαρά!

Πραγματικά! Κάναμε φανταστικές χριστουγεννιάτικες δουλειές που αξίζουν να τις δείτε!!!

Ελάτε μαζί μας, και θαυμάστε τις χριστουγεννιάτικες προετοιμασίες μας!!! 😉 

1 Δεκεμβρίου, η ημέρα που ξεκινούν όλα!

Ένα γράμμα από τα ξωτικά του Αη – Βασίλη μας περιμένει στο σχολείο μαζί με ένα χριστουγεννιάτικο ημερολόγιο αντίστροφης μέτρησης για τα Χριστούγεννα!

Δωρά, εκπλήξεις, αινίγματα και φυσικά ξεκινάμε να μετράμε αντίστροφα!!!

Ταυτόχρονα, ανοίγουμε κάθε μέρα και από ένα κομμάτι  σε χριστουγεννιάτικο παζλ! Όταν ολοκληρωθεί η αντίστροφη μέτρηση θα αποκαλυφθεί και η εικόνα !

Φτιάχνουμε και το δικό μας ημερολόγιο αντίστροφης μέτρησης και το παίρνουμε μαζί μας για να μετράμε και στο σπίτι μας!

Και φυσικά, με χριστουγεννιάτικα ακούσματα και πολύ κέφι, στολίζουμε το δέντρο μας!!!!

Τι ξέρουν όμως τα παιδιά για τα Χριστούγεννα; Ρωτάμε και απαντούν…..

IMG 6808

Διαβάζουμε και παρακολουθούμε ψηφιακά βίντεο με την ιστορία της θείας Γέννησης!

Τα παιδιά ζωγραφίζουν για τα Χριστούγεννα …..

……και δημιουργούν χριστουγεννιάτικα έλατα!!!

Τι είναι έθιμο; Άραγε ξέρουν τα παιδιά τα έθιμα των Χριστουγέννων; Για να δούμε τι έχουν να μας πούνε……

Βλεπουμε σχετικό εποπτικό υλικό και συζητάμε!

IMG 6985

Παίζουμε  παιχνίδια με τη λέξη Χριστούγεννα , αλλά και άλλα…..

Φυσικά, από τις εργασίες μας δεν θα έλειπαν οι ευχές!!! Λέμε λοιπόν ευχές, βγαλμένες μέσα απο την καρδιά μας και σας τις στέλνουμε με αγάπη!!!!

Κατα τη διάρκεια των διακοπών  γιορτάζουμε και την Πρωτοχρονιά, που έρχεται ο Αη – Βασίλης!!! Τα παιδιά τον περιμένουν πως και πως και επιλέγουν δωράκια!!!

Δείτε τι μας απαντούν στην ερώτηση: ” Τι ξέρετε για τον Αη – Βασίλη;”

IMG 7024

Και στη συνέχεια τον ζωγραφίζουν….

Διαβάζουμε το παραμύθι : ” Η μπουγάδα του Αη – Βασίλη” και το αναδιηγούμαστε διαδραστικά!

Στο τέλος παίζουμε και ένα παιχνίδι ταχύτητας : ” Ποιος θα ντύσει πιο γρήγορα τον αη – Βασίλη!”

Τα παιδιά του ολοήμερου , δημιουργούν με πολύ κέφι και χριστουγεννιάτικη διάθεση!!!

Βλέπουμε και διάφορα ψηφιακά παραμύθια, όπως : “Το ποντικάκι που ήθελε να φτάσει ένα αστεράκι” και αλληλεπιδρούμε….

Δεν ξεχνάμε βεβαίως,να συζητήσουμε, για τα ξωτικά , τους βοηθούς του Αη – Βασίλη και τα σκανταλιάρικα καλικαντζαράκια!!! Άλλωστε θα είναι και το θέμα της φετινής μας γιορτής!!!

IMG 7003

Δημιουργούμε όμορφα καπελάκια και αξεσουάρ, που θα τα φορέσουν τα παιδάκια μας στη γιορτούλα μας!!!

Μαθαίνουμε να τραγουδάμε και να χορεύουμε σχετικά τραγούδια , που θα πλαισιώσουν τη γιορτή μας!

Ετοιμάζουμε και πρόσκληση και τους καλούμε όλους να έρθουν να χαρούν μαζί μας!

Τέλος, φτιάχνουμε χριστουγεννιάτικα μπισκότα! Τα τρώμε στο σχολείο, τα βάζουμε σε σακουλάκια για να τα πάμε δώρο στο σπίτι μας καιτα κερνάμε σε όλους στη γιορτή μας!!

Τη ζύμη, την ετοίμασε και την πρόσφερε, αγαπημένη γιαγιά νηπίου μας!!! Την ευχαριστούμε από τα βάθη της καρδιάς μας!!!! 😆

Μυρωδιές, ζάχαρη, άχνη , σοκολάτα, τρούφα…. Περιτό να σας πούμε, ότι το σχολείο μας μοσχομύρισε και το χριστουγεννιάτικο πνεύμα μας απογειώθηκε!!

Ακολούθησε το μάθημα των αγγλικών που τα παιδάκια διασκέδασαν με το βίντεο του ” GINGERMAN”, του Μπισκοτούλη,  και φυσικά  τον ζωγράφισαν!!

 

ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ – ΔΩΡΑ  των παιδιών για το σπίτι

Κατασκευάζουμε χριστουγεννιάτικα στεφάνια με χάρτινα πιάτα, τέμπερες και πράσινα γκοφρέ χαρτιά! Στο τέλος, τα διακοσμούμε με χριστουγεννιάτικα αξεσουάρ (κόκκινα πον-πον, γκι, κορδέλες).

Διακοσμούμε ξύλινα στολίδια με τη φωτογραφία μας! Θα τα κρεμάσουμε στο δέντρο του σπιτιού μας!

Διακοσμούμε και σακουλάκια για να τα βάλουμε μέσα , μαζί με ζαχαρωτά και μπισκοτάκια! Θα τα πάρουμε ως δώρο, μαζί μας,  στο τέλος του σχολείου.

Φτιάχνουμε ένα ημερολόγιο για τη νέα χρονια 2024 !

Συσκευάζουμε μπισκοτάκια που θα προστεθούν μέσα στη χριστουγεννιάτικη σακούλα με τα ζαχαρωτά και τα στολίδια!

Όλα αυτά μαζί θα αποτελέσουν τα χριστουγεννιάτικα δωράκια μας!

IMG 7198

Τα παιδιά την τελευταία μέρα δημιουργούν επιπλέον χριστουγεννιάτικες σβούρες με παλιά cd και καπάκια,  που τα παίρνουν μαζί τους!

ΗΜΕΡΑ ΤΗΣ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΗΣ ΓΙΟΡΤΗΣ

Το απίθανο σκηνικό μας, δημιουργία της κα Ιωάννας Κεμανέ , καθηγήτριας των Εικαστικών , του 18ου δημοτικού σχολείου Χαλκίδας! Την ευχαριστούμε από τα βάθη της καρδιάς μας!

Τα παιδάκια μας  έβαλαν όλο τους το κέφι και ανέβασαν την χριστουγεννιάτικη διάθεση μας στα ύψη! Ζεστάναν τις καρδιές μας με τις όμορφες ευχές τους, που τις ακούσαμε σε βίντεο που είχαμε ετοιμάσει για την ημέρα της γιορτής!

Συγχαρητήρια παιδιά!!!!

Αξίζατε ένα δωράκι από τον  Αη – Βασίλη!!!!

Ώρα για ένα γλυκάκι και φυσικά πολλές ευχές για….

ΚΑΛΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ ΜΕ ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΑΓΑΠΗ

ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ
ΚΑΛΗ ΠΡΩΤΟΧΡΟΝΙΑ

Τα παιδιά και οι εκπαιδευτικοί του 26ου Νηπιαγωγείου Χαλκίδας

Γλυκό Φθινοπωράκι, σε αγαπώ!!!

Φθινόπωρο! Μια εποχή γεμάτη πλούσια χρώματα, αρώματα και γεύσεις!!!

Ελάτε να δούμε μαζί τις φθινοπωρινές μας εργασίες!!!

Καταγραφή απαντήσεων στο ερώτημα: “Τι ξέρω για το Φθινόπωρο;”

20231022 113201

Με αφορμή τις απαντήσεις των παιδιών φτιάχνουμε ομαδικά, φθινοπωρινό δεντράκι! Τα φύλλα του έχουν διακοσμηθεί από τα παιδιά με ζωγραφιές του φθινοπώρου!

Αναρτούμε σχετικό εποπτικό υλικό στο ταμπλό μας, το παρατηρούμε και σχολιάζουμε. Το υλικό αυτο θα παραμείνει όλους τους φθινοπωρινούς μήνες στο ταμπλό μας και θα αδειάζει η θα εμπλουτίζεται, όποτε χρειαστεί!

20231107 132806

Τα πολύχρωμα φύλλα των δέντρων έχουν μονοπωλήσει το ενδιαφέρον μας! Με αυτά μετράμε, παίζουμε, δημιουργούμε…..

IMG 9b35f582969f136ad40008517ebae6b4 V

Στο ολοήμερο τμήμα, έφτιαξαν φθινοπωρινό στεφάνι με φύλλα -παλάμες!

IMG 49ff1a3cb18d9588eceb18f39bbf003e V

Φτιάχνουμε ομαδικά, ενά αυτοσχέδιο φθινοπωρινό δέντρο. Ο κορμός του φτιάχνεται από τις ράγες του τρένου που παίζουμε. Τα παιδιά του δίνουν τη μορφή που τους αρέσει!

received 1081175223065289

Έτοιμα τα κλαδιά και ο κορμός, τώρα, ας βάλουμε τα φύλλα!

Το κάθε παιδί τοποθετεί τόσα φύλλα στα κλαδιά του δέντρου , όσα και ο αριθμός που ακούει! Εαν δυσκολεύεται, τον βοηθά η αριθμογραμμή δίπλα του.

Σε επόμενη δράση, με τα φύλλα που μετρήσαμε, δημιουργούμε, με φαντασία, φθινοπωρινά ανθρωπάκια!!!

Παίξαμε με φθινοπωρινά παζλ!

received 345329201286389

Με παζλ ανασύνθεσης λέξεων….

Μπορεί να γνωρίσαμε τα φθινοπωρινά φρούτα στα εργαστήρια, αλλά επειδή είναι ένα θέμα που μας αρέσει πολύ, συνεχίσαμε να το δουλεύουμε!

Φτιάξαμε μήλα και αχλάδια με χαρτοκολλητική  και πλαστικοποίηση!

Έτοιμα τα φθινοπωρινά φρούτα! Με αυτά στολίσαμε τα παράθυρα του σχολείου μας!

Ζωγραφίσαμε φθινοπωρινά φρούτα.

IMG 6772

Μετρήσαμε μήλα και παίξαμε με παζλ.

Μάθαμε την παροιμία: “Ενα μήλο την ημέρα το γιατρό τον κάνει πέρα!” και παίξαμε γλωσσικά παιχνίδια!

Βρες ποια λέξη λείπει!!!!

Ανασύνθετω την πρόταση!

Τα παιδιά του ολοήμερου έφτιαξαν μήλα -κουκλίτσες!!!

 IMG 60ba454483f17ed1f2a56268e336af7a V

Η παροιμία μας μαθαίνει τον αριθμό 1.

Μαθαίνουμε και παίζουμε με τα μοτίβο του φθινοπώρου!!

Δημιουργήσαμε μια όμορφη κατασκευή, που τα παιδιά την πήραν στο σπίτι τους. Δημιουργήσαμε τον Φθινοπωρούλη και την Φθινοπωρούλα!!!

Στα μέσα του φθινοπώρου γιορτάζουν και το αγγλικό HALLOWEEN! Ε! Λοιπόν , δεν μπορούσαμε να μην το γιορτάσουμε κι εμείς!

Παιχνίδι με νυχτερίδες και αγώνας για το ποιος θα τις κάνει να πετάξουν πιο γρήγορα!

Φθινόπωρο χωρίς λίγη βροχούλα δεν γίνεται!! Γι αυτό κι εμείς συζητήσαμε για τη βροχή!

Αφορμή στάθηκε μια ξαφνική βροχούλα, που την αρπάξαμε και διαβάσαμε το ποίημα: “Ψιχαλίζει”!!!

20231124 131455

Τα παιδιά αναφέρουν συναισθήματα και εικόνες που τους έρχονται στο μυαλό με την ανάγνωση του ποιήματος!

Συζητάμε για τη βροχή και πως άραγε να δημιουργείται;

-Πως φτάνει το νερό στον ουρανό και πέφτει ως βροχή; ρωτάμε τα παιδιά που απαντούν με μεγάλη φαντασία!

-Μια μεγάλη σωλήνα ανεβαίνει απο το σπίτι μας στον ουρανό και γεμίζει τα σύννεφα!

-Ένα αεροπλάνο πάει πάνω απο τα σύννεφα , ανοίγει τρύπα και ρίχνει μέσα τους νερό! Και άλλες πολλές εντυπωσιακές απαντήσεις δίνουν τα παιδάκια μας!

Μαθαίνουμε για τον κύκλο του νερού.

20231127 131301           20231127 131256

Κάνουμε και σχετικό πείραμα για καλύτερη εμπέδωση!

Μαθαίνουμε για το ουράνιο τόξο και τα χρώματά του. Πειραματιζόμαστε και με ένα CD και ανακαλύπτουμε πάνω του ….το ουράνιο τόξο!!

Στο τέλος, ζωγραφίζουμε τη βροχή

20231127 131246

Και δημιουργούμε χειροτεχνίες με πρωτότυπες ομπρελίτσες!!

 

 

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ- Α ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΚΥΚΛΟΣ

ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ: ΥΓΕΙΑ – ΔΙΑΤΡΟΦΗ

(ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2023 – ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2023)

Τη φετινή χρονιά στα πλαίσια των εργαστηρίων δεξιοτήτων, στον Ά θεματικό κύκλο,  θα ασχοληθούμε με την Υγιεινή διατροφή. Πάμε να δούμε αναλυτικά….

1ο Εργαστήριο: Τρώω φρούτα για να είμαι γερός!

1η δραστηριότητα: Γνωρίζω τα Φθινοπωρινά φρούτα

Εφαρμόζοντας την ρουτίνα σκέψης: “Βλέπω -Σκέφτομαι- Ανακαλύπτω”, σε ένα έργο ζωγραφικής με φθινοπωρινά φρούτα, τα παιδιά επεξεργάζονται, αναλύουν και καταλήγουν σε συμπεράσματα.

Φτιάχνουμε πίνακα αναφοράς με  φθινοπωρινά φρούτα.

2η δραστηριότητα: Τα φθινοπωρινά φρούτα μέσα από τις αισθήσεις μου.

Τα παιδιά φέρνουν φρούτα  στο σχολείο. Τα παρατηρούμε, τα αγγίζουμε , τα μυρίζουμε και τέλος  τα γευόμαστε , τρώγοντας μια υπέροχη φρουτοσαλάτα!

Γράφουμε τα ονόματα των φρούτων που μάθαμε και παίζουμε γλωσσικό παιχνίδι αντιστοίχισης.

Στην συνέχεια, τα παιδιά δημιουργούν ……

Φτιάχνουν με πλαστελίνη και τέμπερες , μήλα και αχλάδια, με τα οποία συνθέτουν ένα “Patchwork” και διακοσμούν το σχολείο μας!

Το άλλο τμήμα δημιουργεί όμορφα μηλαράκια.

 

3η δραστηριότητα: Γιατί πρέπει να τρώω φρούτα;

Τα παιδιά, μέσα από την τεχνική της ιδεοθύελλας, λένε φρούτα που γνωρίζουν και τους αρέσει να τρώνε.

Κατόπιν, απαντούν στο ερώτημα: “Γιατί πρέπει να τρώμε φρούτα;”

20231101 132139

Συζητάμε και καταλήγουμε σε συμπεράσματα για την αξία των φρούτων στην ζωή μας. Αναφέρουμε τα θρεπτικά τους συστατικά, πόσα φρούτα πρέπει να τρώμε την ημέρα, αλλά και το ότι πρέπει να τρώμε φρούτα μόνο εποχής.

Κλείνουμε το εργαστήριο:

  • Παίζοντας μηλοδρομίες…..!!! Ποια ομάδα θα κερδίσει; Το πράσινο ή το κόκκινο μήλο;

 

  • Συμπληρώνοντας πίνακα διπλής εισόδου και βρίσκοντας ποιο φρούτο προτιμούν τα παιδιά να τρώνε περισσότερο και ποιο λιγότερο!
  • Και φυσικά με ένα φύλλο εμπέδωσης

IMG 6726

 

2ο Εργαστήριο: Υγιεινά και ανθυγιεινά τρόφιμα

1η δραστηριότητα: Τι σημαίνει υγιεινή διατροφή;

Τα παιδιά παρακολουθούν το ψηφιακό παραμύθι: “Ο Χάνσελ και η Γκρέτελ της διατροφής”.

Ακολουθεί επεξεργασία και ανάλυση του παραμυθιού  και τα παιδιά καταλήγουν σε συμπεράσματα για το τι σημαίνει υγιεινό και τι ανθυγιεινό. Συζητάμε για την υγιεινή διατροφή, πόσα και ποια γεύματα την ημέρα περιλαμβάνει.

Τέλος,  αναφέρουν και ζωγραφίζουν το αγαπημένο τους φαγητό. Είναι άραγε υγιεινό;

20231106 104912

2η δραστηριότητα: Διάκριση τροφών σε υγιεινές και ανθυγιεινές

Τα παιδιά διαχωρίζουν τα τρόφιμα από το μαγαζάκι μας σε δυο ομάδες: Υγιεινά και Ανθυγιεινά.

Ακολουθεί σχολιασμός και καταλήγουν σε συμπεράσματα.

Στο ένα τμήμα:

Στο άλλο τμήμα:

Ακολουθούν παιχνίδια εμπέδωσης…

-Πήδα στο σωστό στεφάνι ανάλογα με το τρόφιμο που ακούς!

-Γέμισε τους σάκους με τις σωστές τροφές!

-Τέλος, δημιουργούν πιάτα με υγιεινά φαγητά. Βρίσκουν, κόβουν και κολλούν τροφές από περιοδικά.

3η δραστηριότητα: Τα τρόφιμα έχουν….. οικογένειες!

Τα παιδιά μαθαίνουν ότι τα τρόφιμα έχουν οικογένειες, τις ομάδες τροφών! Έχουν και  ονόματα!

IMG 6892

Συζητάμε για τις ομάδες τροφών, τι περιέχουν,  λέμε τα οφέλη τους και προσπαθούμε να αντιστοιχίσουμε  διάφορα τρόφιμα στα σωστά σπιτάκια.

 

Καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι ο ανθρώπινος οργανισμός έχει ανάγκη από όλες τις τροφές για να είναι γερός αλλά πρέπει να τις τρώει με μέτρο!

Φτιάχνουμε τα δικά μας σπιτάκια με τις ομάδες τροφών.

20231110 103644

Συμπληρώνουμε  φύλλα εμπέδωσης:

 

3ο εργαστήριο: Τα οφέλη της Μεσογειακής διατροφής

1η δραστηριοτητα: Επίσκεψη διατροφολόγου στο σχολείο

Η κυρία Στέλλα Κατσιβέλη, μητέρα  μαθήτριάς μας αλλά και διατροφολόγος στο επάγγελμα, επισκέφτηκε το σχολείο μας, μας παρουσίασε το τρενάκι της υγιεινής διατροφής αλλά και μας μίλησε για τα οφέλη της μεσογειακής διατροφής. Μέσα από ερωτοαπαντήσεις και σε συνεργατικό κλίμα  με τα παιδιά, δημιούργησαν το τρενάκι και ταξίδεψαν στα μονοπάτια της καθημερινής , μα πάνω από όλα ολοκληρωμένης διατροφής.

Στη συνέχεια μας παρουσίασε την πυραμίδα της μεσογειακής διατροφής και τόνισε στα παιδιά τη σημασία της επιλογής των τροφών στην καθημερινή μας ζωή,  αλλά και της συχνότητας που τα καταναλώνουμε.

Δωρίζει στα παιδιά  φυλλάδια με την πυραμίδα της διατροφής αλλά και με το τραγούδι της υγιεινής διατροφής , που  ξετρελαίνει τα παιδιά!

Σας ευχαριστούμε πολύ Κα Στέλλα για την όμορφη, μα πάνω από όλα επιμορφωτική παρουσίαση!!!!! 😀

2η δραστηριοτητα: Η πυραμίδα της μεσογειακής διατροφής

Σε συνέχεια της επίσκεψης της διατροφολόγου στο σχολείο μας, παρατηρήσαμε σχετικό εποπτικό υλικό και συζητήσαμε εκτενέστερα για την πυραμίδα της διατροφής. Διαβάσαμε και μάθαμε χρυσές συμβουλές για τις τροφές και τα οφέλη τους για τον ανθρώπινο οργανισμό, τις ταξινομήσαμε με βάση τη συχνότητα που πρέπει να τις τρώμε και παίξαμε με επιδαπέδια παζλ.

 

3η δραστηριοτητα: Δημιουργώ και παίζω με τις τροφές!

Τα παιδιά δημιουργούν γιρλάντα με υγιεινά τρόφιμα  και διακοσμούν την τραπεζαρία μας.

Δημιουργούν κολλάζ με διάφορα τρόφιμα της αρεσκείας τους!

Παίζουν παιχνίδι αναγνώρισης τροφίμων ,μέσα από την αφή, χωρίς να βλέπουν!

Και τέλος, δημιουργούν το φανάρι της υγιεινής διατροφής, ως εμπέδωση των γνώσεων που έλαβαν!

 

4ο Εργαστήριο:  Το λάδι αποτελεί πηγή ζωής

1η δραστηριότητα: Η ελιά η ευλογημένη!

 Παρατηρούμε εποπτικό υλικό για την ελιά! Μυρίζουμε, ακουμπάμε τον καρπό και τα φύλλα και συζητάμε για τις ελιές και τη σημασία τους.

Ζωγραφίζουμε δέντρα ελιάς με τις παλάμες μας!

Και μαθαίνουμε το γράμμα Ε, ε της ελιάς….

20231106 130957

 

2η δραστηριότητα: Από την ελιά στο λάδι

Παρατηρούμε τον πίνακα του Θεόφιλου , “Το Λιομάζωμα” .  Παρατηρούμε, σχολιάζουμε και βγάζουμε συμπεράσματα.

Τα παιδιά κατανοούν  ότι οι άνθρωποι του πίνακα, μαζεύουν ελιές  και πιθανόν,θα τις χρησιμοποιήσουν για να βγάλουν λάδι.

Στη συνέχεια, παρακολουθούμε εκπαιδευτικό βίντεο της Kidipedia: “Πως παίρνουμε το λάδι;”

Συζητάμε και καταγράφουμε  τις ιδέες μας πάνω στο ερώτημα: “Που χρησιμοποιούμε το λάδι;”

Τα παιδιά μαθαίνουν για τη μεγάλη σημασία του λαδιού και πόσο τυχεροί είμαστε στη χώρα μας που παράγουμε ελαιόλαδο! Αναφέρουμε τη θρεπτική αξία του ελαιόλαδου!

Τα παιδιά ζωγραφίζουν και διακοσμούν μπουκάλια λαδιού!!!

Υποθέτουμε, πειραματιζόμαστε  και βγάζουμε συμπεράσματα με το λάδι και με το ξύδι!!

Και τέλος, ανάβουμε και το παραδοσιακό καντήλι, τραγουδώντας  το:  “Δεντράκι ευλογημένο”!!!!

 

3η δραστηριότητα: Αναβιώνοντας το λιομάζωμα!!!

Στα πλαίσια της εμπέδωσης των νέων γνώσεων γύρω από το λάδι και τις ελιές, πραγματοποιήσαμε εκπαιδευτική εκδρομή στο πάρκο , “Μια φορά κι έναν καιρό”, όπου τα παιδιά συμμετείχαν βιωματικά στο λιομάζωμα και στην παραγωγή λαδιου! Επιπλέον, ξεναγήθηκαν στην φάρμα του πάρκου, έκαναν τραμπολίνο και αναρρίχηση και γενικά διασκέδασαν  με ττα υπαίθρια παιχνίδια!!! Πέρασαν απίθανα και  το καταχάρηκαν!!

Είσοδος στο πάρκο!

 

Ώρα για μάζεμα των ελαιών!!!!

Πηγαίνοντας στο λιοτρίβι…..

Ξενάγηση στην φάρμα!

Παιχνίδι και διασκέδαση!!!

 

Περάσαμε υπέροχα!!! Τα παιδιά έφυγαν ενθουσιασμένα!!!

Επιστρέψαμε στο σχολείο  και κλείσαμε το εργαστήρι με μια νόστιμη παραδοσιακή συνταγή!! Ζεστό ψωμί, λαδάκι, αλάτι και ρίγανη! Νόστιμο λαδοψωμάκι!!!

 

5ο εργαστήριο: Τρώω υγιεινά  και μεγαλώνω σωστά!

1η δραστηριότητα: Πως οφελεί η υγιεινή διατροφή το σώμα μας;

Συζητάμε με τα παιδιά για τα οφέλη των τροφών και πως το κάθε τρόφιμο μπορεί να ωφελήσει ή να βλάψει τον οργανισμό και το σώμα μας! Π.χ. τα καρότα κάνουν καλό στα μάτια μας, το γάλα δυναμώνει τα κόκαλά μας,  αλλά τα γλυκά χαλάνε τα δόντια μας!

Διαβάζουμε  και χρήσιμες συμβουλές!!!

20231120 132308

Για να είναι γερό το σώμα μας λοιπόν, πρέπει να προσέχουμε τι τρώμε ! Αλλά πως είναι το ανθρώπινο σώμα; Από ποια μέρη αποτελείται εξωτερικά και εσωτερικά; Διαβάζουμε  ένα ποίημα για το ανθρώπινο σώμα και το επεξεργαζόμαστε!

20231121 105217

2η δραστηριότητα: Το ανθρώπινο σώμα

Το ανθρώπινο σώμα έχει δυο φύλα. Παρατηρούμε δυο εικόνες, δανεισμένες από γνωστά έργα τέχνης!

20231121 105212

Τα παιδιά συγκρίνουν και σχολιάζουν τις διαφορές και τις ομοιότητες!

Σειρά μας να φτιάξουμε ένα αγόρι και ένα κορίτσι!

Στη συνέχεια με τη βοήθεια εκπαιδευτικού παζλ, ανακαλύπτουμε παίζοντας , τα μέρη του σώματός μας , εσωτερικά και εξωτερικά!

Συμπληρώνουμε φύλλο εμπέδωσης!

Παίζουμε παιχνίδια εμπέδωσης για τα  μέρη του σώματος , αυτή τη φορά,  μέσα από το μάθημα των αγγλικών!!!

3η δραστηριότητα: “Νους υγιής εν σώματι υγιεί”

Και κλείνουμε το εργαστήριο μας  με αθλοπαιδιές και  αγώνες! Τα παιδιά κατανοούν έτσι ότι το σώμα μας πρέπει να τρέφεται σωστά, αλλά για να είναι δυνατό και γερό χρειάζεται και να γυμναζόμαστε!

Ο γυμναστής και μπαμπάς νηπίου του σχολείου μας,  ο κύριος Αντώνης Σπυρόπουλος, επισκέφτηκε το νηπιαγωγείο μας, μας μίλησε για τα οφέλη της γυμναστικής, μας έκανε γυμναστική,  μας έπαιξε παιχνίδια και  το χαρήκαμε αφάνταστα!!!!!  Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν!!!

Ευχαριστούμε κύριε Αντώνη!!! Να μας ξαναέρθετε!!!!

 

6ο εργαστήριο: Η διατροφή μέσα από την Τέχνη!!!

1η δραστηριότητα: Ζωγραφική και διατροφή!

Παρατηρούμε  πίνακα του ζωγράφου Τζουζέπε Αρτσιμπόλντο.

20231128 101905

Ακολουθεί παρατήρηση και σχολιασμός του πίνακα μέσα απο τη ρουτίνα σκέψης: “Βλέπω- Σκέφτομαι- Αναρωτιέμαι” .

20231128 101911

Στη συνέχεια παρατηρούμε και άλλους ανάλογους πίνακες του ζωγράφου! Καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι του αρέσει να ζωγραφίζει χρησιμοποιώντας φρούτα, λαχανικά και λουλούδια !

Στη συνέχεια, ζωγραφίζουμε κι εμείς όπως ο Αρτσιμπόλντο, το δικό μας πορτέτο!

2η δραστηριότητα: Λογοτεχνία και διατροφή

Διαβάζουμε ιστορίες και παραμύθια σχετικά με τροφές αλλά και με τη διατροφή!

EF83EF712093D37324352A6EDAFE20E7
HUDSON KATY

received 1777436459353512 1

3η δραστηριότητα: Μουσική και διατροφή

Ακούμε μουσική και μαθαίνουμε τραγούδια που έχουν σχέση με τη διατροφή και τις τροφές, αλλά και τα χορεύουμε!

  • Τα ναι και όχι της διατροφής
  • Φρούτα φρουτ
  • Στη μηλιά τη φορτωμένη

7o εργαστήριο: Αξιολόγηση και διάχυση της θεματικής ενότητας

Τα παιδιά συμπληρώνουν φύλλο αξιολόγησης για να κατανοήσουμε τι εισέπραξαν όλο αυτό το διάστημα!

20231123 091039 1

Τα πήγαν τέλεια!!! Τα περισσότερα παιδιά απάντησαν επιτυχώς τις ερωτήσεις που τους έγιναν! Μπράβο, παιδιά!!!!

Στη συνέχεια, αποφασίσαμε να φτιάξουν όλα τα παιδιά το παζλ με την πυραμίδα της διατροφής, για να το παίζουν σπίτι τους και να θυμούνται τους κανόνες της υγιεινής διατροφής. Κατασκευάσαμε και φακέλους που ανέγραφαν πάνω τους χρήσιμες συμβουλές για σωστή διατροφή, και το  έκλεισαν μέσα.

Με το σχόλασμα του σχολείου καθώς και της Α΄θεματικής των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, τα παιδιά πήραν μαζί τους το αναμνηστικό παιχνίδι – παζλ και τραγούδησαν όλα μαζί, με γλυκές φωνούλες, στους γονείς τους ,το τραγούδι που τους άρεσε περισσότερο: “Τα Ναι και τα Όχι της διατροφής”!!

 ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΠΑΙΔΙΑ 

😆

Και να θυμάστε:

ΤΡΩΩ ΥΓΙΕΙΝΑ ΓΙΑ ΝΑ ΜΕΓΑΛΩΝΩ ΣΩΣΤΑ

ΕΔΩ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ!!!!!

20231115 094703Στο νηπιαγωγείο μας και φέτος  γιορτάσαμε τη μνήμη του Πολυτεχνείου.

Πραγματοποιήσαμε διάφορες δράσεις για την κατανόηση των γεγονότων και ολοκληρώσαμε το θέμα με μια όμορφη γιορτούλα!!

Πάμε να τα δούμε αναλυτικά!

 

Στην αρχή διαβάσαμε το παραμύθι της Ζαραμπούκα : “Στο δάσος”

Ακολούθησε συζήτηση και επεξεργασία του παραμυθιού. Δόθηκε έμφαση στις έννοιες : ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ – ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΑ.

Για να κατανοήσουμε καλύτερα τις έννοιες, πραγματοποιήσαμε εκλογές στο σχολείο και ψηφίσαμε το ζωάκι που θέλαμε για αρχηγό στο δάσος!

Στήσαμε αυτοσχέδιο παραβάν, φτιάξαμε ψηφοδέλτια, ορίσαμε εφορευτική επιτροπή και με δημοκρατικές διαδικασίες, ψηφίσαμε!

Και εκλέξαμε αρχηγό…….την κουκουβάγια!

Συνδέσαμε το παραμύθι με τα γεγονότα του Πολυτεχνείου…

Παρατηρήσαμε σχετικό εποπτικό υλικό για τα ιστορικά γεγονότα!

Δημιουργήσαμε γαρύφαλλα προς τιμή των φοιτητών αλλά και  χειροτεχνίες με το Πολυτεχνείο και διακοσμήσαμε το σχολείο μας.

Παίξαμε γλωσσικά παιχνίδια ανασύνθεσης λέξεων , σχετικών με το θέμα μας!

Μάθαμε το γράμμα Π,π του Πολυτεχνείου.

20231114 131702

Ακκούσαμε και μάθαμε σχετικά τραγούδια. Ανάμεσά τους και το: “Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο”, που μας ενέπνευσε σε μια ομαδική κατασκευή πανό. Γράψαμε και σχετικά συνθήματα και όλοι μαζί επιλέξαμε τη δημοκρατία και την ειρήνη στον κόσμο! Σηκώνουμε τα χέρια ψηλά και το φωνάζουμε δυνατά!!!

Οι δυο καρδιές του τραγουδιού, μας ενέπνευσαν και μας έμαθαν τον αριθμό 2.

20231116 133008 Αντίγραφο

Συμπληρώσαμε φύλλα εργασίας με τα συνθήματα του Πολυτεχνείου!

Στο ολοήμερο τμήμα, δημιούργησαν με τον δικό τους τρόπο, για την ειρήνη και τη δημοκρατία!

Έγραψαν ομαδικά, συνθήματα που ακουγόταν στο Πολυτεχνείο!

IMG dcfdbc5b1acbf10f2d9f60c1349c857b V

Σειρά είχε …….η γνωστή σε όλους μας, “Ντενεκεδούπολη”!

20231116 132838 Αντίγραφο

Συζητήσαμε και επεξεργαστήκαμε το παραμύθι.

Ζωγραφίσαμε τους ήρωες του παραμυθιού που τους χρησιμοποιήσαμε για τη διακόσμηση του κουκλοθεάτρου μας! Την ήμερα της γιορτής παρουσιάσαμε….Τι άλλο;;;

Την ΝΤΕΝΕΚΕΔΟΥΠΟΛΗ!!!!

Ζωγραφίσαμε και το σύμβολο της ειρήνης, που τα παιδιά, το πήραν μαζί τους στο σπίτι, μετά τη γιορτή!

Η ημέρα του εορτασμού για το Πολυτεχνείο έφτασε!!!!

Τα παιδιά τραγούδησαν, παρακολούθησαν εκπαιδευτικά βίντεο και ζωγράφισαν προς τιμή των φοιτητών….

Τέλος, έλαβαν θέσεις για να δουν το κουκλοθέατρο της  ΝΤΕΝΕΚΕΔΟΥΠΟΛΗΣ !

Οι κουκλίτσες ετοιμάστηκαν……. Το σκηνικό στήθηκε……

 

Και  η παράσταση ξεκίνησε !!!!

ΖΗΤΩ Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

Τι γιορτάζουμε την 28η Οκτωβρίου;

28 Οκτωβρίου! Γιορτάζει η Ελλάδα!

Αλήθεια, γιατι γιορτάζουμε; Τι συνέβει πριν πολλά χρονιά και πόσο σημαντικό ήταν;

Στο νέο μας άρθρο, τα παιδιά του σχολείου μας μαθαίνουν για τη γιορτή του ΟΧΙ, αναρωτιούνται για τον πόλεμο, βγάζουν συμπεράσματα, δημιουργούν και συνεργάζονται ειρηνικά, με αποτέλεσμα όμορφες κατασκευές και μια υπέροχη γιορτούλα!

Πάμε να τα δούμε από την αρχή!!!

Δυο έργα γνωστών ζωγράφων εκείνης της εποχής, βρίσκονται στο κέντρο του πίνακα μας και τα παιδιά καλούνται να παρατηρήσουν , να εκφράσουν ιδέες και να αναρωτηθούν (ρουτίνα σκέψης: Βλέπω – Σκέφτομαι – Αναρωτιέμαι).

Παρατηρούν: τους ανθρώπους,τα ρούχα τους, τι κρατάνε, πόσοι είναι…. Τα τοπία, τα χρώματα που χρησιμοποιούν οι ζωγράφοι…..

Σκέφτονται για τον πρώτο πίνακα: Είναι γυναίκες και είναι κουρασμένες. Περπατούν ξυπόλητες. Ανεβαίνουν σε βράχια και κουβαλούν βαριά πράγματα! Έξω νυχτώνει. Κάπουν ρίχνουν πυροτεχνήματα!

Σκέφτονται για τον δεύτερο πίνακα: Είναι άντρες. Είναι φαντάροι και είναι θυμωμένοι! Τρέχουν για να πολεμήσουν! Είναι μέρα!

Αναρωτιούνται για τον πρώτο πίνακα: Που πάνε οι γυναίκες όλες μαζί ξυπόλητες; Τι κουβαλάνε; Γιατί πέφτουν πυροτεχνήματα;

Αναρωτιούνται για τον δεύτερο πίνακα: Ποιους πολεμάνε οι φαντάροι; Είναι Έλληνες; Γιατί είναι θυμωμένοι;

Πολλές οι ιδέες και οι σκέψεις τους….

Και εμείς θέλουμε να απαντήσουμε και να εξηγήσουμε στα παιδιά μας , με απλό τρόπο, την ιστορία του έπους του 1940.

Επιλέγουμε να διαβάσουμε την ιστορία: “Σαν παραμύθι” της Γαλατείας Σουρελή  και να τη συνδέσουμε με τα γεγονότα του 1940!

Δείτε μια εκδοχή της ιστορίας που βρήκαμε στο YouTube: ΣΑΝ ΠΑΡΑΜΥΘΙ 

Στη συνέχεια,  τα παιδιά παρατηρούν εποπτικό υλικό και εκπαιδευτικά βιντεάκια , για καλύτερη κατανόηση της ιστορίας!

20231023 133729

Παίζουμε και ανασυνθέτουμε τη λέξη ΟΧΙ ..

Αλλά και την χρονολογία του 1940…

αλλά και γράφουμε σχετικές λεξεις..

received 356101686953669

Μαθαίνουμε και το γραμματάκι Ο,ο του ηρωικού ΟΧΙ!

20231027 083517

Κατανοούν τη σημασία της γιορτής και αποφασίζουμε να στολίσουμε το σχολείο μας, να φτιάξουμε κατασκευές και να κρεμάσουμε σημαιάκια!

Ζωγραφίζουν ελεύθερα για τα γεγονότα της εποχής του 1940..

Παίζουν πάζλ με χάρτη της Ελλάδας

Διαβάζουμε και το βιβλίο “Γιατί;” του Νικολάι Πόποφ

20231025 132954

Τα παιδιά σκέφτονται πόσα κακά φέρνει ο πόλεμος και επιλέγουν την ειρήνη.

-Ποιες λέξεις ή εικόνες σας έρχονται στο μυαλό όταν ακούτε τη λέξη πόλεμος και ποιες για τη λέξη ειρήνη; Ρωτάμε τα παιδιά και απαντούν…

20231025 132107

Σε μια προσπάθεια να λειτουργήσουμε ειρηνικά και να συνεργαστούμε , εργαζόμαστε σε ομάδες και αναδημιουργούμε με διάφορα υλικά τους δυο πίνακες που παρατηρήσαμε στην αρχή!

Τα παιδιά συνεργάστηκαν και δούλεψαν με μεγάλη επιτυχία και δείτε το αποτέλεσμα:

Αλλά και ομαδικά τα παιδιά δημιουργουν σχετική αφίσα!

Στο ολοήμερο τμήμα γνωρίζουν το σύμβολο της ειρήνης και δημιουργούν….

Επιλέγουμε φιγούρες από σχετικές κουκλίτσες για κουκλοθέατρο και παίζουμε ….σε ένα αυτοσχέδιο δικό μας κουκλοθέατρο!

Τέλος, κατασκευάζουμε καπελάκια νοσοκόμας για τα κορίτσια και στρατιωτικό καπέλο για τα αγόρια μας. Θα τα φορέσουν την ημέρα της γιορτής και θα παρελάσουν!

Κάνουμε πρόβες παρέλασης, μαθαίνουμε τραγουδάκια και περιμένουμε τη μεγάλη μέρα της γιορτής!

IMG e2f4866b70bc1091da27aaab1324a823 V

27 Οκτωβρίου! Ημέρα της σχολικής μας γιορτής!

Γιορτάζουμε και τιμούμε τους ήρωες του 1940 με σεβασμό και περηφάνεια! Ζωγραφίζουμε προς τιμή τους, τραγουδάμε και παρελάζουμε!

Ευχαριστούμε φυσικά και τους τυμπανιστές του 18ου Δημοτικού σχολείου που συνόδευσαν μουσικά την παρέλαση μας!

Η γιορτή μας κλείνει με τον Εθνικό Ύμνο και με τις γλυκές φωνούλες των παιδιών μας να φωνάζουν:

ΖΗΤΩ Η ΕΛΛΑΔΑ!!!!!