ΠΕΡΙΒΑΝΤΟΛΟΓΙΚΗ ΔΡΑΣΗ – ΔΑΣΙΚΕΣ ΠΥΡΚΑΓΙΕΣ
Η Περιβαντολογική ομάδα του σχολείου μας παρουσίασε μια μελέτη για τις δασικές πυρκαγιές ενώπιον ολόκληρου του σχολείου, εστιάζοντας στις αιτίες, τις συνέπειες και τις προτάσεις διαχείρισης τους. Αρχικά, εξήγησαν πώς η κλιματική αλλαγή εντείνει τις πυρκαγιές και ποιες είναι οι κύριες αιτίες τους, όπως ο κεραυνός, ο εμπρησμός και η αμέλεια. Στη συνέχεια, ανέλυσαν τις ολέθριες συνέπειες για τα οικοσυστήματα, την ανθρώπινη υγεία και την οικονομία. Η παρουσίαση ολοκληρώθηκε με προτάσεις για την πρόληψη, την καταστολή και τη μεταπυρική αποκατάσταση, τονίζοντας τη σημασία της συνεργασίας μεταξύ πολιτών και θεσμών για την αποτελεσματική διαχείριση των δασικών πυρκαγιών. Ο σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων ήταν παρών και συμμετείχε με ενδιαφέρον στην παρουσίαση της δράσης.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ_ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΔΡΑΣΕΩΝ_2023_2024
Η Μαθηματικός Παράλληλης Στήριξης του Σχολείου μας κ. Δήμητρα Στεργίου στο πλαίσιο των ερευνητικών εργαλείων της Δράσης «Μαθαίνουμε να Συγχωρούμε» ανέπτυξε και διαμόρφωσε κατάλληλο ερωτηματολόγιο που διερεύνησε την ικανοποίηση των μαθητών από τη δράση, το βαθμό των βιωματικών εμπειριών και των θεωρητικών γνώσεων που έλαβαν. Τo εν λόγω ερωτηματολόγιο διερεύνησε τις παραπάνω παραμέτρους και για τις Δράσεις «Οι αρνητικές επιδράσεις του καπνίσματος στην υγεία των μαθητών» και «Γνωριμία των μαθητών με το αγώνισμα του Προσανατολισμού-Orienteering».
ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ
ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΘΕΑΤΡΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΔΡΑΣΗ – ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΟΥ ΘΥΜΟΥ, ΤΗΣ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΔΙΚΙΑΣ
Την Τετάρτη 10 Απριλίου 2024, έπειτα από πρωτοβουλία της Φιλολόγου Παράλληλης Στήριξης, Σταυρούλας Ιωάννου, έλαβε χώρα στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου μας μια βιωματική θεατροπαιδαγωγική δράση για τους μαθητές της Α’ Γυμνασίου, υπό την εποπτεία της θεατροπαιδαγωγού και εμψυχώτριας, κυρίας Μάρως Μπαρώτα. Στόχος της προαναφερθείσης δράσης ήταν η βιωματική προσέγγιση και η διαχείριση της βίας, της αδικίας και του θυμού, μέσω της μύησης στο θεατρικό παιχνίδι.
Κατά το πρώτο στάδιο του θεατροπαιδαγωγικού προγράμματος, πραγματοποιήθηκαν ασκήσεις γνωριμίας, σωματικής ενεργοποίησης, ρυθμού και συντονισμού, προκειμένου να χαλαρώσουν οι έφηβοι συμμετέχοντες, να διαμορφωθεί μια ευχάριστη και δημιουργική ατμόσφαιρα και να καλλιεργηθεί κλίμα συνεργασίας. Έπειτα, ακολούθησαν μουσικοχορευτικές πρακτικές, παιχνίδια ρόλων και αυτοσχεδιασμοί, προκειμένου να γίνει προσομοίωση πραγματικών καταστάσεων της καθημερινότητας, να υποδυθούν οι μαθητές κάποιον άλλον χαρακτήρα, να μπουν στη θέση του και να αισθανθούν όπως ο «Άλλος», με στόχο την καλλιέργεια της αξίας της ενσυναίσθησης. Ακολούθως, είχαν τη δυνατότητα, μέσω θεατρικών δρωμένων, να μιμηθούν σκηνές βίας, αδικίας ή θυμού που έχουν βιώσει οι ίδιοι και να προτείνουν λύσεις. Εν συνεχεία, μέσα από τις συγκεκριμένες τεχνικές, αναδείχθηκε η λυτρωτική δύναμη της συγχώρεσης, η οποία δρα θεραπευτικά και υπερνικά τον θυμό και τη μνησικακία.
Εν κατακλείδι, τα οφέλη που καρπώθηκαν οι μαθητές από τη συγκεκριμένη δράση είναι πολλαπλά και η ευεργετική επίδραση του θεατρικού παιχνιδιού στη διαχείριση των συναισθηματικών εκρήξεων κεφαλαιώδους σημασίας.
Μαθαίνουμε να Συγχωρούμε: Mια Ανατρεπτική Προσέγγιση στο τρίγωνο Θυμός, Βία και Αδικία για μια Ειρηνική Εκπαιδευτική Κοινότητα
Μετά από πρόσκληση της εκπαιδευτικού Μεντή Ειρήνης προσήλθαν την Τετάρτη 3 Απριλίου 2024 στο 1ο Γυμνάσιο Χαλκουτσίου οι καθηγητές του 1ου Γυμνάσιου Σκάλας Ωρωπού κ. Γεώργιος Σπυρόπουλος και κ. Λιασή Μαρία με συνοδεία των μαθητών τους με σκοπό να συμμετάσχουν στη Δράση με τίτλο «Μαθαίνουμε να συγχωρούμε». Στη συνέχεια οι καθηγητές και οι μαθητές τους παρουσίασαν στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων σε όλους τους μαθητές του Γυμνασίου Χαλκουτσίου τις εργασίες και οπτικοακουστικό υλικό που είχαν προετοιμάσει για την εν λόγω Δράση ενώ παρακολούθησαν τις εργασίες και το αντίστοιχο βιωματικό υλικό που είχαν επιμεληθεί οι μαθητές του Γυμνασίου Χαλκουτσίου με καθοδήγηση της καθηγήτριας και υπεύθυνη της Δράσης Μεντή Ειρήνης.
Το περιεχόμενο και η βιωματική παρουσίαση της Δράσης , είχε στόχο να δώσει τη δυνατότητα στους μαθητές να μάθουν να διαχειρίζονται την αδικία και την απόρριψη, να ελαττώνουν τα τοξικά συναισθήματα του θυμού προς αυτούς που τους πλήγωσαν ή τους αδίκησαν ανοίγοντας νέους δρόμους συμφιλίωσης και ειρήνης. Επίσης σκοπός αυτής της πρωτοβουλίας ,ήταν η συνεργασία μεταξύ των μαθητών των δύο σχολείων για να ανταλλάξουν σκέψεις και εμπειρίες σε σχέση με τη διαχείριση του θυμού, της βίας και της αδικίας για μια ειρηνική μαθητική κοινότητα.
Η βιωματική παρουσίαση της Δράσης εντυπωσίασε και ενθουσίασε όλους τους μαθητές και τους καθηγητές περνώντας μηνύματα αισιοδοξίας, συμφιλίωσης, αποκαταστατικής δικαιοσύνης και συγχώρησης.
Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου για μια ακόμη φορά τίμησε με την παρουσία του και αυτήν την προσπάθεια μαθητών και εκπαιδευτικών.
Στον παρακάτω σύνδεσμο όλοι οι μαθητές του σχολείου μας μπορούν να απαντήσουν στο ερωτηματολόγιο σχετικά με τις Δράσεις που πραγματοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.
https://docs.google.com/forms/d/1UoqPG5fSAf-vCT8BtdDeQnAwpi9QOyXAbnra-lyOu6k/edit?hl=EL
Φιλανθρωπική Δράση της Σχολικής μας Κοινότητας
Οι μαθητές του σχολείου μας αποφάσισαν να συγκεντρώσουν χρήματα με σκοπό να προσφέρουν οικονομική βοήθεια στο Λύρειο Ίδρυμα. Το Λύρειο Ίδρυμα είναι ορφανοτροφείο που εδρεύει στη Νέα Μάκρη. Φιλοξενεί παιδιά τα οποία προέρχονται από προβληματικά οικογενειακά περιβάλλοντα είτε από γονείς που αδυνατούν να τα μεγαλώσουν.
Για το λόγο αυτό την Πέμπτη 11/04/2024 μαθητές του 1ου Γυμνασίου Χαλκουτσίου συνοδευόμενοι από τις καθηγήτριες κ. Δούκα Ιωάννα και κ. Μεντή Ειρήνη επισκέφτηκαν το Λύρειο Ίδρυμα με σκοπό να προσφέρουν το χρηματικό ποσό που συγκεντρώθηκε από όλους τους μαθητές του σχολείου για τις ανάγκες των παιδιών του Ιδρύματος.
Ευχαριστούμε τη μαθητική κοινότητα αλλά και τους γονείς και κηδεμόνες που με ευαισθησία και αγάπη ενίσχυσαν οικονομικά την πρωτοβουλία των μαθητών μας.
Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας 04_04_2024
Την Πέμπτη 4 Απριλίου 2024 μετά από πρόσκληση της εκπαιδευτικού Μεντή Ειρήνης προσήλθαν στο σχολείο μας η πρόεδρος του φιλοζωικού σωματείου Ωρωπού και υπεύθυνη για τα αδέσποτα ζώα κυρία Μαυρή Μαίρη και ο κύριος Τομαζίνος Δημήτριος εκπαιδευτής σκύλων από την περιοχή των Αφιδνών . Στην αίθουσα θεάτρου του σχολείου, ο κ. Τομαζίνος ενημέρωσε μέσω οπτικοακουστικού υλικού τη σχολική κοινότητα αλλά και το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων για την αξία της φιλοζωίας, τόνισε την καλλιέργεια της ευαισθησίας και του πραγματικού ενδιαφέροντος όχι μόνο για τα αδέσποτα αλλά και για τα δεσποζόμενα ζώα και πληροφόρησε τους μαθητές για την εκπαίδευση οδηγών σκύλων που έχουν αποστολή να παρέχουν βοήθεια σε τυφλούς συνανθρώπους μας. Επίσης ο κ. Τομαζίνος προχώρησε στην προβολή κατάλληλων video με θέμα την εκπαίδευση σκύλων για συμμετοχή σε αγώνες και ενθουσίασε τους μαθητές μας.
Στην παρουσίαση της εν λόγω Δράσης συμμετείχαν και 2 σκυλάκια, ένα ελληνικό κοκόνι και ένα ημίαιμο.