European Radio Logo

Επιλέξτε κατηγορία:

Μαθαίνουμε Ασφαλείς -Υπουργείο Παιδείας

Τελετή Λήξης της σχολικής χρονιάς 2024-2025

«Ήλιος και Θάλασσα»

 

HLIOS

Την Δευτέρα 26/05/2025 πραγματοποιήθηκε η Τελετή Λήξης της σχολικής χρονιάς 2024-2025 με τίτλο: «Ήλιος και  Θάλασσα».  Την επιμέλεια και τον συντονισμό της γιορτής την ανέλαβε η υποδιευθύντρια  κ. Μεντή Ειρήνη σε συνεργασία με την καθηγήτρια μουσικής κ. Μπαρμπαρή -Μπέκα Αικατερίνη.

Η τελετή ξεκίνησε στην αίθουσα εκδηλώσεων όπου αρχικά συγκεντρώθηκαν οι μαθητές και οι καθηγητές του σχολείου μας. Εκεί, ο Γυμνασιάρχης, κ. Γεώργιος Μπαμπουκλής, απηύθυνε αποχαιρετιστήριο λόγο στους μαθητές παρουσία και του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων.

Στη συνέχεια η κ. Μεντή Ειρήνη καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής παρουσίασε τη Δράση του «Ενεργού Πολίτη» με τίτλο: «Καθαρισμός ακτών, αθλητικών χώρων & χώρων αναψυχής (παιδικές χαρές) που βρίσκονται κοντά στο σχολείο μας». Συγκεκριμένα οι μαθητές του τμήματος Α1 της Α’ Γυμνασίου σε συνεργασία με την παραπάνω καθηγήτρια παρουσίασαν τις ενέργειες και τις προτάσεις τους μέσω οπτικοακουστικού υλικού (βίντεο, συνεντεύξεις, φωτογραφίες) ώστε το περιβάλλον στο οποίο ζουν να είναι καθαρό, βελτιωμένο και με ευπρεπισμένη εικόνα.

Ακολούθως η καθηγήτρια της Πληροφορικής κ. Σταματίνα Πανταζή παρουσίασε τις εργασίες των μαθητών της Γ’ Γυμνασίου με θέμα «Ασφαλή πλοήγηση στο Διαδίκτυο». Τα θέματα που παρουσιάστηκαν ήταν: α) cyberbullying, β) εθισμός στο διαδίκτυο, γ) Συντομογραφίες chats. Οι εργασίες είχαν στόχο να καλύψουν ένα φάσμα των θεμάτων προσεγγίζοντας την ασφαλή πλοήγηση του διαδικτύου από διάφορες οπτικές. Οι μαθητές ενημερώθηκαν για τους πιθανούς κινδύνους που ελλοχεύουν στο διαδίκτυο.

Τέλος η καθηγήτρια της Αγγλικής Φιλολογίας κ. Κοσμοπούλου Δήμητρα σε συνεργασία με την καθηγήτρια  των Θρησκευτικών κ. Ντόκου Βασιλική παρουσίασαν τη Δράση του πολιτιστικού προγράμματος όπου συμμετείχε η μαθητική ομάδα «The time Travellers» με τον τίτλο: «Η προστασία της Πολιτιστικής Κληρονομιάς από τις επιπτώσεις της Κλιματικής Αλλαγής-η περίπτωση του Αμφιάρειου Ωρωπού». Συνδυάζοντας την ιστορία, το φυσικό περιβάλλον και ψηφιακή τεχνολογία, οι μαθητές και οι μαθήτριες ερεύνησαν τη φετινή χρονιά τον αρχαιολογικό χώρο του Αμφιαρείου, ο οποίος στην αρχαιότητα λειτουργούσε ως θεραπευτήριο, και ανέδειξαν τους σύγχρονους κινδύνους που απειλούν την πολιτιστική κληρονομιά λόγω της κλιματικής αλλαγής.

Κατά τη διάρκεια των παραπάνω παρουσιάσεων, η χορωδία του σχολείου μας, την οποία είχε κατάλληλα προετοιμάσει η καθηγήτρια της μουσικής κ. Μπαρπαρή Μπέκα Αικατερίνη, τραγούδησε μελωδικά επιλεγμένα ελληνικά καλοκαιρινά τραγούδια γνωστών Ελλήνων μουσικοσυνθετών (Μάνος Χατζιδάκης, Φίλιππος Πλιάτσικας).

Στη συνέχεια στο προαύλιο χώρο του Γυμνασίου οι μαθητές υπό την καθοδήγηση της καθηγήτριας Φυσικής Αγωγής Μεντή Ειρήνης παρουσίασαν πρόγραμμα μοντέρνων σχηματισμών και παραδοσιακών χορών. Κάθε τάξη παρουσίασε το δικό της χορό με διαφορετικές κινήσεις και φιγούρες. Επίσης παρουσιάστηκε  μοντέρνο πρόγραμμα από τους μαθητές της Δράσης του «Ενεργού Πολίτη» καθώς και εντυπωσιακή χορογραφία ρυθμικής γυμναστικής με κορδέλες την οποία εκτέλεσε άψογα μια ομάδα 10 μαθητριών υπό τους ήχους μουσικής του Σταμάτη Σπανουδάκη.

eikona Viber 2025 05 26 12 18 08 415 eikona Viber 2025 05 26 12 18 06 987 eikona Viber 2025 05 26 14 42 51 540 eikona Viber 2025 05 26 12 18 01 670 eikona Viber 2025 05 26 12 18 07 468 eikona Viber 2025 05 26 12 18 08 152 eikona Viber 2025 05 26 14 42 50 182 eikona Viber 2025 05 26 12 18 02 030 eikona Viber 2025 05 26 12 18 07 917 eikona Viber 2025 05 26 14 40 15 925 eikona Viber 2025 05 26 12 18 04 924 eikona Viber 2025 05 26 12 18 00 403 eikona Viber 2025 05 26 12 18 06 187 eikona Viber 2025 05 26 14 41 26 058 eikona Viber 2025 05 26 12 18 08 895 eikona Viber 2025 05 26 12 18 02 398 eikona Viber 2025 05 26 12 18 02 756 eikona Viber 2025 05 26 12 18 05 644 eikona Viber 2025 05 26 12 18 07 696 eikona Viber 2025 05 26 14 41 36 021 eikona Viber 2025 05 26 12 18 05 398 eikona Viber 2025 05 26 14 41 35 84562 61 60 59 58 57 56 55

 

 

 

 

Διαδικτυακή Συνάντηση με τη Δρ. Ψωμαδάκη Οφηλία: Η σημασία της πολιτιστικής κληρονομιάς, το πολιτιστικό marketing και οι επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής στα πολιτιστικά μνημεία.

 

Την Τρίτη, 27 Μαΐου 2025, είχαμε την ξεχωριστή ευκαιρία να φιλοξενήσουμε, μέσω διαδικτυακής συνάντησης, τη Δρ. Ψωμαδάκη Οφηλία, διδάσκουσα του Τμήματος Επικοινωνίας και Ψηφιακών Μέσων του Πανεπιστημίου Μακεδονίας.

Μέσα από την εμπεριστατωμένη και ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα παρουσίασή της, ανέλυσε τη διάβρωση που πλήττει τα πολιτισμικά μνημεία μας, φωτίζοντας τους παράγοντες που την προκαλούν και τις επιπτώσεις της. Περιβαλλοντικές αλλαγές, ανθρώπινες δραστηριότητες και η αδιάκοπη επίδραση της κλιματικής αλλαγής δημιουργούν σοβαρούς κινδύνους, όχι μόνο για μεμονωμένα μνημεία και αρχαιολογικούς χώρους αλλά και για ολόκληρες περιοχές και νησιά με πλούσια ιστορική κληρονομιά, όπως η Κέρκυρα.

Επιπλέον, η κ. Ψωμαδάκη παρουσίασε δράσεις και πρωτοβουλίες που έχουν αναληφθεί σε διεθνές επίπεδο για την προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς, προβάλλοντας την ανάγκη συντονισμένων προσπαθειών και ενημέρωσης.

Η συζήτηση ήταν ιδιαίτερα εποικοδομητική, καθώς οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να θέσουν ερωτήματα, να εκφράσουν απορίες και να συμμετάσχουν ενεργά σε έναν ουσιαστικό διάλογο που ενίσχυσε την ευαισθητοποίησή τους. Οι προβληματισμοί που προέκυψαν αποτέλεσαν πολύτιμα ερεθίσματα για βαθύτερη σκέψη και μελλοντική δράση.

Το μήνυμα με το οποίο έκλεισε η συνάντηση ήταν ξεκάθαρο και γεμάτο ευθύνη: η προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς μας αφορά όλους. Ο καθένας μπορεί να συμβάλει με τον δικό του τρόπο, είτε μέσα από ενημέρωση, είτε μέσω ενεργών δράσεων ευαισθητοποίησης και διατήρησης των μνημείων μας.

 

 

 

EISHGHSH3.3 EISHGHSH2.3 EISHGHSH 2.6 EISHGHSH 3.1 IMG 20250527 102759

Αρχαία Μονοπάτια Θεραπείας Σώματος και Ψυχής: ‘Ενα ταξίδι Ανακάλυψης στο Αμφιάρειο

 

Αρχαία Μονοπάτια Θεραπείας Σώματος και Ψυχής: ‘Ενα ταξίδι Ανακάλυψης στο Αμφιάρειο

 

Την Παρασκευή, 16 Μαΐου 2025, είχαμε την ευκαιρία να συμμετάσχουμε σε μια ξεχωριστή διαδικτυακή συνάντηση με την ψυχολόγο κ. Κουλουμέντα Σταυρούλα. Μια εμπειρία που μας ταξίδεψε πίσω στον χρόνο, στον αρχαίο κόσμο του Αμφιαρείου στον Ωρωπό, εκεί όπου οι πρόγονοί μας αναζητούσαν την αληθινή ίαση μέσα από την αρμονία σώματος και ψυχής.

Η φύση, το θέατρο, οι αθλητικοί αγώνες και η λατρεία ήταν για τους αρχαίους Έλληνες τα μέσα για μια ολιστική θεραπεία, μια φιλοσοφία που παραμένει επίκαιρη ακόμα και σήμερα. Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης, ανακαλύψαμε πώς ο αρχαίος τρόπος σκέψης μπορεί να μας δώσει πολύτιμα μαθήματα για την ισορροπία στην καθημερινότητά μας.

Αντιμετωπίζοντας το άγχος των εξετάσεων

Παράλληλα, η ψυχολόγος συζήτησε μαζί μας ένα θέμα που αφορά όλους τους μαθητές: το άγχος των εξετάσεων. Μας μίλησε για τις ψυχολογικές επιπτώσεις του, αλλά κυρίως για το πώς μπορούμε να το διαχειριστούμε αποτελεσματικά.

Μέσα από απλές αλλά ισχυρές τεχνικές αναπνοής, μας έδειξε πώς να χαλαρώνουμε σε στιγμές έντασης, ενώ μας ενθάρρυνε να αντικαθιστούμε τις αρνητικές σκέψεις με θετικές. Το πιο σημαντικό μήνυμα ήταν πως το άγχος δεν είναι κάτι που πρέπει να μας καθορίζει—με τις σωστές πρακτικές, μπορούμε να το μετατρέψουμε σε κινητήρια δύναμη!

Αυτή η διαδικτυακή συνάντηση ήταν μια εμπειρία που μας έκανε να σκεφτούμε βαθύτερα την προσωπική μας εξέλιξη. Από την αρχαία σοφία του Αμφιαρείου έως τις σύγχρονες τεχνικές διαχείρισης του άγχους, πήραμε πολύτιμα εφόδια για το μέλλον.

 

 

5 1 4 1 3 1 2 1 1 1

Εκπαιδευτική εκδρομή

Εκπαιδευτική εκδρομή στον αρχαιολογικό χώρο του Αμφιάρειου Ωρωπού:

Ένα ταξίδι γνώσης και εξερεύνησης

 

Την Παρασκευή 09/05/2025  το σχολείο μας πραγματοποίησε εκπαιδευτική εκδρομή στον αρχαιολογικό χώρο του Αμφιάρειου Ωρωπού, στο πλαίσιο της δράσης με τίτλο “Η προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς από τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής – η περίπτωση του Αμφιάρειου Ωρωπού.” Η πρωτοβουλία αυτή υλοποιείται κατά τη σχολική χρονιά 2024-25 σε συνεργασία με το σωματείο «Διάζωμα», με στόχο την ευαισθητοποίηση των μαθητών γύρω από τη σημασία της διατήρησης της πολιτιστικής μας κληρονομιάς.

Κατά τη διάρκεια της εκδρομής, οι μαθητές των τάξεων Α’ και Β’ είχαν την ευκαιρία να περιηγηθούν στον αρχαιολογικό χώρο, ανακαλύπτοντας την ιστορία και τον μυστικισμό που περιβάλλει το ιερό του Αμφιάρειου. Με οδηγό έναν ειδικά σχεδιασμένο χάρτη, εξερεύνησαν τον χώρο, αναζητώντας ιστορικά σημεία ενδιαφέροντος και συνδέοντας το παρελθόν με το παρόν.

Η εμπειρία έγινε ακόμα πιο συναρπαστική μέσα από μια σειρά γρίφων και δραστηριοτήτων, που ενίσχυσαν τη συνεργασία, την κριτική σκέψη και τη δημιουργική προσέγγιση των μαθητών. Κατάφεραν να συνδυάσουν τη γνώση με την ψυχαγωγία, κατανοώντας τη σπουδαιότητα της προστασίας μνημείων όπως το Αμφιάρειο, ειδικά απέναντι στις σύγχρονες προκλήσεις της κλιματικής αλλαγής.

Η εκπαιδευτική αυτή πρωτοβουλία όχι μόνο προσέφερε μια διαδραστική μαθησιακή εμπειρία, αλλά και τόνωσε το ενδιαφέρον των μαθητών για την αξιοποίηση και προστασία του πολιτιστικού μας πλούτου. Μέσα από αυτήν την δράση, οι μαθητές μας έμαθαν ότι η κληρονομιά μας δεν είναι απλά ένα κομμάτι του παρελθόντος, αλλά μια ζωντανή ιστορία που χρειάζεται τη φροντίδα και την προσοχή μας.

Ιδιαίτερες ευχαριστίες στη μαθήτρια του Β2 Ευαγγελία Μουρκάκη, που μέσα από τον φωτογραφικό φακό της αποτύπωσε με μοναδικό τρόπο τις στιγμές της εκδρομής, συμβάλλοντας στην τεκμηρίωση και τη διατήρηση αυτής της εμπειρίας.

 

 

1 2 3 4 5 6 7 8 9

Πρόγραμμα Δράσεων Μαΐου

 

Σας παρουσιάζουμε τις προγραμματισμένες δράσεις για τον μήνα Μάιο, που θα πραγματοποιηθούν στο πλαίσιο του προγράμματος με τίτλο “Η Προστασία της πολιτιστικής κληρονομιάς από τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής – η περίπτωση του Αμφιαρείου Ωρωπού.”

 

Amfiario Poster final

Εκπαιδευτική Εκδρομή στη Λίμνη Πλαστήρα

Εκπαιδευτική Εκδρομή στη Λίμνη Πλαστήρα: Ένα Ταξίδι στη Φύση και την Ιστορία

Στο πλαίσιο του περιβαλλοντικού προγράμματος “Για ένα πράσινο μέλλον”, το σχολείο μας πραγματοποίησε μια τριήμερη εκπαιδευτική εκδρομή στη Λίμνη Πλαστήρα από τις 26 έως τις 28 Μαρτίου 2025. Το ταξίδι μας συνδύασε τη γνώση, την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση και την ιστορική αναζήτηση, προσφέροντάς μας πολύτιμες εμπειρίες και αναμνήσεις.

26 Μαρτίου: Εξερεύνηση του Τοπικού Οικοσυστήματος

Η πρώτη μας στάση ήταν ο Βοτανικός Κήπος της περιοχής, όπου είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε το πλούσιο οικοσύστημα της Λίμνης Πλαστήρα. Ο ξεναγός μας παρουσίασε το ιδιαίτερο οικοσύστημα της περιοχής με διάφορα είδη δέντρων, θάμνων και φυτών με θεραπευτικές και διακοσμητικές ιδιότητες. Ανακαλύψαμε τη σημασία της βιοποικιλότητας και τον ρόλο που διαδραματίζει η χλωρίδα στη διατήρηση της οικολογικής ισορροπίας. Μυηθήκαμε ακόμα στις βασικές αρχές της κομποστοποίησης, καθώς και της προσπάθειας που γίνεται για την διατήρηση των τοπικών ποικιλιών φυτών.

27 Μαρτίου: Ενέργεια και Ιστορία

Η δεύτερη μέρα της εκδρομής μας ξεκίνησε με επίσκεψη στο υδροηλεκτρικό εργοστάσιο της περιοχής. Εκεί ενημερωθήκαμε για τη λειτουργία του, καθώς και για το πώς η υδροηλεκτρική ενέργεια συμβάλλει στην παραγωγή ηλεκτρικού ρεύματος με ελάχιστο αποτύπωμα άνθρακα. Στη συνέχεια, επισκεφτήκαμε το φράγμα που τροφοδοτεί το εργοστάσιο, βλέποντας από κοντά την τεχνολογία και την αρχιτεκτονική ενός σημαντικού ενεργειακού έργου.

Δεν χάσαμε, όμως, την ευκαιρία να γνωρίσουμε και την ιστορία του τόπου που μας φιλοξενούσε. Επισκεφτήκαμε το Αρχαιολογικό Μουσείο Καρδίτσας, όπου θαυμάσαμε εκθέματα από την αρχαιότητα έως τη ρωμαϊκή εποχή, κατανοώντας καλύτερα τον πολιτισμό της περιοχής.

28 Μαρτίου: Γεωλογικά Θαύματα και Πνευματική Αναζήτηση

Την τελευταία μέρα της εκδρομής μας επισκεφτήκαμε το φυσικό γεωπάρκο των Μετεώρων, ένα σπάνιο οικοσύστημα με μοναδικούς γεωλογικούς σχηματισμούς και πλούσια πανίδα. Η εμπειρία μας ολοκληρώθηκε με μια στάση στο γυναικείο Μοναστήρι του Αγίου Στεφάνου, όπου θαυμάσαμε την αρχιτεκτονική του και ήρθαμε σε επαφή με την πνευματικότητα του τόπου.

Η εκπαιδευτική μας εκδρομή στη Λίμνη Πλαστήρα δεν ήταν απλώς ένα ταξίδι, αλλά μια εμπειρία που μας δίδαξε την αξία της φύσης, της παραγωγής ενέργειας με φιλικό προς το περιβάλλον τρόπο και της ιστορίας. Μέσα από αυτήν, εμπλουτίσαμε τις γνώσεις μας και συνειδητοποιήσαμε τη σημασία της βιώσιμης ανάπτυξης. Ανυπομονούμε για την επόμενη μας εκπαιδευτική εξόρμηση!

 

 

 

Fragma Meteora Limnh Plasthra IMG 20250328 135058 IMG 20250328 123221 IMG 20250327 114055 IMG 20250327 111136 IMG 20250327 110643 IMG 20250326 124753

Δράση Αγωγή Υγείας 2024-2025

Δράση Αγωγής Υγείας : Εξοικείωση των μαθητών με τις διαδικασίες των πρώτων βοηθειών για αντιμετώπιση έκτακτων περιστατικών μέσα και έξω από το σχολείο 

 

Στο πλαίσιο της δράσης Αγωγής Υγείας που υλοποιήθηκε , τα παιδιά κλήθηκαν να απαντήσουν σε ειδικά διαμορφωμένο ερωτηματολόγιο. Η συμπλήρωση του ερωτηματολογίου έγινε με ενθουσιασμό και σοβαρότητα από όλους τους μαθητές, γεγονός που κατέδειξε την ενεργή εμπλοκή τους και την επιθυμία να συμβάλουν ουσιαστικά στην αξιολόγηση της δράσης.

Τα αποτελέσματα που προέκυψαν από τις απαντήσεις ανέδειξαν τα θετικά στοιχεία της εκπαιδευτικής παρέμβασης.

 



Λήψη αρχείου

Εκπαιδευτική Τηλεόραση

sch.gr-Υπηρεσίες για μαθητές

Ιούνιος 2025
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  

Κανόνες Καλής Συμπεριφοράς στο Διαδίκτυο

Κανόνες Καλής Συμπεριφοράς στο Διαδίκτυο
Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση