eTwinning National Quality Label

Με ιδιαίτερη χαρά υποδεχτήκαμε στο νηπιαγωγείο μας την Εθνική Ετικέτα Ποιότητας για το έργο “CHRISTMAS,HOLIDAYS-ADVENT IN KINDERGARTEN”.

Το έργο υλοποιήθηκε σε συνεργασία με την Σλοβακία και την Ρουμανία κατά  το Σχολικό Έτος 2023-24.

Συγχαρητήρια στους μικρούς μαθητές μας, τους γονείς και τον Σύλλογο Διδασκόντων που συνέβαλλαν με την υποστήριξή τους σε αυτή την απονομή!

eTwinning National Quality Label

Σχέδιο ετοιμότητας αντιμετώπισης έκτακτων αναγκών

Το  11ο Νηπιαγωγείο Κατερίνης υλοποιώντας τις οδηγίες, σύμφωνα με το έγγραφο  με αρ. πρωτ. Φ.201.011.391.Α1 (6/9/2024), με θέμα: «Εφαρμογή οδηγιών Πολιτικής Προστασίας και Πολιτικής Άμυνας στις Σχολικές Μονάδες», συντάσσει σχέδιο έκτακτης ανάγκης, με βάση της οδηγίες του Ο.Α.Σ.Π., για την αντιμετώπιση των συνεπειών του σεισμού ή διαχείριση άλλων έκτακτων συνθηκών έκτακτης ανάγκης (πλημμύρα, πυρκαγιά κλπ), τόσο από τους εκπαιδευτικούς όσο και από τους μαθητές.

Σε ό,τι αφορά τη σχολική κοινότητα, καθοριστικής σημασίας είναι η ανάπτυξη αντισεισμικής συνείδησης και συμπεριφοράς στους εκπαιδευτικούς και στους μαθητές με τη διαρκή ευαισθητοποίηση, ενημέρωση και εκπαίδευσή τους. Στόχος, είναι η προστασία των εργαζομένων και των φοιτούντων μαθητών του 11ου Νηπιαγωγείου Κατερίνης, καθώς και η προστασία του κτιριακού συγκροτήματος, του εξοπλισμού και του αρχειακού υλικού, σε περιπτώσεις εκδήλωσης περιστατικών έκτακτης ανάγκης.

Σύμφωνα με τα παραπάνω έγγραφα και τις οδηγίες του Ο.Α.Σ.Π., αλλά και του Υπουργείου Παιδείας, για το σχολικό έτος 2024-2025, θα υλοποιηθούν τα ακόλουθα:

  • Σύνταξη – επικαιροποίηση του Σχεδίου Έκτακτης Ανάγκης του Σχολείου
  • Σχεδιασμός ασκήσεων ετοιμότητας για σεισμό ή άλλο έκτακτο περιστατικό
  • Ενημέρωση του προσωπικού, των μαθητών, των γονέων – κηδεμόνων καθώς και των αρμόδιων φορέων που καλούνται να συνδράμουν στην υλοποίηση του   σχεδίου.

Το παρόν σχέδιο Έκτακτης Ανάγκης, του 11ου Νηπιαγωγείου Κατερίνης, το οποίο στεγάζεται επί της οδού Φλέμινγκ 10,  επικαιροποιείται κάθε χρόνο στην έναρξη της σχολικής χρονιάς, με ευθύνη της προϊσταμένης του Νηπιαγωγείου και σε σύντομο χρονικό διάστημα πραγματοποιείται η πρώτη άσκηση εκκένωσης των κτιρίων από τους μαθητές και το διδακτικό προσωπικό. Η άσκηση αυτή θα επαναλαμβάνεται ανά τακτά χρονικά διαστήματα στη διάρκεια του σχολικού έτους. Κατά τις προκαθορισμένες συναντήσεις με τους γονείς, επικαιροποιούνται τα στοιχεία επικοινωνίας των μαθητών και ενημερώνονται οι γονείς για τις συνθήκες και τους όρους παραλαβής των μαθητών από το σχολείο, σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.

Στο  11ο Νηπιαγωγείο  Κατερίνης  λειτουργούν, ένα τμήμα πρωινής υποδοχής, δυο τμήματα υποχρεωτικά πρωϊνά τμήματα και ένα προαιρετικό, ολοήμερο τμήμα. Το κτίριο του Νηπιαγωγείου είναι ισόγειο και αποτελείται από δυο αίθουσες διδασκαλίας, το γραφείο των εκπ/κών, την κουζίνα ,την αποθήκη, τις τουαλέτες και το λεβητοστάσιο. Σε περίπτωση σεισμού, ασφαλής χώρος συγκέντρωσης των νηπίων ορίζεται το προαύλιο του Δημοτικού Σχολείου, το οποίο είναι κοινό  με το προαύλιο του νηπιαγωγείου. Ως δεύτερη επιλογή χώρου συγκέντρωσης, ορίζεται το οικόπεδο που βρίσκεται απέναντι από την νότια είσοδο της αυλής (επί της οδού Φλέμινγκ). Για τον τόπο συγκέντρωσης , σε περίπτωση σεισμού, θα ενημερωθούν με το παρόν σχέδιο ετοιμότητας  όλοι  οι γονείς των νηπίων.

 Το σχέδιο περιλαμβάνει τρία στάδια:

Α) Ενέργειες πριν από το σεισμό

Β) Ενέργειες κατά τη διάρκεια

Γ) Ενέργειες μετά τη λήξη του σεισμού

Α. ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΟ ΣΕΙΣΜΟ Ή ΑΛΛΟ ΕΚΤΑΚΤΟ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΟ

 Τα παιδιά έχουν προετοιμαστεί, σε ψυχολογικό και πρακτικό επίπεδο, για την πιθανότητα αντιμετώπισης σεισμού.

  • Ενημερώνονται όλοι οι εκπαιδευτικοί ότι σε περίπτωση σεισμού το γενικό συντονισμό της εφαρμογής του σχεδίου δράσης έχει η προϊσταμένη  του Νηπιαγωγείου Βασιλειάδου Γεωργία και σε περίπτωση  απουσίας της την αναπληρώνει η κ. Σαπίδου Σοφία. Σε περίπτωση απουσίας των προηγούμενων ατόμων το συντονισμό αναλαμβάνει η κ. Παπανικολάου Πολυξένη. Το σχέδιο εκκένωσης του κτιρίου αναρτάται  σε κάθε αίθουσα και σε εμφανές σημείο.
  • Ενημερώνονται οι νηπ/γοί για τη θέση στην οποία βρίσκονται οι γενικοί διακόπτες του ρεύματος, του νερού, για τη εγκατάσταση της κεντρικής θέρμανσης, καθώς και για τον τρόπο λειτουργίας των πυροσβεστήρων.
  • Γίνεται ενημέρωση των νηπ/γών και των νηπίων για τις ενέργειες στις οποίες θα προβούν σε περίπτωση σεισμού ή άλλου έκτακτου περιστατικού. Επιπρόσθετα πραγματοποιούνται ανά τακτά χρονικά διαστήματα ασκήσεις ετοιμότητας για όλες τις περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης.
  • Τοποθέτηση πινακίδας, κοντά στο τηλέφωνο, με αριθμούς τηλεφώνων άμεσης βοήθειας, π.χ. της Αστυνομίας, Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, Νοσοκομείου, ΟΤΕ, ΔΕΗ, Δήμου Κατερίνη
  • Προμήθεια επαρκούς φαρμακευτικού υλικού και αντικατάσταση όσων υλικών Πρώτων Βοηθειών έχουν εξαντληθεί ή έχει παρέλθει η ημερομηνία λήξης τους.
  • Ύπαρξη φορητού ραδιόφωνου με μπαταρίες, σφυρίχτρα και τα τηλέφωνα των γονέων και των υπηρεσιών.
  • Τοποθέτηση σε χαμηλές θέσεις των αντικειμένων που έχουν μεγάλο βάρος ή όγκο.
  • Καλή στήριξη των βιβλιοθηκών, ώστε να αποφευχθεί η περίπτωση πτώσης τους προς τα εμπρός.
  • Τοποθέτηση κλειδιών, σε εμφανές μέρος, για την κεντρική πόρτα εξόδου , την έξοδο κινδύνου και τις πόρτες της αυλής.
  • Ενημέρωση των γονέων για τον τόπο συνάντησης μετά το σεισμό ή άλλου έκτακτου περιστατικού. Ως χώρος συγκέντρωσης-συνάντησης με γονείς, ορίζεται το κέντρο του γηπέδου μπάσκετ της αυλής του Δημοτικού Σχολείου, όσο γίνεται μακρύτερα από τις όψεις του κτιρίου και την περίφραξη της αυλής.
  • Ενημέρωση των νηπ/γών για τη θέση που βρίσκεται το αρχείο του νηπ/γείου και έγκαιρη μεταφορά του σε ασφαλές σημείο.

Β. ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ

Β1. Σεισμός την ώρα του μαθήματος

Κατά τη διάρκεια της σεισμικής δόνησης:

  • Η νηπιαγωγός φωνάζει, όπως και στις ασκήσεις σεισμού «παιδιά, σεισμός». Τα παιδιά μπαίνουν κάτω από τα τραπεζάκια και η νηπιαγωγός κάτω από την έδρα.
  • Τα νήπια περιμένουν ψύχραιμα τις οδηγίες της νηπιαγωγού.
  • Δεν εγκαταλείπουν το κτίριο χωρίς εντολή.
  • Δεν πλησιάζουν κοντά σε παράθυρα.
  • Δεν προσπαθούν να διαφύγουν από τα παράθυρα.
  • Όσοι βρίσκονται στο προαύλιο δε μπαίνουν στο κτίριο, ενώ ταυτόχρονα απομακρύνονται από τους εξωτερικούς τοίχους του νηπιαγωγείου.

Β2. Σεισμός κατά τη διάρκεια του διαλείμματος.

Κατά τη διάρκεια της σεισμικής δόνησης:

  • Όσοι βρίσκονται μέσα στο κτίριο του νηπ/γείου, σε αίθουσες ή κοινόχρηστους χώρους, δεν βγαίνουν έξω και προσπαθούν να απομακρυνθούν από τα επικίνδυνα σημεία, να προστατευθούν από πιθανές ανατροπές επίπλων ή αντικειμένων, καλυπτόμενοι σε ασφαλή σημεία.
  • Όσοι βρίσκονται στο προαύλιο, παραμένουν εκεί αποφεύγοντας τις επικινδυνότητες.
  • Συγκέντρωση στο κέντρο του γηπέδου μπάσκετ, της αυλής του Δημοτικού Σχολείου.
  • Αναμονή για την εξέλιξη και την ολοκλήρωση του σεισμικού φαινομένου.

Γ. ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΜΕΤΑ ΤΗ ΛΗΞΗ ΤΟΥ ΣΕΙΣΜΟΥ

  • Με το τέλος του σεισμού αποχωρούμε  ήρεμα και με τάξη από το νηπιαγωγείο. Πρώτα αποχωρεί το 1ο πρωινό τμήμα και αμέσως μετά 2ο πρωινό τμήμα από την κύρια είσοδο του νηπιαγωγείου.
  • Συγκεντωνόμαστε στο κέντρο της αυλής του Δημοτικού Σχολείου,  για να τα  παραλάβουν οι γονείς τα παιδιά τους.
  • Γίνεται έλεγχος των κτιριακών εγκαταστάσεων, κλείνουμε τους διακόπτες του ρεύματος και του νερού.
  • Αν  υπάρχουν φωτιές τις σβήνουμε.
  • Αν υπάρχουν ελαφρά τραυματισμένοι, τους μετακινούμε σε ασφαλές σημείο. Δεν μετακινούμε βαριά τραυματισμένα άτομα.
  • Αν χρειάζεται τηλεφωνούμε στο Νοσοκομείο Κατερίνης και στην Πυροσβεστική Υπηρεσία Κατερίνης για βοήθεια.
  • Μένουμε μακριά από κτίρια που έχουν υποστεί βλάβες, γιατί αυτές μπορεί να επιδεινωθούν με τους μετασεισμούς.
  • Υπενθυμίζουμε  στα παιδιά ότι δεν πρέπει να αγγίζουν τα ηλεκτροφόρα καλώδια που είναι πεσμένα στο έδαφος, ούτε τα αντικείμενα που ακουμπούν στα καλώδια.
  • Ανοίγουμε το ραδιόφωνο και ακούμε τις ειδήσεις για οδηγίες και πληροφορίες.
  • Δεν φεύγει κανένας εκπαιδευτικός αν δεν παραδοθεί και τακτοποιηθεί και η τελευταία εκκρεμότητα, σε σχέση με την όλη κατάσταση των μαθητών και του νηπιαγωγείου.
  • Η προϊσταμένη του νηπ/γείου  αναλαμβάνει να ειδοποιήσει τις προϊστάμενες αρχές για ζημιές, τραυματίες και οποιαδήποτε άλλη βοήθεια χρειαστεί.
  • Τα νήπια δεν θα απομακρυνθούν από το χώρο του Σχολείου, παρά μόνο με τη συνοδεία των γονέων τους ή κάποιου συγγενικού τους προσώπου.
  • Καθαρίζεται σε δεύτερο χρόνο  το νηπ/γείο από σπασμένα και επικίνδυνα αντικείμενα.
  • Σε περίπτωση που ο σεισμός είναι μεγάλος, ειδοποιείται  η αρμόδια Τεχνική Υπηρεσία του Νομού για έλεγχο της καταλληλότητας του κτιρίου.

Αντίγραφο του παρόντος Σχεδίου θα αναρτηθεί στις δύο αίθουσες διδασκαλίας και στο Γραφείο. Όλοι οι εκπαιδευτικοί παρέλαβαν από ένα αντίγραφο του παρόντος Σχεδίου.

Σημείωση: Οι ενέργειες όπως περιγράφονται πριν από το σεισμό και μετά το σεισμό, παραμένουν οι ίδιες και στην  περίπτωση άλλων έκτακτων αναγκών (πλημμύρα, πυρκαγιά κλπ.). Οι ενέργειες όπως περιγράφονται κατά τη διάρκεια του σεισμού διαφοροποιούνται κάθε φορά, κατά την περίσταση, ανάλογα με το είδος της έκτακτης ανάγκης. Σε κάθε περίπτωση, βασικός στόχος ων εκπαιδευτικών είναι η διατήρηση της ηρεμίας και η εκπαίδευση των παιδιών, έτσι ώστε να ακολουθούν άμεσα και σωστά τις εκάστοτε οδηγίες των εκπαιδευτικών.

 ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ

 Για την παροχή πρώτων βοηθειών ορίζονται καθήκοντα και γενικές αρμοδιότητες σύμφωνα με το διδακτικό ωράριο κάθε εκπαιδευτικού (πρωί – απόγευμα).

  • Χρήση του σταθερού φαρμακείου (ντουλάπι κουζίνας)  και κινητού φαρμακείου (γραφείο διδακτικού προσωπικού).Υπεύθυνη  των  φαρμακείων είναι η νηπιαγωγός Παπανικολάου Πολυξένη.
  • Υπεύθυνοι διάσωσης όσων κινδυνεύουν είναι οι νηπιαγωγοί των τμημάτων και η ειδική βοηθός Ιωάννου Βασιλική.
  • Ο έλεγχος για την ύπαρξη τραυματιών και η μεταφορά όσων από αυτούς κινδυνεύουν άμεσα θα γίνει στον χώρο συνάντησης με  την  βοήθεια του/της εκπαιδευτικού που έχει οριστεί.
  • Υπεύθυνοι Πυρόσβεσης είναι   όλοι οι εκπαιδευτικοί του σχολείου.
  • Μετά την εκκένωση του Νηπιαγωγείου οι εκπαιδευτικοί θα ελέγξουν την απομόνωση των δικτύων ύδρευσης, φωτισμού και κεντρικής θέρμανσης στα σημεία των γενικών πινάκων της παροχής τους. Εάν υπάρξει πυρκαγιά χρησιμοποιούν τους πυροσβεστήρες.
  • Υπεύθυνοι για την απαγόρευση προσέγγισης  των αιθουσών και των επικίνδυνων σημείων από τους μαθητές ορίζονται οι εκπαιδευτικοί του σχολείου καθένας για το τμήμα ευθύνης του.
  • Υπεύθυνοι για την παροχή μέριμνας και φροντίδας των μαθητών είναι όλοι οι εκπαιδευτικοί του σχολείου.
  • Όσο οι μαθητές θα βρίσκονται μετά την έξοδο τους στο χώρο συνάντησης θα γίνεται προσπάθεια αποφυγής  πανικού και διατήρηση της ψυχραιμίας τους από τις εκπαιδευτικούς των τάξεων.
  • Οι νηπιαγωγοί παραδίδουν τους μαθητές με ονομαστική καταγραφή χρησιμοποιώντας τις καταστάσεις οι οποίες θα υπάρχουν για αυτό το σκοπό.
  • Η παράδοση των μαθητών στους γονείς ή κηδεμόνες  θα γίνεται μόνο στο χώρο συνάντησης, για τον οποίο οφείλουν οι σχολικές μονάδες να τους ενημερώσουν κατά την έναρξη του διδακτικού έτους.
  • Το διδακτικό προσωπικό αποχωρεί μόνο μετά την παράδοση και του τελευταίου μαθητή.
  • Το Αρχείο του Σχολείου θα γίνει προσπάθεια να απομακρυνθεί και να προστατευτεί από την καταστροφή από την Προϊσταμένη του Σχολείου και σε περίπτωση απουσίας ή για ενίσχυση από τις Νηπιαγωγούς Σαπίδου Σοφία  και Παπανικολάου Πολυξένη, μετά την λήξη και την τακτοποίηση των μαθητών στο χώρο συνάντησης.
  • Η Προϊσταμένη θα ειδοποιήσει τις Προϊστάμενες Αρχές για ζημιές, τραυματίες και οποιαδήποτε άλλη βοήθεια χρειαστεί.
  • Αντίγραφο του παρόντος σχεδίου ετοιμότητας  παραδίδεται στους εκπαιδευτικούς της σχολικής μονάδος με την έναρξη κάθε σχολικού έτους με ευθύνη της προϊσταμένης.

Το παρόν εφαρμόζεται σε κάθε περίπτωση έκτακτης ανάγκης όπως πυρκαγιά, σεισμός, πλημμύρα, τρομοκρατική ενέργεια και γενικά κάθε συμβάν που απειλεί τη ζωή και την ακεραιότητα των μαθητών και των εργαζομένων στο σχολικό συγκρότημα και επιβάλλει την ασφαλή διακοπή της λειτουργίας και εγκατάλειψής του.

 

Τηλέφωνα Πρώτης Ανάγκης
ΑΣΤΥΝΟΜΙΑ 100
ΠΥΡΟΣΒΕΣΤΙΚΗ 199
        ΕΥΡΩΠΑΙΚΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ ΕΚΤΑΚΤΗΣ

ΑΝΑΓΚΗΣ

112
ΕΚΑΒ 166
ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ 23513-50200
ΔΕΗ 2351023252   1050
ΔΑΣΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ 1591
ΓΡΑΜΜΗ ΖΩΗΣ – SOS 175
OΤΕ 13888

 ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ/ΚΗΔΕΜΟΝΕΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΕΚΤΑΚΤΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ.

Το παρόν κείμενο αποτελεί προσάρτημα του Σχεδίου Αντιμετώπισης Έκτακτων Αναγκών του 11ου Νηπιαγωγείου Κατερίνης, που περιλαμβάνει τις απαραίτητες επισημάνσεις και ενέργειες για την αποτελεσματικότερη προφύλαξη των μαθητών και του προσωπικού του σχολείου σε περίπτωση σεισμού ή πυρκαγιάς.

Σας ενημερώνουμε πως το σχολείο έχει φροντίσει για τη μέγιστη ασφάλεια και προστασία των νηπίων κατά τη στιγμή του συμβάντος (σεισμού/πυρκαγιάς κλπ), την ασφαλή εκκένωση του κτιρίου προς το χώρο καταφυγής και την προστασία των μαθητών, μέχρι την παραλαβή τους από τους γονείς/κηδεμόνες.

Οι ενέργειες αυτές συμπεριλαμβάνονται στο Σχέδιο Αντιμετώπισης Έκτακτων Αναγκών του ΟΑΣΠ με τα ακόλουθα χαρακτηριστικά:

  1. Περιλαμβάνει με λεπτομέρειες όλες τις ενδεικνυόμενες ενέργειες για τη διαδικασία διαφυγής από το εσωτερικό του σχολικού κτιρίου μέχρι την έξοδο από αυτό καθώς και την προσέγγιση και παραμονή στον ασφαλή χώρο καταφυγής.
  2. Η εξοικείωση του διδακτικού προσωπικού και των μαθητών του νηπιαγωγείου, με τις διαδικασίες και τις ενέργειες πρόληψης και αντιμετώπισης έκτακτων αναγκών, εξασφαλίζεται με προγραμματισμένες δραστηριότητες και  τη διεξαγωγή ασκήσεων ετοιμότητας.

Για την αποτελεσματικότερη και ασφαλέστερη διαχείριση οποιασδήποτε ενδεχόμενης κατάστασης είναι απαραίτητη η συντονισμένη δική σας δράση ως εξής:

  • Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης (σεισμός, πυρκαγιά κλπ.) μην επιχειρήσετε να

επικοινωνήσετε τηλεφωνικώς με το σχολείο για να διευκολύνετε την προσπάθεια επικοινωνίας του σχολείου με τις αρμόδιες υπηρεσίες για την αντιμετώπιση επειγουσών αναγκών (παροχή Α΄ Βοηθειών, πυρόσβεση κ.λπ.).

  • Σημείο συνάντησης ορίζεται το κέντρο του γηπέδου μπάσκετ που βρίσκεται στην αυλή

του Δημοτικού σχολείου. Αν κριθεί αναγκαίο, δεύτερο σημείο συνάντησης ορίζεται το χωράφι απέναντι από τη νότια είσοδο του  σχολείου  (επί της Φλέμινγκ).

  • Σταθμεύστε το αυτοκίνητό σας όσο γίνεται πιο μακριά από το σχολείο. Έτσι διευκολύνετε

τη στάθμευση οχημάτων της πυροσβεστικής και ασθενοφόρων.

  • Μπείτε στον χώρο του σχολείου από τη νότια είσοδο της αυλής του Δημοτικού

σχολείου.

  • Κατευθυνθείτε αμέσως στο σημείο του χώρου όπου είναι συγκεντρωμένα τα παιδιά. Σε

περίπτωση που δεν μπορείτε να παραλάβετε το παιδί σας, επικοινωνήστε με κάποιο άλλο μέλος της οικογένειάς σας ή με κάποιον άλλο γονέα στον οποίο θα αναθέσετε την παραλαβή του παιδιού.

  • Αποχωρείτε από τον χώρο του σχολείου μόνο όταν ενημερώσετε τον υπεύθυνο

εκπαιδευτικό και όταν βεβαιωθείτε πως αυτός σημείωσε στη σχετική κατάσταση την αποχώρηση του παιδιού.

  • Αν πρόκειται να παραλάβετε παιδί άλλης οικογένειας, ακολουθήστε την ίδια διαδικασία όπως παραπάνω, δίνοντας στον υπεύθυνο εκπαιδευτικό τα στοιχεία σας (ονοματεπώνυμο) καθώς και τηλέφωνο επικοινωνίας (κινητό & σταθερό).
  • Αν η σωματική και ψυχολογική κατάσταση του παιδιού σας επιτρέπει την αποχώρηση, παρακαλούμε αποχωρήστε από το σχολικό χώρο, έτσι ώστε να αποφευχθεί ο συνωστισμός και να εξασφαλιστεί η αποτελεσματικότερη επίβλεψη των μαθητών και η υλοποίηση των σχετικών ενεργειών μετριασμού των αποτελεσμάτων και των συνεπειών του συμβάντος.
  • Κατά την αποχώρησή σας από το σχολικό χώρο, θα σας δοθούν πληροφορίες

διευκρινήσεις για τη λειτουργία του σχολείου τις επόμενες ημέρες.

Το σχολείο δεσμεύεται πως θα καταβάλλει κάθε δυνατή προσπάθεια για την προστασία των μαθητών του. Για το λόγο αυτό σε περίπτωση κατάστασης κρίσης μην ενεργήσετε υπό το κράτος του πανικού. Φροντίστε οι ενέργειές σας να είναι ήρεμες και μεθοδικές.

Το πλήρες κείμενο του Σχεδίου Αντιμετώπισης Κρίσεων υπάρχει αναρτημένο στους πίνακες ανακοινώσεων του νηπιαγωγείου.

Κατερίνη 18/10/2024

Η προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου

Βασιλειάδου Γεωργία

Αγιασμός

Σας ενημερώνουμε ότι την Τετάρτη 11/09/2024, στις 9:00 π.μ. θα πραγματοποιηθεί ο καθιερωμένος αγιασμός στην αυλή του σχολείου μας.

Στη συνέχεια, θα ακολουθήσει γνωριμία με το διδακτικό προσωπικό και θα δοθούν οι πρώτες οδηγίες σχετικά με τη λειτουργεία του Νηπιαγωγείου μας.

Επίσκεψη στην Έκθεση του Μαστόδοντα

Ενθουσιασμένοι μείναμε από την επίσκεψή μας στην Έκθεση Μαστόδοντα Νεοκαισάρειας Πιερίας. Εσείς γνωρίζατε ότι στον τόπο μας ζούσε πριν 6.000.000 χρόνια ο Μαστόδοντας; Εμείς και “Μαστοδοντάκια” γίναμε και τα ευρήματα μελετήσαμε και συζητήσαμε για παλαιοντολογία, γεωλογία και ανασκαφές. Και φυσικά αποτυπώσαμε τις εντυπώσεις μας στο χαρτί και δωρίσαμε τα έργα μας στην Έκθεση.
Ευχαριστούμε πολύ τους γονείς που μας συνόδευσαν. Ευχαριστούμε ιδιαίτερα τον κ. Τσεντίδη Σάββα και τους συνεργάτες του και τους συγχαίρουμε για το πραγματικά αξιόλογο έργο τους. Ευχαριστούμε ακόμη την κ. Τσεντίδου Γιώτα και τον κ. Τσαουσίδη Ευτύχη για την όμορφη ξενάγηση.
01 02 03 04 05 06 07 08 09                10

Followgreen

1o βραβείο στο νηπιαγωγείο μας για τη συμμετοχή μας στο πρόγραμμα “followgreen”. Ευχαριστούμε τον Δήμο Κατερίνης και την Δ/νση Α/θμιας Εκπ/σης Πιερίας για την ευκαιρία που έδωσαν στους μικρούς μας μαθητές να βιώσουν, με αφορμή το πρόγραμμα “followgreen”, τη διαδικασία της ανακύκλωσης υλικών, συμβάλλοντας με αυτό τον τρόπο στην ανάπτυξη της περιβαλλοντικής τους συνείδησης. Ευχαριστούμε ιδιαίτερα και τον ΦοΔΣΑ (Φορέας Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων) Κεντρικής Μακεδονίας, για το laptop που μας δώρισε. Τέλος, ευχαριστούμε όλους τους γονείς που υποστήριξαν την προσπάθεια των παιδιών. Να σημειώσουμε επίσης ότι το βραβείο παρέλαβε μια ομάδα των παιδιών μας, ενώ τα υπόλοιπα παρακολούθησαν την τελετή βράβευσης σε οθόνη μέσα στην τάξη (έγινε βιντεοκλήση μέσω viber).
  8      445368683 2688629521303784 3151589979818627141 n

Παρουσίαση βιβλίου

“Σωσός, ο γάτος που έτρωγε ελιές”.
Ευχαριστούμε θερμά τον συγγραφέα κ. Κόσυβα Θάνο που μοιράστηκε μαζί μας την όμορφη ιστορία του.
Η δράση πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια της παγκόσμιας ημέρας παιδικού βιβλίου και παγκόσμιας ημέρας φιλοζωίας.
20240328 0950311 434939206 2642575609242509 8023483237061792514 n1                                                   434965564 2642575765909160 335055284024753488 n1

eTwinning 2023-24

Το νηπιαγωγείο μας  το σχολικό έτος 2023-2024 συμμετείχε στο ευρωπαϊκό έργο eTwinning  “CHRISTMAS-HOLIDAYS,ADVENT IN KINDERGARTEN”. Η επαφή και η συνεργασία με παιδιά από άλλες χώρες έδωσε  την δυνατότητα στους μικρούς μαθητές μας να αποκτήσουν πολιτισμική συνείδηση  και να εξασκήσουν βασικές, τουλάχιστον, δεξιότητες χειρισμού και αξιοποίησης των ΤΠΕ. Δεξιότητες που  θα συμβάλλουν ώστε τα παιδιά να μαθαίνουν, να επικοινωνούν και να συμμετέχουν  στην σύγχρονη κοινωνία. Συγχρόνως, αισθάνθηκαν χαρά και ενθουσιασμό με  την απόκτηση καινούριων φίλων και την ανταλλαγή κατασκευών, καρτών, γλυκισμάτων. Σκεφτόμαστε να συνεχίσουμε την υπέροχη αυτή συνεργασία και μετά το τέλος του προγράμματος!!!

Στις παρακάτω φωτογραφίες μπορείτε να δείτε ενδεικτικά κάποιες από τις δραστηριότητές μας.

1 φωτο ιστολογιου 12 ΦΩΤΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ3 ΦΩΤΟ ΓΝΩΡΙΜΙΑΣlogo winner Geece

 

Εγγραφές σχολικού έτους 2024-2025

Οι αιτήσεις εγγραφών στα δημόσια Νηπιαγωγεία γενικής παιδείας, για το σχολικό έτος 2024-2025 θα πραγματοποιηθούν από 1 έως 20 Μαρτίου 2024.

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΑΙΤΗΣΗ ΕΓΓΡΑΦΗΣ

Ι. ΑΙΤΗΣΗ ΓΟΝΕΩΝ/ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ-ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΗΣ

Σύμφωνα με το άρθρο 2 της υπ’ αρ. πρωτ. 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767) ΚΥΑ για την εγγραφή του νηπίου/προνηπίου οι γονείς/κηδεμόνες πρέπει να ακολουθήσουν τα εξής βήματα:

  • Χρήση κωδικών: Οι γονείς/κηδεμόνες, κατά την είσοδό τους στην Ηλεκτρονική Υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) αυθεντικοποιούνται με τη χρήση των κωδικών-διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (taxisnet).
  • Είσοδος στη σελίδα της εφαρμογής (https://proti-eggrafi.services.gov.gr/) και επιλογή του Νηπιαγωγείου στο οποίο ανήκει σύμφωνα με τη διεύθυνση κατοικίας του.
  • Συμπλήρωση στοιχείων επικοινωνίας: Κατά την είσοδό του στο σύστημα, ο γονέας/κηδεμόνας συμπληρώνει τα στοιχεία ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (προαιρετικά) και κινητού τηλεφώνου μέσω του οποίου θα ενημερώνεται για την πορεία της αίτησής του.

Για την υποβολή της αίτησης οι γονείς/κηδεμόνες συμπληρώνουν διαδοχικά τα ακόλουθα  (παρ. 2 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β’ 1767)):

α) τα στοιχεία του προνηπίου-νηπίου για το οποίο αιτούνται την εγγραφή. Το σύστημα διαλειτουργεί με το Μητρώο Πολιτών και το Πληροφοριακό Σύστημα myschool και παρέχει στους γονείς/κηδεμόνες κατάλογο των τέκνων που είναι εγγεγραμμένα στην οικογενειακή τους μερίδα, τα οποία είναι σε ηλικία εγγραφής στο Νηπιαγωγείο και τα οποία δεν είναι εγγεγραμμένα σε άλλη σχολική μονάδα. Τα στοιχεία των τέκνων είναι συμπληρωμένα και οι γονείς/κηδεμόνες επιλέγουν το/τα τέκνο/α για το/τα οποίο/α επιθυμούν  να υποβάλουν αίτηση. Σε περίπτωση ωστόσο που για οποιοδήποτε λόγο ο κατάλογος δεν περιλαμβάνει το τέκνο που επιθυμούν να εγγράψουν, έχουν τη δυνατότητα να εισάγουν μόνοι τους τα στοιχεία του νηπίου/προνηπίου και να τεκμηριώσουν τη σχέση κηδεμονίας, είτε με δικαστική απόφαση επιμέλειας, είτε με ιδιωτικό συμφωνητικό ρύθμισης επιμέλειας, με ανάρτηση σχετικού αποδεικτικού σε ψηφιακή μορφή,

β) τη διεύθυνση μόνιμης κατοικίας τους, την οποία τεκμηριώνουν αναρτώντας  σχετικό αποδεικτικό έγγραφο σε ψηφιακή μορφή όπως λογαριασμό ΔΕΚΟ, μισθωτήριο συμβόλαιο ή άλλο δημόσιο πρόσφατο  έγγραφο από το οποίο να προκύπτει ρητά η διεύθυνση κατοικίας,

γ) τα στοιχεία άλλου/ων τέκνου/ων, που φοιτά/ούν στην ίδια ή σε συστεγαζόμενη σχολική μονάδα, εφόσον υπάρχει/ουν και για το/τα οποίο/α θα χρειαστεί να προσκομίσουν Βεβαίωση Φοίτησης από τον/τη Διευθυντή/ντρια της συστεγαζόμενης σχολικής μονάδας,

δ) εάν επιθυμούν τη φοίτηση του προνηπίου-νηπίου στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής, στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα και στο Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου,

ε) τα στοιχεία των συνοδών των προνηπίων-νηπίων κατά την προσέλευση και αποχώρησή τους από τη σχολική μονάδα ενώ παράλληλα επιλέγουν τη δήλωση: «Υποβάλλοντας αυτή την αίτηση, αναλαμβάνω την ευθύνη για την ασφαλή προσέλευση και αποχώρηση του προνηπίου-νηπίου».

Πριν την οριστική υποβολή της αίτησης, (παρ. 3 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767)) οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από την ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) για τα παραστατικά που θα απαιτηθεί να προσκομίσουν κατά την επίσκεψή τους στη σχολική μονάδα εντός της προθεσμίας που ορίζει ο/η Διευθυντής/ντρια-Προϊστάμενος/η του Νηπιαγωγείου. Σε αυτά τα παραστατικά, πέρα από τα (γ) και (δ) εφόσον τα έχει αιτηθεί, περιλαμβάνονται:

α) η αίτηση εγγραφής για το τμήμα πρόωρης υποδοχής, για το Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα ή για το Αναβαθμισμένο Πρόγραμμα Ολοήμερου Νηπιαγωγείου.

β) Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή, σύμφωνα με τη με αρ. πρωτ. Φ.6/1094/80261/Δ1/20-5-2015 Εγκύκλιο του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. (Α.Δ.Υ.Μ.)

γ) Βιβλιάριο υγείας του/της μαθητή/τριας, ή άλλο στοιχείο, από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών. (παρ. 4, του άρθρου 6 του ΠΔ 79/2017 (Α΄ 109), όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 1 του άρθρου 44 του ν.4777/2021 (Α΄ 25).

δ) Γνωμάτευση από ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., εφόσον υπάρχει, σε περίπτωση μαθητή/τριας με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Επισημαίνεται ότι η γνωμάτευση αυτή δεν αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής του/της μαθητή/τριας στο Νηπιαγωγείο, διευκολύνει όμως την οργάνωση για την υποστήριξη μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Μετά την υποβολή της αίτησης, (παρ. 5 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄1767)), οι γονείς/κηδεμόνες λαμβάνουν ενημερώσεις στο κινητό τηλέφωνο που έχουν δηλώσει κατά την ηλεκτρονική υποβολή της αίτησής τους για την πορεία της. Εφόσον απαιτηθούν διορθώσεις, η αίτησή τους επιστρέφεται από το Νηπιαγωγείο στους γονείς/κηδεμόνες προκειμένου να γίνουν οι διορθώσεις και να ολοκληρωθεί η υποβολή της μέσω της ηλεκτρονικής υπηρεσίας «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr).

Έπειτα από τις σχετικές διορθώσεις, η αίτηση γίνεται αποδεκτή.

Σε περιπτώσεις γονέων/κηδεμόνων που αδυνατούν να κάνουν χρήση της ηλεκτρονικής υπηρεσίας «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr), η αίτηση μπορεί να υποβληθεί με παρουσία στο Νηπιαγωγείο (παρ.7 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄1767)). Για τον σκοπό αυτό ο/η Διευθυντής/ντρια-Προϊστάμενος/η του Νηπιαγωγείου εισέρχεται στην ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) και καταχωρίζει την αίτηση σύμφωνα με τα δικαιολογητικά που του/της προσκομίζουν οι γονείς/κηδεμόνες.

Για την υποστήριξη μαθητών/τριών, των οποίων οι γονείς/κηδεμόνες ανήκουν σε ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, όπως πολύτεκνοι / τρίτεκνοι / μονογονεϊκές οικογένειες, γονείς με χρόνιες παθήσεις ή ενταγμένοι σε πρόγραμμα απεξάρτησης ή φυλακισμένοι καθώς και πολίτες τρίτων χωρών που διαμένουν σε κέντρα ή σε δομές φιλοξενίας του ελληνικού κράτους ή της Ύπατης Αρμοστείας του Ο.Η.Ε., δίνεται η δυνατότητα καταχώρισης αίτησης με όσα στοιχεία είναι διαθέσιμα από τον γονέα/κηδεμόνα (παρ. 7 του άρθρου 2 της ΚΥΑ 53128/Δ1/2020 (Β΄ 1767)).

Πληροφορίες: 2351078774, Βασιλειάδου Γεωργία