Archive for Απρίλιος, 2012

Διαδοχικές συναντήσεις του υπουργού Παιδείας Γ. Μπαμπινιώτη με τα ΔΣ των ΟΛΜΕ, ΔΟΕ, ΟΙΕΛΕ με θέμα την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών »

Η αξιολόγηση στο επίκεντρο διαλόγου Μπαμπινιώτη – εκπαιδευτικών
Ο υπουργός Παιδείας Γιώργος Μπαμπινιώτης σε συνάντηση με το Δ.Σ. της ΔΟΕ στα γραφεία της Ομοσπονδίας, στις 13 Μαρτίου 2012 (Πηγή:ΑΠΕ)

Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών είναι το κύριο θέμα συζήτησης στις διαδοχικές συναντήσεις που έχει την Πέμπτη ο υπουργός Παιδείας με τους εκπροσώπους των εκπαιδευτικών ομοσπονδιών.

Ο Γιώργος Μπαμπινιώτης θα συναντηθεί με τα ΔΣ της ΟΛΜΕ, της ΔΟΕ και της ΟΙΕΛΕ.

Στις 10 το πρωί ο κ. Μπαμπινιώτης θα έχει συνάντηση με ΔΣ της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ). Στις 12 το μεσημέρι θα ακολουθήσει συνάντηση με το ΔΣ της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος (ΔΟΕ) και στις 2 το μεσημέρι με το ΔΣ της Ομοσπονδίας Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών (ΟΙΕΛΕ).

Με τις συναντήσεις αυτές ο υπουργός ανοίγει τον διάλογο που είχε προαναγγείλει μετά την πρόσφατη ψήφιση της σχετικής τροπολογίας, με την οποία ζήτησε και έλαβε τετράμηνη παράταση για την έκδοση του Προεδρικού Διατάγματος για το σύστημα αξιολόγησης των εκπαιδευτικών.

Όλα όσα πρέπει να γνωρίζουν οι εκπαιδευτικοί για την αναγνώριση συντάξιμου χρόνου – Οι όροι, οι προυποθέσεις και τα δικαιολογητικά »

ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: alfavita.gr, 18/4/2012
ΟΛΑ ΟΣΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΟΙ 180.000 ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΣΥΝΤΑΞΙΜΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΣΠΟΥΔΕΣ

Η διαδικασία και τα δικαιολογητικά για την αναγνώριση

ΠΛΑΣΜΑΤΙΚΟΣ ΧΡΟΝΟΣ ΠΑΙΔΙΩΝ

Στη νέα συνταξιοδοτική νομοθεσία του Δημοσίου θεσπίζεται η αναγνώριση συντάξιμου χρόνου για κάθε παιδί. O χρόνος αυτός ανέρχεται σε ένα (1) έτος για το πρώτο παιδί, σε δύο (2) επί πλέον έτη για το δεύτερο παιδί και σε δύο (2) έτη για το τρίτο παιδί. Από το τέταρτο παιδί και πάνω δεν αναγνωρίζεται πλασματικός χρόνος.
Σε κάθε περίπτωση η αναγνώριση του ανωτέρω χρόνου δεν αφορά υπαλλήλους που έχουν αποχωρήσει από την υπηρεσία πριν την 21-07-2010 (ημερομηνία έναρξης ισχύος των σχετικών διατάξεων) αφού στο άρθρο 19 του Ν.3865/2010 που αναφέρεται στην έκταση εφαρμογής των διατάξεων του νόμου αυτού, δεν υπάρχει τέτοια πρόβλεψη.
Αν και ο εν λόγω χρόνος αναφέρεται στις σχετικές διατάξεις ως «πλασματικός» λογίζεται ισοδύναμος με τις λοιπές θεμελιωτικές συντάξιμες υπηρεσίες, αφού ο σκοπός για τον οποίο θεσπίστηκε και τον οποίο εξυπηρετεί δεν επιτρέπει διαφορετική ερμηνεία.
Οι προαναφερόμενες ρυθμίσεις δεν έχουν εφαρμογή για όσους έχουν θεμελιώσει συνταξιοδοτικό δικαίωμα την 31-12-2010 αφού οι διατάξεις του Ν.3865/2010 σε συνδυασμό με αυτές της παρ. 7 του άρθρου Μόνου του Ν. 3847/2010, ρητά προβλέπουν ότι, για τα πρόσωπα που έχουν θεμελιώσει συνταξιοδοτικό δικαίωμα μέχρι την 31-12-2010, δεν έχουν εφαρμογή οι διατάξεις του νέου νόμου και εξακολουθούν γι’ αυτά να ισχύει ό,τι ίσχυε πριν το νέο ασφαλιστικό νόμο.
Ο χρόνος παιδιών δεν επηρεάζει σε καμία περίπτωση τη μισθολογική εξέλιξη του υπαλλήλου αφού δεν συνιστά πραγματική δημόσια υπηρεσία.
Διευκρινίσεις:
α) Η αναγνώριση πλασματικού χρόνου αφορά παιδιά που βρίσκονται εν ζωή.
β) Ο χρόνος αυτός λαμβάνεται υπόψη για τη θεμελίωση του συνταξιοδοτικού δικαιώματος και για την προσαύξηση της σύνταξης με την προϋπόθεση να έχει συμπληρώσει ο/η υπάλληλος 15ετή πραγματική δημόσια υπηρεσία. Ως δημόσια υπηρεσία νοείται η υπηρεσία που έχει διανυθεί στο Δημόσιο, σε ΟΤΑ ή σε ΝΠΔΔ (στην Ελλάδα ή σε Χώρα μέλος της Ε.Ε.), με οποιαδήποτε σχέση εργασίας δημοσίου ή ιδιωτικού δικαίου.
γ) Το δικαίωμα αναγνώρισης του χρόνου αυτού μπορεί να ασκηθεί και από τους δύο γονείς, αφού από καμιά διάταξη του νόμου δεν περιορίζεται η άσκηση του δικαιώματος σε έναν από τους δύο γονείς.
δ) Σε περίπτωση όμως που ο/η υπάλληλος (γονέας) έχει χρόνο ασφάλισης και σε άλλο φορέα κύριας ασφάλισης ο πλασματικός χρόνος για παιδί ή για παιδιά αναγνωρίζεται ως συντάξιμος σε έναν μόνο φορέα κατ’ επιλογή. Άρα, όταν ο/η υπάλληλος (γονέας) είναι ήδη συνταξιούχος του άλλου φορέα θα ζητείται βεβαίωση για το αν έχει αναγνωρίσει ή όχι πλασματικό χρόνο παιδιού/παιδιών στον φορέα από τον οποίο έχει συνταξιοδοτηθεί.
ε) Ο χρόνος παιδιών μπορεί μεν να συνιστά, εφόσον αναγνωρισθεί, συντάξιμο χρόνο/χρόνο ασφάλισης, επειδή όμως δεν είναι χρόνος ασφάλισης που αντιστοιχεί σε χρόνο υπηρεσίας (ημέρες εργασίας/ασφάλισης) δεν συνυπολογίζεται στην απαιτούμενη 5ετία τακτικού – μονίμου υπαλλήλου (1500ημέρες εργασίας/ασφάλισης) που πρέπει να έχει συμπληρωθεί στις περιπτώσεις όπου το Δημόσιο ως απονέμων φορέας εφαρμόζει τις διατάξεις περί διαδοχικής ασφάλισης.
στ) Ο αναγνωριζόμενος πλασματικός χρόνος για τα παιδιά, όσον αφορά τη θεμελίωση του συνταξιοδοτικού δικαιώματος, με ό,τι αυτό συνεπάγεται, αντιμετωπίζεται συνταξιοδοτικά με τον ίδιο τρόπο που αντιμετωπίζεται για τους άνδρες υπαλλήλους ο χρόνος της στρατιωτικής θητείας (με διαφοροποίηση μόνο ως προς την καταβολή εισφοράς εξαγοράς του χρόνου αυτού).
ζ) Ο/η υπάλληλος μπορεί να αναγνωρίσει και μέρος του συνολικού χρόνου που δικαιούνται να αναγνωρίσει (σε μήνες).
Διαδικασία αναγνώρισης
α) Η αναγνώριση του πλασματικού χρόνου απαιτεί την καταβολή εκ μέρους του γονέα εισφοράς εξαγοράς με ασφάλιστρο 6,67% (όση είναι και η εισφορά του υπαλλήλου για την κύρια σύνταξη) που υπολογίζεται επί των συνταξίμων αποδοχών του όπως αυτές έχουν διαμορφωθεί κατά το χρόνο υποβολής της σχετικής αίτησης. Ως συντάξιμες αποδοχές λαμβάνονται υπόψη εκείνες επί των οποίων διενεργείται κράτηση για κύρια σύνταξη.
Το ποσό της εισφοράς εξαγοράς προκύπτει από τη σχέση:
Εισφορά εξαγοράς = (Συντάξιμες αποδοχές) Χ 6,67% Χ μήνες (που θα αναγνωρισθούν).
β) Για τον αναγνωριζόμενο χρόνο εκδίδεται αναγνωριστική πράξη από την αρμόδια Διεύθυνση Συντάξεων μετά από αίτηση του γονέα συνοδευόμενη από τα απαραίτητα δικαιολογητικά (Σχετικό έντυπο αίτησης συνοδεύει ως συνημμένο την παρούσα εγκύκλιο).
γ) Η αίτηση από τον γονέα, μπορεί να υποβληθεί οποτεδήποτε ακόμα και κατά τη συνταξιοδότηση αφού από καμία διάταξη του νόμου δεν προβλέπεται η υποβολή της σχετικής αίτησης εντός συγκεκριμένης προθεσμίας.

ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΓΙΑ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΠΛΑΣΜΑΤΙΚΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΠΑΙΔΙΩΝ
Αίτηση (απλό έντυπο αίτησης το οποίο μπορείτε να πάρετε από το θυρωρείο της Υπηρεσίας μας και στο οποίο εκτός από τα στοιχεία σας θα αναφέρετε και το ΑΦΜ σας) συνοδευόμενη από:
α) Πιστοποιητικό υπηρεσιακών μεταβολών στο οποίο να αναφέρονται αναλυτικά οι τυχόν προϋπηρεσίες (ακριβή χρονικά διαστήματα)
β) Βεβαίωση για τον χρόνο ασφάλισης που έχει τυχόν διανυθεί στην ασφάλιση άλλου ασφαλιστικού φορέα (το δικαιολογητικό αυτό υποβάλλεται μόνο από όσους έχουν προσληφθεί/διορισθεί για πρώτη φορά στο Δημόσιο μετά την 1/1/1983).
γ) Πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης.
δ) Πρόσφατη βεβαίωση αποδοχών (του μήνα υποβολής της σχετικής αίτησης).
ε) Υπεύθυνη δήλωση στην οποία θα δηλώνετε:
– ότι τον χρόνο του οποίου ζητάτε την αναγνώριση δεν τον χρησιμοποιήσατε ούτε θα
τον χρησιμοποιήσετε για να πάρετε σύνταξη από άλλο φορέα κύριας ασφάλισης.
– τον τρόπο εξόφλησης της εισφοράς εξαγοράς (με δόσεις ή εφάπαξ).
στ) Φωτοτυπία του δελτίου της αστυνομικής σας ταυτότητας.

ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΧΡΟΝΟΥ ΣΠΟΥΔΩΝ

Η δυνατότητα αναγνώρισης ως συνταξίμων των ετών σπουδών του/της υπαλλήλου για την απόκτηση του πρώτου πτυχίου παρέχεται μόνο στους υπαλλήλους που θεμελιώνουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα μετά την 01-01-2011. Άρα οι σχετικές διατάξεις δεν αφορούν όσους έχουν θεμελιώσει συνταξιοδοτικό δικαίωμα μέχρι την 31-12-2010, καθώς και όσους έχουν αποχωρήσει ήδη από την υπηρεσία πριν την ως άνω ημεροχρονολογία.
Η προσθήκη των σχετικών με την αναγνώριση των ετών σπουδών καθώς και ο χαρακτηρισμός του «χρόνου σπουδών» ως χρόνου πραγματικής συντάξιμης υπηρεσίας τον καθιστά ισοδύναμο με τις λοιπές θεμελιωτικές συντάξιμες υπηρεσίες και ως εκ τούτου λαμβάνεται υπόψη τόσο για τη θεμελίωση του συνταξιοδοτικού δικαιώματος, όσο και για τον υπολογισμό – προσαύξηση της σύνταξης.
Διευκρινίσεις:
α) Η θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος με την αναγνώριση/προσμέτρηση ετών
σπουδών σε καμιά περίπτωση δεν ανατρέχει πριν την 01-01-2011.
β) Ο αναγνωριζόμενος χρόνος σπουδών δεν επηρεάζει σε καμιά περίπτωση την μισθολογική εξέλιξη του υπαλλήλου αφού δεν συνιστά πραγματική δημόσια υπηρεσία.
γ) Χρόνος σπουδών που συμπίπτει με συντάξιμο χρόνο/χρόνο ασφάλισης δεν μπορεί να αναγνωρισθεί συντάξιμος με βάση τις διατάξεις του άρθρου αυτού, δηλ. υπάλληλος ο/η οποίος/α απέκτησε το πτυχίο κατά τη διάρκεια της υπηρεσίας/εργασίας του/της, με ασφάλιση, μπορεί να αναγνωρίσει μόνο εκείνο το χρόνο από τις σπουδές του/της που δεν συμπίπτει με το χρόνο εργασίας/ασφάλισής του/της.
δ) Απαραίτητη προϋπόθεση για να προβεί ο/η υπάλληλος σε αναγνώριση ως συντάξιμων των ετών σπουδών είναι να έχει συμπληρώσει υπηρεσία 12 ετών (όχι κατ’ ανάγκη δημόσια). Επομένως στην υπηρεσία αυτή συνυπολογίζεται, προκειμένου για τους άνδρες και ο χρόνος της στρατιωτικής θητείας (με ή χωρίς εξαγορά κατά περίπτωση), όχι όμως και ο πλασματικός χρόνος των παιδιών, για την αναγνώριση του οποίου, απαραίτητη προϋπόθεση είναι η συμπλήρωση 15ετούς πραγματικής δημόσιας υπηρεσίας.
ε) Ως χρόνος σπουδών λογίζεται ο κατά περίπτωση απαιτούμενος χρόνος σπουδών για την απόκτηση ενός μόνο πτυχίου ανώτερης ή ανώτατης σχολής της ημεδαπής ή της αλλοδαπής. Ο εν λόγω χρόνος (διάρκεια σπουδών) είναι αυτός που προβλέπεται από τον οργανισμό ή από τη νομοθεσία που διέπει την λειτουργία της κάθε Σχολής κατά το χρόνο της αποφοίτησης και εκφράζεται μόνο σε ακέραια χρόνια.
στ) Υπάλληλος που διαθέτει περισσότερα του ενός πτυχία, μπορεί να αναγνωρίσει ως χρόνο σπουδών το χρόνο που απαιτείτο για την απόκτηση του πτυχίου που χρησιμοποίησε για να διορισθεί ή να μεταταγεί ή να ενταχθεί στη θέση που κατέχει, δηλ. στις περιπτώσεις αυτές ο χρόνος δεν υπολογίζεται αθροιστικά.
ζ) Ως χρόνος σπουδών λογίζεται επίσης και ο χρόνος εκείνος που διανύθηκε μετά τη
συμπλήρωση του 17ου έτους της ηλικίας του/της υπαλλήλου σε μέση επαγγελματική σχολή και οδήγησε στην απόκτηση πτυχίου που χρησίμευσε για την πρόσληψη/διορισμό του/της υπαλλήλου.
η) Προκειμένου για υπαλλήλους με πτυχίο ΤΕΙ ως χρόνος σπουδών λογίζεται και το εξάμηνο της πρακτικής άσκησης που απαιτείται κατά το χρόνο της αποφοίτησής του/της για την απόκτηση του πτυχίου.
θ) Χρόνος σπουδών που συμπίπτει με συντάξιμο χρόνο/χρόνο ασφάλισης δεν μπορεί να αναγνωρισθεί ως συντάξιμος με τις διατάξεις του άρθρου αυτού.

Παραδείγματα:
α) Έτσι υπάλληλος με πτυχίο Παιδαγωγικής Ακαδημίας, που αποφοίτησε όταν ο χρόνος σπουδών σ’ αυτήν για την απόκτηση του πτυχίου ήταν διετής (2), μπορεί να αναγνωρίσει ως χρόνο σπουδών μόνο δύο (2) χρόνια (κατ’ ανώτατο όριο), ανεξάρτητα αν προέβη στη συνέχεια σε «εξομοίωση πτυχίου» και όχι τέσσερα (4) που είναι ο απαιτούμενος χρόνος σπουδών για την απόκτηση πτυχίου μετά την ένταξη των Παιδαγωγικών Ακαδημιών ως Τμημάτων στα ΑΕΙ.
β) Υπάλληλος άνδρας πτυχιούχος ΑΕΙ με τρία (3) ενήλικα παιδιά είχε 16 χρόνια υπηρεσίας μέχρι 31-12-2010. Ο εν λόγω υπάλληλος μπορεί να αναγνωρίσει πέντε (5) πλασματικά έτη για τα τρία (3) παιδιά και τέσσερα (4) έτη σπουδών επειδή με την αναγνώριση του πλασματικού χρόνου για τα παιδιά, αν και έχει συμπληρώσει 21 χρόνια την 31-12-2010, λογίζεται ότι η θεμελίωση του δικαιώματός του ως τρίτεκνος, γεννήθηκε από 01-01-2011, οπότε είναι επιτρεπτή και η αναγνώριση των ετών σπουδών. Σε περίπτωση αποχώρησής του από την υπηρεσία, η σύνταξή του θα υπολογισθεί με βάση το συνολικό χρόνο (πραγματικό και αναγνωριζόμενο) και θα είναι πληρωτέα άμεσα, εφόσον έχει συμπληρώσει και το 52ο έτος της ηλικίας του.
γ) Υπάλληλος πτυχιούχος (ΑΕΙ ή ΤΕΙ) με ανήλικο παιδί το 2011 και 21, ή 22, ή 23, ή 24 έτη συνολικής συντάξιμης υπηρεσίας ασφάλισης, μπορεί να αναγνωρίσει, τουλάχιστον, χρόνο τεσσάρων (4), ή τριών (3) ή δύο (2) ετών ή ενός (1) έτους, αντίστοιχα. Κατ’ αυτό τον τρόπο ο/η εν λόγω υπάλληλος λογίζεται ότι συμπλήρωσε 25ετία, άρα θεμελίωσε συνταξιοδοτικό δικαίωμα, το έτος 2011 και κατ’ ακολουθία το ισχύον στην περίπτωσή του/της όριο ηλικίας συνταξιοδότησης θα είναι το 52ο έτος. Ανάλογη συλλογιστική θα ακολουθηθεί και για τις περιπτώσεις εκείνες που μαζί με τον πλασματικό χρόνο η θεμελίωση του συνταξιοδοτικού δικαιώματος θα συντελεστεί το έτος 2012, οπότε το όριο ηλικίας συνταξιοδότησης θα είναι το 55ο έτος.
ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΓΙΑ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΕΤΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Αίτηση (απλό έντυπο αίτησης το οποίο μπορείτε να πάρετε από το θυρωρείο της Υπηρεσίας Συντάξεων του Γ.Λ.Κ. – Κάνιγγος 29 – Αθήνα – και στο οποίο εκτός από τα στοιχεία σας θα αναφέρετε και το ΑΦΜ σας), συνοδευόμενη από:
α) Πιστοποιητικό υπηρεσιακών μεταβολών στο οποίο να αναφέρονται αναλυτικά οι
τυχόν προϋπηρεσίες (ακριβή χρονικά διαστήματα)
β) Βεβαίωση για το χρόνο ασφάλισης που έχει τυχόν διανυθεί στην ασφάλιση άλλου
ασφαλιστικού φορέα (το δικαιολογητικό αυτό υποβάλλεται μόνο από όσους έχουν προσληφθεί/διορισθεί για πρώτη φορά στο Δημόσιο μετά την 1/1/1983).
γ) Πιστοποιητικό από το οποίο να προκύπτουν τα απαιτούμενα έτη φοίτησης για τη λήψη του βασικού πτυχίου αλλά και το ακριβές χρονικό διάστημα (από…….. έως…….)
δ) Πρόσφατη βεβαίωση αποδοχών (του μήνα υποβολής της σχετικής αίτησης).
ε) Υπεύθυνη δήλωση στην οποία θα δηλώνετε:
– ότι το χρόνο του οποίου ζητάτε την αναγνώριση δεν τον χρησιμοποιήσατε ούτε θα τον χρησιμοποιήσετε για να πάρετε σύνταξη από άλλο φορέα κύριας ασφάλισης.
– τον τρόπο εξόφλησης της εισφοράς εξαγοράς (με δόσεις ή εφάπαξ).
στ) Φωτοτυπία του δελτίου της αστυνομικής σας ταυτότητας.

alfavita.gr, 18/4/2012

Νέα μαθήματα έρχονται στο Γενικό Λύκειο Τι θα ισχύσει τη σχολική χρονιά 2012 – 13 για τους μαθητές της φετινής Γ’ Γυμνασίου και της Α’ Λυκείου »

ΚΛΙΚ ΕΔΩ….

Νέα μαθήματα έρχονται στο Γενικό Λύκειο
Τι θα ισχύσει τη σχολική χρονιά 2012 – 13 για τους μαθητές της φετινής Γ’ Γυμνασίου και της Α’ Λυκείου

Με το ισχύον σύστημα οι εξετάσεις της Α’ Λυκείου »

«Οι μαθητές της Α’ Λυκείου θα εξεταστούν με το ισχύον σύστημα», δήλωσε στο ραδιόφωνο της ΝΕΤ ο υπουργός Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων Γιώργος Μπαμπινιώτης και τόνισε ότι όλα είναι έτοιμα για τις πανελλαδικές.

Σε ό,τι αφορά το νέο σύστημα και τον χρόνο εφαρμογής του ανέφερε πως «με τη νέα κυβέρνηση, όποιος βρεθεί, θα έχει ένα έτοιμο σύστημα στα χέρια του, που μπορεί να το εφαρμόσει».

«Για τα παιδιά που βρίσκονται τώρα στην Α’, Β’, Γ’ Λυκείου, θα ισχύσει το σύστημα που υπάρχει τώρα. Μόνο αν αλλάξει του χρόνου, θα μπορούν τα παιδιά από τη Γ’ Γυμνασίου να μπουν στο νέο σύστημα, εφόσον αυτό αποφασιστεί και προωθηθεί», προσέθεσε ο κ. Μπαμπινιώτης.
nooz.gr

Αναβάλλονται οι εξετάσεις για το Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας »

ΡΕΠΟΡΤΑΖ:esos.gr
Την αναβολή διεξαγωγής των εξετάσεων του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας, εξεταστικής περιόδου Μαΐου 2012 για την πιστοποίηση της γνώσης των γλωσσών Αγγλικής, Γαλλικής, Γερμανικής, Ιταλικής, Ισπανικής και Τουρκικής, οι οποίες είχαν ορισθεί για τις 5 και 6 Μαΐου 2012, ανακοίνωσε σήμερα το υπουργείο Παιδείας (σ.σ. εξαιτίας τωνν εθνικών εκλογών) .
Οι ημερομηνίες διεξαγωγής των εξετάσεων θα γνωστοποιηθούν με νέα ανακοίνωση.

Ετοιμάζουν αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών μετά τις εκλογές με “οδηγία” του ΟΟΣΑ, του Χρήστου Κάτσικα »

ΜΕ “ΟΔΗΓΙΑ” ΤΟΥ ΟΟΣΑ
ΕΤΟΙΜΑΖΟΥΝ ΑΥΞΗΣΗ ΩΡΑΡΙΟΥ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΕΤΑ ΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ

Επιχείρηση πλασματικής αύξησης των εκπαιδευτικών
ως όχημα για τις απολύσεις

Τα δυο μεγάλα κόμματα, ΠΑΣΟΚ και ΝΔ, έχουν συμφωνήσει για την αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών και επιτελείς του Υπουργείου Παιδείας και στην Κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ και στην Κυβέρνηση Παπαδήμου έχουν ήδη επεξεργαστεί ένα σχέδιο αύξησης του ωραρίου των εκπαιδευτικών το οποίο “πατάει” πάνω στις οδηγίες του ΟΟΣΑ.
Το σχέδιο αυτό βρίσκεται στα συρτάρια του Υπουργείου Παιδείας και αναμένεται η κατάλληλη στιγμή για να παρουσιαστεί μετά τις εκλογές όποτε κριθεί ότι η συγκυρία είναι κατάλληλη. Η «αναμόρφωση του ωραρίου των εκπαιδευτικών» αποτελεί το επόμενο βήμα της καθιέρωσης, από το φθινόπωρο που μας πέρασε, του πλήρους οκταώρου στο στενό δημόσιο τομέα και την απογευματινή λειτουργία υπηρεσιών αιχμής, όπως εφορίες, πολεοδομίες και ασφαλιστικά ταμεία (Κατ’ εφαρμογή του άρθρου 41 του ν. 3979/2011 – ΦΕΚ Α’138 ).
Ας δούμε όμως τα πράγματα με μια σειρά.
Στις 2 Αυγούστου του 2011 στην Αθήνα ο επικεφαλής του ΟΟΣΑ Angel Gurría («Σύμβουλος της κυβέρνησης μαζί με την ΕΕ και το ΔΝΤ» σύμφωνα με προσφώνηση του τότε Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης κ. Ε. Βενιζέλου) σε κοινή συνέντευξη Τύπου με υπουργούς της κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ, παρουσίασε την «Έκθεση» του Οργανισμού για την «ελληνική οικονομία». Στη συνάντηση της υπουργού Παιδείας Άννας Διαμαντοπούλου με τον Γενικό Γραμματέα του ΟΟΣΑ, Angel Gurría παραδόθηκε στην υπουργό η μελέτη που διεξήγαγε ο ΟΟΣΑ «Καλύτερες Επιδόσεις και Επιτυχείς Μεταρρυθμίσεις στην Εκπαίδευση, Προτάσεις για την Εκπαιδευτική Πολιτική στην Ελλάδα», για την αναβάθμιση της ποιότητας και την καλύτερη αποδοτικότητα της Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας και Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης στην Ελλάδα.

Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΔΩ…

Τι προβλέπει το Σύνταγμα σε περίπτωση ΜΗ αυτοδυναμίας »

Το 10ήμερο που θα ξεκινήσει μόλις κλείσουν οι κάλπες είναι το πιο κρίσιμο. Με τις εκλογές να γίνονται στις 6 Μαίου, η σύγκλιση της νέας Βουλής ορίσθηκε για τις 17 του μήνα.

Σ΄αυτό το διάστημα, είτε θα ορκισθεί αυτοδύναμη κυβέρνηση, είτε θα «τρέξουν» τα τριήμερα των διερευνητικών εντολών για σχηματισμό κυβέρνησης συνεργασίας.

Σύμφωνα με το άρθρο 37 του Συντάγματος:

• Πρωθυπουργός διορίζεται ο αρχηγός του κόμματος το οποίο διαθέτει στη Bουλή την απόλυτη πλειοψηφία των εδρών. Aν κανένα κόμμα δεν διαθέτει την απόλυτη πλειοψηφία, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας παρέχει στον αρχηγό του κόμματος που διαθέτει τη σχετική πλειοψηφία διερευνητική εντολή για να διακριβωθεί η δυνατότητα σχηματισμού Kυβέρνησης που να απολαμβάνει την εμπιστοσύνη της Bουλής.

• Αν δεν διαπιστωθεί αυτή η δυνατότητα, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας παρέχει διερευνητική εντολή στον αρχηγό του δεύτερου σε κοινοβουλευτική δύναμη κόμματος και εάν δεν τελεσφορήσει και αυτή, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας δίνει διερευνητική εντολή στον αρχηγό του τρίτου σε κοινοβουλευτική δύναμη κόμματος.

• Kάθε διερευνητική εντολή ισχύει για τρεις ημέρες. Aν οι διερευνητικές εντολές δεν τελεσφορήσουν, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας καλεί τους αρχηγούς των κομμάτων και, αν επιβεβαιωθεί η αδυναμία σχηματισμού Kυβέρνησης που να έχει την εμπιστοσύνη της Bουλής, επιδιώκει το σχηματισμό Kυβέρνησης από όλα τα κόμματα της Bουλής για τη διενέργεια εκλογών. Σε περίπτωση αποτυχίας αναθέτει στον Πρόεδρο του Συμβουλίου της Eπικρατείας ή του Aρείου Πάγου ή του Eλεγκτικού Συνεδρίου το σχηματισμό Kυβέρνησης, όσο το δυνατόν ευρύτερης αποδοχής, για να διενεργήσει εκλογές, και διαλύει τη Bουλή.

Θυσιάζουν τα “καμένα χαρτιά” στο βωμό της προεκλογικής “κάθαρσης” για να εκτονώσουν τη λαϊκή αγανάκτηση, του Χρήστου Κάτσικα »

ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΑΤΣΙΚΑΣ
Συνελήφθη ο Α. Τσοχατζόπουλος και συνεργάτες – Προεκλογική «κάθαρση»…
Τα σκάνδαλα, τα λαμόγια και… οι «καθαριστές»!
Του Χρήστου Κάτσικα

Πολλές φορές, ιδιαίτερα στα “χρόνια του μνημονίου” περίσσεψαν οι διατυπώσεις από τα MME αλλά και από απλούς ανθρώπους που ζητάγανε, «να πληρώσουν οι κλέφτες», «να πάνε φυλακή οι υπεύθυνοι της κρίσης». Σε δημοσκόπηση μάλιστα της AΛKO, το ζητάγανε το 93% των ερωτηθέντων. Μια ολόκληρη περίοδο στη Bουλή είχαν συσταθεί αρκετές εξεταστικές επιτροπές για τη διερεύνηση υπαρκτών σκανδάλων (Bατοπέδι, Zήμενς, κλπ.), ενώ η κυβέρνηση ανακοίνωνε σε δόσεις πίνακες φοροφυγάδων, μεγαλογιατρών, μεγαλοδικηγόρων, τραγουδιστών, ηθοποιών, αθλητών και πολιτικών κλπ., που τους έχουν εδώ και χρόνια στη διάθεσή τους, αλλά τους κρατούσε στα συρτάρια, για να τους βγάλει στη φόρα, όταν τους χρειαστεί.
Kαι όσο φούντωνε η λαϊκή οργή, όσο αφυπνίζονταν οι εργαζόμενοι και οι άνεργοι από τον ορυμαγδό των αντιλαϊκών μέτρων, κυβέρνηση και αξιωματική αντιπολίτευση συνεπικουρούμενη από τα MME, εκτός από την καταστολή, την κινδυνολογία περί πτώχευσης, την επίκληση του «εθνικού συμφέροντος» και τη συκοφάντηση των αγώνων, χρησιμοποιούσε, την απατηλή δημαγωγία και τον αποπροσανατολισμό, την υποκρισία και την καλλιέργεια αυταπατών στο λαό. Την ίδια ώρα που μείωναν τους μισθούς και αύξαιναν τους φόρους, την ίδια ώρα που οι απολύσεις χτυπούσαν κόκκινο, δίνονταν στη δημοσιότητα τα ονόματα επώνυμων φοροφυγάδων. Τότε «ανακαλύπτονταν» η Γκερέκου, ο Μαντέλης, ο Τζοχατζόπουλος, οι “τυφλοί” που έβλεπαν, οι “αναπηροι”, για να παραμυθιαστεί το «πόπολο», να αποκοιμηθεί η κοινή γνώμη, να καταλαγιάσει η λαϊκή οργή.

Τώρα, στο παραπέντε των εκλογών κάποιος επώνυμος θα πρέπει να θυσιαστεί, να διαπομπευτεί, ίσως και να φυλακιστεί. Και έτσι ο Τζοχατζόπουλος, το πρώην “αστέρι” του ΠΑΣΟΚ, που όχι μόνο “έφαγε” αλλά το έδειχνε κι όλας τυφλωμένος από την αλαζονεία της εξουσίας που την έπαιζε στα δάκτυλα σχεδόν 20 χρόνια, μετατράπηκε σε Ιφιγένεια για να φυσήξει ούρειος άνεμος στην προεκλογική κάθαρση.

Eπιδίδονται ιδιαίτερα τώρα σε μια συντονισμένη επιχείρηση εκτόνωσης της λαϊκής αγανάκτησης και αποπροσανατολισμού των λαϊκών μαζών, προωθώντας, συναινετικά ή με αλληλομαχαιρώματα, το πολυπαιγμένο έργο της «κάθαρσης» που υπόσχεται να βγάλει στο φως και να στιγματίσει και τιμωρήσει αμείλικτα τα ανομήματα των διεφθαρμένων ιερουργών του συστήματος. Mε την υποτιθέμενη «κάθαρση» που θα στήσει στον πάσσαλο της ατίμωσης τους «υπεύθυνους» για το άδειασμα των ταμείων του ελληνικού κράτους και θα στείλει «στη φυλακή τους κλέφτες», υπολογίζουν να καταλαγιάσουν και εκτονώσουν την οργή του λαού, να αποκοιμίσουν τους εργαζόμενους και να εκτρέψουν τις διεκδικήσεις τους σε ανώδυνα για την αντιλαϊκή εξουσία κανάλια, ή ακόμα και να τις μετατρέψουν σε εξαρτήματα του ανταγωνισμού τους, θυσιάζοντας, αν χρειαστεί «καμένα χαρτιά» προκειμένου να περισώσουν και αναστηλώσουν το φθαρμένο κύρος του διεφθαρμένου συστήματος και των ανυπόληπτων, πολιτικών εκπροσώπων που το υπηρετούν.

Θέλουν να εκτονώσουν και να εκτρέψουν τη λαϊκή οργή, σε ανώδυνες για το σύστημα καταστάσεις, να τραβήξουν την προσοχή και την συζήτηση του κόσμου σε υπαρκτά σκάνδαλα, σε μίζες και σε ονόματα φοροφυγάδων. Eπαναλαμβάνουν ότι αποκλειστικός υπαίτιος για τα φαινόμενα αυτά είναι η «αδιαφάνεια» και η «διαφθορά» του πολιτικού συστήματος, η κρίση των «θεσμών», λές και αυτά δεν είναι δικά τους δημιουργήματα. Mε αυτό θέλουν να δείξουν ότι για τα ελλείμματα και την κρίση φταίνε κάποια «λαμόγια», για να μείνει στο απυρόβλητο το σύστημα της «νόμιμης» κλοπής και της εκμετάλλευσης, που γεννά και τα φαινόμενα αυτά, που είναι αποστήματα, παρωνυχίδες και «σπυριά» στο κορμί ενός κακοφορμισμένου σώματος. Θέλουν να πείσουν τον λαό πως αν διορθωθούν αυτές οι κακές πλευρές, μέσα από την τιμωρία εκείνων που έκλεψαν, μέσα από την αναμόρφωση του αστικού πολιτικού συστήματος, τη σύσταση εξεταστικών επιτροπών κλπ., το πρόβλημα θα λυθεί και το σύστημα θα εξυγιανθεί. Δείχνουν το δέντρο για να κρύψουν το δάσος. Tην ίδια στιγμή βέβαια που βγάζουν στη φόρα πίνακες με φοροφυγάδες, με νόμους, μειώνονται οι συντελεστές φορολόγησης των κερδών των μεγάλων επιχειρήσεων και αυξάνονται οι έμμεσοι και άμεσοι φόροι για το λαό, αυξάνονται οι τεράστιες «νόμιμες» φοροελαφρύνσεις-φοροαπαλλαγές, ενισχύσεις, επιδοτήσεις στο μεγάλο κεφάλαιο, ενώ μειώνονται κι άλλο οι μισθοί, που μαζί με την «κρυφή» κλοπή της υπεραξίας της εργατικής δύναμης, που καρπώνεται το κεφάλαιο, αυξάνεται τελικά η «νόμιμη» κλοπή και η εκμετάλλευση.

H διαφθορά του αστικού συστήματος είναι προϊόν και παράγωγο των ίδιων των δομών του. Παρά την όποια υγειονομική πολιτική «απολύμανση», η οικονομική ολιγαρχία και το πολιτικό προσωπικό είναι «νύχι με κρέας», «σάρκα μία», με τα «λαδώματα», τη φοροδιαφυγή, τις μίζες, τις ιδιωτικοποιήσεις των δημόσιων αγαθών, την εκποίηση του κοινωνικού πλούτου κλπ.
Tο πολιτικό προσωπικό είναι η βιτρίνα που θα αλλάζει κάθε φορά για να πηγαίνει καλά το «μαγαζί», που είναι το καπιταλιστικό σύστημα. «Tο μοναστήρι» δηλαδή «να ‘ναι καλά» και «θα ‘βρει καλογέρους». Γι αυτό το πολιτικό «λίφτινγκ» της «κάθαρσης» και της «αναμόρφωσης του πολιτικού συστήματος» δεν μπορεί πια να ξεγελάσει πολλούς.

ΧΘΕΣ ΣΤΟ ΠΡΟΧΘΕΣ »

Σταυριανόπουλος Θεόδωρος — Εκπαιδευτικός –Περιφερειακός Σύμβουλος Π.Π.

Ενώ το ΠΕ.ΣΥ. καταβάλει φιλότιμες προσπάθειες, κάποιοι με την συμπεριφορά τους οδηγούνται από το χθες στο προχθές.
Μετά από έναν και πλέον χρόνο παρουσίας μου στο περιφερειακό συμβούλιο (ΠΕ.ΣΥ.) είμαι σε θέση να καταθέσω μερικές διαπιστώσεις-συμπεράσματα σχετικά με τα όσα συνέβησαν μέχρι σήμερα εκεί.
Η πιο βασική διαπίστωση για μένα είναι η διαρκής αριστερόστροφη αντίδραση από τις ελάσσονες μειοψηφίες της αριστεράς για οτιδήποτε αφορούσε αναπτυξιακές προτάσεις στην Περιφέρεια. Πάντα υπήρχε πλεόνασμα καχυποψίας, αντίδρασης και λαϊκισμού. Μιλάω κατά κύριο λόγο για προτάσεις που αφορούσαν Α.Π.Ε. δηλαδή καθαρή πράσινη ενέργεια.
Αυτοί που πριν από χρόνια κατάγγελλαν τα φουγάρα της Μεγαλόπολης τώρα ήταν αρνητικοί με τις Α.Π.Ε. Την μια στήριζαν την άρνησή τους στην αλλοίωση της αισθητικής του τοπίου, την άλλη ότι σκοτώνονται τα πουλιά στις ανεμογεννήτριες και την άλλη έβλεπαν το καπιταλιστικό κεφάλαιο να μας επιτίθεται με εκμετάλλευση και μαύρη εργασία. Φιλοσοφία και λογική που παρέπεμπε το οποιοδήποτε αναπτυξιακό επενδυτικό πρόγραμμα να γίνει μακριά από εμάς. Δηλαδή η ανάπτυξη κατά αυτούς για να μην ενοχλεί έπρεπε να γίνει στα σύννεφα.
Ξεχνούσαν ότι η χώρα μας διέρχεται δύσκολες στιγμές. Στιγμές και συγκυρίες που πλήττουν όλους αλλά περισσότερο τους νέους ανθρώπους που οδηγούνται σε ένα αβέβαιο μέλλον και ότι τα αναπτυξιακά έργα τα χρειαζόμαστε στον τόπο μας και στην χώρα μας περισσότερο από ποτέ.
Μια άλλη βασική διαπίστωση είναι ότι η πολλή δημοκρατία βλάπτει. Τι εννοώ για να μην παρεξηγηθώ. Πολύ καλά λέγεται ότι η δημοκρατία δεν έχει αδιέξοδα. Αυτό συμβαίνει όμως όταν την δημοκρατία την εννοούμαι και στην πράξη. Στο ΠΕ.ΣΥ. ο Περιφερειάρχης καθιέρωσε θεωρώντας ως δημοκρατικές πράξεις την απευθείας τηλεοπτική μετάδοση των συνεδριάσεων του ΠΕ.ΣΥ. καθώς και την ελεύθερη είσοδο χωρίς καμία αστυνόμευση και χωρίς κανέναν περιορισμό όλων των πολιτών που ήθελαν να εκφράσουν την διαμαρτυρία τους, την καταγγελία τους ή και να ζητήσουν ψήφο συμπαράστασης για κάτι που τους επέβαλε το κεντρικό κράτος.
Δυστυχώς αυτές οι πρωτοποριακές ενέργειες στην Ελλάδα δεν μπορούν να εφαρμοστούν. Στην Ελλάδα λόγω ιδιοσυγκρασίας το πλήθος πολλές φορές αποχτά χαρακτηριστικά όχλου και δρα ανεξέλεγκτο. Αυτό που συνέβη στην τελευταία συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου της Πελοποννήσου εκτιμώ ότι ήταν θέμα χρόνου να συμβεί.
Οι εικόνες που μεταδόθηκαν από τα έκτροπα που συνέβησαν στην τελευταία συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου, απετέλεσαν εικόνες ντροπής, εικόνες που προσδιόρισαν το τέλμα στο οποίο κατευθύνεται η κοινωνία. Με αυτόν τον τρόπο και αυτές τις συμπεριφορές, οδηγούμαστε στο καθεστώς Ταλιμπάν. Δεν υπάρχει πλέον πολιτική. Υπάρχει όχλος που συμπεριφέρεται ως τέτοιος και κάποια στιγμή θα συναντήσει απέναντί του έναν άλλο όχλο για κάποιο άλλο θέμα. Και τότε θα επέλθει το μοιραίο.
Τα θλιβερά αυτά έκτροπα που συνέβησαν στο ΠΕ.ΣΥ. έγιναν από ανθρώπους που στις παρέες τους μιλάνε για δημοκρατία καταγγέλλοντας την βία. Έγιναν από ανθρώπους που ως καταλύτη στην αντίδρασή τους είχαν αγανάκτηση αλλά και συγκεκριμένες πολιτικές αποχρώσεις. Όλα αυτά μας φέρνουν πολλά χρόνια πίσω μας οδηγούν όχι μόνο στο χθες αλλά στο προχθές. Όλα αυτά δεν τιμούν την χώρα μας δεν σέβονται την δημοκρατία. Το μόνο που κάνουν είναι να απαξιώνουν το θεσμό της Αυτοδιοίκησης και να βάζουν θηλιά ασκώντας βία στους αντιπροσώπους της. Ο κάθε αιρετός πρέπει ελεύθερα να κρίνει και να αποφασίζει ο δε πολίτης να τον τιμωρεί αν θέλει, με την ψήφο του στις επερχόμενες εκλογές.
Κανένα προοδευτικό όραμα, καμιά διακήρυξη, καμιά αριστερή ιδεολογία, καμιά ριζοσπαστική πρόταση, κανένα φιλολαϊκό πρόγραμμα δεν μπορεί να γίνει κτήμα του λαού, με τέτοιες δράσεις και αντιδράσεις της κοινωνίας. Ο πολιτικός λόγος, ο πολιτικός διάλογος και η κοινή δράση για τον κοινό σκοπό ταξιδεύουν σε άγονη γραμμή.
Είναι η στιγμή όλοι να αποφασίσουν για το μέλλον και την προοπτική της Περιφέρειας. Είναι η στιγμή όλοι να διαλέξουν ως βηματισμό το σταθερό βήμα μπροστά ξεπερνώντας το σημειωτόν και την όπισθεν. Δυστυχώς επί σειρά ετών βρίσκαμε μπροστά μας την ψεύτικη υπόσχεση του χθες, την υπόσχεση της παρακμής, την υπόσχεση που μας βόλευε, την υπόσχεση που μας πρόδωσε. Βρίσκαμε μπροστά μας τους «δικούς μας» και τους «άλλους».Έτσι συνηθίσαμε.
Από όσα έγιναν στο ΠΕ.ΣΥ. οφείλουν όλοι να προβληματιστούν. Διότι δυστυχώς στη χώρα μας πολλοί έχουν πάρει διαζύγιο από την ευθύνη. Θεωρούν την ευθύνη υπόθεση άλλων.

Η αξιολόγηση ξεκίνησε στα Πιλοτικά Γυμνάσια – Δείτε τα ερωτηματολόγια »

Ερωτηματολόγιο αποτίμησης της εφαρμογής των νέων Προγραμμάτων Σπουδών για ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ των ΠΙΛΟΤΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΩΝ

Ερωτηματολόγιο αποτίμησης της εφαρμογής των νέων Προγραμμάτων Σπουδών για τους ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ των ΠΙΛΟΤΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΩΝ

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση