- Η καλλιέργεια της δεξιότητας της επιλογής ενός βιβλίου.
- Η οργάνωση ή η επιλογή δραστηριοτήτων σχετικών με το βιβλίο από τα παιδιά του γυμνασίου.
- Το ζωντάνεμα της σχολικής βιβλιοθήκης.
- Η συνειδητοποίηση ότι το βιβλίο είναι ψυχαγωγία και προσφέρει αισθητική απόλαυση.
- Η καλλιέργεια λογοτεχνικού και αισθητικού εγγραμματισμού.
- Η συνεργατική μάθηση σε μικροομάδες-ζευγάρια (Cooperative) και σε
ανοιχτή συνεργατική μάθηση σε ανομοιογενείς ομάδες (Collaborative).
- Η προώθηση της “πρόσωπο με πρόσωπο” αλληλεπίδρασης.
- Η ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων: προσωπική και ομαδική
υπευθυνότητα, θετική αλληλεξάρτηση, διαπροσωπικές και μικροομαδικές δεξιότητες.
- Η ενεργή συμμετοχή των μαθητών/τριών.
- Η διδασκαλία στρατηγικών μάθησης – η μεγαλόφωνη ανάγνωση.
- Η ομαλή μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο.