Επιστροφή σε Διδακτικές Επισκέψεις – Περίπατοι (υλικό / ιδέες)

Ιστορικά κτίρια στη Χαλέπα Χανίων – παλιά πόλη/λιμάνι

27-11-2013

Γ΄ τάξη

Εκπαιδευτική εκδρομή Νοεμβρίου της  Γ΄ Γυμνασίου Κουνουπιδιανών

2013-2014

«Ιστορικός περίπατος από τη Χαλέπα στο παλιό λιμάνι των Χανίων

με έμφαση στα νεοκλασικά κτίρια της Χαλέπας»

 

Άξονες του ταξιδιού μας στο χρόνο:

  • Δεν είμαστε μόνο θεατές αλλά και δημιουργοί της πραγματικότητας.
  • Με βάση το γνωστό και το οικείο κατακτώ το άγνωστο.
  • Δεν αναπαριστώ το παρελθόν, το ερμηνεύω, το ανασυνθέτω.
  • Οι ανάγκες του ανθρώπου και όσα ζητά από τη φύση είναι διαχρονικά.

 

 

Με βάση τα παρακάτω σενάρια δημιουργώ με την ομάδα μου ένα βίντεο διάρκειας από 2 έως 5 λεπτών ή ένα powerpoint 20 διαφανειών  που να απαντά στα ερωτήματα που θέτουν:

Σενάριο 1:

Δημιουργώ σκηνικό γύρω από τα κτίσματα που επισκεφθήκαμε:

  • Τι δέντρα υπήρχαν γύρω; Επιβιώνουν από τότε κάποια;  Ποια λουλούδια φαντάζεστε ότι φύτευαν στους κήπους και τις γλάστρες τους;
  • Πώς ήταν η θάλασσα, έκαναν μπάνιο;
  • Πώς ήταν το κλίμα τότε; Άλλαξε από σήμερα;
  • Πώς ήταν οι δρόμοι; Είχαν χαραχτεί διαφορετικά;
  • Γιατί επέλεξαν τη Χαλέπα; Θα την επιλέγατε στη θέση τους;

Σενάριο 2:

Τα σπίτια αυτά χτίστηκαν στην εποχή των «ούτε». Τότε δεν υπήρχαν ούτε κινητά, ούτε ψυγεία, ούτε τηλεοράσεις…..Συνέχισε τον κατάλογο με την ομάδα σου και παρουσιάστε στο βίντεό σας όσα περισσότερα ούτε μπορείτε! Έπειτα να αναφέρετε τι υπήρχε τότε μέσα σε ένα σπίτι.

 

 

 

Σενάριο 3:

Είναι Κυριακή πρωί και ο ήλιος στα Χανιά λάμπει! Είναι Άνοιξη και ο πρίγκιπας Γεώργιος μόλις έχει ξυπνήσει. Απαντώ στα παρακάτω ερωτήματα:

  • Με ποιος θα μιλήσει;
  • Τι θα πούνε;
  • Τι θα προτιμήσει για φαγητό;
  • Πώς θα περάσει τη μέρα του;
  • Με ποιες ασχολίες θα ψυχαγωγηθεί;
  • Πού λέτε να πάει βόλτα;
  • Τι θα κάνει στη βόλτα του;

Σενάριο 4:

Μπαίνω στο δωμάτιο της Βαρόνης Σβάρτς. Τι βλέπω;

  • Πώς είναι τα έπιπλά της;
  • Τι χρώμα έχουν οι τοίχοι και οι κουρτίνες της;
  • Τι μυρίζει;
  • Ανοίγεις την κοσμηματοθήκη της. Τι βλέπεις;
  • Ανοίγεις τη ντουλάπα της. Τι έχει μέσα;
  • Ψάχνεις τις σημειώσεις της. Μπορείς να τις διαβάσεις;
  • Τι έχει στο κομοδίνο της;
  • Τι έχει δίπλα στον καθρέφτη της;
  • Τι άλλο βλέπεις στο δωμάτιο;

Σενάριο 5:

Είσαι ο γιος ή η κόρη ενός πρόξενου της εποχής. Είσαι 15 χρονών, έχεις τις ίδιες ανάγκες και τις ίδιες ιδέες με ένα παιδί σήμερα, μόνο που ζεις σε άλλη εποχή. Γράψε ένα φανταστικό διάλογο με τον πατέρα σου στον οποίο θα συζητάτε για το πώς θα περάσετε τις διακοπές των Χριστουγέννων στα Χανιά.

  • Τι θα φάτε;
  • Πώς θα γιορτάσετε;
  • Πώς θα ψυχαγωγηθείτε;
  • Ποιους θα συναντήσετε;
  • Ποιες εκδρομές θα πάτε και με τι στόχο;
  • Σε ποια ζητήματα θα διαφωνήσετε;

 

Σενάριο 6:

Είσαι ένα παιδί που ζει στο σπίτι του κήπου μιας από τις βίλες μαζί με την οικογένειά σου. Δε μπορείς να καταλάβεις όμως γιατί αυτοί ζουν σε αυτά τα σπίτια, ενώ εσύ στο σπιτάκι του κήπου. Ρωτάς τη μητέρα σου και τον πατέρα σου. Τι απαντήσεις παίρνεις;

 

 

ΠΡΟΣΟΧΗ!!!!!!!!ΟΛΑ ΤΑ ΣΕΝΑΡΙΑ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΘΕΤΙΚΑ! Δε χρειάζεται να διαβάσετε κάτι. Απαντάτε με βάση τη διαίσθηση, τη φαντασία σας και την κοινή άποψη της ομάδας σας για το πώς υποθέτετε να ήταν η ζωή σε αυτά τα σπίτια τότε.

Βοήθεια για τα βίντεο:

Μπορεί η ιστορία σας να βασιστεί σε αληθινές φωτογραφίες, σε ζωγραφιές, σε πλαστελίνη, σε σχέδιο με μολύβι, σε κολάζ, σε μικρό δραματοποιημένο διάλογο που θα παίξετε  εσείς οι ίδιοι.

 

 

Χρήσιμο υλικό:

1)       Τα Χανιά στις δεκαετίες 1910-1960http://www.youtube.com/watch?v=cs4VV2_Go4w

2)   Η Βαρόνη Σβάρτς και α) Τι είδε στο Ακρωτήρι  –  β) Το σπίτι της,  Εργασίες των μαθητών του γυμνασίου Κουνουπιδιανών 2012-2013 http://www.youtube.com/watch?v=_OtA-Q4gg_g

 

Επιμέλεια σημειώσεων, οργάνωση: Θεοδώρα Πρίτση , Ασπασία Τσουρλάκη

 

 

Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση του email σας δεν θα δημοσιευθεί.

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση