Πρόκληση από την περιβαλλοντική μας ομάδα!

Το παγουρίνο δεν ξεχνάω 

και παντού το κουβαλάω…

Απ΄τη βρύση το γεμίζω

πλαστικό δεν χαραμίζω!!!

P1200135

Η περιβαλλοντική ομάδα του σχολείου μας έχει μια νέα, συναρπαστική πρόκληση για όλους! Θέλουμε να κάνουμε τη διαφορά και να βοηθήσουμε τον πλανήτη μας να γίνει πιο καθαρός και υγιής. Και ξέρετε πώς θα το κάνουμε αυτό; Με ένα μικρό, αλλά σημαντικό βήμα: χρησιμοποιώντας παγουρίνα  αντί για πλαστικά μπουκάλια!

Έτσι….

  • Μειώνουμε τα πλαστικά: Τα πλαστικά μπουκάλια είναι από τα μεγαλύτερα προβλήματα για το περιβάλλον. Χρειάζονται εκατοντάδες χρόνια για να αποσυντεθούν και μολύνουν τις θάλασσες και τα εδάφη μας.
  • Εξοικονομούμε χρήματα: Ένα παγούρι μπορεί να χρησιμοποιηθεί ξανά και ξανά, ενώ τα πλαστικά μπουκάλια τα πετάμε μετά από μία χρήση.
  • Πίνουμε πιο υγιεινό νερό: Τα παγούρια, ειδικά τα ανοξείδωτα, δεν απελευθερώνουν χημικά στο νερό, όπως τα πλαστικά.

Από σήμερα, καλούμε όλους τους μαθητές, τους δασκάλους και τους γονείς να φέρνουν στο σχολείο τα δικά τους παγουρίνα. Ας κάνουμε το σχολείο μας ένα “πλαστικό-ελεύθερο” περιβάλλον!

Τι μπορείτε να κάνετε;

  • Αγοράστε ένα επαναχρησιμοποιούμενο παγούρι.
  • Γεμίστε το με νερό από το σπίτι ή από τις βρύσες του σχολείου.
  • Πάρτε το μαζί σας παντού: στο σχολείο, στο πάρκο, στις εκδρομές.
  • Ενθαρρύνετε τους φίλους και την οικογένειά σας να κάνουν το ίδιο.

Ας δείξουμε στον πλανήτη μας ότι τον νοιαζόμαστε και ότι μπορούμε να τον προστατεύσουμε. Ας κάνουμε την πρόκληση του παγουριού μια μεγάλη επιτυχία!

P1200136

 

P1200164

 

Πρόγραμμα Μετάβασης Νηπιαγωγείου – Δημοτικού

IMG 20250304 080353

Στο σχολείο μας, σε συνεργασία με το νηπιαγωγείο, δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση στην ομαλή μετάβαση των μικρών μας μαθητών από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό. Κατανοούμε ότι αυτή η μετάβαση είναι ένα σημαντικό βήμα στη ζωή τους και θέλουμε να το κάνουμε όσο το δυνατόν πιο ομαλό και ευχάριστο.

Οι  μαθητές του δημοτικού και οι μικροί μας φίλοι από το νηπιαγωγείο ένωσαν τις δυνάμεις τους και δημιούργησαν έναν εντυπωσιακό χαρταετό.

Μέσα από αυτή τη δράση, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία:

  • Να γνωριστούν και να δημιουργήσουν φιλίες.
  • Να συνεργαστούν αρμονικά και να μοιραστούν ιδέες.
  • Να αναπτύξουν τη φαντασία και τη δημιουργικότητά τους.
  • Να εξοικειωθούν με το περιβάλλον του δημοτικού σχολείου.
  • Να βιώσουν τη χαρά της ομαδικής εργασίας και της επίτευξης ενός κοινού στόχου.

Ο χαρταετός μας, σύμβολο ελευθερίας και χαράς, πέταξε ψηλά, σηματοδοτώντας την ομαλή και ευχάριστη μετάβαση των μικρών μας φίλων στο δημοτικό σχολείο. Είμαστε περήφανοι για την όμορφη συνεργασία και ανυπομονούμε για τις επόμενες κοινές μας δράσεις!

1740660253575 1740660253548 1

Κλειστό το Κυλικείο λόγω ασθένειας

ΚΥΛΙΚΕΙΟ

Αγαπητοί μαθητές, γονείς και κηδεμόνες,

Σας ενημερώνουμε ότι αύριο και μεθαύριο 24 και 25 Φεβρουαρίου , το κυλικείο του σχολείου μας θα παραμείνει κλειστό λόγω αδιαθεσίας της κυρίας Λίτσας.

Παρακαλούμε, φροντίστε τα παιδιά να έχουν μαζί τους τα απαραίτητα σνακ και νερό για την ημέρα.

Ευχαριστούμε για την κατανόησή σας.

21 Φεβρουαρίου-Παγκόσμια Ημέρα Μητρικής Γλώσσας

Παγκόσμια Ημέρα Μητρικής Γλώσσας: Η διαφύλαξη της σκέψης

Σε όλη του τη ζωή ο άνθρωπος παλεύει για να κατακτήσει τη γνώση, άλλος σε μεγαλύτερο, άλλος σε μικρότερο βαθμό. Επειδή όμως αυτή με τη σειρά της καθίσταται αναρίθμητη και συνεχώς ανανεούμενη, σε πολλούς τομείς τουτεχνολογικού κυρίως επιστητού, η απόλυτη τιθάσευσή της καθίσταται κάτι το οποίο στερείται αληθοφάνειας. Πολλά από τα πράγματα που μας περιβάλλουν παραμένουν άγνωστα για μεγάλο τμήμα του παγκοσμίου πληθυσμού, ανάλογα με τα ενδιαφέροντα που ο καθένας έχει, το ποσοστό εξειδίκευσης που του επιβάλλει η επαγγελματική του ιδιότητα και το βαθμό της φιλοπεριέργειάς του. Η άγνοια πολλές φορές μας φέρνει σε αμηχανία, στην περίπτωση που δυσκολευόμαστε να κατανοήσουμε μια κοινωνική εκδήλωση πάσης φύσεως από έναν τόπο διαφορετικό από τον δικό μας, η οποία είτε λαμβάνει χώρα μπροστά στα μάτια μας είτε γινόμαστε μάρτυρές της μέσω κάποιας ενημερωτικής / επιμορφωτικής εκπομπής, κάποιου διαδικτυακού χώρου ή των σελίδων κάποιας έντυπης εγκυκλοπάιδειας.

DSCI0197

Πάντως είναι γεγονός ότι αυτή η αμηχανία, αργά ή γρήγορα, αρχίζει να μεταλλάσσεται σε έντονο ενδιαφέρον. Επιθυμούμε να στραφούμε εκεί και να αποκωδικοποιήσουμε μέσα μας αυτό το οποίο εκτυλλίσσεται εκείνην τη στιγμή. Οι εξηγήσεις είναι απαραίτητες. Ομως εδώ υπάρχει ένα μεγάλο εμπόδιο, το οποίο ακούει στο όνομα γλωσσικός παράγων. Η γλώσσα, για την οποία έχουν δοθεί πάμπολλοι ορισμοί μέχρι σήμερα, παραμένει το βασικό εργαλείο επικοινωνίας και μετάδοσης πληροφορίας μετά την εικόνα. Σε αντίθεση με τη δεύτερη, η πρώτη μπορεί να διασώσει την πληροφορία και να τη μεταφέρει όπου υπάρχει ανάγκη και ενδιαφέρον γρηγορότερα και πιο αξιόπιστα, διατηρώντας την για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα. Η γραφή και η ομιλία έχουν προσδώσει στο ανθρώπινο είδος το χαρακτηριστικό, το οποίο το ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα έμψυχα όντα και του επιτρέπουν να συνεχίσει να επιβιώνει και να υφίσταται στο πέρασμα του χρόνου, ευπροσάρμοστο ή δυσπροσάρμοστο στα εκάστοτε κοινωνικά δεδομένα. Με τη συνδρομή της γλώσσας διάφορα θαύματα έχουν συμβεί, με κυριότερο την εξέλιξη του κόσμου, λόγω της διάδοσης της γνώσης και της κατανόησής της, με στόχο τον ενδελεχή έλεγχό της και τη βελτίωσή της.

αρχείο λήψης 68 Αντιγραφή Αντιγραφή

Με έναν πρόχειρο υπολογισμό φτάνουμε στο συμπέρασμα ότι στη σημερινή εποχή ομιλούνται ανα την υφήλιο, λίγο πολύ, 6000 γλώσσες και διάλεκτοι, όχι όλες τους με την ίδια συχνότητα. Παρατηρείται μια ανομοιομορφία στο γλωσσικό χάρτη, η οποία απορρέει από τη δημοφιλία, την ευκολία του δομικού συστήματος και της ευρύτερης πρακτικής εφαρμογής μιας γλώσσας. Αυτομάτως αναλογίζεται κανείς ότι οι επιλογές μειώνονται δραματικά. Εάν σκεφτούμε ότι το μεγαλύτερο ποσοστό των ανθρώπων στη γή ομιλούν την Κινεζική, μας δημιουργείται η απορία γιατί η Αγγλική είναι η επικρατέστερη γλώσσα στον κόσμο. Το μυστήριο έρχεται να λυθεί σύντομα, εάν λάβουμε υπόψη μας την πολυπλοκότητα των δύο γλωσσών. Καταλήγουμε έτσι στο ότι η ευκολία κρίνεται ως το απαραίτητο ζητούμενο, προκειμένου να υπάρξει μια παγκόσμια ομοφωνία στην περίπτωση των ανταλλαγών πολιτισμικών στοιχείων, των εμπορικών συναλλαγών και των πολιτικών ρυθμίσεων.

Ομως μέσα σε όλην αυτή την προσπάθεια της καθολικής συνεννόησης, στο μέτρο του δυνατού, οι γλωσσικές ιδιαιτερότητες των ανθρώπων παραμένουν αλώβητες. Η πολυγλωσσία μπορεί να κρίνεται σε πολλές περιπτώσεις απαραίτητη, όμως δεν παραγνωρίζεται το γεγονός ότι η γλώσσα με την οποία έχει ανατραφεί και μεγαλώσει ένας άνθρωπος, άσχετα από το πνευματικό του επίπεδο, παραμένει στο στόμα του, στο νού του και στην ψυχή του.

ελληνικάΗ διαφύλαξη της μητρικής γλώσσας καθίσταται σημαντική για πολλούς και διάφορους λόγους. Αρχικά ως επικοινωνιακό εργαλείο διευκολύνει την έκφραση της νόησης. Ενώ η δομή της μπορεί να είναι η ίδια, η μορφή της διαφέρει ανα τις ηπείρους, δημιουργώντας αυτό το ενδιαφέρον μωσαϊκό, το οποίο δίνει την ευκαιρία σε όλους τους ανθρώπους να διακηρύσσουν τη διαφορετικότητά τους, αρνούμενοι μια ανούσια ομοιομορφία. Είναι αυτή η μορφή η οποία ασκεί μιαν ιδιαίτερη γοητεία στον άνθρωπο, αποκαλύπτοντάς του την ευελιξία της σκέψης και την ποικιλία που κατακλύζει το περιβάλλον του. Είναι αυτή η προσπάθεια απόδοσης όλων όσα συγκεντρώνονται και άλλοτε αρμονικά, άλλοτε υποβοηθούμενα, σχηματίζουν αυτό που μάθαμε να αποκαλούμε ζωή. Από τη στιγμή που υπάρχει η δυνατότητα για πολλούς χαρακτηρισμούς, ένας μόνο θα αποτελούσε όχι απλώς αδικία, αλλά προσβολή για ό,τι υπάρχει και βρίσκεται εδώ.

Υστερα από μια σύντομη κατηγοριοποίηση των διαφόρων γλωσσών και διαλέκτων, φτάνει κανείς να τις εξειδικεύσει και να τις χρησιμοποιεί, προκειμένου να τις συνδέσει επιτυχημένα ή όχι τόσο με διάφορους τόμείς της επιστήμης, της τεχνολογίας και των επιτευγμάτων τους. Ο πλούτος της γλώσσας είναι ανεκτίμητος και είναι αδύνατον να μετρηθεί με διάφορα ποσοστά, με τα οποία πολλοί, λανθασμένα, αναφέρονται σε φτωχές και πλούσιες γλώσσες. Κάποιες αφρικανικές φυλές, χρήστες της Σουαχίλι, στο πλαίσιο της αποικιοκρατίας, μόλις αντίκρισαν βιβλιοθήκη, την ονόμασαν bookoo- bookoo. Διάφορες φυλές του Αμαζονίου ομιλούν ακόμη κάποιες διαλέκτους, οι οποίες στερούνται βασικού ‘’εκπολιτισμένου’’ λεξιλογίου, όπως ψυγείο, τηλέφωνο και ηλεκτρισμός. Κάποιος εχέφρων καταλαβαίνει ότι η έλλειψη διαφόρων αγαθών δεν πυροδοτεί στο μυαλό του ανθρώπου την ανάγκη για τη γλωσσική τους απόδοση στη γλώσσα τους. Κάποτε, η συνήθεια τον κάνει να δανείζεται από αλλού και είτε να ενστερνίζεται τον ξενικόν όρο είτε να τον προσαρμόζει στα δικά του μέτρα. Ομως αυτό που διαφυλάσσεται πάση θυσία είναι η μητρική γλώσσα. Και μόνο οι διάφορες ιδιομορφίες και οι εναλλακτικές αποδόσεις των ίδιων συναισθημάτων αξίζουν τον κόπο για μια εκ του σύνεγγυς παρατήρηση.

Η διαφύλαξη των πολιτισμικών αγαθών μέσω της γλώσσας είναι επίσης μια σημαντικότατη παράμετρος της διατήρησης της μητρικής γλώσσας, καθώς αυτή, στην περίπτωση που δεν έχει γίνει κάποια καταγραφή της και κατά συνέπεια των όσων αυτή αντιπροσωπεύει, οδηγείται στη λησμονιά και θανατώνει ένα μέρος του κόσμου.

Ακόμη και στον κόσμο της συγγραφής τα πράγματα δεν θα μπορούσαν να διαφέρουν τόσο θελκτικά. Ο κάθε σκεπτόμενος άνθρωπος που καταπιάνεται με αυτή την τέχνη, ομολογουμένως, αποδίδει πολύ καλύτερα γράφοντας στη γλώσσα με την οποία γαλουχήθηκε από τα γενοφάσκια του. Σε όσες γλώσσες και να μεταφραστεί το έργο του, το πνεύμα της αρχικής γραφής θα είναι δύσκολο να συλληφθεί κάπου αλλού. Πόσες διαφορετικές φωνές πιάνουμε στα χέρια μας, οι οποίες τυγχάνει πολλές φορές να καταπιάνονται με το ίδιο ζήτημα και όμως το προσεγγίζουν με τρόπους, οι οποίοι φαντάζουν από ιδανικοί έως παράδοξοι, όπως η περίπτωση των Αράβων, οι οποίοι χαρακτηρίζουν την όμορφη γυναίκα ως καμηλομάτα!

Πέραν τούτου η μητρική μας γλώσσα μάς χαρίζει μια άτυπη ταυτότητα, έναν πνευματικό χώρο και δεσμούς που κανείς δεν έχει το δικαίωμα να αποκόψει. Δεν είναι τυχαίο το ότι, σε διαλεκτικό πλαίσιο, διατηρούνται πολλοί σύλλογοι προς διάσωση και προς διάδοση των Ποντιακών, των Τσακώνικων, των Βλάχικων και άλλων διαλέκτων. Μια σύντομη αναδρομή στις περιπτώσεις των Ορεστειακών και των Ευαγγελιακών θα μας κάνει να συνειδητοποιήσουμε τη δύναμη της γλώσσας και την επίδραση που ασκεί στους ανθρώπους, προκειμένου αυτοί να την κρατήσουν ζωντανή. Ιδιαίτερη μνεία πρέπει να γίνεται για τη σφαγή της Ντάκα το 1952, η οποία αποτέλεσε και αφορμή για την καθιέρωση του εορτασμού της παγκόσμιας ημέρας μητρικής γλώσσας, όπου τότε φοιτητές του Ανατολικού Πακιστάν (Μπαγκλαντές) εναντιώθηκαν στην απαγόρευση της Μπενγκάλι και της αντικατάστασής της από την Ουρντού. Από το 2000 και έπειτα, στις 21 Φεβρουαρίου, όλος ο κόσμος φέρνουν στο νού εκείνο το αιματοκύλισμα στο όνομα της γλώσσας. Το μόνο που μας μένει να πράξουμε είναι να την προστατέψουμε, με στόχο τη διατήρηση των θεμελίων της ψυχής μας, διότι εάν αυτά παραμείνουν σαθρά, δεν υπάρχει ελπίδα για την ανθρωπότητα.

Γρηγόρης Χατζηλαμπρινός

Ποιήματα για την ημέρα Ελληνικής Γλώσσας – YouTube

 

 

Τσικνοπέμπτη στο σχολείο μας: Μια μέρα γεμάτη γεύση, μουσική και χαρά!

.jpg

Σήμερα, Τσικνοπέμπτη, το σχολείο μας γιόρτασε με τον πιο απολαυστικό τρόπο! Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων μας έκανε μια υπέροχη έκπληξη, προσφέροντας σε κάθε παιδί ένα λαχταριστό σακουλάκι με σουβλάκι, πατατούλες και ψωμάκι.

Αφού χορτάσαμε, ήρθε η ώρα για χορό και γλέντι! Πιάσαμε τα χέρια και χορέψαμε γαϊτανάκι, παραδοσιακούς δημοτικούς χορούς, και τραγουδήσαμε όλοι μαζί. Η μουσική και τα γέλια γέμισαν το σχολείο, δημιουργώντας μια αξέχαστη ατμόσφαιρα.

Ήταν μια υπέροχη μέρα, γεμάτη γεύση, μουσική και χαρά! Ευχαριστούμε θερμά τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων για την υπέροχη πρωτοβουλία τους. Περάσαμε υπέροχα!

P12001041 Small P12001031 Small

bloggif 67bb84b167003

ΚΑΝΕ ΚΛΙΚ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ

Μια Μέρα Γεμάτη Καινοτομία στο Joist!

P1200077 Small 1 P1200078 Small 1

Σήμερα, η Δ’ τάξη  έζησε μια αξέχαστη εμπειρία στο Κέντρο Καινοτομίας Joist στην πόλη μας! Είχαμε την ευκαιρία να δούμε από κοντά πώς η τεχνολογία και η φαντασία μπορούν να συνδυαστούν για να δημιουργήσουν απίστευτα πράγματα.

Μόλις μπήκαμε, εντυπωσιαστήκαμε από τον μοντέρνο και φωτεινό χώρο. Οι ξεναγοί μας, με χαμόγελο και ενθουσιασμό, μας έδειξαν τις διάφορες εγκαταστάσεις και μας εξήγησαν πώς λειτουργούν.

P120008711 Small

Είδαμε τρισδιάστατους εκτυπωτές,ρομποτικά χέρια,διαδραστικές οθόνες,πρωτότυπες κατασκευές..

Μάθαμε για τις νέες τεχνολογίες, για το πώς οι επιστήμονες και οι εφευρέτες εργάζονται για να βελτιώσουν τη ζωή μας, και για το πώς μπορούμε και εμείς να γίνουμε δημιουργοί του μέλλοντος.

Η επίσκεψη στο Joist μας άνοιξε νέους ορίζοντες και μας έδωσε έμπνευση για να κυνηγήσουμε τα όνειρά μας. Φύγαμε από εκεί γεμάτοι γνώσεις, ενθουσιασμό και ανυπομονησία για το μέλλον!

P1200097 Small P1200095 Small P1200090 Small P1200089 Small P1200088 Small P1200085 Small P1200083 Small P1200081 Small P1200079 Small P1200078 Small

Χρησιμοποιώντας την τεχνητή νοημοσύνη, μετατρέψαμε τις ιδέες μας σε εντυπωσιακά έργα τέχνης. Πληκτρολογήσαμε λέξεις-κλειδιά και η τεχνολογία ανέλαβε να τις μεταφράσει σε εικόνες που ξεπερνούν τη φαντασία!

Ήταν μια μοναδική εμπειρία! Μάθαμε πώς η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να δημιουργήσει τέχνη και να εκφράσει τις ιδέες μας με έναν εντελώς νέο τρόπο.

DALL·E 2025 02 25 17.25.19 A futuristic and surreal sci fi cityscape featuring the text ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ ΠΟΛΗ ΚΑΡΧΑΡΙΕΣ ΗΛΙΟΒΑΣΙΛΕΜΑ ΡΟΜΠΟΤ ΕΞΩΓΗΙΝΟΙ ΔΙΑΣΤΗΜΑ PLAYSTATION ΤΕΧ DALL·E 2025 02 25 17.25.17 A futuristic and artistic fashion scene featuring the text ΜΟΔΑ ΡΟΜΠΟΤ ΚΙΘΑΡΑ ΜΟΥΣΙΚΗ ΠΙΑΝΟ ΜΑΛΛΙΑ AI DELULU ΚΑΡΔΙΕΣ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΑ glowing i DALL·E 2025 02 25 17.25.14 A futuristic and action packed sports spectacle featuring the text ΜΠΑΣΚΕΤ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ ΝΕΡΟ ΤΣΟΥΛΗΘΡΑ ΓΑΛΑΞΙΕΣ ΜΟΥΝΤΙΑΛ ΘΕΑΜΑ ΠΛΗΘΟΣ ΡΟΜΠΟΤ g DALL·E 2025 02 25 17.25.12 A dreamy and artistic fantasy scene featuring the text ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ ΛΟΥΛΟΥΔΙΑ ΧΟΡΟΣ ΚΑΣΤΡΑ ΟΥΡΑΝΙΟ ΤΟΞΟ ΣΥΝΝΕΦΑ ΠΛΑΝΗΤΕΣ ΠΡΙΓΚΙΠΙΣΣΑ ΓΑΤΑ glowi DALL·E 2025 02 25 17.25.07 A surreal and action packed sci fi scene featuring the text ΜΠΑΣΚΕΤ ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ ΘΑΛΑΣΣΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΣ MEGALODON ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΜΑΥΡΗ ΤΡΥΠΑ glowing in n DALL·E 2025 02 25 17.25.00 A futuristic and dynamic sports scene featuring the text ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ ΜΠΑΣΚΕΤ ΕΛΛΑΔΑ ΜΑΔΡΙΤΗ ΒΑΡΚΕΛΩΝΗ ΦΕΓΓΑΡΙ glowing in neon letters. A massive DALL·E 2025 02 25 17.24.56 A futuristic and surreal sci fi scene featuring the text ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΑ ΡΟΜΠΟΤ ΠΑΡΙΣΙ ΒΟΛΕΪ ΓΑΛΑΞΙΕΣ ΟΥΡΑΝΙΟ ΤΟΞΟ ΔΙΑΜΑΝΤΙΑ ΚΡΥΣΤΑΛΛΟΙ glowing i DALL·E 2025 02 25 17.24.31 A futuristic and vibrant sci fi scene featuring the text ΔΙΑΣΤΗΜΑ ΡΟΜΠΟΤ ΦΕΓΓΑΡΙ ΠΑΡΤΥ NBA ΧΟΡΟΣ glowing in neon letters. A massive party unfol

Παγκόσμια Ημέρα Κοινωνικής Δικαιοσύνης: 20 Φεβρουαρίου

th

Κάθε χρόνο στις 20 Φεβρουαρίου, ο κόσμος γιορτάζει την Παγκόσμια Ημέρα Κοινωνικής Δικαιοσύνης. Αυτή η ημέρα είναι μια υπενθύμιση ότι όλοι οι άνθρωποι, ανεξάρτητα από την καταγωγή, τη θρησκεία, το φύλο ή την κοινωνική τους θέση, έχουν δικαίωμα σε μια δίκαιη και ισότιμη ζωή.

th 2

Τι είναι η κοινωνική δικαιοσύνη;

Κοινωνική δικαιοσύνη σημαίνει να έχουμε μια κοινωνία όπου όλοι έχουν ίσες ευκαιρίες να αναπτυχθούν και να ευημερήσουν. Σημαίνει να μην υπάρχουν διακρίσεις και ανισότητες, και όλοι να έχουν πρόσβαση σε βασικά αγαθά όπως η εκπαίδευση, η υγεία, η εργασία και η στέγη.

Γιατί είναι σημαντική η κοινωνική δικαιοσύνη;

Η κοινωνική δικαιοσύνη είναι απαραίτητη για την ειρήνη, τη σταθερότητα και την ευημερία της κοινωνίας. Όταν όλοι οι άνθρωποι αισθάνονται ότι έχουν μια θέση στην κοινωνία και ότι οι φωνές τους ακούγονται, τότε η κοινωνία γίνεται πιο δυνατή και πιο ανθεκτική.

Τι μπορούμε να κάνουμε για να προωθήσουμε την κοινωνική δικαιοσύνη;

  • Ενημερωνόμαστε: Μαθαίνουμε για τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι άνθρωποι που ζουν σε συνθήκες αδικίας και ανισότητας.
  • Δρούμε: Συμμετέχουμε σε δράσεις και πρωτοβουλίες που προωθούν την κοινωνική δικαιοσύνη.
  • Υποστηρίζουμε: Στηρίζουμε οργανώσεις και φορείς που εργάζονται για την κοινωνική δικαιοσύνη.
  • Αλλάζουμε τη νοοτροπία μας: Αγωνιζόμαστε για μια κοινωνία χωρίς διακρίσεις και προκαταλήψεις.

Ας γιορτάσουμε την Παγκόσμια Ημέρα Κοινωνικής Δικαιοσύνης!

Ας ενώσουμε τις δυνάμεις μας για να δημιουργήσουμε έναν κόσμο πιο δίκαιο και πιο ισότιμο για όλους. Ας θυμόμαστε ότι η κοινωνική δικαιοσύνη είναι ευθύνη όλων μας.

Μαζί μπορούμε να κάνουμε τη διαφορά!

25317153 10214941495241513 559313093 o

1ο Φεστιβάλ Ρητορικής Τέχνης της Δ/νσης Α/θμιας Εκπ/σης Λάρισας

αρχείο λήψης 56

 

Σας ενημερώνουμε ότι η Δ/νση Α/θμιας Εκπ/σης Λάρισας, σε συνεργασία με
την Ιερά Μητρόπολη Λαρίσης και Τυρνάβου, την Περιφέρεια Θεσσαλίας,
τον Δήμο Λαρισαίων, το Τμήμα Ιατρικής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και
το Ινστιτούτο Ρητορικών και Επικοινωνιακών Σπουδών Ελλάδας (Ι.Ρ.Ε.Σ.Ε.)
διοργανώνουν το 1ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ρητορικής Τέχνης, στο πλαίσιο του
προγράμματος «Παιχνίδια Ρητορικής Τέχνης στο Σχολείο: Σκέφτομαι…
Εκφράζομαι… Επικοινωνώ: Μιλώντας για τα παιχνίδια του χθες και του
σήμερα», για μαθητές και μαθήτριες των Δ΄, Ε΄ και ΣΤ΄ τάξεων, με είσοδο
ανοιχτή για την εκπαιδευτική – σχολική κοινότητα και για το κοινό. Το
Φεστιβάλ θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 24 Μαΐου στο αμφιθέατρο της
Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.

αρχείο λήψης 55

Τι είναι ο Διαγωνισμός Ρητορικής Τέχνης;

Ο διαγωνισμός αποτελεί μια γιορτή του λόγου, όπου οι συμμετέχοντες καλούνται να παρουσιάσουν ομιλίες, επιχειρήματα και λόγους, αξιοποιώντας τις αρχές της ρητορικής τέχνης. Στόχος του είναι:

  • Να ενθαρρύνει τους νέους να αναπτύξουν την ικανότητα να εκφράζονται με σαφήνεια, πειθώ και αυτοπεποίθηση.
  • Να προωθήσει την κριτική σκέψη και την ικανότητα ανάλυσης και σύνθεσης επιχειρημάτων.
  • Να καλλιεργήσει τον σεβασμό στην ελεύθερη έκφραση και την ανταλλαγή ιδεών.
  • Να φέρει τους μαθητές σε επαφή με την πλούσια παράδοση της ρητορικής τέχνης.

Οι συμμετέχοντες διαγωνίζονται σε διάφορες κατηγορίες, όπως:

  • Εκφραστική Ανάγνωση
  • Αυθόρμητος λόγος.
  • Επιχειρηματολογία

Τα παιδιά που θα συμμετέχουν ,θα τα συνοδεύουν οι γονείς τους.

Η προετοιμασία των παιδιών θα γίνει τις ώρες λειτουργίας του Σχολείου.

Παρακαλούμε όσοι επιθυμούν να συμμετέχουν τα παιδιά τους, να συμπληρώσουν την Υπεύθυνη Δήλωση που σας στείλαμε.

αρχείο λήψης 54

Δεν σε ακούει το παιδί; Οι θετικές φράσεις που μπορείς να χρησιμοποιήσεις για να τραβήξεις την προσοχή του

AA1y8kyV

Τα παιδιά μας είναι σχεδόν πάντα ο καθρέφτης μας. 

 Αν μιλάμε στα παιδιά μας με τον τρόπο που θα θέλαμε να μας μιλάνε, τότε τα πράγματα θα κυλήσουν πολύ πιο ομαλά. Εύκολο να το λες, δύσκολα να το κάνεις, βέβαια, ειδικά όταν η ένταση της στιγμής πολλές φορές σε ξεπερνά. Ωστόσο, πάρε μια βαθιά ανάσα και σκέψου πόσο πολύ αξίζει να προσπαθήσεις!

Αυτές οι 6 θετικές φράσεις είναι ένα καλό ξεκίνημα αν θέλετε να κάνετε μια νέα αρχή στην επικοινωνία σας με το παιδί σας:

1. “Τι πρέπει να θυμάσαι;

Μην πείτε: “Πρόσεχε“.

Αντ’ αυτού πείτε: “Τι πρέπει να θυμάσαι όταν παίζεις στο πάρκο;” ή “Σε παρακαλώ, να περπατάς αργά, σαν μια προσεκτική χελωνίτσα όταν είσαι πάνω στη σκάλα της τσουλήθρας“.

Επεξήγηση: Τα παιδιά συχνά δεν μας δίνουν σημασία όταν λέμε το ίδιο πράγμα ξανά και ξανά. Αντί να πείτε πάλι το ίδιο πράγμα 100 φορές, αναπτύξτε τις ικανότητές τους για κριτική σκέψη και κάντε τα να σκεφτούν εκ νέου πόσο σημαντική είναι η προφύλαξη. Ακόμη, δώστε τους λεπτομέρειες και μια σύντομη περιγραφή για το τι θέλετε.

2. “Σε παρακαλώ μίλα λίγο πιο σιγά“.

Μην πείτε: “Σταμάτα να φωνάζεις!” Ή “Κάτσε ήσυχα!

Αντ’ αυτού πείτε: “Σε παρακαλώ μίλα λίγο πιο σιγά ή ψιθυριστά” (πείτε με ψιθυριστή φωνή).

Επεξήγηση: Μερικά παιδιά μιλούν από την φύση τους πιο δυνατά από άλλα. Εάν έχουν πρόβλημα να μιλήσουν σιγανά, ζητήστε τους να μιλάνε πιο σιγά και δείξτε τους εσείς πώς να το κάνουν.

3. “Θέλεις να το κάνεις μόνος σου ή θες να σε βοηθήσω;

Μην πείτε: “Σου το’πα τρεις φορές, κάντο επιτέλους!

Αντ’ αυτού πείτε: “Πρέπει να φύγουμε. Θέλεις να βάλεις τα παπούτσια σου μόνος σου ή να σε βοηθήσω;

Επεξήγηση: Τα περισσότερα παιδιά αντιδρούν απίστευτα καλά στην εξουσιοδότηση. Δώστε τους μια επιλογή και οι δεξιότητές τους στην κριτική σκέψη ξεπερνούν τον πειρασμό τους να αντιδράσουν.

4. “Τι έμαθες από αυτό το λάθος;

Μην πείτε: “Ντροπή!” ή “Δεν θα’πρεπε να το’χεις κάνει αυτό.

Αντ’ αυτού πείτε: “Τι έμαθες από αυτό το λάθος;” ή “Τι έμαθες και πώς θα το κάνεις διαφορετικά την επόμενη φορά;

Επεξήγηση: Η εστίαση στο κίνητρο για αλλαγή συμπεριφοράς στο μέλλον θα σας δώσει πολύ καλύτερα αποτελέσματα από το να ντροπιάσετε και να κατακρίνετε το παιδί σας για κάποια παρόμοια κακή συμπεριφορά στο παρελθόν.

5. “Σε παρακαλώ _.

Μην πείτε: “Μη!” Ή “Σταμάτα!

Αντ’ αυτού πείτε: “Σε παρακαλώ να παίζεις με τον σκύλο πιο όμορφα” ή “Σε παρακαλώ βάλε τα παπούτσια σου στο ντουλάπι.

Επεξήγηση: Μήπως κάποιος από εμάς περνάει την ημέρα του λέγοντας σε σερβιτόρες, μπάρμαν, φίλους, κλπ. τι είναι αυτό που ΔΕΝ θέλουμε; Όχι, σωστά; Δεν θα παίρναμε και την καλύτερη απάντηση αν τους λέγαμε: “ΜΗΝ μας δώσετε ένα πλήρες γάλα latte” ή “Δεν θέλω το κοτόπουλο.” Αυτή η μορφή αρνητικής επικοινωνίας δεν γίνεται εύκολα αντιληπτή και προκαλεί αδικαιολόγητη πίεση στις σχέσεις. Αντ ‘αυτού, προσπαθήστε να πείτε/ρωτήσετε για αυτό που θέλετε.

6. “Να σέβεσαι τον εαυτό σου και τους άλλους.

Μην πείτε: “Να μην είσαι κακό παιδί σήμερα.

Αντ’ αυτού πείτε: “Να θυμάσαι ότι πρέπει να σέβεσαι τον εαυτό σου και τους άλλους όταν θα είστε μέσα στο φουσκωτό σήμερα.

Επεξήγηση: Να είστε συγκεκριμένοι εδώ, καθώς τα παιδιά συχνά δεν απορροφούν τις γενικές δηλώσεις που τους κάνουμε. Ζητήστε αυτό που θέλετε και επαναλάβετε αυτό που είναι σημαντικό να θυμούνται.

 

Δείτε επίσης:

20 φράσεις που μπορούμε να λέμε στα παιδιά αντί για πρόσεχε

Πηγή:

Δεν σε ακούει το παιδί; Οι θετικές φράσεις που μπορείς να χρησιμοποιήσεις για να τραβήξεις την προσοχή του

Διαβάστε ακόμα:

ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΚΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥ EUROPEAN SCHOOL RADIO (ΜΑΘΗΤΙΚΟ ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ)

Screenshot 16 1

Το σχολείο μας, που πάντα υποστηρίζει και προωθεί τη συμμετοχή σε διαγωνισμούς, συμμετέχει για μια ακόμη χρονιά στον ραδιοφωνικό διαγωνισμό με τον τίτλο “ΚΑΝ΄ ΤΟ Ν΄ ΑΚΟΥΣΤΕΙ”, που διοργανώνει το μαθητικό ραδιόφωνο EUROPEAN SCHOOL RADIO.

Το θέμα μας φέτος είναι “ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΜΙΑ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΠΟΥ ΜΑΣ ΑΦΟΡΑ ΟΛΟΥΣ”

Μέσα από την εκπομπή μας, είχαμε την ευκαιρία να μοιραστούμε τις σκέψεις και τις ιδέες μας σχετικά με τη σημασία της ανακύκλωσης για το περιβάλλον και την κοινότητά μας. Μιλήσαμε για τα οφέλη της ανακύκλωσης, για το πώς μπορούμε να την κάνουμε μέρος της καθημερινότητάς μας και για το πώς μπορούμε να ευαισθητοποιήσουμε τους γύρω μας.

Είμαστε ιδιαίτερα χαρούμενοι για τη συμμετοχή μας σε αυτόν τον διαγωνισμό, που ενισχύει τη φωνή μας και μας ενθαρρύνει να γίνουμε ενεργοί πολίτες, έτοιμοι να συμβάλλουμε σε έναν καλύτερο κόσμο. Πιστεύουμε ότι η φωνή των νέων έχει δύναμη και μπορεί να κάνει τη διαφορά.