ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΜΑΪΟΥ 2009

51.jpg 

 

Οι επισκέψεις στα Σχολεία της Περιφέρειάς μου αριθμούνται στις 22 όπως φαίνεται και στο ανωτέρω γράφημα. Άφησα προς στιγμήν την Κρανιά και τους Αγίους Θεοδώρους, τις Μονάδες των οποίων θα επισκεφθώ τον Ιούνιο.

Χρώματα πολλά, άνθη (αρκετών τις ονομασίες αγνοώ, ωστόσο αξιοσημείωτες οι αγριοτριανταφυλλιές), βροχές ομού και ζέστες ολόκληρο το μήνα. Οδεύοντας στις 14.05.09 προς Τρικοκκιά χρειάστηκε να περάσω προσεκτικά με το όχημα το ποταμάκι της Σιούτσας (τουρκ. σου =νερό) όπου δεν υπάρχει γέφυρα και τα νερά ήταν στις δόξες των. Μάλιστα στις 18.05.09 οι μαθητές του Φελλίου ξερίζωσαν ένα αγνοία μου μία συστάδα παπαρούνων, οργίαζαν παντού με το έντονο χρώμα τους, για να μου την προσφέρουν -αγνές παιδικές ψυχές.

Όλοι οι μαθητές ελκύονταν από την Άνοιξη κι απολάμβαναν τα διαλείμματά τους παίζοντας ηχηρά. Μόνος σοβαρός αντίπαλος του καλέσματος της εποχής ήταν ο Υπολογιστής, ιδιαίτερα στα παιδιά των Ολοήμερων που τον εξερευνούσαν απολαμβάνοντάς τον πλήρως.

Πληθώρα Σχολικών Αγώνων στην πόλη των Γρεβενών: ποδόσφαιρο, πετοσφαίριση, καλαθοσφαίριση, στίβος. Για το τελευταίο αγώνισμα επιλέχθηκα στις 20.05.09 ως δότης επάθλων σε τρεις νικήτριες μαθήτριες. Ευτυχισμένες, με θύμισαν νοσταλγικές στιγμές, όταν πριν από μερικά χρόνια έπαιρνα κι εγώ τιμητικές διακρίσεις σε τοπικούς αγώνες Ποδηλάτων Βουνού. Παραξενεύτηκα.

Πλήθος ακόμη μουσικής, θεάτρου και περιβαλλοντικών εκδηλώσεων. Στο Αμφιθέατρο του 4ου -7ου Δημοτικού της πόλης το Μουσικό Σχολείο Σιάτιστας έδωσε συναυλία στις 12.05.09. Ιδιαίτερα ευχαριστήθηκα όταν μερικοί νεαροί βγήκαν έξω στο περίστωο κι έπαιζαν με πνευστά γρήγορους ελληνικούς σκοπούς έξω από το πρόγραμμά τους.

Κεντρική Εκδήλωση του ΚΠΕ Γρεβενών με πλουσιότατη διοργάνωση. Πρώτη φορά κάθισα στη μπροστινή θέση. Την παρακολούθησα από την αρχή έως το τέλος. Έντονη πλανιόταν η ανησυχία των δασκάλων –υποβολέων, όταν έπαιζαν τα παιδιά επί σκηνής. Ιδιαίτερη αγωνία για την επιτυχία της εκδήλωσης είδα να έχουν η Ερν και η Μργρτ του ΚΠΕ και ο Κστς των Πολιτιστικών Θεμάτων της ΠΕ.

Μαθητής με πήρε στο κινητό για να έρθω στη ΣΤ΄ τάξη του 1ου ΔΣ της πόλης των Γρεβενών (όπου εργάζεται η δασκάλα Φρειδερίκη) προς συνέντευξιν για το περιοδικό τους. Ζήτησα συγγνώμη από την Παλιουριά που ήμουν κι έτρεξα στα Γρεβενά. Τα παιδιά με κέρασαν τα παιδιά γλυκό και παγωτό και ομιλήσαμε, ενώ ένα κινητό άλλου μαθητή μαγνητοφωνούσε. Στην αρχή ένιωθα αμήχανα, έπειτα συνήθισα. Ικανοποίησαν άραγε τους μαθητές τα ειπωμένα;

Επισκέψεις σε βυζαντινούς και μεταβυζαντινούς ναούς,: εντυπωσιακός ο ναός του χωριού Ταξιάρχης, ιδιαίτερα το γαλάζιο φόντο πίσω από τον άγιο στο υπέρθυρο και το δέντρο έναντι. Προς μέθεξιν σχεδόν στην Παναγία Τορνικίου, κρυμμένη χαμηλά στο ποτάμι κοντά στο χωριό Παναγιά. Δροσερό πρωινό, σιγανές ομιλίες συντηρητών, απουσία θορύβων της πόλης, άγιοι με γαμψές μύτες. Ένα φίδι των δύο μέτρων (μάλλον δενδρογιαλιά) είχε θρονιαστεί στην οροφή της αποθήκης, τους είπα να μην το φονεύσουν. Σκεφτόμουν να επισκεφτούν τη Μονή οι μαθητές της Παλιουριάς, αλλά τόσο τα φίδια όσο και οι σκαλωσιές, καθώς ο ναός θα μεταφερθεί, τελικά απαγορεύουν.

Έντονη θρησκευτική ατμόσφαιρα στο ναό του Αγίου Αχιλλείου κατά την εορτή του ομώνυμου αγίου. Ο μητροπολίτης διάνθισε το λόγο του με σημαντικά πατερικά εδάφια. Στις 19.05.09 ήμασταν την Κιβωτό καλεσμένοι από τον τοπικό Πολιτιστικό Σύλλογο για τον εορτασμό της μνήμης της γενοκτονίας των Ελλήνων της Μικράς Ασίας. Χωρίς μικρόφωνα και κάτω από έναν χωρίς ρυτίδες ουρανό η δέηση όσο και ο εορταστικός λόγος ήταν έμπλεοι κατανύξεως. Κατέθεσα μάλιστα και στεφάνι εκ μέρους των ΣΣ. Τα πρόσωπα των Προσφύγων δεύτερης και τρίτης γενιάς αυλακώνονταν με γενναίες πινελιές έντονης λύπης, αποδεικνύοντας τη φοβερή δύναμη της μνήμης.

Συνδικαλιστικές εκλογές δασκάλων. Σε άλλους νομούς οι Σχολικοί Σύμβουλοι ψηφίζουν, στα Γρεβενά όχι. Την ημέρα αυτή άλλαξα 5-6 τραπέζια καθήμενος με Διευθυντές και δασκάλους, ιδιαίτερα της Δεσκάτης. Μυστηριακή η ατμόσφαιρα, κανείς δεν έλεγε ποιον θα επιλέξει. Άραγε το σχήμα που θα προκύψει θα διαχειριστεί τη σκυτάλη όπως το προηγούμενο ή θα χαράξει νέους δρόμους;

Δυστυχώς ακόμη δεν μας ήρθε Υπολογιστής στο Γραφείο. Οπότε συνεχίζεται η μεταφορά του φορητού, οι επισκέψεις στη Βιβλιοθήκη, η αναζήτηση ελεύθερων δικτύων στην πλατεία των Γρεβενών και το δορυφορικό σερφάρισμα με το κινητό, πανάκριβο μεν αλλά ελάχιστα δύναται κανείς να το αποφύγει, αν θέλει να ενημερώνεται τάχιστα και πλήρως.

Ακούστηκε ότι η Ανθρακιά, το Φελλί, η Κρανιά, γενικώς τα ολιγοθέσια Σχολεία της υπαίθρου, θα συνθεδούν με δορυφορική σύνδεση. Περισσότερα γνωρίζουν τα παιδιά του ΚΕΠΛΗΝΕΤ Γρεβενών.

Την ημέρα που έφερα τον Η/Υ της Παλιουριάς στο ΚΕΠΛΗΝΕΤ προς επισκευήν, αρκετά φορτηγά κουβαλούσαν (ο νέος τρόπος) ζώα από τα πεδινά της Θεσσαλίας στα ορεινά βοσκοτόπια της Πίνδου. Η διαδρομή είναι σχεδόν η ίδια, μόνο που κανείς πια ληστής στα δασωμένα Χάσια δεν θα αρπάξει ούτε ένα πρόβατο! Οι ρομαντικές για αρκετούς εποχές της φανερής ληστοκρατίας πέρασαν για πάντα.

Παρουσίαση του βιβλίου του Αργύρη Καραλιόλιου στις Αμυγδαλιές. Ευτύχησα ως ένας από τους ομιλητές. Δεν πίστευα ότι θα είχε τόσο κόσμο. Παρόντες και αρκετοί δάσκαλοι, οι συνήθεις “πολιτισμικώς σεσημασμένοι”, συχνοί σε εκδηλώσεις λόγου, αλλά και νέα πρόσωπα. Έπειτα διαλυθήκαμε και ξέμεινα στο διπλανό καφέ Νο Νέιμ με μπάλα στην Τιβί και παρατήρηση των θαμώνων.

Ευτυχώς τελείωσα με το βιβλίο των Αφανών Γηγενών Μακεδονομάχων. Το έχει τώρα ο Αριστοτέλης, θα το δώσει μετά στον Κώστα, έπειτα σε μένα και δρόμο για το τυπογραφείο. Να βάλω μέσα όμως και τον παππού μου τον Αργύρη, ήταν στον Ιερό Λόχο της Κοζάνης το 1912.

Εκδηλώσεις Οικολόγων στην Κοζάνη. Κλείνω μία δεκαετία ενεργούς παρουσίας στο βουνό κι ελάχιστους από του παρισταμένους έχω δει έξω, μάλλον πάμε σε διαφορετικά μέρη. Ανακολουθίες συμβαίνουν αρκετές. Μία νεαρή ένθερμη φοιτήτρια προσπαθούσε να με πείσει ότι δεν χρειάζεται να πεινάς ο ίδιος, αλλά να είσαι εναντίον της πείνας. Συμφώνησα προσθέτοντας αρκεί να το δηλώνεις ευθαρσώς ότι δεν πεινάς και να μην το κρύβεις!

Διάπυροι μαγιάτικοι μύδροι, πλην όμως αμάρτυροι!

Κατά τα άλλα σκληρή δουλειά στο σπίτι και στη Δημοτική Βιβλιοθήκη Κοζάνης. Διαβάσματα για την Παιδεία, για την Ιστορία, τον Πολιτισμό. Χρονοβόρο σερφάρισμα στο διαδίκτυο και αρκετά δεκάλεπτα μπροστά στον Η/Υ για την ηλεκτρονική επικοινωνία σε λίστες ή εκτός.

Αναμένονται σχόλια και παρατηρήσεις, κριτικές και ιδίως βελτιωτικές προτάσεις.

 

Κατηγορίες: ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ. Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.

Αφήστε μια απάντηση