Eκατομμύρια χρήστες κυρίως νεαρής ηλικίας ποστάρουν συνεχώς και οτιδήποτε στο facebook. Ανεβάζουν σωρηδόν προσωπικές τους φωτογραφίες και βιντεάκια. Σπεύδουν να ενημερώσουν τους φίλους τους για τα στιγμιαία συναισθήματά τους. Φλερτάρουν on-line.

Η γενιά της αποκάλυψης
Πρόκειται δηλαδή για την τάση της νέας γενιάς να δημοσιοποιεί σχεδόν τα πάντα στο Διαδίκτυο. Δεν είναι τυχαίο ότι στο εξωτερικό αρκετοί αποκαλούν τους σημερινούς νέους ως τη «generation reveal»- που φανερώνει σε κοινή θέα την προσωπική της ζωή. Και φαίνεται ότι η συμπεριφορά της έχει διχάσει ακόμα και τους ειδικούς του Ίντερνετ. Από τη μία πλευρά υπάρχουν αυτοί που υποστηρίζουν ότι οι νέοι δεν αντιλαμβάνονται τα όρια του ιδιωτικού και του δημόσιου και ότι έτσι εκθέτουν τους εαυτούς τους σε κινδύνους. Από την άλλη υπάρχουν αυτοί που λένε ότι αυτές οι συμπεριφορές των νέων είναι μία έκφραση του αυθορμητισμού τους.

«Οι νέοι σήμερα είναι πιο αυθεντικοί. Δεν έχουν τα παλιά στερεότυπα. Για παράδειγμα, δεν θα το παίξουν κάπως. Δεν θα σου κρύψουν στο Facebook μία φωτογραφία με το μαγιό», αναφέρει ο αντιπρόεδρος του Παρατηρητηρίου για την Κοινωνία της Πληροφορίας κ. Γιάννης Λάριος. Διαφωνεί δηλαδή ότι αυτή η πρακτική των νέων να ποστάρουν και να ανεβάζουν φωτογραφίες ή άλλες πληροφορίες για τους ίδιους αποτελεί το τέλος της ιδιωτικότητας. Προσθέτει δε ότι αυτή η συμπεριφορά των νέων μέσα από το Facebook ή το Τwitter είναι και ένας καλό τρόπος να ανοιχτούν προς την κοινωνία ακόμη και να αναδείξουν τα ταλέντα τους. «Αν έχει κανείς ένα ταλέντο μπορεί να μαθευτεί γρήγορα και να αναδειχτεί». Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση του Μyspace μέσα από το οποίο έχουν αναδειχτεί τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό δεκάδες μουσικά γκρουπ και τραγουδιστές.

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης προσφέρουν και ακόμη ένα πλεονέκτημα, λέει ο κ. Λάριος. Ουσιαστικά κάνουν πράξη το γνωμικό «δείξε μου τους φίλους σου να σου πω ποιος είσαι». «Βλέποντας κανείς τους φίλους σου μπορεί να σε γνωρίσει καλύτερα», λέει.

Στον αντίποδα βρίσκονται αυτοί που τονίζουν ότι η δημοσίευση μεγάλου όγκου πληροφοριών στο Ίντερνετ για την προσωπική ζωή τους, εγκυμονεί κινδύνους. «Πράγματι τα παιδιά δίνουν πολλά προσωπικά δεδομένα σε δίκτυα τύπου Facebook. Κι αυτό επειδή δεν κατανοούν πού σταματά το ιδιωτικό και πού το δημόσιο. Θεωρούν ότι τέτοια sites και δίκτυα τα βλέπουν μόνον οι φίλοι», αναφέρει στα «ΝΕΑ» η Συντονίστρια του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου, Επικεφαλής δράσης saferinternet. gr δρ Βερόνικα Σαμαρά.

ΝΕΑΡΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ είναι η συντριπτική πλειονότητα των Ελλήνων χρηστών του Facebook. Από τους συνολικά 1.943.000 χρήστες, 1.282.000 είναι ηλικίας 15-30 ετών. Από την πιο πρόσφατη έρευνα για το Facebook πάντως, η οποία πραγματοποιήθηκε από το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Επιχειρείν του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, προκύπτει ότι οι χρήστες δεν δείχνουν και τόσο μεγάλη εμπιστοσύνη στο ηλεκτρονικό μέσο κοινωνικής δικτύωσης.

Μόλις 3 στους 10 δηλώνουν ξεκάθαρα ότι εμπιστεύονται αρκετά ή πολύ το Facebook.

Περίπου 4 στους 10 απάντησαν ότι δεν το εμπιστεύονται καθόλου ή το εμπιστεύονται λίγο.

Αναποφάσιστοι εμφανίζονται οι υπόλοιποι.

Όσο για τους λόγους που χρησιμοποιούν οι Έλληνες χρήστες το Facebook, η έρευνα δείχνει ότι περίπου οι μισοί από τους ερωτώμενους το χρησιμοποιούν αρκετά ή πολύ για να μαθαίνουν προσωπικά στοιχεία φίλων και γνωστών. Η συντριπτική πλειονότητα, όπως απαντούν, μπαίνουν στο Facebook για να βρουν παλιούς φίλους και γνωστούς, ενώ ελάχιστοι είναι αυτοί που το χρησιμοποιούν πολύ για ηλεκτρονικό φλερτ (28%).

Τα Νέα

Αφήστε μια απάντηση

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων