Σχετικά με τη διαδικτυακή επαφή μαθητών και καθηγητών μέσω ιστοσελίδων κοινωνικής δικτύωσης, όπως το Facebook, σίγουρα προσεγγίζουμε μία γκρίζα ζώνη καθώς πρόκειται για ένα ιδιαίτερα αμφιλεγόμενο θέμα.

Προκειμένου να το προσεγγίσουμε δεν πρέπει να παραγνωρίσουμε τα αίτια της επιτυχίας της συγκεκριμένης ιστοσελίδας κοινωνικής δικτύωσης. Αντικατοπτρίζει παγκόσμιες ανθρώπινες τάσεις καθώς ανταποκρίνεται στην αρχέγονη ανάγκη του ανθρώπου για «διηγήσεις γύρω από τη φωτιά». Δεν είναι λοιπόν τυχαίο που τα διαδικτυακά δίκτυα κοινωνικής δικτύωσης, όπως το Facebook, διαδόθηκαν ταχύτατα και είναι τόσο δημοφιλή. Ήρθαν και “κάθισαν” πάνω σε υπαρκτά ανθρώπινα δίκτυα. Το κουτσομπολιό που μας πρόσφεραν τα ψηφιακά κοινωνικά δίκτυα ήταν απόλυτα αναγνωρίσιμο, όλοι λίγο πολύ έχουμε επιδοθεί σ’ αυτό, γι’ αυτό και το υιοθετήσαμε άμεσα.

Ένα από τα ζητήματα, που ανακύπτουν στις διαπροσωπικές σχέσεις εκπαιδευτών- εκπαιδευόμενων είναι το γεγονός της ιδιωτικότητας στο διαδίκτυο. Από τη στιγμή που έχουν αποδεχθεί αίτημα φιλίας στο Facebook οι προσωπικές πληροφορίες, οι φωτογραφίες, τα σχόλια και οι απόψεις που αποτυπώνονται στο προφίλ τους καθενός γίνονται αντικείμενο σκέψης κι επεξεργασίας από το δικτυακό του «φίλο».  Αν και υπάρχει ο τρόπος το μέλος να προφυλάξει μέρος της ιδιωτικότητάς του με τις ρυθμίσεις που προβλέπουν τι θα είναι ορατό σε όλους και τι σε λίγους, είναι σχεδόν σίγουρο ότι προβλήματα θα ανακύψουν.

Το νέο κοινωνικό δίκτυο google + έρχεται να απαντήσει σε αυτό το πρόβλημα καθώς δίνεται η δυνατότητα σε κάθε μέλος να δημιουργήσει κύκλους φίλων, συναδέλφων, συμμαθητών, συγγενών και να επιλέξει τι θα κοινοποιήσει σε ποιες ομάδες.

Θεωρώ λοιπόν ότι είναι ένα σχετικά απλό πρόβλημα στο οποίο μπορεί να απαντήσει η τεχνολογία δίνοντας μας περισσότερες δυνατότητες παραμετροποίησης.

Αφήστε μια απάντηση

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων