ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ

Η κ. Κονταξή από το ΚΕΦΙΑΠ Σάμου επισκέφθηκε το 3ο Νηπιαγωγείο Νέου Καρλοβάσου την Παρασκευή 8 Απριλίου 2016 για το πρόγραμμα ευαισθητοποίησης για τη διαφορετικότητα. Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε στο κλασικό τμήμα και το τμήμα ένταξης.

Αρχικά διάβασε στα παιδιά ένα παραμύθι και στη συνέχεια το συζήτησαν.

 

λ

ξ

τελικά ίδιοι ή διαφορετικοι?

κ

Σε κύκλο τα παιδιά βρήκαν ομοιότητες και διαφορές με το διπλανό τους

δ

Ζωγράφισαν σε φύλλο εργασίας έναν ελέφαντα χρησιμοποιώντας ένα μόνο χρώμα και μετά τον ίδιο ελέφαντα με πολλά χρώματα

δε

α

Ένα κόκκινο και ένα κίτρινο μήλο : εξωτερικά είναι διαφορετικά, αλλά από μέσα είναι ίδια!

100_6728

100_6730

ε

Στη συνέχεια τα παιδιά σχεδίασαν και έκοψαν με ψαλίδι την παλάμη τους και την χρωμάτισαν. Σε κάνσον κόλλησαν τη μια δίπλα στην άλλη και έφτιαξαν ένα μεγάλο κύκλο.

ιθ

100_6732

Η επίσκεψη έκλεισε με ένα τραγούδι για τη διαφορετικότητα.

Σας ευχαριστούμε πολύ κα Κονταξή!

 

ΠΕΡΙΠΑΤΟΣ ΑΠΟ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ ΠΗΓΗ “ΠΝΑΚΑ”

IMG_0977
Πήραμε το φαγητό μας ,φορέσαμε τα καπελάκια μας και είμαστε έτοιμοι για τον περίπατό μας μαζί με τα παιδιά του δημοτικού σχολείου
Αρχίσαμε να κατηφορίζουμε.....
Αρχίσαμε να κατηφορίζουμε…..
μέσα στο πράσινο ....
μέσα στο πράσινο ….
και στο υπέροχο  φυσικό περιβάλλον!!!
και στο υπέροχο φυσικό περιβάλλον!!!
Φτάσαμε στην πηγή "Πνακά" πεινασμένοι....
Φτάσαμε στην πηγή “Πνακά” πεινασμένοι….
Εκτός από το παιχνίδι που κάναμε εκεί βγάλαμε πολλές αναμνηστικές φωτογραφίες ...
Εκτός από τα παιχνίδια που παίξαμε εκεί , βγάλαμε πολλές αναμνηστικές φωτογραφίες …

 

ζωγραφίσαμε το τοπίο...
ζωγραφίσαμε το τοπίο…
κάναμε αγώνες δρόμου....
κάναμε αγώνες δρόμου….
παρατηρήσαμε ,αγγίξαμε, μυρίσαμε  λουλούδια και αρωματικά φυτά όπως η αλισφακιά (άγριο φασκόμηλο) που φαίνεται στην φωτογραφία .
παρατηρήσαμε ,αγγίξαμε, κόψαμε, μυρίσαμε λουλούδια και αρωματικά φυτά όπως η αλισφακιά (άγριο φασκόμηλο) που φαίνεται στην φωτογραφία .
Συγκεντρωθήκαμε και έτοιμοι για την "απαίσια ανηφόρα " όπως μου είπε ένα νηπιαγωγάκι!!!!
Περάσαμε πολύ ωραία …. Όμως ήρθε η ώρα της επιστροφής και της “απαίσιας ανηφόρας ” όπως μου είπε ένα νηπιαγωγάκι!!!!

Άνοιξη….λίγα πράγματα για την εποχή

Καλώς ήρθες Άνοιξη
Καλώς ήρθες Άνοιξη
Ανοιξιάτικη βροχή
Ανοιξιάτικη βροχή
Ανοιξιάτικα αινίγματα
Ανοιξιάτικα αινίγματα
Ανοιξιάτικα μπουκέτα
Ανοιξιάτικα μπουκέτα
Ανοιξιάτικα μανταλάκια
Ανοιξιάτικα μανταλάκια
Ανοιξιάτικοι αριθμοί
Ανοιξιάτικοι αριθμοί
Ανοιξιάτικα δέντρακια
Ανοιξιάτικα δεντράκια

E-TWINNING

Ε- twinning.
Εφέτος (2015-16) το Ολοήμερο τμήμα του νηπιαγωγείου μας υλοποιεί πρόγραμμα E-twinning με τίτλο «How do we say love?»
Σκοπός του προγράμματος είναι μέσα από τη συνεργασία με άλλα σχολεία του εξωτερικού τα παιδιά να μάθουν πώς λέμε αγάπη σε άλλες γλώσσες κι εμείς να «διδάξουμε» τη λέξη ΑΓΑΠΗ στα ελληνικά.

Μιλήσαμε με τα παιδιά για την αξία της αγάπης και για το πώς δείχνουμε στους άλλους την αγάπη μας.

Κάναμε φύλλο εργασίας όπου τα παιδιά βρήκαν και κύκλωσαν την λέξη αγάπη.

agapiq

Το φύλλο εργασίας μπορείτε να το κατεβάσετε εδώ  αγάπη

Με διάφορα υλικά φτιάξαμε με την τεχνική του κολάζ αφίσα με τη λέξη ΑΓΑΠΗ.

Picture2  Picture4

Φτιάξαμε βίντεο όπου τα παιδιά προφέρουν το κάθε γράμμα χωριστά αλλά και συλλαβίζουν την λέξη. Μπορείτε να το δείτε στο youtube https://www.youtube.com/edit?o=U&video_id=GzY6vJspM-o

Το πρόγραμμά μας μπορείτε να το δείτε στον διεύθυνση https://twinspace.etwinning.net/15575

Σας προσκαλούμε να δείτε την δουλειά μας στο youtube και στο etwinning καθώς και τη δουλειά του σχολείου από την Πολωνία με το οποίο συνεργαστήκαμε. Είναι η πρώτη μας απόπειρα στο etwinning.

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΟΙΗΣΗΣ – ΡΑΤΣΙΣΜΟΥ

21 Μαρτίου ,Παγκόσμια ημέρα ποίησης και εξάλειψης του ρατσισμού και τα παιδιά  έδειξαν την ευαισθησία τους μέσα από την σύνθεση ενός ποιήματος. Το ερέθισμα δόθηκε από το παραμύθι ” Ειρήνη – Η ιστορία ενός παιδιού πρόσφυγα”.Τους δόθηκαν κάποιες εικόνες (υπογραμμισμένες λέξεις) και προχωρήσαμε στην σύνθεση και εικονοποίηση του ποιήματος. Στο τέλος ζωγράφισαν ότι τους έκανε εντύπωση από την ιστορία. Παρακάτω παραθέτω τις δημιουργίες τους.

DSC_0850

DSC_0851

DSC_0849

 

Με την ποίηση πολεμάμε το ρατσισμό

Με αφορμή τη διπλή γιορτή της παγκόσμιας ημέρας ποίησης και της παγκόσμιας ημέρας κατά του ρατσισμού, με τα παιδιά δουλέψαμε απόσπασμα από το ποίημα του Τάσου Λειβαδίτη, “Ο άνθρωπος με το ταμπούρλο”. Δουλέψαμε ανάποδα (διδασκαλία ποίησης εδώ).

 

Οι εικόνες που χρησιμοποιήσαμε ήταν οι εξής:

Συνθέσαμε το δικό μας ποίημα με τις λέξεις του Λειβαδίτη. Οφείλω να ομολογήσω πως με συγκίνησε το αποτέλεσμα και η εικονοποίηση. Ουσιαστικά προέκυψε ένας ποιητικός διάλογος ανάμεσα σε 3 χαρακτήρες. Η μόνη μου παρέμβαση ήταν στο η αδερφοσύνη (των λαών) και το να συμπτύξουμε λίγο τους τεράστιους τίτλους που πρότειναν.

Έπειτα διαβάσαμε το ποίημα του Λειβαδίτη από το σχήμα της ελπίδας αλλά το είδαμε και σε παρουσίαση βρίσκοντας τις λέξεις του που χρησιμοποιήσαμε (μπορείτε να το κατεβάσετε από εδώ).

 

 

Βάλαμε στη σειρά τους στίχους.

Και με εικόνες:

Ακούσαμε το εξαιρετικό ποίημα του Λειβαδίτη σε απαγγελία του Καζάκου “Αν θέλεις να λέγεσαι άνθρωπος”:

Τέλος φτιάξαμε ένα πολύ απλό “thinglink” χρησιμοποιώντας έναν από τους αγαπημένους μας πίνακες του Σαγκάλ που μάθαμε τις απόκριες. Πατήστε το σύνδεσμο για να μεταφερθείτε.

https://www.thinglink.com/scene/768046844247801857

Παιχνίδια με τουβλάκια

Εκτός από τις σύνθετες κατασκευές με τα τουβλάκια, τα παιδιά παίζουν και λίγο διαφορετικά με αυτά,

φτιάχνοντας «δεκάδες» με αριθμημένα τουβλάκια από το 10 έως το 100,

18-3 038 (5) 18-3 038 (7)

φτιάχνοντας την αριθμογραμμή  από το 1 έως το 20,

(Ο διαφορετικός χρωματισμός τους, ανά πέντε, εισάγει τα παιδιά και στην έννοια της «πεντάδας»)

18-3 038 (1) 18-3 038 (4)

αλλά και παίζοντας με τουβλάκια, πάνω στα οποία είναι γραμμένες λέξεις, που αναφέρονται σε κατηγορίες (π.χ. ημέρες, εποχές, κ.α).

18-3 038 (8) 18-3 038 (10)

18-3 038 (12) 18-3 038 (13)

Οι πίνακες αναφοράς της τάξης χρησιμεύουν ως μέσο επαλήθευσης και τα παιδιά ελέγχουν μόνα τους την «ορθότητα των κατασκευών τους».