Η φώκια Αργυρώ

Λίγες μέρες πριν τη λήξη της σχολικής χρονιάς, και αφού είχαμε μιλήσει για τα ζώα της θάλασσας, αφιερώσαμε λίγο χρόνο και στη φώκια Αργυρώ, την οποία άλλωστε βλέπουμε συχνά στο λιμανάκι κάτω από το σχολείο μας!

20151124_161219

 

Μάθαμε σημαντικές πληροφορίες γι΄ αυτήν απο το site http://www.mom.gr/displayITM1.asp?ITMID=171&LANG=GR

Παρακολουθήσαμε σχετικά videos με την Αργυρώ απο διάφορες παραλίες του νησιού και ενημερωθήκαμε για το τί πρέπει και τι  δεν πρέπει να κάνουμε εάν βρεθούμε κοντά της.

 

20160526_104116

Παίξαμε σχετικά εκπαιδευτικά παιχνίδια στον Η/Υ.

 

Πληροφορίες για τη διατροφή, τα μικρά της αλλά και τους κινδύνους που την απειλούν.

Πληροφορίες για τη διατροφή, τα μικρά της αλλά και τους κινδύνους που την απειλούν.

 

Τα μέρη του σώματός της.

Τα μέρη του σώματός της.

 

Mobile η φώκια Αργυρώ

Mobile η φώκια Αργυρώ

 

20160526_091628

 

 

 

Ομαλή μετάβαση στο Δημοτικό

Και φέτος στα πλαίσια του προγράμματος για την ομαλή μετάβαση στο Δημοτικό, δεχθήκαμε την επίσκεψη της ψυχολόγου  κ. Αμπαζή από το Κέντρο Πρόληψης Νομού Σάμου, «Φάρος».

Με την κυρία Αμπαζή τα παιδιά προετοιμάστηκαν σαν μικρά σπουργιτάκια που βγαίνουν από το αβγό, μαθαίνουν να πετάνε και τολμούν σα σμήνος να κάνουν ένα μεγάλο ταξίδι, για το επόμενο μεγάλο και άγνωστο ταξίδι στη Χώρα του Δημοτικού. Οι φωτογραφίες μιλάνε μόνες τους.

Για μια ακόμα φορά θέλω να ευχαριστήσω προσωπικά τον Φάρο και τα επιστημονικά του μέλη για την αδιάκοπη και εξαιρετική συνεργασία που έχουμε όλα αυτά τα χρόνια, από το 2005!!!

  

Έπαινος στο Νηπιαγωγείο Πυθαγορείου από το ΥΠΠΕΘ

Με χαρά σας ανακοινώνουμε πως το νηπιαγωγείο μας, μαζί με το 3ο Νηπιαγωγείο Βαθέος, θα λάβει τιμητικό έπαινο από το ΥΠΠΕΘ για τη συμβολή του στην προσπάθεια ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των παιδιών στο προσφυγικό ζήτημα. Πιο συγκεκριμένα:

«ΑΠΟΝΟΜΗ ΕΠΑΙΝΩΝ ΣΕ ΜΑΘΗΤΕΣ ΓΙΑ ΚΑΛΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΣΤΟ ΠΡΟΣΦΥΓΙΚΟ ΖΗΤΗΜΑ

Το Υπουργείο Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων αναγνωρίζοντας τη σημαντική συμβολή των προγραμμάτων που υλοποιήθηκαν σχετικά με το προσφυγικό ζήτημα, στο πλαίσιο της φετινής εγκυκλίου σχολικών δραστηριοτήτων (Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Αγωγής Υγείας και Πολιτιστικών) και των αντίστοιχων δράσεων συγχαίρει όλους τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές τους για την ευαισθητοποίηση που επέδειξαν και τις δράσεις που ανέλαβαν.

Η ανταπόκριση της εκπαιδευτικής κοινότητας στο προσφυγικό ζήτημα ήταν σχεδόν καθολική, αφού η συντριπτική πλειοψηφία των σχολείων υλοποίησαν ποικίλες σχετικές δράσεις.

Ως συμβολική πράξη ανάδειξης και αναγνώρισης της ευαισθητοποίησης της εκπαιδευτικής κοινότητας στο προσφυγικό ζήτημα, το Υπουργείο Παιδείας θα απονείμει τιμητικό έπαινο σε κάθε σχολείο που προτάθηκε από τους Υπευθύνους Σχολικών Δραστηριοτήτων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας.

Η εκδήλωση απονομής, με τη συμμετοχή μαθητών και εκπαιδευτικών κυρίως της Αττικής, θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη 10 Μαΐου 2016, από τις 10.00 έως 13.30 στην αίθουσα του ΥΠΠΕΘ, Ζακλίν ντε Ρομιγί (Α. Παπανδρέου 37 Μαρούσι) και θα περιλαμβάνει ενδεικτικές παρουσιάσεις των έργων των παιδιών μέσω βίντεο, την επικοινωνία μέσω skype με σχολεία της περιφέρειας και απονομή των επαίνων.

Όλη η εκδήλωση θα μεταδοθεί απευθείας από την ιστοσελίδα του ΥΠΠΕΘ.»

Πηγή:https://www.minedu.gov.gr/eidiseis/20126-09-05-16-aponomi-epainon-se-mathites-gia-kales-praktikes-sto-prosfygiko-zitima

Περισσότερα για τη δουλειά μας με το προσφυγικό ζήτημα μπορείτε να δείτε με κλικ στην εικόνα.

 

http://pythagoreionip.blogspot.gr/search/label/%CE%A0%CE%A1%CE%9F%CE%A3%CE%A6%CE%A5%CE%93%CE%95%CE%A3-%CE%A0%CE%9F%CE%9B%CE%95%CE%9C%CE%9F%CE%A3

Νηπιαγωγείο ώρα μηδέν

Συμμετέχω στην κοινή αντίδραση των Νηπιαγωγών σε όλα όσα σχεδιάζονται για το Δημόσιο Νηπιαγωγείο:

   ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΩΡΑ ΜΗΔΕΝ!!!

Εντελώς αιφνιδιαστικά το Υπουργείο Παιδείας καταθέτει στις 12-4-2016 ένα σχέδιο νόμου που στην ουσία καταργεί την προσχολική αγωγή.

Τα προβλήματα που αποσχολούν το νηπιαγωγείο σήμερα όπως η δίχρονη υποχρεωτική δημόσια Προσχολική Αγωγή, η εφαρμογή του ωραρίου των Νηπιαγωγών (διανύουμε τον τέταρτο χρόνο από την ψήφιση του νόμου και δεν έχει εκδοθεί υπουργική απόφαση για την εφαρμογή του) το κτιριακό, η αποδυνάμωση του Ολοήμερου και άλλα πολύ σημαντικά θέματα όχι μόνο δεν απασχολούν καθόλου το υπουργείο αλλά βρήκαν τρόπο να τα λύσουν με μιας. Καταργώντας εντελώς το νηπιαγωγείο. 

Με το νέο σχέδιο ο ελάχιστος αριθμός των 7 νηπίων για την ίδρυση-λειτουργία Νηπιαγωγείων αυτόματα θα διπλασιαστεί για Νηπιαγωγεία αστικών περιοχών τα οποία θα λειτουργούν μόνο αν έχουν 14 νήπια! Για τις ημιαστικές περιοχές και την επαρχία θα αποφασίζουν οι περιφερειακοί διευθυντές για το ποιό Νηπιαγωγείο θα χαρακτηρίζεται ως απομακρυσμένο. 

Εμείς οι νηπιαγωγοί παλεύουμε με όλες τις δυσκολίες χρόνια τώρα, χωρίς θεσμοθετημένο ωράριο, χωρίς ανάσα ούτε στα διαλείμματα, με στοιβαγμένα 25 παιδιά μέσα σε μια τάξη στις μεγάλες πόλεις και στις περισσότερες περιπτώσεις σε άθλια κτήρια. 

Ίδρυσαν ολοήμερα νηπιαγωγεία χωρίς υποδομές και χρήματα κι όμως αυτά οργανώθηκαν χάρη στην αποφασιστικότητα και το μεράκι των νηπιαγωγών χωρίς καμία βοήθεια.

Με το νέο αυτό μέτρο στα μεγάλα αστικά κέντρα θα στριμώχνονται στην καλύτερη περίπτωση ως και 27 νήπια στις τάξεις ενώ τα χωριά θα ερημώσουν. Ακόμα κι αν στον ελάχιστο αριθμό των 14 νηπίων συμπεριλαμβάνει και τα προνήπια πάλι το πρόβλημα είναι τεράστιο γιατί στα περισσότερα χωριά ,τα νηπιαγωγεία λειτουργούν με 8 έως 10 με 11 παιδιά νήπια-προνήπια.

Να τους σταματήσουμε και να σχεδιάσουμε τη δική μας εκπαιδευτική πολιτική για το Νηπιαγωγείο με βάση το Νηπιαγωγείο που οραματιζόμαστε! Γιατί μόνο εμείς έχουμε τη δύναμη που μας δίνει η δουλειά μας καθημερινά, ο αγώνας μας!

Ζητάμε:

Πηγή: http://pythagoreionip.blogspot.gr/

Πασχαλινές δημιουργίες

Πλησιάζοντας οι μέρες για το Πάσχα, φτιάξαμε μερικές ακόμα κατασκευές.

Το πασχαλινό στεφάνι, με φελιζόλ και πηλό,

30-3 036 (3)  12-4 045 (2) 5-4 015 (5) 18-4 062 (7)

την καραμελοθήκη, από άδειες συσκευασίες καφέ,

21-4 016 (3)

την κατασκευή με τον εσταυρωμένο, φτιαγμένη από χάρτινες μεγάλες αυγοθήκες

29-3 021 (3) 18-4 062 (1)

τα αυγά μας, που τα στολίσαμε με διάφορες τεχνικές (ντεκουπάζ, χρωματισμένο ρύζι, άμμο)

18-4 062 (3) 12-4 045 (7)

21-4 016 (5)

 

και την πασχαλινή μας κάρτα

1-4 062 (14) 20-4 011 (3)

Ευχαριστούμε όλους τους γονείς, που μας πρόσφεραν ιδέες, εργαλεία και υλικά για τις κατασκευές μας..

Κάλο Πάσχα σε όλους

ΠΑΣΧΑΛΙΝΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ

Πασχαλινές Κάρτες

Πασχαλινές Κάρτες

DSCN0189

Δωροχωνάκια

Γυάλινα βαζάκια και χαρτοπετέτες με την τεχνικη του ντεκουπάζ τα καναμε φαναράκια.

Γυάλινα βαζάκια και χαρτοπετέτες με την τεχνικη του ντεκουπάζ τα καναμε φαναράκια.

Πασχαλινά Φαναράκια

Πασχαλινά Φαναράκια

Καλαθάκι ποδήλατο από πλαστικά μπολ, cd και γλωσσοπίεστρα .

Πασχαλινό Καλάθι ποδήλατο από πλαστικά μπολ, cd και γλωσσοπίεστρα .

DSCN0219

 

Βάψαμε αυγά με γκοφρέ χαρτί , κηρομπογιες και κλωστές.

Βάψαμε αυγά με γκοφρέ χαρτί , κηρομπογιες και κλωστές.

Καλύψαμε τα αυγα με το γκοφρε, τα βρέξαμε λίγο και τα κλείσαμε με το αλουμινόχαρτο

Καλύψαμε τα αυγα με το γκοφρε, τα βρέξαμε λίγο και τα κλείσαμε με το αλουμινόχαρτο

Αφαιρέσαμε το γκοφρε γύρω από το αυγό και αυτό είναι το αποτέλεσμα.

Αφαιρέσαμε το γκοφρε γύρω από το αυγό και αυτό είναι το αποτέλεσμα.

ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ ΚΑΙ ΚΑΛΗ ΞΕΚΟΥΡΑΣΗ!!!!!!!

Από την «Πεταλούδα» στη …….μέλισσα

Η χθεσινή μας εξόρμηση στο δάσος έγινε στην περιοχή «Πεταλούδα», μια υπέροχη τοποθεσία κοντά στο χωριό Υδρούσα, όπου υπάρχει η μεταβυζαντινή εκκλησία της Ζωοδόχου Πηγής.

19-4 104

Εκεί, ο κύριος Νίκος, που ασχολείται με τη μελισσοκομία μας μίλησε για τις μέλισσες και μας παρουσίασε μια κυψέλη. Τα παιδιά παρατηρούσαν τις μέλισσες στο φυσικό τους χώρο και ενθουσιάστηκαν με τη διάκριση των ρόλων που υπάρχει στο «μελίσσι».

19-4 109 19-4 111

19-4 115 19-4 080

Έπειτα ένας γλυκύτατος παππούς μας έφτιαξε μια αυτοσχέδια κούνια, που τα παιδιά ευχαριστήθηκαν πολύ.

19-4 083 19-4 086 19-4 096

Το παιχνίδι συνεχίστηκε μέχρι το μεσημέρι, με ομαδικά παιχνίδια, αφήγηση παραμυθιού

19-4 123 19-4 122 19-4 125«

και φυσικά πολλές πολλές παρατηρήσεις, ως έμπειροι πια…. φυσιοδίφες

19-4 070

Ευχαριστούμε πολύ το Νίκο, την Κατερίνα, την Αγγέλα, τη Μαρία, την Ευαγγελία και τη Μαρία για την πολύτιμη βοήθειά τους και κυρίως για την αμείωτη  διάθεσή τους ….

 

Πασχαλινό καλάθι από…..πίτσα

Μια εύκολη και οικονομική κατασκευή πασχαλινού καλαθιού, φτιάξαμε φέτος, από χαρτόνι πίτσας και άδεια συσκευασία από μαρμελάδα.18-4 062 (4)

Τα παιδιά αφού έκοψαν το χαρτόνι σε οριζόντιες λουρίδες, έπειτα το χώρισαν κάθετα ακολουθώντας τα ξυλάκια (ανά 2 περίπου).

18-4 062 (5)

 

Έπειτα έβαλαν κόλλα στην άδεια συσκευασία από μαρμελάδα και εφάρμοσαν τα ξυλάκια

 

13-4 061 (16)

Τέλος στόλισαν την κατασκευή με πήλινα λουλούδια.

18-4 062 (6)

 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑ

Η κ. Κονταξή από το ΚΕΦΙΑΠ Σάμου επισκέφθηκε το 3ο Νηπιαγωγείο Νέου Καρλοβάσου την Παρασκευή 8 Απριλίου 2016 για το πρόγραμμα ευαισθητοποίησης για τη διαφορετικότητα. Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε στο κλασικό τμήμα και το τμήμα ένταξης.

Αρχικά διάβασε στα παιδιά ένα παραμύθι και στη συνέχεια το συζήτησαν.

 

λ

ξ

τελικά ίδιοι ή διαφορετικοι?

κ

Σε κύκλο τα παιδιά βρήκαν ομοιότητες και διαφορές με το διπλανό τους

δ

Ζωγράφισαν σε φύλλο εργασίας έναν ελέφαντα χρησιμοποιώντας ένα μόνο χρώμα και μετά τον ίδιο ελέφαντα με πολλά χρώματα

δε

α

Ένα κόκκινο και ένα κίτρινο μήλο : εξωτερικά είναι διαφορετικά, αλλά από μέσα είναι ίδια!

100_6728

100_6730

ε

Στη συνέχεια τα παιδιά σχεδίασαν και έκοψαν με ψαλίδι την παλάμη τους και την χρωμάτισαν. Σε κάνσον κόλλησαν τη μια δίπλα στην άλλη και έφτιαξαν ένα μεγάλο κύκλο.

ιθ

100_6732

Η επίσκεψη έκλεισε με ένα τραγούδι για τη διαφορετικότητα.

Σας ευχαριστούμε πολύ κα Κονταξή!