Εργασίες για το σπίτι 3/10

Γλώσσα: 
Στο τετράδιο εργασιών/γλώσσας κλίνω σε Ενεστώτα, Παρατατικό και Αόριστο τα ρήματα: επιβάλλω, προβάλλω. Προσέχω το ι που γίνεται ε και την αύξηση ε (επέβαλλα, προέβαλλα).
Αύριο φέρνουμε μαζί τα τετράδια γραπτού λόγου.

Μαθηματικά:
Τετράδιο εργασιών: Ασκήσεις 1, 2, 3, 5 σελ. 15. Στην τάξη μιλήσαμε για την αξία της θέσης των ψηφίων. Διαβάζω καλά τη θεωρία και το παράδειγμα σελ. 16 (Βιβλίο μαθητή).

Ιστορία:
Την Τρίτη 8/10 θα γράψουμε επαναληπτικό διαγώνισμα στα Κεφ. 1-4 (σελ. 10-19).

Υπενθυμίζω ότι αύριο έχουμε το διαγώνισμα της Φυσικής. Υπενθυμίζω ότι μπορείτε να κάνετε εξάσκηση και σε κουίζ εδώ. Για το διαγώνισμα διαβάζω πολύ καλά τη θεωρία από τη φωτοτυπία καθώς και τα πειράματα που κάναμε εντός τάξης (σελ. 20-27). Δεν μαθαίνω απέξω τα πειράματα. Πρέπει να είμαι σε θέση να μπορώ να τα εξηγήσω (π.χ. πώς θα υπολογίσω τον όγκο ενός αντικειμένου με χρήση του ογκομετρικού δοχείου; πώς θα υπολογίσω ποιο σώμα έχει μεγαλύτερη μάζα;).

__________
Ενημέρωση: Με αφορμή τη συμμετοχή του Σχολείου στο Παγκόσμιο Πρόγραμμα ARISS, θα πραγματοποιηθεί στις 25/10 μετά την γιορτή της 28ης, ανοιχτή εκδήλωση με διαστημική έκθεση, παιχνίδια και δραστηριότητες με θέμα το διάστημα. Η εκδήλωση θα περιλαμβάνει επιπλέον τελετή έναρξης με συμμετοχή παιδιών από τις Ε’ και ΣΤ’ τάξεις (Η συμμετοχή στην τελετή έναρξης δεν είναι υποχρεωτική). Ο αριθμός των παιδιών που θα βοηθήσουν στην τελετή έναρξης πρέπει να συγκεντρωθεί αύριο, οπότε συζητήστε με τα παιδιά σας αν όντως θέλουν και αύριο μου δίνουν επίσημη απάντηση. Εναλλακτικά, αν θέλετε μπορείτε να μου στείλετε την απόφασή σας στο email.

Εργασίες για το σπίτι 2/10

Γλώσσα:
Ανάγνωση το κείμενο σελ. 24. Στην τάξη κάναμε την άσκηση 1. Μαθαίνω πολύ καλά τη θεωρία για τις εγκλίσεις από το φύλλο εργασίας και έπειτα λύνω τις ασκήσεις. Η ορθογραφία μας θα είναι άγνωστη, αλλά πάντα σχετική με τη θεωρία.

Φυσικά:
Στην τάξη κάναμε επανάληψη και λύσαμε τις ασκήσεις Δ,Ε,ΣΤ,Ζ από το φυλλάδιο. Για εξάσκηση στο σπίτι  δοκιμάστε να λύσετε τις ασκήσεις Α, Β, Γ. Επίσης, μπορείτε να κάνετε εξάσκηση και σε κουίζ εδώ. Θυμίζω ότι για το διαγώνισμα διαβάζω πολύ καλά τη θεωρία από τη φωτοτυπία καθώς και τα πειράματα που κάναμε εντός τάξης (σελ. 20-27). Δεν μαθαίνω απέξω τα πειράματα. Πρέπει να είμαι σε θέση να μπορώ να τα εξηγήσω (π.χ. πώς θα υπολογίσω τον όγκο ενός αντικειμένου με χρήση του ογκομετρικού δοχείου; πώς θα υπολογίσω ποιο σώμα έχει μεγαλύτερη μάζα;).

Ιστορία:
Θυμίζω ότι αύριο θα εξεταστούμε στο μάθημα της Ιστορίας για το κεφ. 4 και θα κάνουμε επανάληψη. Φέρνω μαζί το τετράδιο εργασιών της Ιστορίας αν το έχω σπίτι.

Εργασίες για το σπίτι 1/10

Ιστορία:
Κεφ. 4. Η καθημερινή ζωή στην αρχαία Ρώμη. Μπορούμε να διαβάζουμε το μάθημα είτε μέσα από το σχεδιάγραμμα, είτε από τις ερωτήσεις του φυλλαδίου (σε συνδυασμό με ανάγνωση του κειμένου του βιβλίου). Δεν μαθαίνω το μάθημα παπαγαλία, αλλά να μπορώ να απαντώ στις ερωτήσεις με δικά μου λόγια. Το τετράδιο εργασιών της Ιστορίας το αφήνουμε στην τάξη στο σχολείο. Αν το έχουμε στο σπίτι, το φέρνουμε μαζί μας την Πέμπτη που θα κάνουμε επανάληψη.

Μαθηματικά:
Στην τάξη κάναμε στο Βιβλίο Μαθητή τη σελ. 13 και μιλήσαμε για τους φυσικούς αριθμούς. Μαθαίνω καλά το πινακάκι της θεωρίας σελ. 14. Τετράδιο εργασιών: Ασκήσεις 1,2,3,4 σελ. 13.

Γεωγραφία: 
Στην τάξη μιλήσαμε για τον τίτλο και το υπόμνημα ενός χάρτη (συμπληρώσαμε το υπόμνημα σελ. 16). Μαθαίνω καλά το γεωγραφικό γλωσσάριο σελ. 18. Τετράδιο εργασιών: Ασκήσεις: 1 σελ.5, 3 σελ. 6 και 1,2 σελ.7.
Στο τετράδιο εργασιών κάναμε τις παρακάτω ασκήσεις: 2, 3 σελ. 5 και 1,2 σελ. 6.

Εργασίες για το σπίτι 30/9

Γλώσσα:
Φύλλο εργασίας. Μαθαίνω πολύ καλά τη θεωρία για το ρήμα βάλλω και έπειτα κάνω τις ασκήσεις. Στο τετράδιο εργασιών/γλώσσας κλίνω τα ρήματα αμφιβάλλω, προσβάλλω, σύμφωνα με τα πινακάκια της φωτοτυπίας (οριστική, υποτακτική, προστακτική).

Φυσικά:
Την Παρασκευή 4/10 θα γράψουμε το πρώτο διαγώνισμα στη Φυσική. Διαβάζω πολύ καλά τη θεωρία από τη φωτοτυπία καθώς και τα πειράματα που κάναμε εντός τάξης (σελ. 20-27). Δεν μαθαίνω απέξω τα πειράματα. Πρέπει να είμαι σε θέση να μπορώ να τα εξηγήσω (π.χ. πώς θα υπολογίσω τον όγκο ενός αντικειμένου με χρήση του ογκομετρικού δοχείου; πώς θα υπολογίσω ποιο σώμα έχει μεγαλύτερη μάζα;). Την Τετάρτη θα κάνουμε επανάληψη στην τάξη με ασκήσεις για να δουν τα παιδιά πώς θα είναι στο περίπου το διαγώνισμα της φυσικής.

 

Εργασίες για το σπίτι 26/9

Γλώσσα:
Ολοκληρώνω στο σπίτι την άσκηση στη σελ. 19.

Ιστορία:
Κεφ. 3. Η ρωμαϊκή αυτοκρατορία, μια υπερδύναμη του αρχαίου κόσμου. Μπορούμε να διαβάζουμε το μάθημα είτε μέσα από το σχεδιάγραμμα, είτε από τις ερωτήσεις του φυλλαδίου (σε συνδυασμό με ανάγνωση του κειμένου του βιβλίου). Δεν μαθαίνω το μάθημα παπαγαλία, αλλά να μπορώ να απαντώ στις ερωτήσεις με δικά μου λόγια.

Μαθηματικά:
Στο τετράδιο μαθηματικών κολλήσαμε οδηγίες για την επίλυση των μαθηματικών προβλημάτων. Τις διαβάζουμε πολύ καλά. (Για τα παιδιά που έλειπαν: Μπορείτε να τις δείτε εδώ και θα τις κολλήσετε στο τετράδιο όταν γυρίσετε. Αλλιώς αν μπορείτε να το εκτυπώσετε στο σπίτι, χρειάζεται να εκτυπώσετε δύο σελίδες σε μια για να βγει σε μέγεθος τετραδίου.)
Λύνω στο τετράδιο μαθηματικών τα δύο παρακάτω προβλήματα:
εικόνα Viber 2024 09 26 13 52 22 668

______________________
Ενημέρωση 1: Αύριο ερχόμαστε με μικρές τσάντες με φαγητό, νερό και μαρκαδόρους/ξυλομπογιές. Φοράμε αθλητικά παπούτσια και καπέλο.
Ενημέρωση 2: Επειδή έλαβα αρκετά email για τη Γεωγραφία, θα ήθελα να διευκρινίσω ότι το πρόγραμμα που ισχύει είναι αυτό που έχει αναρτηθεί. Αν και όποτε γίνεται κάποια εσωτερική τροποποίηση, θα ενημερώνονται αρχικά τα παιδιά εντός τάξης και έπειτα θα ενημερώνεστε από εδώ μαζί με τα μαθήματα της ημέρας.
Ενημέρωση 3: Τη Δευτέρα 30/9 στις 09:45-10:45 στο θεατράκι θα γίνει η πρώτη μας συνάντηση. Αν κάποιος/α δεν μπορεί να έρθει, σας παρακαλώ να με ενημερώσετε με email.

Εργασίες για το σπίτι 25/9

Γλώσσα:
Ανάγνωση το κείμενο σελ. 16. Αντιγραφή x1 την πρώτη παράγραφο “Παλιότερα,…ανεμόμυλοι”. Αύριο θα γράψουμε έκθεση στο τετράδιο γραπτού λόγου. Διαβάζω καλά το σχεδιάγραμμα που κολλήσαμε στο τετράδιο και έπειτα φτιάχνω το δικό μου. Δεν γράφω την έκθεση, αλλά σημειώσεις που θα με βοηθήσουν στην τάξη. Διαλέγετε όποιο κτίριο θέλετε. Εννοείται ότι μπορούμε να αναζητήσουμε πληροφορίες στο ίντερνετ.

Φυσικά:
Μαθαίνω καλά το συμπέρασμα σελ. 24. Ασκήσεις 2, 3 σελ. 25.

Θρησκευτικά:
Κάνω μια ανάγνωση την ιστορία του προφήτη Ιωνά σελ. 11-12.

 

Εργασίες για το σπίτι 24/9

Μαθηματικά:
Τετράδιο εργασιών: Άσκηση 1, 1ο και 2ο πρόβλημα σελ. 9.

Ιστορία:
Κεφ. 2. Οι Έλληνες κατακτούν τους Ρωμαίους. Μπορούμε να διαβάζουμε το μάθημα είτε μέσα από το σχεδιάγραμμα, είτε από τις ερωτήσεις του φυλλαδίου (σε συνδυασμό με ανάγνωση του κειμένου του βιβλίου). Δεν μαθαίνω το μάθημα παπαγαλία, αλλά να μπορώ να απαντώ στις ερωτήσεις με δικά μου λόγια.
Σημ: Δεν θα υπογραμμίζουμε μέσα στην τάξη με τα διάφορα χρώματα. Όποιος/α θέλει μπορεί να το κάνει στο σπίτι καθώς διαβάζει το μάθημα. Από το σχεδιάγραμμα μπορείτε να εντοπίζετε λέξεις-κλειδιά ή προτάσεις και να τα υπογραμμίζετε.

Γεωγραφία:
Μαθαίνω πολύ καλά το γεωγραφικό γλωσσάριο σελ. 12, να μπορώ να εξηγώ δηλαδή τι είναι ένας χάρτης και τι δείχνει. Μαθαίνω πολύ καλά τα είδη των χαρτών από τη σελ. 14 και από το γεωγραφικό γλωσσάρι σελ. 15.

Κοιν. & Πολιτική Αγωγή:
Στην τάξη μιλήσαμε για τις ομάδες στις οποίες ανήκουμε. Διαβάζω πολύ καλά το Μάθαμε ότι σελ. 11.

Εργασίες για το σπίτι 23/9

Γλώσσα:
Τετράδιο εργασιών: Ανάγνωση το κείμενο σελ. 7. Αντιγραφή x2 και ορθογραφία το “Στις γωνιές των δρόμων …. περισσότερα χωριά”. Στο τετράδιο γλώσσας κλίνω το ρήμα φυτεύω σε όλους τους χρόνους.

Μαθηματικά: 
Φύλλο εργασίας. Από την άσκηση 3 της φωτοτυπίας λύνω μόνο τα β,γ, δ, ε, στ.

Φυσικά:
Μαθαίνω τι είναι η μάζα, όπως το γράψαμε στο βιβλίο.
*Η μάζα ενός σώματος εκφράζει το ποσό της ύλης από την οποία αυτό αποτελείται.

εικόνα Viber 2024 09 23 13 17 30 082 1

Εργασίες για το σπίτι 20/9

Γλώσσα:
Μαθαίνω πολύ καλά τη θεωρία για την κατάληξη -τε και -ται όπως τη γράψαμε στο τετράδιο γλώσσας.

IMG 20240920 105223

Η ορθογραφία μας τη Δευτέρα θα έχει ρήματα στα οποία θα πρέπει να συμπληρώσουμε τη σωστή κατάληξη.

Φυσικά:
Μαθαίνω πολύ καλά τι είναι ο όγκος καθώς και το συμπέρασμα

IMG 20240920 122618

IMG 20240920 122625

Εργασίες για το σπίτι 19/9

Γλώσσα: 
Διαβάζω πολύ καλά τη θεωρία για τις σύνθετες λέξεις όπως τις γράψαμε στο τετράδιο γλώσσας.

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 09 19 145941
Στο τετράδιο αντιγραφής/εργασιών σχηματίζω τουλάχιστον 6 σύνθετες λέξεις που να έχουν πρώτο ή δεύτερο συνθετικό τις παρακάτω λέξεις: δάσος, θάλασσα, άνεμος. Έπειτα επιλέγω 5 σύνθετες λέξεις από αυτές που σχημάτισα και φτιάχνω 5 προτάσεις. Χρησιμοποιώ το λεξικό μου για να βρω τις λέξεις.

Μαθηματικά:
Λύνω κάθετα στο τετράδιο τις παρακάτω πράξεις:

  • α) 32,18 + 1,26 =
  • β) 6,87 – 0,36 =
  • γ) 128 – 2,8 =
  • δ) 40,04 + 6 =
  • ε) 198,02 + 2 =
  • στ) 84,03 + 2,79 =
  • ζ) 638,4 – 22 =
  • η) 314,52 – 73,02 =

Ιστορία:
Κεφ. 1. Οι Ρωμαίοι κυβερνούν τους Έλληνες. Μπορούμε να διαβάζουμε το μάθημα είτε μέσα από το σχεδιάγραμμα, είτε από τις ερωτήσεις του φυλλαδίου (σε συνδυασμό με ανάγνωση του κειμένου του βιβλίου). Δεν μαθαίνω το μάθημα παπαγαλία, αλλά να μπορώ να απαντώ στις ερωτήσεις με δικά μου λόγια.

 

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση