Χριστουγεννιάτικη Γιορτή “Κάθε αστέρι μια ευχή”

Από τα Δικαιώματα των Παιδιών στη Χριστουγεννιάτικη Γιορτή με θέμα:

Κάθε αστέρι μια ευχή“.

Τα Χριστούγεννα, λένε, ο ουρανός ανοίγει και τα αστεράκια ακούν τις ευχές μας. Και ποιες ευχές πιο γνήσιες από αυτές των παιδιών μας; Με τη δική τους αθωότητα και καθαρότητα, μας θυμίζουν ότι η αληθινή μαγεία των γιορτών δεν είναι στα δώρα, αλλά στην αγάπη, την αλληλεγγύη και το όνειρο για έναν κόσμο πιο δίκαιο για όλους.

  • Σκηνικό

Αφού μιλήσαμε για τα δικαιώματα των παιδιών με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Δικαιωμάτων των Παιδιών (δείτε ΕΔΩ)  και τα παιδιά ζωγράφισαν τα δικαιώματα τους π.χ.  σπίτι, φαγητό, νερό, αγάπη…

f8bae8b3 3edc 439c bd2b f8b464711a5b

Αυτά τα δικαιώματα τα παιδιά τα έκαναν ευχές οι οποίες έφτασαν στα αστέρια

Συνέχεια

Άγιος Βασίλης

Στο Νηπιαγωγείο κάθε χρόνο μετράμε τις μέρες μέχρι τα Χριστούγεννα χρησιμοποιώντας ένα ημερολόγιο αντίστροφης μέτρησης. Τη φετινή χρονιά κάθε μέρα έπρεπε να λύσουμε έναν γρίφο. Για να βρεθεί η λύση του τέταρτου γρίφου τα παιδιά έπρεπε να δουλέψουν σε φύλλο εργασίας όπου έπρεπε να χρωματίσουν τους αριθμούς σύμφωνα με τις οδηγίες. Τον αριθμό 1 με κόκκινο χρώμα, το 2 με άσπρο, το 3 με κίτρινο, το 4 με πορτοκαλί, το 5 με καφέ, το 6 με πράσινο, το 7 με μαύρο και το 8 με ροζ χρώμα.

sch 1 page 0001

Μόλις χρωματίστηκαν όλοι οι αριθμοί ακολουθώντας τα παιδιά το παραπάνω μοτίβο εμφανίστηκε μπροστά τους η λύση του γρίφου. Ήταν ο Άγιος Βασίλης.

Το συγκεκριμένο φύλλο εργασίας δυσκόλεψε πολύ τα προνήπια με αποτέλεσμα κάποια από αυτά να μην θέλουν να ολοκληρώσουν την εργασία τους.

Μ’ αυτή τη δραστηριότητα συμμετείχαμε στο Code Week

1

  • Τα πιστοποιητικά συμμετοχής μας.

 

Τα Δικαιώματα των Παιδιών: Μια Υπόθεση Όλων Μας

Κάθε παιδί στον κόσμο έχει δικαιώματα. Όχι επειδή τα κέρδισε, όχι επειδή τα ζήτησε, αλλά απλά επειδή είναι παιδί. Τα δικαιώματα των παιδιών δεν είναι προνόμια ή δώρα – είναι θεμελιώδεις ανάγκες που όλα τα παιδιά αξίζουν να απολαμβάνουν, ανεξάρτητα από το πού γεννήθηκαν, ποια γλώσσα μιλούν ή πώς μοιάζει η οικογένειά τους.

Κάθε παιδί έχει δικαίωμα να μεγαλώνει με ασφάλεια, σεβασμό και φροντίδα. Η Σύμβαση των Δικαιωμάτων του Παιδιού του ΟΗΕ αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα κείμενα της εποχής μας, καθώς αναγνωρίζει ότι κάθε παιδί είναι ένας μικρός άνθρωπος με ανάγκες, συναισθήματα και φωνή που αξίζει να ακούγεται.

Γι’ αυτό το λόγο κάθε χρόνο στις 20 Νοεμβρίου γιορτάζεται η Παγκόσμια Ημέρα Δικαιωμάτων των Παιδιών.

IMG 20251126 113147

  • Με αφορμή την εικόνα της UNICEF στο ημερολόγιο της τάξης,  ξεκινήσαμε μια σημαντική συζήτηση με τα παιδιά μας και διερευνήσαμε τις υπάρχουσες γνώσεις τους στην ερώτηση  “Τι σημαίνει να έχεις δικαιώματα;”

Τα παιδιά δυσκολεύτηκαν να απαντήσουν γιατί δεν γνώριζαν τι είναι δικαιώματα.

Διατυπώσαμε αλλιώς την ερώτηση “Τι χρειάζονται τα παιδιά όλου του κόσμου;”

Σημειώσαμε τις απαντήσεις δημιουργώντας έναν εννοιολογικό χάρτη.

IMG 20251126 122752 Antigrafh

Αφού ξαναδιαβάσαμε όσα είπαν τα παιδιά τους εξηγήσαμε ότι όλα αυτά που είπαν είναι τα ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ τους! Δικαίωμα σημαίνει κάτι που αξίζουμε όλοι μας!

  • Στη συνέχεια, διαβάσαμε στο διαδίκτυο το παραμύθι “Το Μυστικό Βιβλίο των Σούπερ Δυνάμεων” που μας μιλάει για τα δικαιώματα των παιδιών.

Για να διαβάσετε το βιβλίο πατήστε πάνω στην εικόνα.

Katagrafh

Συνέχεια

Η σημασία και η ποιότητα της σχέσης εκπαιδευτικών-μαθητών/- τριών συμβάλλει στη μαθησιακή διαδικασία, στην προσέγγιση και ανάπτυξη σχέσεων εμπιστοσύνης, στην ανάγκη κατανόησης και ενίσχυσης του περιβάλλοντος (οικογενειακού, σχολικού) , στη βελτίωση της συνεργατικής σχέσης μεταξύ σχολείου και οικογένειας και τελικά στην ολόπλευρη παιδαγωγική, ψυχοσυναισθηματική στήριξη του παιδιού. Ερευνούμε, συζητάμε και αναλύουμε τις σχέσεις εκπαιδευτικών – μαθητών/τριών, εμβαθύνοντας στα ζητήματα συγκρούσεων και ιδιότυπων συμπεριφορών στο εσωτερικό της τάξης και του σχολείου, εστιάζοντας στις αιτιακές αφετηρίες τους, στη διαμόρφωση υποστηρικτικών παιδαγωγικών παρεμβάσεων και πρακτικών, στον τρόπο που αντιλαμβάνονται τα μέρη της εκπαιδευτικής κοινότητας το ευρύ πλέγμα σχέσεων μεταξύ εκπαιδευτικών- μαθητών/τριών, αποτιμώντας τις επιδράσεις της εφαρμοζόμενης εκπαιδευτικής πολιτικής. Συζήτηση, προτάσεις και διεκδικήσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας.



Λήψη αρχείου