Πρόγραμμα αγωγής υγείας: Εθισμός και διαδίκτυο – Παρέμβαση

Σήμερα Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου υποδεχτήκαμε στην τάξη μας την κα Ψαρρού Κορίνα από τη Διεύθυνση Δημόσιας Υγείας και κοινωνικής μέριμνας, για την υλοποίηση δράσης αγωγής υγείας με τίτλο: “Εθισμός και διαδίκτυο – Παρέμβαση”. Μιλήσαμε για την εφηβεία και την εξάρτηση από το διαδίκτυο, την καλή και την κακή χρήση του διαδικτυου, συμπληρώσαμε ένα ερωτηματολόγιο και κάναμε και μία ομαδική δραστηριότητα. Μας μοίρασε και κάποια ενημερωτικά φυλλάδια για τη σημασία του υγιή ύπνου. Οι δύο αυτές ώρες που αφιερώσαμε για αυτό ήταν ωφέλιμες, καθώς προσέφεραν στα παιδιά σημαντικά εφόδια για τη ζωή τους.

diadiktyo

ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ: Κεφάλαιο 8 – Οι ακτές της Ελλάδας

Η παρουσίαση του μαθήματος:

geo8

Γεωγραφικοί όροι

Βίντεο: Η αρχαία δίολκος

Παιχνίδι: βρες τους γεωγραφικούς όρους της θάλασσας

Σταυρόλεξο: τα ακτογραφικά στοιχεία

Η μαγεία της αντίστροφης μέτρησης

Η τάξη μας από την προηγούμενη εβδομάδα γέμισε με χριστουγεννιάτικη διάθεση, καθώς στολίσαμε το δέντρο της τάξης και διακοσμήσαμε την αίθουσά μας! Τη Δευτέρα 1η του Δεκέμβρη ξεκίνησε και η αντίστροφη μέτρηση για την έναρξη των χριστουγεννιάτικων διακοπών μας! Κρεμάσαμε σε ένα σκοινί 23 αριθμημένα φακελάκια που μέσα τους κρύβουν ένα αίνιγμα και σαν δωράκι μικρά αυτοκόλλητα! Έτσι, λοιπόν, κάθε μέρα κληρώνεται μια ομάδα και κόβει το αντίστοιχο φακελάκι και μου το φέρνουν ώστε να τους διαβάσω το αίνιγμα. Αν η ομάδα απαντήσει σωστά κερδίζουν για εκείνη την ημέρα έναν πόντο!  Η αναμονή για μια τόσο μεγάλη γιορτή όπως τα Χριστούγεννα, διδάσκει στους μαθητές την υπομονή και την αξία της προσμονής. Είναι μια περίοδος που καλλιεργείται η αλληλεγγύη, η δημιιουργικότητα και η χαρά της προσφοράς!

tholo xristoug viber image 2025 12 03 17 04 58 295

Τι έχω μέσα στο κεφάλι μου…

Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα ψυχικής υγείας ξεκινήσαμε την παρακάτω δραστηριότητα στην τάξη μας! Το κάθε παιδί χώρισε “το κεφάλι” του στη μέση, στη μία μεριά έγραψε ή ζωγράφισε πράγματα που το στενοχωρούν ή το φοβίζουν ή το αγχώνουν και στην άλλη μεριά πράγματα που το κάνουν να νιώθει χαρά ή ευτυχία! Δημιουργήθηκε, έτσι μια όμορφη αφίσα-κολάζ στην τάξη μας και ο κάθε μαθητής μας παρουσίασε τι ακριβώς ζωγράφισε ή έγραψε.  ‘Ηταν μια άσκηση αυτογνωσίας, ειλικρίνιας και ενσυναίσθησης στην οποία συμμετείχαν όλοι οι μαθητές με ευχαρίστηση!kefalia

ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ: Κεφάλαιο 7 – Η θέση της Ελλάδας

Η παρουσίαση του μαθήματος:

geo7

Κουίζ: η θέση της Ελλάδας

Κουίζ: τα σύνορα της Ελλάδας

Κουίζ: οι σημαίες των Βαλκανικών κρατών

πολιτικός χάρτης της Μεσογείου

ΦΥΣΙΚΗ: Πεπτικό σύστημα – Κεφάλαιο 2 – Τα δόντια μας

Η παρουσίαση του μαθήματος:

fyspeptiko2

Παιχνίδι γνώσης

Το εσωτερικό των δοντιών

Σωστή χρήση οδοντικού νήματος (βίντεο)

Σωστό βούρτσισμα δοντιών (βίντεο)

Το κουτί των συναισθημάτων και η μασκότ της τάξης μας

Στην τάξη μας πιστεύουμε ότι η μάθηση δεν είναι μόνο γνωστική αλλά και συναισθηματική. Για αυτόν τον λόγο, έχουμε ενσωματώσει 2 καλές πρακτικές που αγαπούν τα παιδιά.

Η πρώτη είναι “το κουτί των συναισθημάτων”, μέσα στο οποίο οι μαθητές μπορούν να γράψουν τα συναισθήματα τους, κάτι που τους απασχολεί ή κάποιο παράπονο που μπορεί να έχουν ή οτιδήποτε θέλουν να εκφράσουν και ίσως διστάζουν να το πουν πρόσωπο με πρόσωπο. Η συμφωνία είναι ότι τα χαρτάκια αυτά τα διαβάζει μόνο η δασκάλα της τάξης και απαντάει ή συζητάει και παρεμβαίνει όπου κρίνει ότι χρειάζεται. Τα οφέλη για τους μαθητές είναι ότι βοηθιούνται να αναγνωρίσουν και να ονομάσουν αυτό που νιώθουν και φυσικά η δασκάλα μπορεί να εντοπίσει τυχόν θέματα που απασχολούν την τάξη της.

Η δεύτερη είναι η μασκότ της τάξης μας, που την έχουμε από πέρυσι και της δώσαμε και το όνομα “Λυκούργος”. Φέτος είπαμε να της δώσουμε περισσότερο ενεργό ρόλο κι έτσι αποφασίσαμε κάθε Παρασκευή να την παίρνει κάποιος μαθητής (ύστερα από κλήρωση) στο σπίτι του μαζί με ένα τετράδιο στο οποίο θα πρέπει να γράψει το πώς τα πέρασε μαζί του και να κολλήσει εφόσον το επιθυμεί και φωτογραφίες με τον Λυκούργο. Τη Δευτέρα το επιστρέφει στο σχολείο μαζί με το τετράδιο και διαβάζουμε το πώς περάσανε μαζί. Τα οφέλη για τους μαθητές είναι η ενίσχυση της αίσθησης της ευθύνης, η εξάσκηση του γραπτού λόγου, η σύνδεση σχολείου οικογένειας και φυσικά η κοινότητα που δημιουργείται στην τάξη μας με κοινές αναμνήσεις και ιστορίες.

Με αυτά, λοιπόν, η τάξη μας γίνεται ένας χώρος που τα συναισθήματα ακούγονται και οι δεσμοί ενδυναμώνονται!viber image 2025 11 21 16 59 19 087

ΙΣΤΟΡΙΑ : Επανάληψη 2ης Ενότητας

Την Τρίτη 25 Νοεμβρίου θα γράψουμε επαναληπτικό διαγώνισμα μόνο στα κεφάλαια 9,10, 11, 12. Τα παρακάτω κουίζ είναι από ολόκληρη την ενότητα.

κουίζ 1

κουίζ 2

κουίζ 3