Έργα μαθητών/τριών του Ομίλου

26 Μάιος 2022

Έργα μαθητών/τριών

Μάιος – Ιούνιος 2022
Ποικίλα πακέτα εκπαιδευτικής ρομποτικής

Στην ενότητα αυτή μπορείτε να δείτε τα παιδιά μας να προγραμματίζουν και να πειραματίζονται με διαφορετικά εκπαιδευτικά robots.

… και η πάλη των robots

Arduino και Leds…κατασκευάζοντας και προγραμματίζοντας φωτορυθμικά Leds.

Στην ενότητα αυτή μπορείτε να δείτε ένα μικρό βίντεο με κατασκευές των παιδιών μας…δίνοντας ρυθμό στα leds μέσω προγράμματος σε Arduino (περιβάλλον mblock) και προσομοίωσης κυκλώματος σε Tinkercad.

 

Arduino με Leds και Φωτοαντίσταση …κατασκευάζοντας φωτάκι νυκτός.

Στην ενότητα αυτή μπορείτε να δείτε ενδεικτικές κατασκευές των παιδιών μας προγραμματίζοντας το Arduino (περιβάλλον mblock) ώστε να ανάβει το LED όταν υπάρχει σκοτάδι (μέσω του φωτοαντιστάτη) και προσομοίωσης του κυκλώματος σε Tinkercad.

 

Arduino με Leds και Αισθητήρα Υπερήχων …»βλέποντας» την απόσταση.

Στην ενότητα αυτή μπορείτε να δείτε ενδεικτικές κατασκευές των παιδιών μας προγραμματίζοντας το Arduino (περιβάλλον mblock) ώστε να ανάβει το LED όταν πλησιάζουμε σε κάποιο αντικείμενο (μέσω του αισθητήρα υπερήχων).

Arduino και έλεγχος των κινητήρων

Στην ενότητα αυτή μπορείτε να δείτε ενδεικτικές κατασκευές των παιδιών μας, προγραμματίζοντας το Arduino ώστε να ελέγχουν τους κινητήρες.

Έναρξη Ομίλου «Αλγοριθμικής Σκέψης και Προγραμματισμού»

2 Φεβρουάριος 2022

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες,
το σχολείο μας είναι στην ευχάριστη θέση να σας ενημερώσει ότι κατά το σχολικό έτος 2021-2022 θα αρχίσει η λειτουργία του Ομίλου «Αλγοριθμικής Σκέψης και Προγραμματισμού».
Σκοπός του Ομίλου είναι η εμβάθυνση σε επιμέρους θεματικά πεδία του γνωστικού αντικειμένου της Πληροφορικής, καθώς και την επέκτασή τους στα πεδία της Ρομποτικής και του ‘Physical Computing’ μέσω διεπιστημονικής (Science, Technology, Engineering & Mathematics/STEM) προσέγγισης.
Ο Όμιλος θα αποτελείται από 10 (κατ’ ελάχιστο) έως 20 (κατά μέγιστο) μαθητές/τριες, κατά προτεραιότητα της ΣΤ’ τάξης. Σε περίπτωση περισσότερων αιτήσεων, θα υπάρξει επιλογή των μαθητών, με κλήρωση. Θα λειτουργεί μία φορά την εβδομάδα, κάθε Πέμπτη (κατά το τρέχον σχολικό έτος) από τη 13:30 μέχρι τις 15:00, μετά τη λήξη των μαθημάτων του Πρωινού Προγράμματος. Η έναρξη των μαθημάτων του Μαθητικού Ομίλου προγραμματίζεται να γίνει την Πέμπτη 3 Φεβρουαρίου 2022 και η λήξη αυτών την 26η Μαΐου 2022.
Τα μαθήματα και οι εργασίες του Ομίλου θα διεξάγονται στην αίθουσα Πληροφορικής, λαμβάνοντας υπόψη όλα τα απαραίτητα μέτρα για την τήρηση των υγειονομικών πρωτοκόλλων που ισχύουν και κατά το Πρωινό Πρόγραμμα λειτουργίας του σχολείου μας.

Με εκτίμηση,

Κωνσταντίνος Σαλπασαράνης
Εκπαιδευτικός Πληροφορικής ΠΕ86
Διδάκτορας (Ph.D.) Ηλεκτρολόγος Μηχανικός & Τεχνολογίας Υπολογιστών Πολυτεχνικής Σχολής Πανεπιστημίου Πατρών

Καλή Χρονιά

5 Ιανουάριος 2022
calendar g95acf6924 640

Καλή Χρονιά με υγεία, αγάπη και δημιουργικότητα!

calendar g95acf6924 640

Εισήγηση σε ημερίδα Πληροφορικής

5 Ιανουάριος 2022

Με ιδιαίτερη επιτυχία πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 13 Δεκεμβρίου 2021 εξ αποστάσεως η ημερίδα που συνδιοργανώθηκε από τους/τις Συντονιστές/στριες Εκπαιδευτικού Έργου (ΣΕΕ) Πληροφορικής δεκαέξι (16) ΠΕΚΕΣ όλης της Ελλάδας με θέμα:

“Σχεδιάζω, Υλοποιώ, Μοιράζομαι: Καλές πρακτικές στη διδασκαλία της Πληροφορικής για Δημοτικά Σχολεία και ΣΜΕΑΕ”

Κατά τη διάρκεια της ημερίδας, παρουσιάστηκε το πλαίσιο διδασκαλίας της Πληροφορικής σε Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής (ΣΜΕΑΕ) και στα Δημοτικά Σχολεία καθώς το νέο Πρόγραμμα Σπουδών Πληροφορικής και Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών (ΤΠΕ) για τα Δημοτικά Σχολεία. Παρακάτω παρατίθεται σχετικό εκπαιδευτικό υλικό καθώς και η παρουσίαση στην ημερίδα.

Από τον εικονικό, στον πραγματικό Ήρωνα (Heron robot): Μια ιστορία εκπαιδευτικής ρομποτικής
Κωνσταντίνος Σαλπασαράνης (Εκπαιδευτικός Πληροφορικής ΠΕ86)
Διδάκτορας (Ph.D.) Ηλεκτρολόγος Μηχανικός & Τεχνολογίας Υπολογιστών Πολυτεχνικής Σχολής Πανεπιστημίου Πατρών
Η παρουσίαση εδώ και Το Υλικό εδώ

Από τον Ήρωνα…στο Arduino … …κατασκευάζοντας και προγραμματίζοντας ένα ρομπότ…

13 Δεκέμβριος 2021

Σε αυτό το άρθρο μπορείτε να μεταφορτώσετε αρχείο, με οδηγίες κατασκευής ενός χαμηλού κόστους ρομπότ καθώς και ιδέες για σχετική διδακτική παρέμβαση, με ενότητες τις:

  • Φάση 1: Σχεδιασμός του Heron Arduino
  • Φάση 2: Υλικά Κατασκευής (εκτίμηση κόστους) του Heron Arduino
  • Φάση 3: Κατασκευή του Ήρωνα (Heron) με Arduino
  • Φάση 4: Σενάριο Προγραμματισμού του Ρομπότ για δημιουργία απλών γεωμετρικών σχημάτων
  • Παράρτημα: Λίγα λόγια για το περιβάλλον οπτικού προγραμματισμού
  • Φύλλα εργασίας με γεωμετρικά σχήματα



Λήψη αρχείου

Καλή αρχή σε όλες και όλους!

12 Σεπτέμβριος 2021
kids-160168_640

Αγαπητά μου παιδιά και αξιότιμοι γονείς/κηδεμόνες,

εύχομαι καλό σχολικό έτος με υγεία και δημιουργικότητα.

Καλή πρόοδο στα παιδιά μας!

Με εκτίμηση,

Κωνσταντίνος Σαλπασαράνης (Εκπαιδευτικός Πληροφορικής ΠΕ86)
Διδάκτορας (Ph.D.) Ηλεκτρολόγος Μηχανικός & Τεχνολογίας Υπολογιστών Πολυτεχνικής Σχολής Πανεπιστημίου Πατρών
Τέως Σύμβουλος Α’ Πληροφορικής και Αναπληρωτής Συντονιστής της Μονάδας Φυσικών Επιστημών, Τεχνολογίας, Μαθηματικών και Τεχνών (STEAM) στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ)

Καλή Χρονιά

8 Ιανουάριος 2021

Καλή Χρονιά!!!

Υγεία, αγάπη και δημιουργικότητα!

23 Ιούνιος 2020
Summer

Καλό καλοκαίρι σε όλους!

Να περάσετε υπέροχες διακοπές!

Από την ιστοσελίδα storyboardthat μπορούμε να δημιουργήσουμε όμορφα κόμικς (πατάμε create a storyboard).
https://www.storyboardthat.com/storyboard-creator

ΠΙΝΑΚΑΣ ΙΣΟΔΥΝΑΜΩΝ ΛΟΓΙΣΜΙΚΩΝ ΑΝΟΙΚΤΟΥ ΚΩΔΙΚΑ

8 Ιούνιος 2020

Ο όρος «Ελεύθερο Λογισμικό / Λογισμικό Ανοικτού Κώδικα» (ΕΛ/ΛΑΚ) ομαδοποιεί το Ελεύθερο Λογισμικό (ΕΛ) και το Λογισμικό Ανοικτού Κώδικα (ΛΑΚ). Ως σύνολο περιγράφει λογισμικό το οποίο διατίθεται με ειδικές άδειες, οι οποίες επιτρέπουν στους χρήστες να μελετήσουν, να τροποποιήσουν και να βελτιώσουν το λογισμικό. Παρακάτω ακολουθεί πίνακας με ισοδύναμα λογισμικά ανοικτού κώδικα:

https://mathe.ellak.gr/?page_id=135

Πηγή: https://mathe.ellak.gr/

Ηλεκτρονικά μαθήματα ΤΠΕ (eclass) – Δραστηριότητες στο χρονικό διάστημα αναστολής της λειτουργίας των σχολείων

18 Μάρτιος 2020

Αξιότιμοι γονείς και αγαπητά παιδιά,
Όπως ήδη έχετε πληροφορηθεί, αναστέλλονται τα μαθήματα μέχρι την Πέμπτη 26 Μαρτίου.
Σε αυτό το διάστημα προτείνω τα παιδιά να απασχοληθούν εποικοδομητικά με δραστηριότητες προγραμματισμού, χρήσης Η/Υ -εφόσον έχετε πρόσβαση σε ηλεκτρονικό υπολογιστή.

Πάντα υπάρχει η ηλεκτρονική τάξη μου για Τ.Π.Ε που θα το βρείτε στο eclass του sch.gr:

https://eclass.sch.gr/modules/auth/opencourses.php?fc=5180

Επίσης παρακάτω παραθέτω κάποιους υπερσυνδέσμους για δραστηριότητες προγραμματισμού:

  • Για βασικές αρχές προγραμματισμού είναι και η Ώρα του Κώδικα:

https://code.org/

  • Μια καλή εισαγωγή είναι ο λαβύρινθος, μέλισσα και ο καλλιτέχνης:

https://studio.code.org/s/course1

  • Για όποιο παιδί επιθυμεί μπορεί να χρησιμοποιήσει το scratch ώστε να δημιουργήσει ένα μικρό παιχνίδι (και να θυμηθεί αυτά που είδαμε).
  • Για το scratch online μπορείτε να μπείτε στον ιστότοπο που ακολουθεί και τα παιδιά να δουν αρχικά το Εκπαιδευτικό Υλικό.

https://scratch.mit.edu/projects/editor/?tutorial=getStarted

  • Για όποιον επιθυμεί να το εγκαταστήσει στον υπολογιστή:

https://scratch.mit.edu/download

  • Για ιδέες παιχνιδιών -κυρίως για τις τάξεις Ε’-Στ’ μπορείτε να δείτε στον ιστότοπο του Scratch αλλά και παρακάτω:

https://scratch.mit.edu/search/projects?q=salpk

Για ό,τι χρειαστεί στη διάθεσή σας.

Σας ευχαριστώ πολύ.

Με εκτίμηση

Κωνσταντίνος Σαλπασαράνης (Εκπαιδευτικός Πληροφορικής ΠΕ86)
Διδάκτορας(Ph.D.) Ηλεκτρολόγος Μηχανικός & Τεχνολογίας Υπολογιστών
Πολυτεχνική Σχολή Πανεπιστημίου Πατρών

Καλή σχολική χρονιά

30 Αύγουστος 2019
learn-2001838_640

Καλή σχολική χρονιά σε όλους!

Μαζί με τα παιδιά της Α’ τάξης θα ξεκινήσουμε και με όλα τα άλλα παιδιά θα συνεχίσουμε το ταξίδι μας στον κόσμο των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών.

Στον παρακάτω υπερσύνδεσμο θα βρείτε υλικό για το Δημοτικό Σχολείο.

https://micro.photodentro.edu.gr/primary/

5oς Πανελλήνιος Διαγωνισμός Παιχνιδιού στο Scratch

10 Ιούνιος 2019

Το σχολείο μας συμμετείχε στον «5o Πανελλήνιο Διαγωνισμό Παιχνιδιού στο Scratch» για το σχολικό έτος 2018 -19 με το έργο: “ Ερωτόκριτος ”. Ένα μεγάλο μπράβο στους συμμετέχοντες από όλα τα σχολεία και βέβαια από το δικό μας.



Λήψη αρχείου

Ψηλαφώντας τις ζωές των δώδεκα θεών του Ολύμπου

5 Ιούνιος 2019

Πολιτιστικό Πρόγραμμα

Ψηλαφώντας τις ζωές των δώδεκα θεών του Ολύμπου

Σχ Έτος 2018-2019

Τμήμα Γ’1 και Τμήματα ΣΤ’1 & ΣΤ’2

Εκπαιδευτικοί: Χρ. Κούσπαρης (ΠΕ70), Ειρ. Ανδρούτσου (ΠΕ08), Κ. Σαλπασαράνης (ΠΕ86)

Παιδαγωγικοί Στόχοι

• Καλλιέργεια της συνεργασίας και του ομαδικού πνεύματος.
• Σύγκριση της αρχαίας με τη σύγχρονη εποχή.
• Γνωριμία με την ελληνική μυθολογία.
• Να συλλέγουν πληροφορίες από το διαδίκτυο και να επεξεργάζονται τα δεδομένα προς παραγωγή πληροφοριών και γνώσης χρησιμοποιώντας τις νέες τεχνολογίες.
• Δεξιότητες παρουσίασης με τη χρήση των ΤΠΕ:

 να δημιουργεί και να τροποποιεί παρουσιάσεις
 να εισάγει-τροποποιεί-διαγράφει διαφάνειες κειμένου στην παρουσίασή του
 να καθορίζει τη διάταξη των διαφανειών μιας παρουσίασης
 να καθορίζει εφέ εμφάνισης στα στοιχεία μιας διαφάνειας
 να καθορίζει την εναλλαγή των διαφανειών της παρουσίασης που δημιουργεί

• Να προγραμματίζουν τον υπολογιστή:

 Υλοποίηση προγράμματος οπτικού προγραμματισμού (Scratch)
 Επαφή με τη δημιουργία μορφών, σκηνικών, όψεων, κίνησης.
 Επαφή και εμβάθυνση στις έννοιες του προγραμματισμού μέσω γεγονότων (event driven) και δομών ελέγχου όπως επαναλήψεις, εάν-αλλιώς κτλ.
 Έννοιες της Φυσικής όπως ηλεκτρική αγωγιμότητα σωμάτων και αρχές βασικών ηλεκτρικών κυκλωμάτων
 Σύνδεση αγώγιμων σωμάτων μέσω ηλεκτρονικής πλακέτας (Makey Makey) με τον υπολογιστή για υλοποίηση προγραμματιστικών σεναρίων (Scratch) και παρουσιάσεων (Physical Computing).

• Να έρθουν σε επαφή με τις αρχές και τη διαδικασία υλοποίησης σχεδίου εργασίας/έρευνας (project)

Το νέο Scratch 3 είναι γεγονός

15 Ιανουάριος 2019
Scratch

Αξιότιμοι γονείς και αγαπητά παιδιά. Το νέο scratch 3 υπάρχει και στην offline έκδοση ώστε να το «κατεβάσετε» στους υπολογιστές σας.

Ο υπερσύνδεσμος είναι: https://scratch.mit.edu/download

Καλό ταξίδι στον κόσμο του Scratch

Καλή Χρονιά

2 Ιανουάριος 2019
good-year-3168067_640

Καλή Χρονιά σε όλους.

Υγεία, αγάπη και δημιουργικότητα κάποια από τα δώρα του νέου χρόνου προς όλους…

Γλώσσα Προγραμματισμού Python

2 Δεκέμβριος 2018

Η Python είναι μια εύκολη στην εκμάθηση, ισχυρή γλώσσα προγραμματισμού. Έχει αποδοτικές δομές δεδομένων υψηλού επιπέδου και μια απλή αλλά αποτελεσματική προσέγγιση στον αντικειμενοστρεφή προγραμματισμό.

Η κομψή σύνταξη της Python και οι δυναμικοί τύποι της, μαζί με τη λειτουργία της ως διερμηνευόμενης (αντί μεταγλωττιζόμενης) γλώσσας, την καθιστούν την ιδανική γλώσσα για δημιουργία σεναρίων εντολών και για ταχεία ανάπτυξη εφαρμογών σε πολλούς τομείς και στις περισσότερες πλατφόρμες.

Στην ηλεκτρονική τάξη (e-class) υπάρχει μια εισαγωγή στην Python και παραδείγματα.

http://eclass.sch.gr/courses/9520078103/

Συμμετοχή σχολείου στην ώρα του κώδικα

13 Νοέμβριος 2018

Το σχολείο μας και αυτή τη χρονιά θα συμμετάσχει στην «Ώρα του Κώδικα την πρώτη εβδομάδα του Δεκεμβρίου 2018».
Ψυχαγωγία και προγραμματισμός, παιδιά!!!

Μέχρι τότε μερικές ιδέες από τη σελίδα μου στο scratch:

https://scratch.mit.edu/search/projects?q=salpk&mode=trending

Το παιχνίδι με το πλοίο θα χρησιμοποιηθεί για την ΣΤ’ Τάξη στα μαθήματα.
https://scratch.mit.edu/projects/261858862/

 

Ιστοσελίδες Εφαρμογών Τ.Π.Ε -Εκπαιδευτικών Συστημάτων Πληροφορικής – Ρομποτικής

4 Νοέμβριος 2018

Αξιότιμοι γονείς-κηδεμόνες.

Σας καλωσορίζουμε, ως συνοδοιπόρους, στο θαυμαστό ταξίδι που θα κάνουν τα παιδιά στον κόσμο της Πληροφορικής και των Νέων Τεχνολογιών ή με τον όρο που επικράτησε Τεχνολογίες Πληροφορίας & Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε).

Πέρα από το βασικό πρόγραμμα σπουδών μέσω εκπαιδευτικών προγραμμάτων πρόκειται να ενταχθεί για μια νέα εκπαιδευτική οπτική -η STE@M- που συνδυάζει τις Φυσικές Επιστήμες (Science), την Τεχνολογία (Technology), τη Μηχανική (Engineering), την Τέχνη (@-Arts) και βέβαια τα Μαθηματικά (Mathematics) και – ένα εκ των αποτελεσμάτων του συνδυασμού αυτών – τη Ρομποτική (Robotics).

Όλα τα άνω αναπτύσσονται παράλληλα και σταδιακά με την απόκτηση της Υπολογιστικής Σκέψης (Computational Thinking) από τα παιδιά. Οι βασικές δεξιότητες της Αφαίρεσης (Abstraction) και της Ανάλυσης (Analysis) για την επίλυση πολύπλοκων προβλημάτων -που είναι οι βάσεις της Πληροφορικής Επιστήμης και της Αλγοριθμικής Σκέψης- είναι θεμελιώδους σημασίας για όλη τη ζωή των παιδιών.

Βέβαια πέρα από τα άνω τα παιδιά μαθαίνουν την ορθή χρήση του Ηλεκτρονικού Υπολογιστή (Η/Υ) και εμβαθύνουν σε Λογισμικό (Software) που χρησιμοποιείται διεθνώς ώστε να κατακτήσουν τη χρήση των απαραίτητων εργαλείων-προγραμμάτων που θα τους χρειαστούν στο άμεσο μέλλον.

Παραδείγματα ιστοσελίδων λογισμικού και εκπαιδευτικών συστημάτων Physical Computing, Robotics παρουσιάζονται παρακάτω.



Λήψη αρχείου

Ελεύθερο Λογισμικό (Open Source)

20 Οκτώβριος 2018

Ο όρος «Ελεύθερο Λογισμικό / Λογισμικό Ανοικτού Κώδικα» (ΕΛ/ΛΑΚ) αναφέρεται στο σύνολο του λογισμικού το οποίο διατίθεται με ειδικές άδειες, οι οποίες επιτρέπουν στους χρήστες να μελετήσουν, να τροποποιήσουν και να βελτιώσουν το λογισμικό.

Μπορούμε λοιπόν ελεύθερα και δωρεάν να «μεταφορτώσουμε» και να εγκαταστήσουμε το λογισμικό στους υπολογιστές μας.

Ένας κατάλογος ισοδύναμων λογισμικών είναι ο παρακάτω:

https://mathe.ellak.gr/?page_id=135

Ειδικότερα το αντίστοιχο Office είναι το Libre Office ή το Open Office που μπορούμε να τα «μεταφορτώσουμε» (download) και να εγκαταστήσουμε από:

http://el.libreoffice.org/

http://el.openoffice.org/

 

Ρύθμιση εργαλείων γονικού ελέγχου σε προγράμματα περιήγησης στο Διαδίκτυο

3 Ιούλιος 2018

Αξιότιμοι γονείς, το καλοκαίρι είναι εδώ.

Για ασφαλή πλοήγηση στο διαδίκτυο, παραθέτω το άρθρο «Ρύθμιση εργαλείων γονικού ελέγχου σε 4 βασικά προγράμματα περιήγησης στο Διαδίκτυο» από το ΠΣΔ προς ενημέρωσή σας.

Μπορείτε να το διαβάσετε πατώντας και εδώ.

Top
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων