Με ιδιαίτερη χαρά καλοσωρίσαμε στην τάξη τους «Ταπερίστας», ένα πρόγραμμα που έχει στόχο να βοηθήσει τα παιδιά να γνωρίσουν βιωματικά την αξία της υγιεινής διατροφής και να υιοθετήσουν σωστές διατροφικές συνήθειες από μικρή ηλικία.
Μέσα από τις δράσεις που πραγματοποιήσαμε, συζητήσαμε με τα παιδιά για τις υγιεινές και τις ανθυγιεινές τροφές με απλό και κατανοητό τρόπο. Διαβάσαμε όμορφα βιβλία, είδαμε μικρές ταινίες, παίξαμε, χορέψαμε και γενικά μάθαμε μέσα από εμπειρίες και δραστηριότητες που κράτησαν το ενδιαφέρον τους ζωντανό. Παράλληλα, αξιοποιήσαμε και την τεχνολογία, ώστε τα παιδιά να κατανοήσουν καλύτερα ποιες επιλογές βοηθούν την υγεία και την ευεξία τους.
Καθιερώσαμε την «Ημέρα Πρωινού», μια δράση που τα παιδιά αγάπησαν πολύ. Οι γονείς έφερναν υλικά όπως βρώμη, ταχίνι και άλλα θρεπτικά τρόφιμα, και τα παιδιά συμμετείχαν ενεργά στην προετοιμασία του πρωινού τους. Ήταν μια όμορφη ευκαιρία να μάθουν πώς να φτιάχνουν κάτι απλό και υγιεινό μόνα τους.
Επιπλέον, μία φορά την εβδομάδα οργανώνουμε έναν μικρό μπουφέ μέσα στην τάξη. Τα παιδιά δοκιμάζουν νέες γεύσεις, γνωρίζουν διαφορετικά τρόφιμα και σιγά-σιγά μαθαίνουν να κάνουν πιο υγιεινές επιλογές χωρίς πίεση, αλλά με χαρά και περιέργεια.
Στο ίδιο πλαίσιο, καθιερώσαμε και την «Ημέρα Μεσημεριανού», όπου μοιραζόμαστε όλοι μαζί ένα κοινό γεύμα και σαλάτα. Μέσα από αυτή τη διαδικασία, τα παιδιά μαθαίνουν όχι μόνο τη σημασία της ισορροπημένης διατροφής, αλλά και την αξία της συνεργασίας και της συντροφικότητας.
Τέλος, συμμετείχαμε και στην «Ημέρα Δεκατιανού», όπου ετοιμάσαμε αυγοφέτες με τοπικά βιολογικά υλικά που μας τα προμήθευσαν οι γονείς και οι κάτοικοι του χωριού μας . Τα παιδιά συμμετείχαν με ενθουσιασμό σε όλα τα στάδια, από την παρασκευή μέχρι το σερβίρισμα, και φυσικά χάρηκαν πολύ το αποτέλεσμα!
Η συμμετοχή μας στη δράση αυτή ήταν μια πολύ όμορφη εμπειρία για όλους μας. Μάθαμε, συνεργαστήκαμε, δημιουργήσαμε και, το πιο σημαντικό, περάσαμε όμορφα όλοι μαζί.

Οι ταπερίστας του 2ου Νηπιαγωγείου Λαγκαδά
Το πρόγραμμα μας επειδή αφορούσε το ολοήμερο τμήμα, επικεντρώθηκε στο μεσημεριανό
φαγητό των παιδιών και ξεκίνησε μέσα από την συζήτηση αν αυτό που τρώμε καθημερινά
σε τι κατηγορία κατατάσσεται, δημιουργώντας τον πίνακα της υγιεινής μας διατροφής.

Παράλληλα, με επιτραπέζια και ψηφιακά παιχνίδια μαθαίναμε τον υγιεινό τρόπο ζωής και
συζητήσαμε στην ολομέλεια της τάξης τι άλλο θα μπορούσαμε να κάνουμε.
Έτσι, αποφασίσαμε να βάλουμε τα καπέλα των σεφ και να φτιάξουμε υγιεινά σνακ. Στο
πλαίσιο της «Εβδομάδας Δεκατιανού» φτιάξαμε: μπουκίτσες ενέργειας και μπάρες
δημητριακών. Ο πάγκος γέμισε με τοπικά και αγνά προϊόντα και στο τέλος ο καθένας πήρε και το μερίδιο του!

Συμμετέχοντας στο πρόγραμμα «Ταπερίστας 2026» τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με τον
υγιεινό τρόπο διατροφής και για να μπορέσουν να τον εντάξουν και στην καθημερινότητα
τους, φτιάξαμε σουπλά «Το υγιεινό μου πιάτο», ώστε κάθε φορά που το στρώνουν για να
φάνε να θυμούνται να επιλέξουν τροφές που κάνουν καλό στο σώμα και στο μυαλό μας!
Οι Ταπερίστας του 8ου νηπιαγωγείου Λάρισας
Το 8ο Νηπιαγωγείο Λάρισας συμμετείχε τη φετινή χρονιά στο πρόγραμμα «Ταπερίστας», υλοποιώντας μια σειρά από δημιουργικές και βιωματικές δράσεις που στόχευαν στην προώθηση της υγιεινής διατροφής. Τα παιδιά ανέπτυξαν θετικές διατροφικές συνήθειες, μέσα από δραστηριότητες όπως η γνωριμία με θρεπτικές τροφές και η προετοιμασία υγιεινών δεκατιανών γευμάτων.
Οι βασικοί στόχοι που τέθηκαν περιλαμβάνουν τη γνωριμία με τις ομάδες τροφών, την πυραμίδα της μεσογειακής διατροφής, τα οφέλη της ελιάς και του λαδιού, τη σημασία ενός ισορροπημένου πρωινού, την ενίσχυση της κατανάλωσης φρούτων και λαχανικών και τη σημασία της σωστής διατροφής στην υγεία μας. Μέσα από το πρόγραμμα, οι μαθητές απέκτησαν γνώσεις και δεξιότητες που συμβάλλουν στη διαμόρφωση ενός πιο υγιεινού τρόπου ζωής.
Σας παρουσιάζουμε κάποιες από τις δραστηριότητες που υλοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια της υλοποίησης του προγράμματος.
Μια υγιεινή και γευστική πρόταση. Αφράτα τυρόψωμα που έφτιαξαν τα παιδιά με υλικά που έφεραν από το σπίτι. Με χαρά και ενθουσιασμό συμμετείχαν σε όλα τα στάδια της διαδικασίας – από το ζύμωμα και την προετοιμασία του μείγματος μέχρι τη διαμόρφωση των ψωμιών.
Και φρεσκοστυμμένη λεμονάδα από τα χεράκια των παιδιών. Τα παιδιά έφεραν λεμόνια και μέλι από το σπίτι τους κι αφού μιλήσαμε για τα χαρακτηριστικά του λεμονιού, τη γεύση και τη μυρωδιά του, στη συνέχεια τα έστυψαν για να φτιάξουν τη δική τους λεμονάδα.
3ο Νηπιαγωγείο Κομοτηνής
Το σχολείο μας συμμετείχε στο πρόγραμμα «Ταπερίστας», προωθώντας την υγιεινή διατροφή και την οικολογική συνείδηση. Οι μαθητές έμαθαν να επιλέγουν υγιεινές τροφές και να χρησιμοποιούν επαναχρησιμοποιούμενα δοχεία, μειώνοντας τα απορρίμματα. Μέσα από τη συμμετοχή τους, ανέπτυξαν υπεύθυνες στάσεις, βελτίωσαν τις διατροφικές τους συνήθειες και ευαισθητοποιήθηκαν ως προς την προστασία του περιβάλλοντος.
Η αφίσα μας
Φυτέψαμε σπόρους από ντομάτες, πεπόνια, μελιτζάνες και μαρούλια
Φτιάξαμε έναν κομποστοποιητή και οι μαθητές μας έφερναν φλούδες από το σπίτι, καθώς και από τα φρούτα που κατανάλωναν στο σχολείο
Φτιάξαμε τη διαδρομή του προϊόντος από το χωράφι στο τραπέζι μας.
Καταγράψαμε τους φορείς από τους οποίους μπορούμε να αντλήσουμε πληροφορίες για τη διατροφή.
Εκπρόσωποι του Κέντρου Υγείας Κομοτηνής μας επισκέφθηκαν και πραγματοποιήθηκε ενημέρωση σχετικά με τη διατροφή.









































