Νηπιαγωγείο Αυλωναρίου ”Ταπερίστας 2025″

Ταπερίστας 2025

Νηπιαγωγείο Αυλωναρίου Εύβοια

Υγιεινή και βιώσιμη διατροφή στο νηπιαγωγείο Αυλωναρίου: Ταπερίστας εν δράσει!!!

Η καλλιέργεια υγιεινών διατροφικών συνηθειών από την προσχολική ηλικία συμβάλλει ουσιαστικά στη σωματική και πνευματική ανάπτυξη των παιδιών. Ταυτόχρονα, αποτελεί ευκαιρία για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης μέσα από επιλογές που στηρίζουν τη βιωσιμότητα. Έτσι, φέτος στο Νηπιαγωγείο μας, αναζητήσαμε ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα που να ικανοποιεί την επιθυμία μας! Το πρόγραμμα “Ταπερίστας” λοιπόν ήταν αυτό που μας κίνησε το ενδιαφέρον και αποφασίσαμε να το υλοποιήσουμε, θέτοντας ως κύριο στόχο τα παιδιά όχι μόνο να μάθουν να τρέφονται σωστά, αλλά ταυτόχρονα να σέβονται τη φύση και να αναπτύσσουν υπεύθυνες στάσεις απέναντι στις διατροφικές τους επιλογές.

Στο πλαίσιο αυτό, το δεκατιανό και το μεσημεριανό στο νηπιαγωγείο μπορούν να αποτελέσουν γεύματα που δεν είναι μόνο θρεπτικά, αλλά και φιλικά προς το περιβάλλον. Επιλέγοντας τοπικά και εποχικά προϊόντα, όπως φρούτα, λαχανικά και ψωμί από μικρούς παραγωγούς, ενισχύουμε την τοπική οικονομία και περιορίζουμε το οικολογικό αποτύπωμα των μεταφορών. Εξελίχθηκε σε μια παιγνιώδη δράση που υλοποιήθηκε με κάθε ευκαιρία μέσα στην τάξη μας με σκοπό να καλλιεργήσει στα παιδιά την υπευθυνότητα, την αγάπη για την υγιεινή διατροφή και τη φροντίδα για το περιβάλλον.

Αφορμή για την ενασχόληση μας με το θέμα αποτέλεσε το βιβλίο «Μια φορά ήταν η Κολοτούμπα» της Σοφίας Μαντούβαλου, εκδόσεις Χαρταετός

Α’ Φάση: Διερεύνηση

*Αρχικά ενημερώθηκαν οι γονείς για το πρόγραμμα

*Έγινε καταγραφή για μια εβδομάδα του δεκατιανού των μαθητών/τριών

*Συζήτηση για τα αποτελέσματα των καταγραφών

Β’ Φάση: Εφαρμογή

*Ανάγνωση παραμυθιών σχετικά με το θέμα

*Εξοικείωση με τις ομάδες τροφών

*Πυραμίδα Μεσογειακής Διατροφής

*Επίσκεψη σε ελαιοτριβείο

*Συμμετοχή στα επιμορφωτικά σεμινάρια «Το Δεκατιανό που προτιμώ» και «Μάγειρας θα γίνω»

*Επίσκεψη σε αγρόκτημα με βιολογικά προϊόντα

*Επίσκεψη σε στάβλο της γειτονιάς για να πάρουμε γάλα για την παρασκευή ρυζόγαλου

*Παρασκευή παραδοσιακής σπανακοτυρόπιτας με υλικά του τόπου μας

Γ’ Φάση- Διάχυση

*Καταγραφή για μια εβδομάδα των καθημερινών συνηθειών τους σχετικά με το πρωινό τους. Σύγκριση και συμπεράσματα

*Δημιουργία αφίσας με πρωινά πριν και μετά την εκπαιδευτική παρέμβαση

*Δημιουργία τραγουδιού με την βοήθεια των εργαλείων της Τεχνητής Νοημοσύνης

Μέσα από το πρόγραμμα αυτό, παρατηρήσαμε σταδιακά αλλαγές:

✔️ Περισσότερα παιδιά φέρνουν φρούτα και σπιτικά σνακ.
✔️ Οι γονείς συμμετέχουν πιο ενεργά, ρωτούν και προτείνουν ιδέες.
✔️ Τα παιδιά απέκτησαν συνείδηση για τα σκουπίδια που παράγουν και φροντίζουν να μειώνουν τις συσκευασίες.

Μάθαμε πως ο Ταπερίστας, μπορεί να γίνει αφορμή για παιδαγωγικές εμπειρίες, χαρά και συνεργασία.

Ο “Ταπερίστας” δεν είναι απλώς ένα παιχνίδι ρόλων. Είναι ένα βήμα προς έναν πιο υγιεινό και βιώσιμο τρόπο ζωής – και το ξεκινήσαμε μαζί, από την πιο τρυφερή ηλικία.

2025 04 28

https://www.canva.com/design/DAGlV5eIu-Q/9mCHsi3Z5CnjAmxbSYDa3g/view?utm_content=DAGlV5eIu-Q&utm_campaign=designshare&utm_medium=link2&utm_source=uniquelinks&utlId=ha3c6afb132

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *