Συμμετέχοντας στη δράση “Ταπερίστας” τη σχολική χρονιά 2024-2025, είχαμε ως στόχο τα παιδιά να γνωρίσουν τις ομάδες τροφών, να κατανοήσουν τι σημαίνει υγιεινή διατροφή, καθώς και να καλλιεργήσουν μια θετική στάση απέναντί της. Όταν τρεφόμαστε σωστά, νιώθουμε πιο δυνατοί, γεμάτοι ενέργεια, έχουμε καλύτερη διάθεση και βοηθάμε το σώμα μας να μεγαλώσει υγιές και δυνατό. Μέσα από τη δράση, τα παιδιά έμαθαν ότι το να τρώμε υγιεινά σημαίνει να προσφέρουμε στον οργανισμό μας όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά. Επίσης, γνώρισαν τη σημασία του υγιεινού δεκατιανού και εκπαιδεύτηκαν να ξεχωρίζουν τις υγιεινές από τις ανθυγιεινές τροφές.
Η έναρξη του προγράμματος έγινε με την παρατήρηση των δεκατιανών γευμάτων των παιδιών. Μέσα από αυτή τη διαδικασία, διαπιστώσαμε ότι οι περισσότερες διατροφικές τους επιλογές αφορούσαν συσκευασμένα και έτοιμα προς κατανάλωση τρόφιμα, γεγονός που αποτέλεσε αφορμή για συζήτηση και προβληματισμό σχετικά με τη σημασία της υγιεινής διατροφής.
Για την έναρξη του μαθήματος διαβάσαμε το διασκεδαστικό και διδακτικό βιβλίο «Ο κύριος Σοκολάκης και η κυρία Ζαχαρούλα», μέσα από το οποίο τα παιδιά γνώρισαν δύο χαρακτηριστικούς ήρωες που αγαπούν πολύ τα γλυκά και τις ανθυγιεινές τροφές. Μέσα από τη χιουμοριστική τους ιστορία, αναδείχθηκαν οι συνέπειες της υπερβολικής κατανάλωσης ζάχαρης και η ανάγκη για ισορροπημένη διατροφή.
Ακολούθησε συζήτηση στην ολομέλεια της τάξης, όπου τα παιδιά εξέφρασαν τις απόψεις τους για το ποια τρόφιμα θεωρούν υγιεινά και ποια όχι. Συζητήσαμε για τα φρούτα, τα λαχανικά, τα δημητριακά, τα γαλακτοκομικά και τις πρωτεΐνες, αλλά και για τα γλυκά και τα τυποποιημένα τρόφιμα που πρέπει να καταναλώνονται με μέτρο.
Στη συνέχεια τα παιδιά έπαιξαν Παιχνίδι Ταξινόμησης, όπου καλούνταν να κολλήσουν εικόνες τροφίμων σε δύο χαρτόνια:
✔ «Υγιεινά» | ✘ «Ανθυγιεινά»
Τα παιδιά επίσης, κλήθηκαν να δημιουργήσουν το δικό τους ατομικό πιάτο με υγιεινό δεκατιανό. Σε φύλλα εργασίας, κάθε παιδί ζωγράφισε ή κόλλησε εικόνες από τρόφιμα που ανήκουν στις ομάδες της υγιεινής διατροφής, δημιουργώντας ένα πολύχρωμο και ισορροπημένο πιάτο.
Μέσα από τη δραστηριότητα αυτή:
- Ενίσχυσαν τη γνώση τους για τις ομάδες τροφών.
- Έκαναν επιλογές βασισμένες στη συζήτηση που προηγήθηκε.
- Εξέφρασαν δημιουργικά τις προτιμήσεις και τις γνώσεις τους.
Η δράση ολοκληρώθηκε με την παρουσίαση των ατομικών πιάτων στην τάξη και ένα μικρό παιχνίδι αναγνώρισης των τροφών που είχαμε βάλει στα πιάτα μας!
Στις 18 Μαρτίου συμμετείχαμε στη δράση « Ημέρα Δεκατιανού». Παρακολουθήσαμε τα λαχταριστά δεκατιανά άλλων νηπιαγωγείων και παρουσιάσαμε το δικό μας δεκατιανό που το ονομάσαμε « Ένα ηλιόλουστο πρωινό» .
Το δεκατιανό στο νηπιαγωγείο δεν είναι απλώς ένα μικρό γεύμα – είναι μια ευκαιρία για μάθηση, καλλιέργεια συνείδησης και ενίσχυσης της σωστής διατροφικής συμπεριφοράς.
Είμαστε πολύ χαρούμενοι που ήμασταν μέρος αυτής της όμορφης ομάδας για φέτος!!!








