Νηπιαγωγείο Προμάχων Πέλλας

Το τρέχον σχολικό έτος, 2024-2025, υλοποιήσαμε στη σχολική μας μονάδα το πρόγραμμα «ταπερίστας», του ΚΠΕ Αρναίας, στο πλαίσιο των δράσεων του ενεργού πολίτη. Η αφoρμή  δόθηκε με έναν πρωτότυπο και αγαπητό στα παιδιά τρόπο:  μια κούκλα- περσόνα, επισκέφτηκε το σχολείο μας και ζήτησε τη βοήθειά μας, για να λύσει το πρόβλημά της. Ανέθεσε στα παιδιά διάφορες αποστολές, που αφορούσαν στη διατροφή και στην επίδρασή της στο περιβάλλον,  εστιάζοντας κυρίως, στο δεκατιανό και στην καθημερινή του καταγραφή. Μέσα από την αρχική διερεύνηση των πρότερων γνώσεων, διαπιστώσαμε ότι υπήρχαν αρκετές παρανοήσεις: π.χ. πολλά παιδιά πίστευαν πως οτιδήποτε προέρχεται από το σπίτι είναι αυτόματα και υγιεινό — ακόμα και τα συσκευασμένα σνακ.

 Η κούκλα περσόνα,  μέσα από  διάφορες αποστολές , έμαθε στα παιδιά τις σωστές διατροφικές συνήθειες. Τα παιδιά, μεταξύ άλλων, γνώρισαν:

– τι είναι τα τρόφιμα και ποια η θέση τους στην πυραμίδα της υγιεινής διατροφής,

-ποιες τροφές ωφελούν τον οργανισμό μας και ποιες τον επιβαρύνουν,

– την προέλευση των τροφών και το οικολογικό τους αποτύπωμα,

-τη σημαντικότητα της ποικιλίας των τροφών και της άσκησης.

 Έμπνευση για εμβάθυνση στο θέμα αποτέλεσε και ο ήρωας Μάνος, από την ιστορία «Οι 5 σωματοφύλακες κλεισμένοι στο ψυγείο μου», που μας προκάλεσε να δούμε με νέα ματιά το πρωινό και το δεκατιανό μας.

 Έτσι: στην Α’ φάση της διερεύνησης:

  • Προβληματιστήκαμε με τις διατροφικές επιλογές του Μάνου και με τις δικές μας
  • Ενημερώσαμε τους γονείς για τη δράση και τους δώσαμε να συμπληρώσουν τους πίνακες καταγραφής
  • Αναλύσαμε τα αποτελέσματα και συζητήσαμε τα συμπεράσματά μας.

             Β’ φάση: εφαρμογή

  • Τα παιδιά προτείνουν στον Μάνο ποικιλία τροφών για το δεκατιανό
  • Καθιερώσαμε μια μέρα την εβδομάδα ως «ημέρα φρούτου»
  • Τα παιδιά ετοίμαζαν το δεκατιανό τους από την προηγούμενη μέρα, μαζί με τους γονείς
  • Διαπιστώσαμε το περιβαλλοντικό όφελος από τη χρήση τάπερ-παγουρίνου και την επιλογή τοπικών/εποχιακών/βιολογικών προϊόντων
  • Σκεφτήκαμε τρόπους αξιοποίησης του φαγητού που περισσεύει
  • Παίξαμε ψηφιακά παιχνίδια σχετικά με το πρωινό- δεκατιανό
  • Δημιουργήσαμε αφίσες
  • Παίξαμε κουκλοθέατρο
  • Μάθαμε για την ανακύκλωση, τη μείωση, την επαναχρησιμοποίηση αλλάξαμε συνήθειες και περάσαμε το μήνυμα στην πράξη.
  • Γ΄φάση: διάχυση
    • Οι γονείς συμπλήρωσαν εκ νέου τους πίνακες για να διαπιστώσουμε την επίδραση του προγράμματος
    • Ανάρτηση αφίσας στο Δημοτικό σχολείο
    • Διανομή φυλλαδίου με καλές πρακτικές στους γονείς

    Και φυσικά, οι μικροί μας «Ταπερίστες» δε θα μπορούσαν να φύγουν χωρίς τα δικά τους συνθήματα:

    «Στο τάπερ κουβαλώ, φαγητό υγιεινό
    Και στο παγουρίνο, έχω το νερό μου για να πίνω!»

    Με έμπνευση, συμμετοχή και αγάπη για τη γνώση, τα παιδιά απέκτησαν πολύτιμες συνήθειες, που ελπίζουμε να κρατήσουν για μια ζωή!

    20250404 142336 1 20250328 143628 2 5e71efd5 2517 46d6 9fcf d6638eb44b23 Collage 2025 04 07 18 03 08

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *