Μήλο μου κόκκινο, ροϊδοβαμμένο…..

7ο Νηπιαγωγείο Έδεσσας
Μήλο μου κόκκινο, ροϊδοβαμμένο…..

Το πρόγραμμα μας ξεκίνησε μέσα από συζήτηση σχετικά με τη χρήση των φαγητοδοχείων τους (τάπερ), Παρατηρήσαμε ότι καθημερινά τα σκεύη φαγητού που χρησιμοποιούσαν τα παιδιά τόσο για το δεκατιανό όσο και για το μεσημεριανό φαγητό επαναχρησιμοποιούνταν σε καθημερινή βάση. Έτσι συζητήσαμε πόσο σημαντικό είναι αυτό για την προστασία του περιβάλλοντος αφού δε χρειάζεται κάθε φορά που τρώμε να πετάμε τη συσκευασία του φαγητού μας.

εικόνα Viber 2024 05 18 01 07 38 677

Από την αρχή σχεδόν της σχολικής χρονιάς ξεκινήσαμε τη δράση του Σαλατούλη και της Τυρένιας. Η δράση έγινε με αφορμή την άρνηση κάποιων παιδιών να τρώνε σαλάτα ή τυρί συνοδευτικά με το μεσημεριανό φαγητό. Αφού έγινε σχετική συζήτηση για τη σημαντικότητα της σαλάτας και του τυριού στο καθημερινή μας διατροφή καθιερώσαμε την απονομή των αντίστοιχων βραβείων.

Στο χώρο της κουζίνας αναρτήθηκαν οι φιγούρες του Σαλατούλη και της Τυρένιας μαζί με ονομαστικούς καταλόγους. Κάθε φορά που ένα παιδί έφερνε στο μεσημεριανό γεύμα σαλάτα ή τυρί έπαιρνε αστεράκι επιβράβευσης στον αντίστοιχο κατάλογο. Το παιδί που συμπλήρωνε όλη τη γραμμή με αστεράκια έφευγε με το αντίστοιχο βραβείο. Η συγκεκριμένη δράση είχε μεγάλη αποτελεσματικότητα γιατί σιγά σιγά παρακινήθηκαν πολλά παιδιά και έβαλαν στο διαιτολόγιο τους και τη σαλάτα και το τυρί.

Μετά από αυτή τη δράση προσκαλέσαμε στο σχολείο μας την παιδίατρο κα Ελένη Λαζαρίδου να μιλήσει στους γονείς για την διατροφική αξία των τροφών και το απαραίτητο διαιτολόγιο στη νηπιακή ηλικία.

Στη συνέχεια και σε όλη τη διάρκεια της χρονιάς κάναμε αφιέρωμα σε ένα χαρακτηριστικό φρούτο της περιοχής μας, της Έδεσσας, το μήλο.

Ζητήσαμε από τα παιδιά τον Οκτώβριο να φέρουν φθινοπωρινά φρούτα για να κάνουμε μία φρουτοσαλάτα.

εικόνα Viber 2024 05 18 01 07 38 355

Ξεχωρίσαμε τα μήλα και παρατηρήσαμε τις ποικιλίες τους, το χρώμα τους αλλά και το εσωτερικό τους. Δοκιμάσαμε τη ξεχωριστή γεύση κάθε ποικιλίας και προσθέσαμε τα μήλα στη φρουτοσαλάτα μας.

Στη συνέχεια συγκεντρώσαμε μήλα και τα χρησιμοποιήσαμε ως μονάδα μέτρησης του ύψους μας.

εικόνα Viber 2024 05 18 01 07 38 310

Μετρούσαμε τα μήλα και καταγράφαμε το ύψος κάθε παιδιού. Στο τέλος κάναμε τις συγκρίσεις ύψους.

Στα πλαίσια της παιδικής λογοτεχνίας ασχοληθήκαμε με το παραμύθι ΄΄Η Χιονάτη και οι 7 νάνοι. Αφού το διαβάσαμε και ζωγραφίσαμε, στη συνέχεια δραματοποιήσαμε το παραμύθι παίρνοντας αντίστοιχους ρόλους. Μετά τη δραματοποίηση παίξαμε κουκλοθέατρο αναπαριστώντας το παραμύθι.

εικόνα Viber 2024 05 18 01 07 38 735

Στα πλαίσια της μουσικής εκπαίδευσης μάθαμε να τραγουδάμε και να χορεύουμε το παραδοσιακό τραγούδι μήλο μου κόκκινο ροιδοβαμμένο΄΄.

Στα πλαίσια των εικαστικών κάναμε διάφορες κατασκευές με διαφορετικές τεχνικές.

εικόνα Viber 2024 05 18 01 07 38 253

εικόνα Viber 2024 05 18 01 07 38 402

εικόνα Viber 2024 05 18 01 07 38 463

Μία άλλη δραστηριότητα που υλοποιήσαμε ήταν η παρασκευή μηλόπιτας. Με την βοήθεια των παιδιών φτιάξαμε μηλόπιτα από την οποία κεραστήκαμε και κεράσαμε και τους γονείς.

εικόνα Viber 2024 05 18 01 07 38 797

Στη συνέχεια πραγματοποιήσαμε την Ημέρα Γευστικής Δοκιμής του μήλου.

Στη δραστηριότητα αυτή ζητήσαμε και τη βοήθεια των γονέων. Θα έπρεπε κάθε παιδάκι στο σπίτι του με τους γονείς του να φτιάξει μια παρασκευή από μήλο και να το φέρει στο σχολείο όπου θα δοκιμάζαμε όλοι κάθε παρασκευή.

εικόνα Viber 2024 05 18 01 07 38 195

Τα πλαίσια της καλλιέργειας των εικαστικών, γλωσσικών και μαθηματικών δεξιοτήτων δημιουργήσαμε ένα άλμπουμ για κάθε παιδί μέσα στο οποίο υπήρχαν φύλλα εργασίας γλώσσας, (πχ παροιμίες κλπ)  μαθηματικών(πχ μεγέθη κλπ) και εικαστικές δημιουργίες (πχ ψηφιδωτό κλπ)που αφορούσαν στο μήλο. Το άλμπουμ αφού φιλοτεχνήθηκε από τους μαθητές το πήραν στο σπίτι τους.

εικόνα Viber 2024 05 18 01 52 37 940

Στα πλαίσια ανάπτυξης του γραπτού και προφορικού λόγου δημιουργήσαμε το ΄΄Μηλοβιβλίο΄΄ το οποίο ήταν ένα βιβλίο σπιράλ που περιείχε μέσα 2 σελίδες με το όνομα κάθε παιδιού. Κάθε παιδί έπαιρνε το βιβλίο το Σαββατοκύριακο στο σπίτι του και καλούνταν με τη βοήθεια των γονέων να συμπληρώσει τις σελίδες που αντιστοιχούσαν στο όνομα του.

Στο βιβλίο υπήρχαν οδηγίες για τον τρόπο που θα δούλευαν. Δίνονταν κάποιες επιλογές όπως ζωγραφική, γραφή ποιημάτων και τραγουδιών, ιστορίες που αφορούσαν στο μήλο, κατασκευές (φλατ) κλπ , συνταγές και ότι άλλο τους επέτρεπε η φαντασία τους που θα είχε σχέση με το μήλο. Κάθε Δευτέρα το παιδάκι επέστρεφε το ΄΄Μηλοβιβλίο΄΄ στο σχολείο και παρουσίαζε στην ολομέλεια τη δουλειά (τις σελίδες)που έκανε στο σπίτι.

εικόνα Viber 2024 05 18 01 07 38 624

εικόνα Viber 2024 05 18 01 07 38 144

Τέλος  αποφασίσαμε η τελική γιορτή μας να αφορά την υγιεινή διατροφή και έτσι θα πραγματοποιήσουμε την ΦΡΟΥΤΟΠΟΛΗ!!!

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *