Το πρόγραμμα “Ταπερίστας” ολοκληρώθηκε με επιτυχία φέτος στο σχολείο μας, καθώς άρεσε πολύ στα παιδιά και συνέβαλε στην αλλαγή των διατροφικών τους συνηθειών και στην υιοθέτηση ενός πιο υγιεινού πρωινού γεύματος.
Αρχικά, διερευνήσαμε τι είδους πρωινό φέρνουν τα ίδια τα παιδιά στο σχολείο. Βγάλαμε φωτογραφίες τα γεύματά τους και φτιάξαμε δύο πίνακες. Στον πρώτο καταγράψαμε το περιεχόμενο του πρωινού τους και στον δεύτερο τις συσκευασίες που χρησιμοποιούν, σημαντικές πληροφορίες για την συνέχεια του προγράμματος.
Έπειτα, χωρίσαμε με τα παιδιά τις τροφές σε κατηγορίες και δημιουργήσαμε μία Πυραμίδα Διατροφής για να δούμε ποιες από αυτές χρειάζεται να τρώμε καθημερινά, συχνά και πιο σπάνια.
Επιπλέον, μιλήσαμε για τα διατροφικά οφέλη των τροφών, τι μας προσφέρουν και πώς βοηθάνε τον οργανισμό μας. Εστιάσαμε το ενδιαφέρον μας στις βιταμίνες, είδαμε ποιες είναι και σε ποια τρόφιμα βρίσκονται, ενώ συζητήσαμε για το τι καλό μάς κάνει η καθεμία. Βάλαμε την φαντασία μας να δουλέψει και σκεφτήκαμε πώς θα ήταν οι βιταμίνες αν ήταν υπαρκτά πρόσωπα. Αποφασίσαμε ότι θα ήταν σούπερ ηρωίδες και τις αποτυπώσαμε στο χαρτί.
Στην συνέχεια, φτιάξαμε τα πιάτα του πρωινού, μεσημεριανού και βραδινού γεύματος για να δούμε ποια τρόφιμα συνηθίζουμε να τρώμε αυτές τις ώρες της ημέρας.
Ωστόσο, με τα όσα είχαμε εξετάσει όλες αυτές τις ημέρες, αντιληφθήκαμε πως δεν είναι όλα όσα τρώμε υγιεινά το πρωί. Έτσι λοιπόν φτιάξαμε την κυρία Υγιεινή και την κυρία Ανθυγιεινή και χωρίσαμε τις τροφές του πρωινού γεύματος σε δύο κατηγορίες, σε όσα είναι υγιεινά και πρέπει να τα τρώμε και σε όσα δεν είναι υγιεινά και καλό θα ήταν να τα αποφεύγομε.
Η επόμενη μας δράση σχετιζόταν με τα τρόφιμα και από πού προέρχονται και σκοπός μας ήταν να ξεχωρίσουμε τις τροφές ζωικής προέλευσης και τις τροφές φυτικής προέλευσης.
Τέλος, φτιάξαμε ένα επιτραπέζιο παιχνίδι, το “Φιδάκι του Υγιεινού Πρωινού”, για να αξιολογήσουμε τι θυμόμαστε από όσα μάθαμε για ένα σωστό πρωινό. Όταν το πιόνι μας έφτανε σε ένα υγιεινό πρωινό, ανέβαινε την σκάλα και πήγαινε στα πιο πάνω τετράγωνα, ενώ αντιθέτως, αν έφτανε σε ένα ανθυγιεινό πρωινό, δηλαδή στο κεφάλι του φιδιού, ξαφνικά έπεφτε τετράγωνα και κατέληγε στην ουρά του.
Η δράση “Ταπερίστας” ήταν πολύ χρήσιμη για το σχολείο μας. Τα παιδιά επηρεάστηκαν πολύ από όσα μάθανε και το διασκέδασαν. Ευχαριστούμε για όλα Ταπερίστας!!





















