“Ταπερίστας” 95ο Νηπιαγωγείο Θεσσαλονίκης

Το πρόγραμμα “Ταπερίστας” ολοκληρώθηκε με επιτυχία φέτος στο σχολείο μας, καθώς  άρεσε πολύ στα παιδιά και συνέβαλε στην αλλαγή των διατροφικών τους συνηθειών και στην υιοθέτηση ενός πιο υγιεινού πρωινού γεύματος.

Αρχικά, διερευνήσαμε τι είδους πρωινό φέρνουν τα ίδια τα παιδιά στο σχολείο. Βγάλαμε φωτογραφίες τα γεύματά τους και φτιάξαμε δύο πίνακες. Στον πρώτο καταγράψαμε το περιεχόμενο του πρωινού τους και στον δεύτερο τις συσκευασίες που χρησιμοποιούν, σημαντικές  πληροφορίες για την συνέχεια του προγράμματος.

e4f41a19 4357 4b6f 9e53 ffb3fd4c0554 af7b7472 e61c 41fe 8d0a 0a592d22279d b1b26f84 9121 46bd 9e37 88f9d39cfc3b 9ec026aa df69 4ea9 ac1b 2bfc65de5b0e 9a152825 1213 49f1 a233 128c27016efc 89b2f8a6 65fd 4165 9854 ec4f65d0b9be cc227ac0 5431 4381 af0b f48955e9af97 0039ccf9 ad11 4af6 8517 d1c1fc90a6dd 7d0adc90 86c6 4a7f a80b 767ef94b31ff

4a3fe171 af6e 4125 847c c0bb6d0bb86d

63bd1a74 44e6 4758 b649 05b5e73bf9ea

6f17b9c2 e8ea 45b6 9f92 a384675e44ce

Έπειτα, χωρίσαμε με τα παιδιά τις τροφές σε κατηγορίες και δημιουργήσαμε μία Πυραμίδα Διατροφής για να δούμε ποιες από αυτές χρειάζεται να τρώμε καθημερινά, συχνά και πιο σπάνια.

306a79a0 6beb 407f a7be e94a09fdf6b7

Επιπλέον, μιλήσαμε για τα διατροφικά οφέλη των τροφών, τι μας προσφέρουν και πώς βοηθάνε τον οργανισμό μας. Εστιάσαμε το ενδιαφέρον μας στις βιταμίνες, είδαμε ποιες είναι και σε ποια τρόφιμα βρίσκονται, ενώ συζητήσαμε για το τι καλό μάς κάνει η καθεμία. Βάλαμε την φαντασία μας να δουλέψει και σκεφτήκαμε πώς θα ήταν οι βιταμίνες αν ήταν υπαρκτά πρόσωπα. Αποφασίσαμε ότι θα ήταν σούπερ ηρωίδες και τις αποτυπώσαμε στο χαρτί.

be884cd0 5e7f 4076 9bfd dc792e6ddfc0 596e4da5 80aa 4b17 aad8 93d31066179d 5c2d7be4 b5d9 44a0 875d c01edecaec0e c654b281 82e9 4c87 abec d6236a68b300

Στην συνέχεια, φτιάξαμε τα πιάτα του πρωινού, μεσημεριανού και βραδινού γεύματος για να δούμε ποια τρόφιμα συνηθίζουμε να τρώμε αυτές τις ώρες της ημέρας.

75c49782 383a 4bcc b4d1 114ec2c0adc3

Ωστόσο, με τα όσα είχαμε εξετάσει όλες αυτές τις ημέρες, αντιληφθήκαμε πως  δεν είναι όλα όσα τρώμε υγιεινά το πρωί. Έτσι λοιπόν φτιάξαμε την κυρία Υγιεινή και την κυρία Ανθυγιεινή και χωρίσαμε τις τροφές του πρωινού γεύματος σε δύο κατηγορίες, σε όσα είναι υγιεινά και πρέπει να τα τρώμε και σε όσα δεν είναι υγιεινά και καλό θα ήταν να τα αποφεύγομε.

7a47655d 7646 4a93 b774 f43c017495b6

Η επόμενη μας δράση σχετιζόταν με τα τρόφιμα και από πού προέρχονται και σκοπός μας ήταν να ξεχωρίσουμε τις τροφές ζωικής προέλευσης και τις τροφές φυτικής προέλευσης.

1d694c37 9eeb 4abf babf aad265df2662 1

Τέλος, φτιάξαμε ένα επιτραπέζιο παιχνίδι, το “Φιδάκι του Υγιεινού Πρωινού”, για να αξιολογήσουμε τι θυμόμαστε από όσα μάθαμε για ένα σωστό πρωινό. Όταν το πιόνι μας έφτανε σε ένα υγιεινό πρωινό, ανέβαινε την σκάλα και πήγαινε στα πιο πάνω τετράγωνα, ενώ αντιθέτως, αν έφτανε σε ένα ανθυγιεινό πρωινό, δηλαδή στο κεφάλι του φιδιού, ξαφνικά έπεφτε τετράγωνα και κατέληγε στην ουρά του.

ab6efec1 5bb1 49ca 90f1 d5424e9f125c

Η δράση “Ταπερίστας” ήταν πολύ χρήσιμη για το σχολείο μας. Τα παιδιά επηρεάστηκαν πολύ από όσα μάθανε και το διασκέδασαν. Ευχαριστούμε για όλα Ταπερίστας!!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *