Το Νηπιαγωγείο Αγίου Προκοπίου,τη φετινή χρονιά συμμετείχε στο Δίκτυο Σχολείων “ΤΑΠΕΡΙΣΤΑΣ” που αφορά το σχολικό γεύμα των μαθητών (δεκατιανό).
Η μεθοδολογία υλοποίησης της Δράσης δομήθηκε σε τρεις φάσεις:
Α΄Φάση: ΔΙΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ
Διερευνήσαμε και καταγράψαμε τις καθημερινές συνήθειες των μαθητών μας σχετικά με το σχολικό τους γεύμα,( το δεκατιανό που παρασκευάζουν στο σπίτι,ή το προμηθεύονται από κατάστημα, αν το μεταφέρουν σε σκεύος ή σε συσκευασία, πώς διαχειρίζονται το υλικό συσκευασίας του, ποιες τροφές προτιμούν).Η διερεύνηση και καταγραφή έγινε για μία εβδομάδα.
Οι μαθητές μας,τη δεύτερη εβδομάδα και αφού ολοκλήρωσαν την έρευνα για τις προσωπικές τους συνήθειες έβγαλαν συμπεράσματα για τις προσωπικές αλλά και ομαδικές πρακτικές σχετικά με το δεκατιανό.Ερεύνησαν το περιβαλλοντικό όφελος από τη συνήθεια του σπιτικού δεκατιανού και τη χρήση ασφαλών σκευών πολλαπλών χρήσεων καθώς και από την επιλογή των τοπικών-βιολογικών προϊόντων στο σχολικό τους γεύμα και όχι μόνο. Συζήτησαν για την ποσότητα του γεύματος που καθημερινά προμηθεύονται και καταναλώνουν στο Νηπιαγωγείο. Αν δηλαδή υπάρχουν περισσεύματα τροφής, πού καταλήγουν αυτά και πώς θα μπορούσαν να διαχειριστούν την ποσότητα σε σχέση με τις ανάγκες τους.
Β΄ Φάση: ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ
Οι μαθητές μας,δημιούργησαν την πυραμίδα της μεσογειακής διατροφής. Ξεχώρισαν τις υγιεινές και μη υγιεινές τροφές,δημιούργησαν αφίσα για την υγιεινή διατροφή. Ενημερώθηκαν από την 1η ΤΟΜΥ και οδοντιάτρους που επισκέφτηκαν το Νηπιαγωγείο μας,σχετικά με τη σωστή διατροφή και τη στοματική υγιεινή.Δημιούργησαν σχολικό λαχανόκηπο που ανανεώνεται με εποχιακά λαχανικά.Την Ημέρα Υγιεινού Δεκατιανού έφτιαξαν και απόλαυσαν μια νόστιμη μηλόπιτα.Παρασκεύασαν επίσης κουλουράκια πορτοκαλιού και γεύτηκαν φυσικό χυμό πορτοκαλιού.
Μέσα από βίντεο της wwf hellas,γνώρισαν το οικολογικό αποτύπωμα της τροφής. Έμαθαν να μην πετάνε το φαγητό που περισσεύει,να επιλέγουν λαχανικά και φρούτα εποχής. Με αυτό τον τρόπο λέμε όχι στην υπερκατανάλωση που επιβαρύνει τον πλανήτη.
Γ΄ Φάση: ΔΙΑΧΥΣΗΣ
Στην τελευταία Φάση της Δράσης, καταγράψαμε εκ νέου τις καθημερινές συνήθειες για το σχολικό γεύμα, χρησιμοποιώντας τους πίνακες της Διερευνητικής Φάσης.Η νέα καταγραφή έγινε για μία εβδομάδα. Συγκρίναμε τα δεδομένα της καταγραφής πριν και μετά την εφαρμογή της καλής πρακτικής και καταλήξαμε σε ατομικά και ομαδικά συμπεράσματα.
- Οι μαθητές μας,χρησιμοποιούν, σε καθημερινή βάση, για τη μεταφορά του σχολικού τους γεύματος,δοχείο πολλών χρήσεων.
- Το γεύμα το προετοιμάζουν με τη βοήθεια μελών της οικογένειάς τους.
- Το σκεύος μεταφοράς του φαγητού είναι κατάλληλο για την ασφαλή φύλαξη των γευμάτων και την υγεία τους.
- Επιλέγουν κατά προτίμηση τοπικά, και όσο είναι εφικτό βιολογικά και ανεπεξέργαστα προϊόντα.
- Επιλέγουν σωστούς, διατροφικά, συνδυασμούς τροφίμων και προμηθεύονται μόνο την ποσότητα που χρειάζονται ώστε να μην παράγουν οργανικά απορρίμματα αλλά και να μην σπαταλούν τροφή.
- Δημιούργησαν αφίσα προβολής της Δράσης και διάχυσης της καλής πρακτικής που εφάρμοσαν με ανάρτηση στην ιστοσελίδα του Νηπιαγωγείου
Παραθέτουμε ενδεικτικό φωτογραφικό υλικό από την υλοποίηση της Δράσης “Ταπερίστας”
Ημέρα Υγιεινού Δεκατιανού:Η μηλόπιτα του σχολείου μας!!!

