10ο Νηπιαγωγείο Καλαμάτας

ΤΑΠΕΡΙΣΤΑΣ 2024

Τώρα ξέρω πως….

Υγιεινό δεκατιανό = σώμα και μυαλό γερό

 

Υλοποίηση του προγράμματος

Από την αρχή της σχολικής χρονιάς ασχοληθήκαμε με την υγιεινή διατροφή  και τα οφέλη της στην υγεία και τη σωστή ανάπτυξη των παιδιών, καθώς και στην ενέργεια που τους δίνει προκειμένου να ανταπεξέλθουν στις απαιτήσεις της καθημερινότητας. Προκειμένου να διερευνηθούν οι απόψεις και οι στάσεις των παιδιών σχετικά με τις διατροφικές τους συνήθειες, συζητήσαμε , είδαμε εικόνες από διάφορες τροφές και τις κατατάξαμε σε ωφέλιμες και μη. Στη συνέχεια μάθαμε για την πυραμίδα της μεσογειακή διατροφής και δημιουργήσαμε τη δική μας.

 

1713301310406

Προκειμένου να εμπεδώσουμε όσα είδαμε φτιάξαμε το δικό μας υγιεινό πιάτο και το συνδυάσαμε με την κυρά Διατροφή.

1713301310393

Ασχοληθήκαμε με τα φρούτα της εποχής, διαβάσαμε το βιβλίο «το χρυσαφένιο κουκούτσι» και στήσαμε το μανάβικό μας. Επεξεργαστήκαμε τα φρούτα, κάναμε τους μανάβηδες και στη συνέχεια φτιάξαμε τα φρουτοσουβλάκια μας. Ύστερα από τη δωρεάν διανομή πορτοκαλιών στο Νηπιαγωγείο μας για τους μαθητές βρήκαμε την ευκαιρία να στύψουμε και να απολαύσουμε φυσικό χυμό πορτοκαλιού στην τάξη, να φτιάξουμε κουλουράκια πορτοκαλιού και να μιλήσουμε για τα οφέλη του φρούτου αυτού στην υγεία μας.

 

171330114565817133011456491713301145632

 

 

 

Έχοντας κατακτήσει τις απαραίτητες γνώσεις για τη διατροφή εστιάσαμε στον αριθμό των γευμάτων που πρέπει να έχουμε μέσα στη μέρα και κυρίως στη σημασία του δεκατιανού που καταναλώνουμε στη διάρκεια του σχολείου.

Παρατηρήσαμε εικόνες από πίνακες ζωγραφικής σχετικούς με το θέμα και σχολιάσαμε ποιοι ανήκουν στο υγιεινό δεκατιανό και ποιοι περιέχουν σωστούς συνδυασμούς.

1713301799973

 

Διαβάσαμε το βιβλίο «Χτίζω σωστά εμένα» και μάθαμε πως ένα πλήρες γεύμα πρέπει να περιέχει υδατάνθρακες, πρωτεΐνες και φυτικές ίνες και αντιστοιχίσαμε τις τροφές που γνωρίζουμε σε αυτές τις κατηγορίες.

1713301765729

 

 

Καταγράψαμε τις προτιμήσεις μας αλλά και την επιλογή του δεκατιανού μας και είδαμε αν καλύπτει αυτό το κριτήριο. Στη συνέχεια κατασκευάσαμε το βαλιτσάκι του υγιεινού δεκατιανού για να εμπεδώσουμε όσα μάθαμε.

17133016364521713301636438

 

 

Σε συνεργασία με την εκπαιδευτικό της Αγγλικής γλώσσας τα παιδιά γνώρισαν και στα αγγλικά την πυραμίδα της διατροφής και ζωγράφισαν τις υγιεινές και ανθυγιεινές τροφές με ελεύθερη απεικόνιση (healthy and unhealthy breakfast).

1713301765720

 

Έπειτα φτιάξαμε ένα πιάτο με το ιδανικό δεκατιανό για τον καθένα που περιέχει αυτές τις τρεις κατηγορίες τροφές.

1713301588213

 

 

 

 

Προκειμένου όσα μάθαμε θεωρητικά να τα κατακτήσουμε και βιωματικά, οργανώσαμε την εβδομάδα υγιεινού δεκατιανού για παρασκευή και κατανάλωση στη σχολική τάξη. Τα παιδιά κλήθηκαν να προτείνουν συνταγές και ιδέες για δεκατιανό για να τις υλοποιήσουμε στην τάξη. Ύστερα από συζήτηση καταλήξαμε στο μενού της εβδομάδας που περιείχε ψωμί ζυμωτό ολικής άλεσης, μπάρες με φυστικοβούτυρο, ψωμί πολύσπορο με ταχίνι και μέλι, μπισκοτάκια χωρίς ζάχαρη, pancakes με μπανάνα, κουλούρι Θεσσαλονίκης πολύσπορο με αυγό και τυρί κίτρινο. Κάποια από τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν ήταν από παραγωγό που μας μίλησε για την προέλευσή τους. Με την ολοκλήρωση κάθε δεκατιανού εντοπίζαμε και κατατάσσαμε τα υλικά που χρησιμοποιήσαμε στον τροχό του πλήρους δεκατιανού.

 

Ψωμί ολικής άλεσης

 

17133013103681713301350710

 

 

Μπάρες με φυστικοβούτυρο

171330140254817133014449131713301444882

 

 

 

Ψωμί πολύσπορο με μέλι και ταχίνι

 

 

1713301495729

 

 

 

 

 

 

 

Puncakes με μπανάνα

 

1713301541579171330154159217133015416011713301541564

 

 

Κουλουράκι Θεσσαλονίκης, αυγό και τυιρί κίτρινο (δεν παραλείψαμε να διασκεδάσουμε και να χρησιμοποιήσουμε τη φαντασία μας…)

 

171330158820117133015881571713301588171171330158818617133016364931713301636507

 

 

 

 

 

Με την ολοκλήρωση του προγράμματος τα παιδιά είχαν  μια αποστολή, να ετοιμάσουν και να φέρουν στο σχολείο ένα δεκατιανό φτιαγμένο  με φαντασία που να περιέχει υδατάνθρακες, πρωτεΐνες και φυτικές ίνες ώστε να το φωτογραφίσουμε και να φτιάξουμε τη δική μας αφίσα με τις προτάσεις μας σύμφωνα με όσα μάθαμε.

 

 

1713301799947

 

 

 

 

 

 

Τα παιδιά με τη λήξη του προγράμματος πήραν βραβείο από την εκπαιδευτικό της τάξης  για τη συμμετοχή τους στο πρόγραμμα.

 

17133017999341713301799917

 

Ανατροφοδότηση

Στο τέλος του προγράμματος τα παιδιά ήταν σε θέση να διακρίνουν τις τροφές και να τις κατηγοριοποιούν, να αναγνωρίζουν ένα πλήρες και υγιεινό δεκατιανό από ένα μη και σε κάποιο βαθμό διαφάνηκε η τάση για αλλαγή των προτιμήσεών τους στην επιλογή του δεκατιανού τους. Σε επίσκεψη των παιδιών της Α’ δημοτικού γειτονικού σχολείου στο πλαίσιο δράσης του Νηπιαγωγείου μας προσφέραμε  μπάρες και μπισκοτάκια από αυτά που είχαμε φτιάξει και μιλήσαμε για τα υλικά και τη φιλοσοφία του δεκατιανού μας με αντίστοιχο λεξιλόγιο. Τέλος παρακολουθήσαμε την παρουσίαση υγιεινού δεκατιανού Νηπιαγωγείων που συμμετείχαν στο δίκτυο Ταπερίστας που οργανώθηκε από το ΚΠΕ Αρναίας , συζητήσαμε τις παρουσιάσεις και ψηφίσαμε το αγαπημένο μας.

 

 

17133017657111713301765701

 

ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ ΣΤΟ ΙΝΤΕΡΝΕΤ

Η ΠΥΡΑΜΙΔΑ ΤΩΝ ΤΡΟΦΩΝ (youtube.com)

Διατροφή : τρώμε σωστά, τρώμε υγιεινά (για παιδιά) (youtube.com)

Το πιάτο της υγιεινής διατροφής (youtube.com)

Βιβλίο – Η κυρα Διατροφή 1 (youtube.com)

Nutrition, Food Pyramid, Healthy Eating, Educational Videos for Kids, Funny Game for Children (youtube.com)

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *