SpecialOlympics Hellas
Οι μαθητές της τάξης μας μαζί με τους μαθητές του 4ου Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ιωαννίνων συμμετείχαν σε μία κοινή δράση και παρακολούθησαν το καινοτόμο πρόγραμμα “Παίζουμε μαζί. Μαθαίνουμε μαζί” των Special Olympics International. Στο θεωρητικό μέρος ενημερώθηκαν για τα αγωνίσματα των Special Olympics και τις διαφορές τους από τα αγωνίσματα των Παραολυμπιακών Αγώνων από τον κ. Κωλέττη Ανδρέα προπονητή των Special Olympics. Στο πρακτικό μέρος όλοι μαζί έπαιξαν στον προαύλιο χώρο του σχολείου μας Bocce (άθλημα στόχου των Special Olympics) και τραγούδησαν το τραγούδι για την διαφορετικότητα, την φιλία και την συνεργασία.
Στο τέλος δόθηκε στο κάθε παιδί το βραβείο Συνεργασίας – Φιλίας καθώς και ένα μετάλλιο.
“Μια κόκκινη κλωστή δεμένη” μας οδήγησε στη μαγεία της μουσικής του Μίκυ Θεοδωράκη! Συγχαρητήρια! Είστε εκπληκτικοί!!
Αγαπημένοι μου μαθητές,
Συγχαρητήρια, για την υπέροχη παρουσία σας στην εκδήλωση παρουσίασης του προγράμματος φιλαναγνωσίας για το βιβλίο του Κ. Στοφόρου “Στη σπηλιά του δράκου, Περιπέτεια στην Καστοριά” αλλά και για την εκπληκτική δουλειά που παρουσιάσατε με την καθοδήγηση του μουσικού του σχολείου μας κ.Χρυσοβαλάντη Καζαντζή στο 2ο Φεστιβάλ Σχολικών Χορωδιών “Οι φωνές των παιδιών συναντούν τον Μίκυ”. Τα παραμύθια και η μουσική να σας εμπνέουν και να γεμίζουν όνειρα τη μαθητική σας ζωή!
Άσκηση Πυρασφάλειας στο πλαίσιο του Ομίλου της Δ΄τάξης
Άσκηση Πυρασφάλειας στον Όμιλο – Μια Σημαντική Εκπαιδευτική Δραστηριότητα
Την Παρασκευή 23-5-2025 πραγματοποιήθηκε στον όμιλό μας μια πολύ σημαντική εκπαιδευτική δραστηριότητα – μια άσκηση πυρασφάλειας.
Η άσκηση πυρασφάλειας αποτελεί μια προγραμματισμένη εκπαιδευτική δραστηριότητα που στοχεύει στην εξοικείωση των παιδιών με τις διαδικασίες εκκένωσης και τα μέτρα ασφαλείας. Μέσα από την εξομοίωση μιας κατάστασης έκτακτης ανάγκης, τα παιδιά μαθαίνουν να αντιδρούν γρήγορα, ήρεμα και ασφαλώς.
Πώς Διεξήχθη η Άσκηση;
Προετοιμασία
Προετοιμάστηκε προσεκτικά η άσκηση υποδεικνύοντας τις ασφαλέστερες διαδρομές εκκένωσης, ενημέρωσε τα παιδιά για τον σκοπό και τη διαδικασία και ετοιμάστηκαν τα απαραίτητα υλικά (σφυρίχτρα, χρονόμετρο, κατάλογοςμε τα ονόματα των μαθητών της τάξης)
Διαδικασία Εκκένωσης
Η άσκηση εκτυλίχθηκε ως εξής:
-
Σήμα συναγερμού: Ηχητικό σήμα με σφυρίχτρα
-
Άμεση αντίδραση: Τα παιδιά σταμάτησαν αμέσως τις δραστηριότητές τους
-
Οργανωμένη εκκένωση: Ακολούθησαν την προκαθορισμένη διαδρομή με τάξη
-
Συγκέντρωση: Όλα τα παιδιά συγκεντρώθηκαν στο ασφαλές σημείο στην αυλή
-
Έλεγχος παρουσίας: Διασφάλιση ότι όλα τα παιδιά είναι ασφαλή
Αποτελέσματα της Άσκησης
Η άσκηση ήταν απολύτως επιτυχημένη:
-
Χρόνος εκκένωσης: Μόλις 2 λεπτά και 33 δευτερόλεπτα
-
Συμμετοχή παιδιών: Όλα τα παιδιά συμμετείχαν με υπευθυνότητα και σοβαρότητα
-
Τήρηση κανόνων: Διατηρήθηκε η τάξη και η ηρεμία καθ’ όλη τη διάρκεια
-
Μαθησιακά αποτελέσματα: Τα παιδιά κατανόησαν τη σημασία των διαδικασιών ασφαλείας
Μέσα από αυτή την εμπειρία, τα παιδιά:
-
Εξοικειώθηκαν με τις διαδρομές εκκένωσης
-
Έμαθαν να διατηρούν την ψυχραιμία τους σε καταστάσεις έκτακτης ανάγκης
-
Κατανόησαν τη σημασία της συνεργασίας και της τάξης
-
Ανέπτυξαν αντανακλαστικά ασφαλείας που μπορούν να τους φανούν χρήσιμα
Βασικοί Κανόνες που Εφαρμόστηκαν
Κατά τη διάρκεια της άσκησης, τα παιδιά εφάρμοσαν τους εξής κανόνες:
-
Διατήρηση ηρεμίας και αποφυγή πανικού
-
Ακολουθία των οδηγιών της εκπαιδευτικού
-
Αλληλοβοήθεια και φροντίδα για τους συμμαθητές
-
Παραμονή στο σημείο συγκέντρωσης μέχρι τον έλεγχο
Αξιολόγηση και Επόμενα Βήματα
Μετά την άσκηση πραγματοποιήθηκε:
-
Συζήτηση με τα παιδιά για την εμπειρία τους
-
Καταγραφή των θετικών στοιχείων και των σημείων βελτίωσης
-
Σχεδιασμός για την επανάληψη τέτοιων ασκήσεων τακτικά
Στο έντυπο υλικό που δόθηκε στος μαθητές/τριες επιδιώχθηκε η ενημέρωση των γονέων για τη συγκερκιμένη άσκηση και τη σημασία της ενώ προτάθηκε σε αυτούς η δημιουργία ενός σχεδίου εκκένωσης για το σπίτι ως μια εξαιρετική οικογενειακή δραστηριότητα.
Μέσα από τέτοιες εκπαιδευτικές δραστηριότητες, συμβάλλουμε στη δημιουργία ενός ασφαλούς περιβάλλοντος μάθησης και στην προετοιμασία των παιδιών για τη ζωή.
το φύλλο εργασίας εδώ
ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΓΙΑ ΤΗ ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ ΜΕ ΤΟ ΕΙΔΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Πολυαγαπημένα μου παιδιά, για το θεατρικό το οποίο ετοιμάζουμε για την 3η του Ιούνη σε συνεργασία με τους φίλους μαθητές και μαθήτριες του Ειδικού σχολείου θα πρέπει να φροντίσετε να φοράτε λευκά ρούχα (ό,τι έχετε σε λευκό μπλουζάκι, παντελόνι, κολάν, φούστα, λευκό τζιν κ.α. στο πάνω και στο κάτω μέρος).
Στην ονειρεμένη Φρουτοπία…
Στο πλαίσιο του μοντέλου της ανεστραμμένης τάξης, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Δ΄τάξης του σχολείου μας μελέτησαν εξ’ αποστάσεως την παρουσίαση που αναρτήθηκε στην πλατφόρμα e-me σχετικά με το βιβλίο-κόμικ του Ευγένιου Τριβιζά «Φρουτοπία». Στη συνέχεια, χωρίστηκαν σε δυάδες και τριάδες, επέλεξαν τους συνεργάτες τους και μέσα από το περιβάλλον της πλατφόρμας συνεργάστηκαν διαλέγοντας να παρουσιάσουν μία από τις εργασίες που τους προτάθηκαν.
Οι ομάδες ετοίμασαν και παρουσίασαν στην τάξη πρωτότυπα κείμενα, βασισμένα στη φόρμα ενός δελτίου ειδήσεων ή δελτίου καιρού, αλλά και ευρηματικές παρουσιάσεις των ηρώων του βιβλίου. Κάθε ομάδα έδωσε τον δικό της «χρώμα» στα ρεπορτάζ και τα δελτία, με ζωντανές αφηγήσεις και υπέροχες οπτικοποιήσεις των κειμένων από τους ίδιους τους μαθητές.
Το αποκορύφωμα της εμπειρίας ήταν η δραματοποίηση των ιστοριών: οι μαθητές ερμήνευσαν ζωντανά τους χαρακτήρες του κόμικ, αναλόγως ρόλων (δημοσιογράφων, μετεωρολόγων, ηρώων της Φρουτοπίας). Η ενέργεια και η φαντασία των παιδιών κατέστησαν το μάθημα όχι απλώς διδακτικό, αλλά και διασκεδαστικό και αξέχαστο! Μέσα από τη διαδραστική αυτή εμπειρία ενισχύθηκε η κριτική σκέψη, η συνεργασία και η δημιουργικότητα – στοιχεία που αναδεικνύουν την αξία της ανεστραμμένης μάθησης στο σύγχρονο σχολείο
.

Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου στη Δ΄τάξη
Μια γιορτή γεμάτη λέξεις, εικόνες και φαντασία!
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου, στην τάξη μας στήσαμε μια ξεχωριστή γιορτή για να τιμήσουμε αυτό που τόσο αγαπάμε: το παιδικό βιβλίο! Φέραμε όλοι μαζί το αγαπημένο μας βιβλίο και ξεκινήσαμε ένα ταξίδι φαντασίας, δημιουργικότητας και παιχνιδιού.
Ξεκινήσαμε με ένα θεατρικό παιχνίδι! Περπατήσαμε στον χώρο κρατώντας τα βιβλία μας, χαιρετώντας τους συμμαθητές μας όπως οι ήρωες των βιβλίων μας. Στη συνέχεια, ανοίξαμε τυχαία τα βιβλία και διαλέξαμε δύο λέξεις. Όταν συναντούσαμε έναν συμμαθητή, του τις λέγαμε κάθε φορά με διαφορετικό τρόπο – δυνατά, σαν μυστικό, σαν ρομπότ ή με φωνή παραμυθένια!
Μετά παρατηρήσαμε το εξώφυλλο του βιβλίου μας και διαλέξαμε μια εικόνα ή λέξη που μας ενέπνεε. Την παρουσιάσαμε με παντομίμα ή παγωμένη εικόνα. Στις παγωμένες εικόνες παίξαμε με την τεχνική της εσωτερικής φωνής, ζωντανεύοντας πρόσωπα και αντικείμενα. Τους δώσαμε φωνή, σκέψη και συναισθήματα. Σε άλλες εικόνες, δώσαμε τίτλο ή δημιουργήσαμε τη δική μας λεζάντα.
Και επειδή η φαντασία δεν έχει όρια…
Το βιβλίο μας μεταμορφώθηκε!
Φανταστήκαμε πως δεν ήταν πια ένα απλό βιβλίο, αλλά κάτι τελείως διαφορετικό: ένα αντικείμενο, ένα πλάσμα, ένας άνθρωπος! Άλλοι το είδαν σαν καπέλο, σαν τηλεσκόπιο, σαν φίλο, σαν πλοίο που τους ταξιδεύει σε φανταστικούς κόσμους. Το περιγράψαμε, του δώσαμε όνομα, φωνή και χαρακτήρα!
Στο τέλος ενώσαμε τα βιβλία μας και φτιάξαμε ένα μεγάλο, συνεργατικό γλυπτό. Το κοιτάξαμε από κάθε πλευρά και αναρωτηθήκαμε: με τι μοιάζει αυτό που δημιουργήσαμε όλοι μαζί;
Διαβάσαμε το μήνυμα της Παγκόσμιας Ημέρας Παιδικού Βιβλίου και δημιουργήσαμε πανέμορφα ποιήματα, χρησιμοποιώντας τα αρχικά γράμματα από τον τίτλο «Η γλώσσα των εικόνων».
Τέλος, γράψαμε για τα αγαπημένα μας βιβλία, τους ήρωές τους, τις εικόνες που αγαπήσαμε και τα βιβλία που διαβάζουμε αυτό τον καιρό.
Γιατί ένα βιβλίο δεν είναι μόνο για διάβασμα. Είναι λέξεις, εικόνες, παιχνίδι, φαντασία, τέχνη και συναίσθημα. Κι εμείς τα ζήσαμε όλα μαζί – με χαρά, δημιουργικότητα και ανοιχτή καρδιά!
Δημιουργικές Δραστηριότητες στην Δ’ Τάξη: Οικολογικά Σχολεία 2024-2025 Αγαπώ να Μελετάω στη Μελέτη Περιβάλλοντος!!!
Οι μαθητές της Δ’ τάξης του σχολείου μας συμμετείχαν σε μια σειρά από διαδραστικές και
βιωματικές δραστηριότητες στο πλαίσιο του προγράμματος «Οικολογικά Σχολεία», με
στόχο την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και την προώθηση της ενεργού
πολιτειότητας. Μέσα από το μάθημα της Μελέτης Περιβάλλοντος, οι μαθητές/τριες πιο
συγκεκριμένα μελέτησαν:
1. Η Μέλισσα και το Οικοσύστημα: Οι μαθητές μελέτησαν τη ζωή των μελισσών και
τον ρόλο τους στο οικοσύστημα, εστιάζοντας στη διαδικασία της επικονίασης.
Δημιούργησαν αφίσες με τα μέρη του σώματος της μέλισσας, συμμετείχαν σε
δραματοποίηση και κατασκεύασαν κυψέλες με πραγματική κηρήθρα.
2. Διαδρομές της Γύρης, Ταξίδια των Σπόρων: Μέσα από βιωματικές
δραστηριότητες, οι μαθητές έμαθαν για τον κύκλο ζωής των φυτών και τον
πολλαπλασιασμό τους. Δημιούργησαν αφίσες, podcast και φυτολόγια, ενώ
αναπαράστησαν τη διαδικασία της επικονίασης.
3. Ανακύκλωση – Υπάρχουν Λύσεις!: Οι μαθητές εμβάθυναν στην ανακύκλωση
μέσω δημιουργικών δραστηριοτήτων όπως η κατασκευή τσαντών από παλιά
μπλουζάκια και η δραματοποίηση δημοσιογράφων και περιβαλλοντολόγων σε
συνέντευξη για την ανακύκλωση.
4. Ζώα που Κινδυνεύουν να Εξαφανιστούν: Χρησιμοποιώντας τη μέθοδο των 6
Καπέλων Σκέψης, οι μαθητές ανέπτυξαν προτάσεις για την προστασία
απειλούμενων ζώων, όπως η χελώνα καρέτα-καρέτα και η καφέ αρκούδα.
Δημιούργησαν αφίσες και QR κωδικούς με πληροφορίες για την προστασία των
ειδών και την επίδραση της εξαφάνισης τους στο οικοσύστημα.
Όλες οι δραστηριότητες πραγματοποιήθηκαν επίσης με τη χρήση ψηφιακών εργαλείων,
όπως το Photodentro, το Wordwall και το Crosswordlabs, όπου οι μαθητές
δημιούργησαν οι ίδιοι σταυρόλεξα με τους βασικούς όρους του μαθήματος. Οι μαθητές
επίσης ανάρτησαν τα έργα τους και συνεργάστηκαν σε διάφορες δραστηριότητες μέσω
του ψηφιακού τοίχου της τάξης Padlet, ενισχύοντας την ψηφιακή τους επάρκεια και την
ενεργό συμμετοχή τους στη διαδικασία μάθησης.
Μέσα από τις δραστηριότητες αυτές, οι μαθητές όχι μόνο απέκτησαν νέες γνώσεις για το
περιβάλλον και τη βιοποικιλότητα, αλλά ενίσχυσαν τις συνεργατικές τους δεξιότητες, την
κριτική σκέψη και τη δημιουργικότητά τους, σε έναν διασκεδαστικό και βιωματικό
μαθησιακό περιβάλλον.
Υπεύθυνη εκπαιδευτικός : Ελευθερία Λαμπριανίδη, ΠΕ 70







