Χάρτινα όνειρα

Δ΄τάξη 2o Πειραματικό Δ.Σχ. Ιωαννίνων

6 Μαρτίου 2025: Πανελλήνια ημέρα δράσης ενάντια στον σχολικό εκφoβισμό”Ενώνουμε τις φωνές μας ενάντια στον εκφοβισμό με ένα τραγούδι”

Μαρ 20258

viber image 2025 03 08 21 40 35 746viber image 2025 03 08 21 40 34 612

Το 2ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο, σε συνεργασία με το Δίκτυο Σχολείων Σχολικής Διαμεσολάβησης της Σχολής Επιστημών Αγωγής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων,συμμετείχε στην  πανελλήνια δράση αφιερωμένη στην Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού, υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού.

Στην εκδήλωση, με τίτλο “Ενώνουμε τις φωνές μας ενάντια στον εκφοβισμό με ένα τραγούδι”,  συμμετείχαν σχολεία από όλη την Ελλάδα.  Οι μαθητές/τριες της Γ΄και Δ΄τάξης παρουσίασαν το τραγούδι τους στη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε σε κεντρικό σημείο της πόλης μας τραγουδώντας στίχους που έχουν γράψει οι ίδιοι μεταδίδοντας μέσα από τη μουσική ένα ισχυρό μήνυμα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού.

Στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων με τίτλο “Όλοι μαζί στη σχολική ζωή” (Γ΄τάξη) και “Ο εκφοβισμός χτυπά την πόρτα του σχολείου” (Δ΄τάξη) αλλά και κατά τη διάρκεια των μαθημάτων της Μουσικής και Θεατρικής Αγωγής οι μαθητές/τριες πήραν μέρος σε μια σειρά από δραστηριότητες σχετικές με την αποτροπή του φαινομένου του σχολικού εκφοβισμού. Το τραγούδι και οι στίχοι είναι έργο που παράχθηκε από τα παιδιά. 

Στις 11:00 π.μ., όλα τα συμμετέχοντα σχολεία ένωσαν τις φωνές τους μέσα από έναν συμβολικό κοινό μουσικό “θόρυβο”, εκτελώντας ένα κοινό κομμάτι κρουστών. Τα παιδιά της Γ΄και Δ΄τάξης μελέτησαν τις παρτιτούρες που δημιουργήθηκαν για το σκοπό της δράσης και ενσωμάτωσαν στη μελωδία τους δικούς τους στίχους για να στείλουν το μήνυμά τους ενάντια στον φόβο και την απομόνωση.

Με σύνθημα “Κανένα παιδί στο περιθώριο”, η δράση στόχευσε στην προώθηση αξιών όπως η αποδοχή, η φιλία, η ενσυναίσθηση και η συνεργασία στο πλαίσιο του σχολικού περιβάλλοντος που επιδιώκουμε να αποτελεί σημείο ασφάλειας και εμπιστοσύνης για κάθε παιδί. 

Περισσότερα δες εδώ

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο 6 Μαρτίου 2025: Πανελλήνια ημέρα δράσης ενάντια στον σχολικό εκφoβισμό”Ενώνουμε τις φωνές μας ενάντια στον εκφοβισμό με ένα τραγούδι”    

Διασχίζουμε λογοτεχνικές γέφυρες ζωντανεύοντας ένα βιβλίο…

Φεβ 202512

Κόκκινη κλωστή δεμένη

Τετάρτη 12-2-2025

Κόκκινη κλωστή δεμένη στην ανέμη τυλιγμένη…Και έτσι άρχισε η ιστορία μας…

Η Δ’ τάξη του 2ου Πειραματικού Δημοτικού Σχολείου Ιωαννίνων, σε συνεργασία με τους μαθητές και την εκπαιδευτικό του τέταρτου τμήματος του 4ου Ειδικού Δημοτικού Σχολείου, κα Χαρούλα Παππά συμμετέχει σε ένα ξεχωριστό πρόγραμμα φιλαναγνωσίας, έχοντας ως βάση το βιβλίο «Η σπηλιά του δράκου. Περιπέτεια στην Καστοριά» του Κώστα Στοφόρου. Η συνεργασία αυτή δεν είναι απλώς μια δραστηριότητα ανάγνωσης, αλλά μια πολύπλευρη και διαθεματική προσέγγιση, που στοχεύει στη συμπερίληψη, την ενσυναίσθηση και την ανάπτυξη της σχέσης των παιδιών με τον κόσμο των βιβλίων.

Ακολουθώντας μια ολιστική προσέγγιση, οι μαθητές και των δύο σχολείων συμμετέχουν ενεργά στην παιδαγωγική αξιοποίηση του βιβλίου μέσα από θεατρικές και καλλιτεχνικές δραστηριότητες. Η ιστορία ζωντανεύει με τη χρήση αντικειμένων που συνδέονται με την αφήγηση: ο δράκος ξεπηδά από ένα κουτί, τα αντικείμενα ενός λιμναίου οικισμού εμφανίζονται μαγικά, προσδίδοντας μια πολυαισθητηριακή διάσταση στη μάθηση.

Μέσα από τις μέχρι τώρα πραγματοποιημένες συναντήσεις, τα παιδιά των δύο τάξεων γνωρίστηκαν και αλληλεπίδρασαν μέσα από παιχνίδια γνωριμίας και θεατρικές δραστηριότητες.

Η ανάγνωση του βιλίου βασίζεται στην εμπλοκή όλων των αισθήσεων, δίνοντας έμφαση στη θεατρικότητα, τη δημιουργική αλληλεπίδραση και την ενεργή συμμετοχή των μαθητών. Οι μαθητές εξερεύνησαν βασικές έννοιες του κόσμου των βιβλίων (συγγραφέας, πλοκή, εικονογράφηση), σύγκριναν παλιές και νέες εκδόσεις και άρχισαν να ανακαλύπτουν την Καστοριά ως τόπο της ιστορίας – από τη γεωγραφία και την ιστορία μέχρι τα προϊόντα και τις παραδόσεις της πόλης.

Η συνεργασία αυτή λειτουργεί ως γέφυρα μεταξύ παιδιών με διαφορετικά μαθησιακά προφίλ. Η συμπερίληψη δεν είναι απλώς μια θεωρητική έννοια, αλλά μια ζωντανή εμπειρία, όπου τα παιδιά συνυπάρχουν, αλληλεπιδρούν και συνδημιουργούν. Μέσα από καλλιτεχνικές και θεατρικές δράσεις, ενισχύεται η ενσυναίσθηση, η αποδοχή της διαφορετικότητας και η ισότιμη συμμετοχή όλων.

Σήμερα, οι μαθητές μας ανέλαβαν να διαβάσουν διαδοχικά κεφάλαια από το βιβλίο στην τάξη και νστην επόμενη συνάντησή μας ναα τα παρουσιάσουν με τον δικό τους τρόπο. Αυτή η δράση ενθαρρύνει την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης, της δημιουργικότητας και της αυτοέκφρασης, ενισχύοντας τον ουσιαστικό διάλογο με τη λογοτεχνία.

Η συνεργασία αυτή δεν είναι απλά μια εκπαιδευτική δραστηριότητα, αλλά μια εμπειρία που γεφυρώνει τον κόσμο της γνώσης με τον κόσμο των συναισθημάτων. Και αυτή είναι η πραγματική δύναμη των βιβλίων!

παρουσίαση του τόπου που διαδραματίζεται το βιβλίο

1 2

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Διασχίζουμε λογοτεχνικές γέφυρες ζωντανεύοντας ένα βιβλίο…    

Η Ελιά δώρο της Αθηνάς. Ένα παράδειγμα ανεστραμμένης τάξης

Φεβ 20253

 

 

Η Ανεστραμμένη Τάξη στην Πράξη: Ένα Μάθημα για τον Μύθο της Αθήνας

Στην τάξη μας, δοκιμάσαμε την αναστραμμένη τάξη για να προσεγγίσουμε τον μύθο της διαμάχης μεταξύ της Αθηνάς και του Ποσειδώνα για την ονομασία της πόλης. Οι δραστηριότητες που πραγματοποιήσαμε βοήθησαν τα παιδιά να αφομοιώσουν καλύτερα το περιεχόμενο και να αναπτύξουν κριτική σκέψη και επιχειρηματολογία.

1ο Βήμα: Προετοιμασία στο Σπίτι Για την αρχική επαφή με το θέμα, δημιούργησα ένα padlet με επιλεγμένα βίντεο που παρουσίαζαν τον μύθο. Τα παιδιά παρακολούθησαν τα βίντεο στο σπίτι, έχοντας έτσι τη δυνατότητα να γνωρίσουν την ιστορία πριν τη συζήτηση στην τάξη.

2ο Βήμα: Ανάκληση και Λέξεις-Κλειδιά Μετά την παρακολούθηση των βίντεο, ζήτησα από τα παιδιά να γράψουν στον τοίχο της e-me πέντε λέξεις που τους έκαναν εντύπωση. Οι λέξεις αυτές χρησιμοποιήθηκαν για να δημιουργήσουμε ένα εντυπωσιακό συννεφόλεξο, το οποίο βοήθησε στην οπτική οργάνωση των βασικών στοιχείων του μύθου.

3ο Βήμα: Ενασχόληση των μαθητών με άσκηση(column) δημιουργημένη στο e me content για κατανόηση και εμπέδωση του υλικού ενός από τα βίντεο.

4ο Βήμα: Ανάγνωση και Κατανόηση Στην τάξη, διαβάσαμε το σχετικό κείμενο από το βιβλίο με τίτλο Οι μύθοι και η ελιά: Η ελιά δώρο της Αθηνάς. (ΒΜ Γλώσσα Δ΄τάξη, σ. 31) Η προετοιμασία των παιδιών από το σπίτι έκανε την ανάγνωση πιο εύκολη και κατανοητή, καθώς ήταν ήδη εξοικειωμένα με το θέμα.

5ο Βήμα: Δομημένη Επιχειρηματολογία Στη συνέχεια, ξεκινήσαμε την άσκηση 2 του βιβλίου της Γλώσσας. Ζωγραφίσαμε στον πίνακα τον Ιερό Βράχο της Ακρόπολης και τον χωρίσαμε στα δύο. Στη μία πλευρά καταγράψαμε τα επιχειρήματα υπέρ της Αθηνάς και στην άλλη τα επιχειρήματα υπέρ του Ποσειδώνα.

6ο Βήμα: Θεατρική Αναπαράσταση και Ψηφοφορία Στην ώρα της Θεατρικής Αγωγής, χωριστήκαμε σε ομάδες: μία υπέρ του Ποσειδώνα, μία υπέρ της Αθηνάς, μία που εκπροσωπούσε τους θεούς που θα αποφάσιζαν και μία που αποτελούσε τον λαό της Αθήνας. Οι ομάδες επιχειρηματολόγησαν για την επιλογή τους, αναπτύσσοντας δεξιότητες πειθούς και δημόσιου λόγου. Στο τέλος, πραγματοποιήσαμε ψηφοφορία, όπου κάθε παιδί ψήφισε γράφοντας την προτίμησή του σε αυτοσχέδια πινακάκια (θήκες από DVD) με μαρκαδόρο πίνακα.

Αποτέλεσμα και Συμπεράσματα Η εμπειρία της ανεστραμμένης τάξης αποδείχθηκε ιδιαίτερα επιτυχημένη! Τα παιδιά συμμετείχαν ενεργά, κατανόησαν σε βάθος το θέμα και ανέπτυξαν δεξιότητες κριτικής σκέψης και επιχειρηματολογίας. Μέσα από αυτή τη διαδικασία, το μάθημα έγινε διαδραστικό, ευχάριστο και ουσιαστικό. Η αναστραμμένη τάξη μάς έδειξε πώς η προετοιμασία στο σπίτι και η βιωματική μάθηση μπορούν να ενισχύσουν την εκπαιδευτική εμπειρία και να κάνουν τη γνώση πιο προσιτή και ελκυστική!

Η ελιά δώρο της Αθηνάς

padlet

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Η Ελιά δώρο της Αθηνάς. Ένα παράδειγμα ανεστραμμένης τάξης    

Η μάχη για την Αθήνα. Ένας μύθος “ζωγραφιά”

Ιαν 202528

Στο πλαίσιο της ανεστραμμένης τάξης, κατά τη διάρκεια του μαθήματος της Γλώσσας , στην 7η ενότητα, οι μαθητές μας είχαν την ευκαιρία να εξερευνήσουν ένα ενδιαφέρον θέμα μέσα από μια διαδραστική προσέγγιση. Επεξεργάστηκαν ένα padlet με κάποια βίντεο και υλικό από το ψηφιακό αποθετήριο Φωτόδεντρο που αφορούσε τη φιλονικία της Αθηνάς και του Ποσειδώνα για την ονοματοδοσία της πόλης της Αθήνας και το δέντρο της ελιάς.

Αφού παρακολούθησαν το υλικό, τα παιδιά κλήθηκαν να μοιραστούν στον τοίχο της κυψέλης μας στην  e-me πέντε λέξεις που έμαθαν από την επξεργασία του υλικού. Η μάχη για την Αθήνα 2 Από αυτές τις λέξεις, δημιουργήσαμε ένα εντυπωσιακό Word Art, το οποίο αποτυπώνει τη σκέψη και τη δημιουργικότητα των μαθητών μας.

Αυτή η δραστηριότητα όχι μόνο βοήθησε στην κατανόηση του μύθου, αλλά ενίσχυσε και την καλλιέργεια του λεξιλογίου και της φαντασίας τους.

Μείνετε συντονισμένοι για περισσότερες δημιουργικές δράσεις και εκπλήξεις!

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Η μάχη για την Αθήνα. Ένας μύθος “ζωγραφιά”    

“Η μάχη του πορτοκαλιού”…

Ιαν 202515
Περιγραφή δράσης  που πραγματοποιήθηκε από την κ. Βασιλική Μάντη, ψυχολόγο του 2ου Πειραματικού Δ. Σ. Ιωαννίνων και τηνεκπαιδευτικό της Δ΄τάξης κ. Ελισάβετ Παναγιωτοπούλου
Ενίσχυση δεξιοτήτων επίλυσης διαμάχης και ανοχής/αποδοχής των αντίθετων απόψεων. Τα παιδιά αναζήτησαν και στη συνέχεια έγινε συζήτηση στην τάξη σχετικά με εναλλακτικούς τρόπους διαχείρισης συγκρούσεων και αντιμετώπισης των διαφορετικών απόψεων.
Στόχοι ήταν η συνειδητοποίηση και κατανόηση της έννοιας του ομαδικού συναγωνισμού, η απόρριψη των ανταγωνιστών τάσεων και η ενίσχυση μιας περισσότερο ευέλικτης προσέγγισης κατά την αλληλεπίδραση στις ομαδικές δραστηριότητες.
Φώτο
από κάτω από: Ριξε μια ματιά..., Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο “Η μάχη του πορτοκαλιού”…    

Αγαπημένα μου παιδιά, ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ!

Ιαν 20251

Μικροί Πολίτες Έτοιμοι για Όλα: Μια Γιορτινή Επίσκεψη στην Πυροσβεστική Υπηρεσία Ιωαννίνων

Δεκ 202422

1 2                2 1

Την Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου 2024, οι μαθητές των Γ΄ και Δ΄ τάξεων του σχολείου πραγματοποίησαν εκπαιδευτική επίσκεψη στην Πυροσβεστική Υπηρεσία, στο πλαίσιο του προγράμματος για την προστασία από φυσικές καταστροφές. Προηγήθηκε προετοιμασία με επισκέψεις εκπροσώπων της Πυροσβεστικής και της Πολιτικής Προστασίας, ενώ οι μαθητές δημιούργησαν χριστουγεννιάτικες ζωγραφιές για τους πυροσβέστες και τραγούδησαν κάλαντα. Στην επίσκεψη, οι μαθητές παρακολούθησαν εκπαιδευτικά βίντεο και έμαθαν για τον εξοπλισμό και τις διαδικασίες της Πυροσβεστικής, ενώ συμμετείχαν ενεργά σε συζητήσεις. Η δράση ενίσχυσε τη συνεργασία και την επικοινωνία μεταξύ των μαθητών, προάγοντας την κοινωνική ευθύνη και τη σύνδεση του σχολείου με την τοπική κοινότητα.

 

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Μικροί Πολίτες Έτοιμοι για Όλα: Μια Γιορτινή Επίσκεψη στην Πυροσβεστική Υπηρεσία Ιωαννίνων    

“Ανακαλύπτοντας τις Χριστουγεννιάτικες Κάρτες: Μια Εκπαιδευτική Εμπειρία με Αναστραμμένη Τάξη και Δημιουργική Μάθηση”

Δεκ 202422

καρτες Καλά χριστουγεννα 1

Στα πλαίσια της ανακαλυπτικής μάθησης και της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας, οι μαθητές της Δ΄ Δημοτικού εξερεύνησαν τις χριστουγεννιάτικες κάρτες μέσα από τη μέθοδο της ανεστραμμένης τάξης. Αρχικά, παρακολούθησαν ένα βίντεο για την ιστορία της πρώτης χριστουγεννιάτικης κάρτας και τη διαδικασία δημιουργίας της, ενώ έμαθαν για κάρτες από διάφορες δεκαετίες. Στη συνέχεια, φέραν κάρτες από τις οικογένειές τους, δημιούργησαν ιστορίες βασισμένες σε αυτές και ανέλυσαν τα σύμβολα που συνδέονται με τα Χριστούγεννα. Η δραστηριότητα επεκτάθηκε με θεατρική δραματοποίηση, ενώ τα παιδιά διερεύνησαν τις παραδόσεις και τη σημασία των καρτών στη σύγχρονη εποχή, συνδυάζοντας το παρελθόν με την ψηφιακή τεχνολογία. Το μάθημα ενίσχυσε τη φαντασία, τη συνεργασία και την εκφραστικότητα των μαθητών, αναδεικνύοντας τη σημασία των ανθρώπινων σχέσεων.

 

 

 

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο “Ανακαλύπτοντας τις Χριστουγεννιάτικες Κάρτες: Μια Εκπαιδευτική Εμπειρία με Αναστραμμένη Τάξη και Δημιουργική Μάθηση”    

ΌΜΙΛΟΣ Δ΄τάξης 2024-2025″Μικροί Πολίτες έτοιμοι για όλα: Προετοιμάσου, Ενεργοποιήσου, Οραματίσου! Προστασία από τις Φυσικές Καταστροφές “

Δεκ 20248

Την Πέμπτη 5-12-2024 οι μαθητές της Δ΄ τάξης είχαν την τιμή να υποδεχτούν εκπροσώπους της Πολιτικής Προστασίας και της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας στην τάξη τους, στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού ομίλου που υλοποιείται φέτος με τίτλο “Μικροί Πολίτες έτοιμοι για όλα: Προετοιμάσου, Ενεργοποιήσου, Οραματίσου! Προστασία από τις Φυσικές Καταστροφέςκαι με θέμα την πρόληψη των φυσικών καταστροφών και την κατάλληλη κινητοποίηση σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης.

Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης, οι ειδικοί παρουσίασαν στους μαθητές τη σπουδαιότητα της πρόληψης και της προετοιμασίας, ενώ μοιράστηκαν πολύτιμες πληροφορίες σχετικά με την καθημερινή ασφάλεια. Συζητήθηκαν θέματα όπως η διαχείριση κινδύνων από φωτιές, σεισμούς και πλημμύρες, καθώς και οι σωστές ενέργειες που πρέπει να ακολουθήσουμε σε περιπτώσεις κρίσης.

Μάλιστα, η επίσκεψη περιλάμβανε και μια διαδραστική προσομοίωση συνθηκών σεισμού, μέσα από την οποία οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να εξασκηθούν στις σωστές κινήσεις και αντιδράσεις, όπως η παραμονή κάτω από σταθερά έπιπλα και η ομαλή εκκένωση του χώρου. Επιπλέον, οι εκπρόσωποι έδωσαν σαφείς οδηγίες για τη συμπεριφορά σε περίπτωση σεισμού στο σχολείο, αναδεικνύοντας την αξία της ψυχραιμίας και της συνεργασίας.

Στο πλαίσιο της ενημέρωσης, δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στη λειτουργία της γραμμής 112, του Ευρωπαϊκού Αριθμού Έκτακτης Ανάγκης. Οι μαθητές έμαθαν πώς και πότε πρέπει να καλέσουν τον αριθμό 112, καθώς και πώς αυτός μπορεί να σώσει ζωές σε κρίσιμες καταστάσεις. Η ενημέρωση αυτή αποτέλεσε συνέχεια του ομίλου της Παρασκευής 29/11/24, όπου η λειτουργία της γραμμής 112 είχε συζητηθεί εκτενώς, υποστηρίζοντας έτσι τη συνολική εκπαιδευτική προσπάθεια για την ευαισθητοποίηση των μαθητών.

Η επίσκεψη αποτέλεσε μια μοναδική εμπειρία για τους μαθητές, καθώς όχι μόνο απέκτησαν γνώσεις που θα τους είναι χρήσιμες για την ασφάλειά τους, αλλά ενίσχυσαν και την ευαισθητοποίησή τους ως ενεργοί πολίτες που μπορούν να συμβάλλουν στην προστασία του περιβάλλοντος και της κοινότητάς τους.

1

2

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο ΌΜΙΛΟΣ Δ΄τάξης 2024-2025″Μικροί Πολίτες έτοιμοι για όλα: Προετοιμάσου, Ενεργοποιήσου, Οραματίσου! Προστασία από τις Φυσικές Καταστροφές “    

Με ένα πιάτο τραχανά ο χειμώνας γίνεται γιορτή μες τη μικρή κουζίνα…

Δεκ 20248

Μελέτη Περιβάλλοντος: Η Δ’ Τάξη ετοιμάζει παραδοσιακή σούπα τραχανά, τοπικό προϊόν της Ηπείρου

Στο πλαίσιο του μαθήματος Μελέτη Περιβάλλοντος και της εκπαιδευτικής μας εργασίας με θέμα «Αναζήτηση των παραδοσιακών τοπικών προϊόντων», η Δ’ τάξη είχε την ευκαιρία να εστιάσει στον πλούτο της Ηπείρου και να γνωρίσει καλύτερα τα προϊόντα που προκύπτουν από την αξιοποίηση των τοπικών πρώτων υλών. Έτσι, προτείναμε τη δράση αυτή, ώστε οι μαθητές να γνωρίσουν τοπικά προϊόντα που μπορούν να αποτελέσουν μέρος ενός παραδοσιακού πρωινού φτιαγμένου αποκλειστικά από πρώτες ύλες του γεωγραφικού μας διαμερίσματος. Επιλέξαμε ως παράδειγμα ένα από τα πιο χαρακτηριστικά παραδοσιακά εδέσματα της περιοχής μας: την παραδοσιακή σούπα τραχανά.

Ο τραχανάς είναι ένα αυθεντικό τοπικό προϊόν που παράγεται από συνδυασμό σιταριού και γάλακτος ή γιαουρτιού, βασισμένος στις κτηνοτροφικές και γεωργικές παραδόσεις της Ηπείρου.

Η Δραστηριότητά μας

  1. Παρασκευή Τραχανά: Αρχικά, μάθαμε για τη διαδικασία παρασκευής του τραχανά, από την επιλογή των πρώτων υλών (σιτάρι, γάλα) μέχρι το ζύμωμα και την ξήρανση. Αντιληφθήκαμε τη σύνδεση των κτηνοτροφικών και γεωργικών προϊόντων με τη διατροφή μας.

  2. Μαγείρεμα: Στη συνέχεια, με τη βοήθεια των δασκάλων και των γονέων, μαγειρέψαμε τη σούπα τραχανά στην τάξη μας. Προσθέσαμε τοπικό βούτυρο, φρέσκο γάλα και λίγη φέτα, αναδεικνύοντας τη γεύση και την ποιότητα των τοπικών προϊόντων.

Μέσα από αυτή τη δράση κατανοήσαμε τη σημασία των τοπικών προϊόντων, όπως ο τραχανάς, για την ταυτότητα και τη διατροφή του τόπου μας, εξετάσαμε πώς οι πρώτες ύλες του γεωγραφικού μας διαμερίσματος, όπως το σιτάρι, το γάλα και η φέτα, μπορούν να συνδυαστούν για τη δημιουργία ενός παραδοσιακού και θρεπτικού πρωινού, συνδέσαμε τη γαστρονομία με το περιβάλλον και τις δραστηριότητες των ανθρώπων της περιοχής μας.

Τα προϊόντα του

από κάτω από: Χωρίς κατηγορία | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Με ένα πιάτο τραχανά ο χειμώνας γίνεται γιορτή μες τη μικρή κουζίνα…    
« Παλιότερα άρθραΠιο πρόσφατα άρθρα »
European SchoolRadio Logo
Δίκτυο 300x195 1
logo


Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων