11ο Επιμορφωτικό Σεμινάριο Κ.Ε.Θ.Ι.

Σας ενημερώνω σχετικά με το 11ο Επιμορφωτικό Σεμινάριο που υλοποιείται στην Τρίπολη, από το Κέντρο Ερευνών για Θέματα Ισότητας, Παρασκευή 25 & Σάββατο 26 Σεπτεμβρίου 2015 (Α΄ Κύκλος), καθώς και τη Δευτέρα 28 και  Τρίτη 29 Σεπτεμβρίου 2015 (Β΄ Κύκλος), στο πλαίσιο της υλοποίησης του Έργου «Ενθάρρυνση και υποστήριξη της συμμετοχής των γυναικών σε θέσεις πολιτικής ευθύνης και εκπροσώπησης σε εθνικό και ευρωπαϊκό επίπεδο πολιτικής».
Το επιμορφωτικό σεμινάριο θα περιλαμβάνει θεωρητικό μέρος και βιωματικά εργαστήρια και απευθύνεται σε γυναίκες αιρετές ή γυναίκες που επιθυμούν να λάβουν μέρος σε εκλογικές διαδικασίες, τόσο σε εθνικό όσο και σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Στόχος του σεμιναρίου είναι η εμψύχωση, η δικτύωση και η ενίσχυση των γυναικών προκειμένου να διεκδικήσουν και να πετύχουν, όχι μόνο τη συμμετοχή τους στις εκλογικές διαδικασίες, αλλά και την εκλογή τους.
Οι  γυναίκες που ενδιαφέρονται μπορούν να δηλώσουν άμεσα συμμετοχή μέσα από την ιστοσελίδα του Έργου www.gynaikes-politiki.gr (και ειδικότερα εδώ: http://goo.gl/QDIcvN).
Για όσες διαμένουν εκτός της πόλης της Τρίπολης, σε απόσταση άνω των 30 χιλιομέτρων, υπάρχει δυνατότητα κάλυψης εξόδων μετακίνησης και διανυκτέρευσης.
Το Πρόγραμμα του σεμιναρίου έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του Έργου.
Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να επισκεφθείτε την ιστοσελίδα του Έργου www.gynaikes-politiki.gr ή να επικοινωνήσετε τηλεφωνικά με την κ. Κατσαργύρη στο 210 3898009 (11.00 π.μ – 13.00 μ.μ).

Προκήρυξη Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών

Προκηρύχθηκε το νέο Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΠΜΣ) του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης Πανεπιστημίου Πατρών που παρέχει Μεταπτυχιακό Δίπλωμα στις Επιστήμες της Εκπαίδευσης – Master in Education (ΥΕΚ 990/τ.Β´/28-5-2015). Σο Δίπλωμα αυτό εξασφαλίζει παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια για τον διπλωματούχο και σε αυτό αναγράφεται η θεματική περιοχή της Διπλωματικής Εργασίας του φοιτητή. Η διάρκεια σπουδών είναι τέσσερα (4) εξάμηνα και η φοίτηση είναι υποχρεωτική.

Απαιτείται η συμπλήρωση ηλεκτρονικής αίτησης, έως τις 13 Σεπτεμβρίου.

Περισσότερες πληροφορίες: Παιδαγωγικό Τμήμα

Διαβάστε την προκήρυξη

Οι μύθοι και η ελιά. Διδακτικό Σενάριο Γλώσσας Δ΄ Δημοτικού

Στο Συνέδριο του Νέου Παιδαγωγού που πραγματοποιήθηκε 23 & 24 Μαΐου στην Αθήνα, με τους συναδέλφους Ισμήνη Κακαβά και Παναγιώτη Κακαβά, παρουσιάσαμε ένα σενάριο που αφορά στη διδασκαλία του κεφαλαίου «Οι μύθοι και η ελιά», της διδακτικής ενότητας «Η ελιά», της Γλώσσας της Δ΄ τάξης.

Σκοπός της διδακτικής παρέμβασης είναι η συνειδητοποίηση του επιχειρηματολογικού λόγου ως μέσου πειθούς μέσα από λογισμικά γενικής χρήσης, ψηφιακές εγκυκλοπαίδειες, συνεργατικά περιβάλλοντα (Google) καθώς επίσης και μέσω του προγραμματιστικού λογισμικού Scratch.

Στόχοι του σεναρίου είναι, οι μαθητές να:

  1. αντιλαμβάνονται τη σημασία και τη χρησιμότητα του επιχειρηματολογικού λόγου ως τρόπο πειθούς
  2. γνωρίζουν τους μύθους που σχετίζονται με την ελιά και να αντλούν επιπλέον πληροφορίες
  3. επισημαίνουν στον χάρτη περιοχές όπου ευδοκιμεί η ελιά
  4. αναπτύσσουν δεξιότητες επιχειρηματολογίας και συμβάλουν στην τελική διαμόρφωση μιας εργασίας

Δείτε την παρουσίαση εδώ

Η διδασκαλία της έννοιας της συμμετρίας

Στο Συνέδριο της Π.Ε.Σ.Σ. που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα 28 & 29 Μαρτίου στη Θεσσαλονίκη, παρουσιάσαμε (με τους συναδέλφους Κακαβά Κωνσταντίνο και Κακαβά Παναγιώτη) ένα διδακτικό σενάριο διάρκειας 6-8 ωρών, για τη διδασκαλία της έννοιας της συμμετρίας στη ΣΤ΄ τάξη με τη χρήση του λογισμικού Geogebra.

Η συγκεκριμένη διδασκαλία στοχεύει στην κατανόηση της έννοιας της συμμετρίας η οποία αξιοποιείται ήδη από την πρώτη τάξη του δημοτικού σχολείου. Στις μικρότερες τάξεις διδάσκεται η αξονική συμμετρία και στις μεγαλύτερες η κεντρική συμμετρία. Από μαθηματικής πλευράς η συμμετρία συνδέεται με τις έννοιες της Γεωμετρίας και με διάφορες εφαρμογές της (χαράξεις, μετατοπίσεις, μετρήσεις, συγκρίσεις, εύρεση σχέσεων ανάμεσα σε σχήματα κλπ.). Πολλές έρευνες έχουν δείξει πως οι μαθητές δυσκολεύονται στην κατανόηση των παραπάνω εννοιών και παρουσιάζουν γνωστικές ελλείψεις τόσο στην αξονική όσο και στην κεντρική συμμετρία. Έχει διαπιστωθεί ότι οι μαθητές κάνουν δύο διαφορετικούς τύπους σφαλμάτων. Είτε αναγνωρίζουν ως άξονα συμμετρίας κάποιον που στην πραγματικότητα δεν είναι είτε αδυνατούν να αναγνωρίσουν κάποιους πραγματικούς άξονες συμμετρίας (Berman, Zaslavsky & Leikin, 2000).

Επιλέξαμε να παρουσιάσουμε και το κέντρο συμμετρίας, το οποίο αποτελεί μία ιδιάζουσα περίπτωση της έννοιας της συμμετρίας, η οποία αναφέρεται στο ΑΠΣ πολύ περιορισμένα. Πιο συγκεκριμένα, δε γίνεται διάκριση στο κέντρο συμμετρίας, το οποίο περιέχει την περιστροφή κατά 180 μοίρες, και στην περιστροφή που γίνεται κατά διαφορετικό άνοιγμα γωνίας. Η κεντρική συμμετρία έχει ως χαρακτηριστικό γνώρισμα τη διατήρηση της απόστασης κάθε σημείου του αντικειμένου, από ένα και μοναδικό σταθερό σημείο (κέντρο συμμετρίας ή περιστροφής) για τη δημιουργία του συμμετρικού του. Διαφοροποιείται από την αξονική συμμετρία στην οποία κάθε σημείο του αντικειμένου διατηρεί την απόσταση από τον άξονα συμμετρίας.

Δείτε την παρουσίαση

Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης

Σας ενημερώσουμε για την έναρξη λειτουργίας του Μουσείου Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Διάσωσης Σχολικού Υλικού (ΕΚΕΔΙΣΥ) http://www.ekedisy.gr/category/mousio-scholikis-zois-ke-ekpedefsis/ .

Το Μουσείο στεγάζεται σε ένα ιδιαίτερο διατηρητέο, νεοκλασικό κτίριο στην οδό Τριπόδων 23, στην Πλάκα,  πολύ κοντά στο Μουσείο Ακρόπολης.

Στην επίσκεψή τους στο Μουσείο οι μαθητές/τριες θα έχουν την ευκαιρία  όχι μόνο να ξεναγηθούν στις συλλογές του Μουσείου που περιλαμβάνουν σχολικό υλικό και σχολικά βιβλία και να παρακολουθήσουν τα ανάλογα εκπαιδευτικά  προγράμματα αλλά και να ανακαλύψουν την ιστορία της περιοχής και των μνημείων που περιβάλλουν το Μουσείο, η ιστορία των οποίων ακολουθεί όλες τις χρονικές περιόδους της ιστορίας.

 

Το Μουσείο Σχολικής Ζωής και Εκπαίδευσης ξεκίνησε τη λειτουργία του με δράσεις:

  1. Συμμετοχή σε Εκθέσεις και Συνέδρια (Διεθνής Έκθεση Βιβλίου, Γιορτή Πολυγλωσσίας Δήμου Θεσσαλονίκης).http://www.ekedisy.gr/category/drasis/ektheseis/
  2. Διοργάνωση Πανελλήνιων Μαθητικών Διαγωνισμών (2ος Πανελλήνιος Μαθητικός Διαγωνισμός σε συνεργασία με το Τμήμα Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης του ΥΠΑΙΠΘ με θέμα «Η ιστορία του σχολείου μου».http://www.ekedisy.gr/2os-mathitikos-diagonismos-tou-ekedisi/
  3. Εκδόσειςhttp://www.ekedisy.gr/category/ekdoseis/
  4. Σεμινάρια εξ αποστάσεως.http://www.ekedisy.gr/ekpedeftika-seminaria-ex-apostaseos/
  5. Επιμορφωτικά προγράμματα για εκπαιδευτικούς, γονείς, φοιτητές.http://www.ekedisy.gr/seminaria-fevrouariou-martiou-2015/
  6. Εργαστήρια για παιδιά.http://www.ekedisy.gr/category/drasis/ergastiria-gia-pedia/
  7. Εκπαιδευτικά προγράμματα για σχολεία.http://www.ekedisy.gr/category/mousio-scholikis-zois-ke-ekpedefsis/

 

Αυτή την περίοδο κλείνουν οι επισκέψεις των σχολείων για τους μήνες Μάρτιο, Απρίλιο, Μάιο.

 

Στοιχεία επικοινωνίας

Τριπόδων 23, 10558

Τηλ.: 2103250341

web.: http://www.ekedisy.gr/

email:info@ekedisy.gr, ekedisy@gmail.com