Δείτε τη βραβευμένη ταινία “Το Παντοπωλείο”, συμπαραγωγή του Saferinternet Hellas & Art Productions https://www.youtube.com/watch?v=ceSUuKMr4xo
Μπορείτε να το ψηφίσετε έως 11 Δεκεμβρίου στη διεύθυνση: http://milpeer.eu/miler/
Συμμετοχή σε έρευνα – Re.Cri.Re.
Η αναπληρώτρια καθηγήτρια του ΑΠΘ κα Αυδή, συμμετέχει σε μια διεθνή έρευνα και έχει αναλάβει να συντονίσει το ερευνητικό κομμάτι στην Ελλάδα.
Το πρόγραμμα ReCriRe «Ανάμεσα στην αναπαράσταση της κρίσης και στην κρίση της αναπαράστασης. Πώς κρίση άλλαξε το συμβολικό τοπίο των Ευρωπαϊκών κοινωνιών και ταυτοτήτων. Επιπτώσεις για τις πολιτικές και για τη χάραξη των πολιτικών», αποτελεί μια κοινωνική έρευνα, η οποία επιχειρεί να διερευνήσει τις απόψεις και τις αναπαραστάσεις των ανθρώπων για τον τόπο στον οποίο κατοικούν καθώς και πώς αυτές οι αναπαραστάσεις συνδέονται με τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι σκέφτονται και νιώθουν.
Απώτερος στόχος είναι να σχεδιαστούν και να εφαρμοστούν πιο αποδοτικά, αποτελεσματικά και πολιτισμικά ευαισθητοποιημένα προγράμματα σε διάφορους τομείς (όπως για παράδειγμα, η εκπαίδευση, η προαγωγή της υγείας, η κοινωνική συνοχή, η κινητικότητα, η ασφάλεια και η αγορά εργασίας).
Όποιος/α θέλει να βοηθήσει στην έρευνα, ας συμπληρώσει το σχετικό ερωτηματολόγιο εδώ
Ανάπτυξη και παρουσίαση εφαρμογής «Το ράλι της προπαίδειας»
Συμμετέχουμε με τους συναδέφλους Παναγιώτη Κακαβά & Κωνσταντίνο Κακαβά, με εισήγηση στο Συνέδριο
“Η εκπαίδευση στην εποχή των Τ.Π.Ε.”, στο Ευγενίδειο Ίδρυμα.
Η εισήγησή μας έχει τίτλο Ανάπτυξη και παρουσίαση εφαρμογής «Το ράλι της προπαίδειας». Αφορά στην παρουσίαση της εφαρμογής που δημιουργήθηκε για την εξάσκηση των μαθητών της Β΄ Τάξης του Δημοτικού σχολείου στην εύρεση των γινομένων της προπαίδειας. Η εφαρμογή είναι βασισμένη στο λογισμικό οπτικού προγραμματισμού Scratch. Πρόκειται για μία εφαρμογή τύπου εξάσκησης και πρακτικής (drill and practice) και στοχεύει στην άσκηση των μαθητών με σκοπό να αναπτυχθούν οι γνώσεις και οι δεξιότητές τους. Απευθύνεται σε μαθητές οι οποίοι είναι εξοικειωμένοι και γνωρίζουν την προπαίδεια από το ένα έως το δέκα ή επιμέρους προπαίδειες των αριθμών. Μέσω της προτεινόμενης εφαρμογής γίνεται έλεγχος και αξιολόγηση των σχετικών γνώσεών τους. περιλαμβάνει δύο επιφάνειες που διαδοχικά εμφανίζονται στους μαθητές. Στην πρώτη επιφάνεια εμφανίζονται οι επιλογές που έχουν οι μαθητές στη διάθεσή τους για να εκκινήσουν τον αγώνα τους και που αποτελούν τη βάση των ερωτήσεων με τις οποίες θα αγωνιστούν. Υπάρχει η δυνατότητα επιλογής γινομένων του 1, του 2, κλπ., έως το 10 αλλά και η δυνατότητα συνδυασμένων γινομένων.περιλαμβάνει δύο επιφάνειες που διαδοχικά εμφανίζονται στους μαθητές. Στη δεύτερη επιφάνεια οι μαθητές εισέρχονται στο “αγωνιστικό” μέρος της εφαρμογής και προσπαθούν να βρουν τα σωστά αποτελέσματα των γινομένων που τους δίνονται. Συνεπώς, η εφαρμογή δεν απαιτεί καμία ιδιαίτερη γνώση από την πλευρά των μαθητών για να τη χρησιμοποιήσουν, αφού η μόνη δεξιότητα που απαιτείται είναι η πληκτρολόγηση αριθμών από το πληκτρολόγιο του υπολογιστή.
Δείτε την παρουσίαση εδώ
Το Ημερολόγιο Καταγραφής ως Μέσο Αξιολόγησης και Αναστοχασμού στην Ειδική Αγωγή
Πραγματοποιείται το προσεχές Σαββατοκύριακο, 7 & 8 Νοεμβρίου, στην Καλαμάτα, στο αμφιθέατρο Ν. Πολίτης της Σχολής Ανθρωπιστικών Επιστημών και Πολιτισμικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, το 25ο Πανελλήνιο Συνέδριο που διοργανώνει η Πανελλήνια Αντικωφωτική & Λογοθεραπευτική Οργάνωση (ΠΑΛΟ) σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου (Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών και Πολιτισμικών Σπουδών), το Τ.Ε.Ι. Πελοποννήσου ΣΕΥΠ, (Τμήμα Λογοθεραπείας) & τον Πανελλήνιο Επιστημονικό Σύλλογο Ειδικής Αγωγής (Π.Ε.Σ.Ε.Α.) με θέμα: «Τα άτομα με αναπηρία – ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στη σημερινή οικονομική και ανθρωπιστική κρίση. Σκέψεις και προτάσεις».
Στο Συνέδριο συμμετέχουμε με εισήγηση με τη συνάδελφο Κοντοπούλου Δέσποινα με θέμα: «Το Ημερολόγιο Καταγραφής ως Μέσο Αξιολόγησης και Αναστοχασμού στην Ειδική Αγωγή».
Το ημερολόγιο καταγραφής παρατηρήσεων αποτελεί ένα σημαντικό εργαλείο για την εφαρμογή και αξιολόγηση ενός εξατομικευμένου προγράμματος εκπαίδευσης. Είναι μια «ζωντανή» μέθοδος επίτευξης των εξατομικευμένων προγραμμάτων των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και δυνατότητες, αλλά και σημείο συνάντησης των γνώσεων και εμπειριών των εκπαιδευτικών. Αφορά στην καθημερινή ποιοτική καταγραφή και ανάλυση πληροφοριών, σκέψεων, ιδεών, απόψεων και δρώμενων του μαθητή, αλλά επίσης καταγραφή των προσωπικών παρατηρήσεων, εντυπώσεων και συναισθημάτων όλων όσων εμπλέκονται στην εκπαιδευτική διαδικασία (των εκπαιδευτικών του σχολείου, του διευθυντή, του σχολικού συμβόλου).
Στόχος της παρούσας εισήγησης είναι η ανάδειξη του ρόλου του ημερολόγιου καταγραφής. Στην μελέτη περίπτωσης που παρουσιάζουμε αναδεικνύεται η σημασία της σωστής καταγραφής και αξιοποίησης των πληροφοριών που συλλέχθηκαν στα πλαίσια του προγράμματος της παράλληλης στήριξης για την προετοιμασία και εφαρμογή ενός εξατομικευμένου προγράμματος εκπαίδευσης.
Σχεδιασμός Εφαρμογής Σύνθεσης Μουσικού Κειμένου με το Scratch
Στους χώρους του Πανεπιστημίου Πειραιώς, πραγματοποιείται 9-11 Οκτωβρίου 2015, το 7th Conference on Informatics in Education – Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση (7th CIE2015), διοργανώνεται από το Τμήμα Πληροφορικής του Πανεπιστημίου Πειραιώς και το Τμήμα Πληροφορικής του Ιονίου Πανεπιστημίου σε συνεργασία με την ΕΠΥ και εστιάζεται στην Πληροφορική, αλλά και στις ΤΠΕ στην εκπαίδευση. Καλύπτει τόσο τις βαθμίδες της τυπικής εκπαίδευσης –Δευτεροβάθμια (ΓΕΛ, ΕΠΑΛ, Γυμνάσια), Πρωτοβάθμια, Τριτοβάθμια- όσο και την μη τυπική εκπαίδευση.
Στο Συνέδριο συμμετέχουμε με εισήγηση με τους συναδέλφους Κακαβά Κωνσταντίνο και Κακαβά Παναγιώτη.
Η εισήγησή μας έχει στόχο να παρουσιάσει την εφαρμογή «Σύνθεση Μουσικού Κειμένου» η οποία σχεδιάστηκε με λογισμικό οπτικού προγραμματισμού, καλύπτοντας τους διδακτικούς στόχους που θέτει η διδασκαλία του μαθήματος της Μουσικής στις τελευταίες τάξεις του δημοτικού σχολείου. Με τρόπο απλό και παιγνιώδη οι μαθητές μπορούν να εφαρμόσουν όλες τις δυνατότητες που τους παρέχει το ανοιχτό αυτό λογισμικό, ώστε να δημιουργήσουν τις δικές τους μουσικές γραμμές. Μέσα από τη διαδικασία αυτή, οι μαθητές αποκτούν τις δεξιότητες που είναι αναγκαίες για τη συγγραφή ενός ορθού μουσικού κειμένου, αλλά ταυτόχρονα εξασκούνται και στις δεξιότητες προγραμματισμού, θέτοντας τις βάσεις για μια διδασκαλία που χρησιμοποιεί τις αρχές του εποικοδομισμού σε ένα ψηφιακό περιβάλλον.
Η εφαρμογή «Σύνθεση Μουσικού Κειμένου» αφορά στο μάθημα της Μουσικής και απευθύνεται σε μαθητές των μεγαλύτερων τάξεων του Δημοτικού και πιο συγκεκριμένα στους μαθητές της Δ΄ – ΣΤ΄ τάξης. Το περιεχόμενό της μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για μαθητές Γυμνασίου. Επιτρέπει τη δημιουργία μουσικών γραμμών από τους ίδιους τους μαθητές και τη σύνταξη σεναρίων που δημιουργούν μία ακουστική απεικόνιση του μουσικού κειμένου που συνέταξαν οι μαθητές. Απευθύνεται σε μαθητές οι οποίοι είναι εξοικειωμένοι με τη χρήση του λογισμικού Scratch και γνωρίζουν τις βασικές λειτουργίες του, καθώς και τον τρόπο χειρισμού των λειτουργιών του ήχου που παρέχει