Ο Εκπαιδευτικός ως Σύμβουλος στο Σύγχρονο Σχολείο

Εισαγωγή Το θέμα στο οποίο αναφέρεται η σημερινή μας εισήγηση, όπως δηλώνει και ο τίτλος της, είναι ο Εκπαιδευτικός ως Σύμβουλος στη σχέση του με τους μαθητές και τους γονείς. Δε θα αναφερθούμε στον ρόλο του Εκπαιδευτικού ως Σύμβουλος Επαγγελματικού Προσανατολισμού. Για τον Εκπαιδευτικό ως Σύμβουλο υπάρχουν αρκετές αναφορές. Οφείλουμε βέβαια εξαρχής να σημειώσουμε ότι …

Συνέχεια του άρθρου ‘Ο Εκπαιδευτικός ως Σύμβουλος στο Σύγχρονο Σχολείο’ »

Παραγωγή γραπτού λόγου

ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟΚΕΝΤΡΙΚΟ –  ΔΙΑΔΙΚΑΣΤΙΚΟ  ΜΟΝΤΕΛΟ  ΚΑΤΑ ΤΟ ΠΡΟΣΥΓΓΡΑΦΙΚΟ  ΣΥΓΓΡΑΦΙΚΟ  ΚΑΙ  ΜΕΤΑΣΥΓΓΡΑΦΙΚΟ  ΣΤΑΔΙΟ Ο εκπαιδευτικός δίνει έμφαση ταυτόχρονα και ισόβαθμα στη διαδικασία παραγωγής του γραπτού λόγου, στο περιεχόμενο και στο πλαίσιο διδασκαλίας του. Η κειμενοκεντρική προσέγγιση προτείνει ποικιλία διδακτικών τεχνικών στήριξης των μαθητών κατά το προσυγγραφικό, συγγραφικό και μετασυγγραφικό στάδιο, ώστε σε ένα πλαίσιο φθίνουσας καθοδήγησης …

Συνέχεια του άρθρου ‘Παραγωγή γραπτού λόγου’ »

Οι λειτουργίες της οικογένειας

Η οικογένεια, η οποία αποτελεί τον βασικότερο φορέα κοινωνικοποίησης, γιατί αναλαμβάνει το άτομο από τη στιγμή της γέννησής του και το επηρεάζει καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής του, μεταφέροντας του αξίες, πρότυπα και τρόπους συμπεριφοράς. Στο πλαίσιο των οικογενειακών σχέσεων το άτομο μαθαίνει τι είναι αποδεκτό και τι όχι, ταυτίζεται με ανθρώπους του περιβάλλοντος …

Συνέχεια του άρθρου ‘Οι λειτουργίες της οικογένειας’ »

Προωθείστε το…..

Προωθήστε το οπωσδήποτε…… Πολύ συχνά φθάνουν μηνύματα τα οποία έχουν τον τίτλο “προωθήστε το οπωσδήποτε”. Δυστυχώς, σχεδόν όλα από αυτά είναι hoax emails (απάτες). Σας θυμίζω μερικά από τα πιο γνωστά: (μπορείτε να τα διαβάσετε στο http://taxalia.blogspot.com/2010/10/hoax-emails.html 1, Είμαστε ο Νίκος και η Αγγελική Παπαδάκη και ζούμε στα Aνω Λιόσια. Eχουμε δύο παιδιά, την Ελένη, 11 ετών …

Συνέχεια του άρθρου ‘Προωθείστε το…..’ »

Πάολο Φρέιρε

Κεντρική φυσιογνωμία στο χώρο της χειραφετικής παιδαγωγική είναι ο Paulo Freire (1921-1996), ο οποίος υποστηρίζει ότι δεν υπάρχει ουδέτερη εκπαίδευση, αλλά λειτουργεί με στόχο την υποταγή του ανθρώπου ή την απελευθέρωσή του. Το “κλειδί” για να αποτελέσει η εκπαίδευση μέσο χειραφέτησης είναι ο προβληματισμός, η υποβολή ερωτήσεων και η διατύπωση αμφιβολιών, προβληματισμός που συνιστά το …

Συνέχεια του άρθρου ‘Πάολο Φρέιρε’ »