Η Πιπίνα, η αγαπημένη κούκλα της τάξης , μας έφερε ένα δώρο: τη ρομποτική μελισσούλα. Την επεξεργαστήκαμε, μάθαμε τι μπορεί να κάνει και έπειτα ήρθε η ώρα να παίξουμε μαζί της. Το κάθε παιδί κλήθηκε να οδηγήσει τη μέλισσα στο δικό του αρχικό γράμμα από το όνομά του. Μας βοήθησε το πλαστικό πλέγμα με σχεδιασμένα τετράγωνα 15Χ15 πάνω στα οποία υπήρχαν τα αρχικά γράμματα.
Το κάθε παιδί πρώτα έβρισκε το γράμμα του και τον ήχο του, ύστερα έδειχνε ποια διαδρομή ήθελε να ακολουθήσει και μετρούσαμε όλοι μαζί τα βήματα και τις κινήσεις (π.χ. μία στροφή δεξιά) που πρέπει να βάλει. Στο τέλος το κάθε παιδί έπρεπε να καθαρίσει τη μνήμη και να βάλει τη μέλισσα ξανά στην αρχική της θέση.
Ύστερα ψάχναμε να βρούμε πως θα τη βγάλουμε τη μέλισσα. Ακούστηκαν πολλά ονόματα όπως: Μαριγούλα, Κιτρινούλα, Μελισσούλα, beebot. Μετά από ψηφοφορία κέρδισε το όνομα beebot. Κατόπιν, ζωγραφίσαμε ελεύθερα τη μελισσούλα και γράψαμε το όνομά της σε φύλλο χαρτί.
Οι μαθητές αποκρυπτογραφούν τον κωδικό και ανακαλύπτουν το όνομά τους. Ο κώδικας περιλαμβάνει αριθμούς που κάθε ένας από αυτούς συμβολίζει ένα γράμμα, Π.χ: 1=Α, 2=Β, 3=Γ κ.ο.κ.
Στη συνέχεια και στα πλαίσια της ενασχόλησής μας με τον εαυτό και με τα χρώματα, διαβάσαμε το παραμύθι «ΕΛΜΕΡ, ο παρδαλός ελέφαντας». Αφού το συζητήσαμε και παίξαμε διάφορα παιχνίδια προσπαθήσαμε να βρούμε με τη σειρά τα γράμματα του ονόματος του Έλμερ. Το όνομα ήταν γραμμένο με κεφαλαία γράμματα σε πίνακα αναφοράς. Τα παιδιά το διασκέδασαν πολύ!
Συνεχίζοντας την ενασχόλησή μας με τα χρώματα, διαβάσαμε το βιβλίο του Έρικ Καρλ «Πες μου καφέ αρκούδα τι βλέπεις;».
Κάναμε πολλές σχετικές δραστηριότητες, όπως για παράδειγμα:
Τα παιδιά κλήθηκαν ατομικά να βρουν στο δάπεδο του bee bot π.χ. το κόκκινο πουλί. Έπειτα να ονοματίσουν τη διαδρομή που θα κάνουν π.χ. 1 μπροστά, 1 μπροστά, 1 στροφή, 1 μπροστά και να δουν αν τελικά θα φτάσει το ρομποτάκι στο στόχο του.
Στα πλαίσια της Εισαγωγής της Αγγλικής γλώσσας στο Νηπιαγωγείο με θέμα τα χρώματα έγινε αναφορά στην ιστορία του ΕΛΜΕΡ και την έννοια της αποδοχής και της διαφορετικότητας!
Αποδημητικά πουλιά είναι τα πουλιά που κάθε χρόνο μεταναστεύουν (φεύγουν από ένα τόπο και πάνε σε άλλον). Μετακινούνται το φθινόπωρο για πιο ζεστές χώρες καθώς δεν αντέχουν το κρύο και επιστρέφουν ξανά την άνοιξη, που ο καιρός αρχίζει να “γλυκαίνει” και γίνεται πιο ηλιόλουστος!
Γιατί όμως μεταναστεύουν τα πουλιά;
• Με τον ερχομό του χειμώνα, η εύρεση τροφής (σπόροι, έντομα) γίνεται πολύ δύσκολη.
• Για να αποφύγουν το βαρύ χειμώνα, ταξιδεύουν προς τις νότιες ζεστές χώρες όπου η τροφή είναι άφθονη κι εκεί ξεχειμωνιάζουν.
• Την άνοιξη επιστρέφουν στην “πατρίδα” τους.
• Στην “πατρίδα” τους φτιάχνουν φωλιές για να ζευγαρώσουν, γεννούν αυγά και μεγαλώνουν τα μικρά τους.
Η διαδρομή της μετανάστευσης…
• Δεν είναι ούτε εύκολη ούτε ομαλή.
• Διαρκεί μέρες ολόκληρες, αφού τα πουλιά έχουν να διανύσουν δεκάδες χιλιάδες χιλιόμετρα… •Μερικά πετούν κατά τη διάρκεια της ημέρας και ξεκουράζονται τη νύχτα, ενώ άλλα πετούν ασταμάτητα μέρα και νύχτα, οπότε τρώνε και κοιμούνται στον αέρα.
• Τα περισσότερα είδη πουλιών πετούν πάρα πολύ ψηλά κατά τη μετανάστευση και μπορούμε να τα δούμε με δυσκολία.
Πού βρίσκουν την ενέργεια που χρειάζονται για να κάνουν τόσο μεγάλα ταξίδια;
Τα αποδημητικά πουλιά τρώνε περισσότερο απ’ ό,τι συνηθίζουν πριν ξεκινήσουν το ταξίδι τους, ώστε να συγκεντρώσουν ενέργεια-δύναμη την οποία καταναλώνουν κατά τη διάρκεια της πτήσης.
Πώς προσανατολίζονται;
• Πρώτα από όλα τα οδηγεί το ένστικτό τους
• Πολλά πουλιά έχουν επίσης την ικανότητα να “διαβάζουν” το χάρτη του ουρανού σαν τους παλιούς ναυτικούς, ακολουθώντας τον ήλιο, τα αστέρια και τη σελήνη.
• Έχει επίσης αποδειχθεί ότι τα πουλιά αναγνωρίζουν τα μέρη από τα οποία περνούν, βάζοντας χαρακτηριστικά σημάδια στο μυαλό τους: βουνά, λίμνες, ποτάμια κ.α., όπως εμείς …
Η Φανταστική Φύση!
Ένα θηλυκό γεράκι με σύστημα δορυφορικού εντοπισμού τοποθετημένο στη Νότια Αφρική πριν μεταναστεύσει, ταξίδεψε μέχρι την Φινλανδία σε μόλις 42 ημέρες.
Κάλυψε πάνω από 10.000 χλμ, με απίστευτο μέσο όρο 230 χλμ την ημέρα. Είναι πραγματικά εκπληκτικό το γεγονός ότι το γεράκι έχει τραβήξει μια ευθεία γραμμή κατά μήκος της Αφρικανικής Ηπείρου (εκτός από όταν έπρεπε να πετάξει πάνω από το νερό) , αλλά πιο συναρπαστικό είναι ότι, σύμφωνα με το σήμα ιχνηλάτισης, το γεράκι έστριψε δεξιά στην πηγή του Νείλου (Σουδάν), ακολουθήστε την πορεία του ποταμού προς τη Μεσόγειο, πέταξε στην συνέχεια πάνω από τα μεσογειακά παράλια της Εγγύς Ανατολής, αλλά και από την ενδοχώρα και τα βόρεια παράλια της Τουρκία, κατά μήκος πηγών και ποταμών, για να ακολουθήσει στην συνέχεια ευθεία πορεία πετάγματος πάνω από την Ευρώπη.”
Γίναμε πουλιά…ψάχνουμε τις φωλίτσες μας!
Αινίγματα…φευγάτα!
Γνωριμία με την BeeBot, την “έξυπνη μέλισσα”. Το ρομπότ που βάζει τα παιδιά του νηπιαγωγείου στον κόσμο της ρομποτικής και του αλγοριθμικού τρόπου σκέψης!
Μάθαμε να την προγραμματίζουμε κι έτσι να εκτελεί τις οδηγίες που εμείς τις δίνουμε!
Φύλλα Εργασίας για γλώσσα, μαθηματικά και όχι μόνο!
Η ζωή γίνεται πολύ πιο όμορφη όταν μαθαίνουμε να χρησιμοποιούμε μερικές μικρές και ευγενικές λέξεις. Άλλωστε σε όλους μας αρέσει να ακούμε καλά λόγια! Ευχαριστώ, παρακαλώ και τόσες ακόμη ωραίες λεξούλες, ευγενικά θα πω!
ΤΙΤΛΟΣ ΒΙΒΛΙΟΥ: “Ευχαριστώ, παρακαλώ ευγενικά θα πω!” ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ: Joosse Barbara M. ISBN: 9789605690823
”Ευχαριστώ, παρακαλώ ευγενικά θα πω!”
Μαθαίνω Καλούς Τρόπους!
Στο σημερινό βίντεο μαθαίνουμε καλούς τρόπους. Τα παιδιά μαθαίνουμε μέσα από τα παραδείγματα πως να συμπεριφέρονται στις αντίστοιχες καταστάσεις. Ιδανικό για παιδιά προσχολικής ηλικίας και νήπια.
Οι κανόνες της τάξης με τραγούδι! “Οι κανόνες του σχολείου είναι θησαυροί”
Ένα από τα πρώτα πράγματα που κάνουμε στην αρχή της χρονιάς αλλά και κατά τη διάρκεια όλης της σχολικής χρονιάς είναι να μιλάμε με τα παιδιά για τους κανόνες της τάξης. Μια πολύ ωραία εναλλακτική είναι να τραγουδήσουμε και να χορέψουμε τους κανόνες.
Οι στίχοι ταιριάζουν στο γνωστό “Χαρωπά τα δυο μου χέρια τα χτυπώ” αφιερωμένο σε όλα τα μικρά μας που ξεκινούν το ταξίδι τους στη σχολική ζωή!
Τη Δευτέρα 7 Οκτωβρίου πραγματοποιήθηκε η πρώτη άσκηση σεισμού και ακραίων καιρικών φαινομένων με στόχο την ετοιμότητα μαθητών και εκπαιδευτικών σε περίπτωση σεισμού.
Σεισμός: πως προστατευόμαστε ;
Σήμερα (7/10/2024) πραγματοποιήσαμε στο Νηπιαγωγείο μας την πρώτη άσκηση αντιμετώπισης του Σεισμού και ακραίων καιρικών φαινομένων σύμφωνα με τις οδηγίες του Υπουργείου Παιδείας. Στην Ελλάδα που είναι μία χώρα με έντονη σεισμική δραστηριότητα, η απόκτηση γνώσεων για την σωστή αντιμετώπιση του φαινομένου του σεισμού πρέπει να αρχίζει από την προσχολική ηλικία. Συζητήσαμε με τα παιδιά για την έννοια του σεισμού, καταγράφηκαν οι πρότερες γνώσεις τους και μέσα από εικόνες και βίντεο τα παιδιά έμαθαν πότε γίνεται σεισμός, τι συμβαίνει στο εσωτερικό της γης και τι πρέπει να κάνουμε στην περίπτωση σεισμού όταν βρισκόμαστε στο σχολείο.
Όταν οι κυρίες πουν “παιδιά γίνεται σεισμός” και ακούσουν το πρώτο σφύριγμα, όλα τα παιδάκια χωρίς να τρέχουν σκύβουν κάτω από το τραπέζι , καλύπτουν το κεφάλι του με το ένα χέρι και με το άλλο κρατούν το πόδι του τραπεζιού. Το σύνθημα μας:
Σκύβω -Καλύπτομαι – Κρατιέμαι
Όταν ακούσουν από τις κυρίες για δεύτερη φορά σφύριγμα και πουν: ”όλα εντάξει παιδιά”, τα παιδιά σηκώνονται και καλύπτοντας το κεφάλι τους συγκεντρώνονται στο σημείο που ορίσαμε, κάνουν γραμμούλα (τρενάκι) μπροστά από την έξοδο κινδύνου . Βγαίνουμε έξω χωρίς να τρέχουμε ή να προσπερνάμε. Τους κινδύνους και την έννοια του ΠΑΝΙΚΟΥ τους έχουμε συζητήσει αναλυτικά με τα παιδιά.
Δείξαμε στα παιδιά το σημείο συγκέντρωσης (εξωτερική μπροστινή αυλή) και εξηγήσαμε ότι πρέπει να είναι ήσυχα και να ακούν τις οδηγίες των νηπιαγωγών τους.
Η ΧΕΛΩΝΑ ΤΟΥ ΣΕΙΣΜΟΥ! τραγουδάκι για το σεισμό!
Χρήσιμες συμβουλές!
Σχέδιο εκκένωσης του σχολείου μας!
Τι χρειάζομαι όταν γίνεται σεισμός;
Βραβεία συμμετοχής σε αντισεισμική άσκηση!
Ασκήσεις αντιμετώπισης σεισμού και ακραίων καιρικών φαινομένων θα επαναλαμβάνονται κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους.
Οι παππούδες παρέχουν μια σχέση ζωτικής σημασίας στα παιδιά. Παρέχουν φύλαξη και φροντίδα στα παιδιά και μπορούν να δώσουν πολλές συμβουλές για την ανατροφή τους. Ειδικά σε περιπτώσεις φτώχειας, ανεργίας και άλλες κρίσιμες καταστάσεις των γονέων, οι παππούδες μπορούν πραγματικά να προσφέρουν σημαντική υποστήριξη και να βοηθήσουν πάρα πολύ τα παιδιά να διαμορφώσουν μια αίσθηση περί φυσιολογικής σχέσης.
Εκτός απ’ το ότι παρέχουν ένα πρότυπο υγιούς σχέσης, οι παππούδες δίνουν στα παιδιά μια αίσθηση ασφάλειας και προστασίας, μια σύνδεση με την πολιτιστική τους κληρονομιά και μια συντροφιά στο παιχνίδι και στην εξερεύνηση. Ο ρόλος του παππού και της γιαγιάς είναι απ’ τους πιο σημαντικούς στην διαμόρφωση της προσωπικότητας των νεώτερων γενεών, επιδρώντας, ως επί το πλείστον, θετικά στη ζωή των εγγονών τους, παρέχοντας φροντίδα και φύλαξη αλλά και βαθιές συναισθηματικές σχέσεις μαζί τους…και πάντα θα έχουν μια ξεχωριστή θέση στην καρδιά όλων μας!
Ο ΓΕΡΟ ΠΑΠΠΟΥΣ ΚΟΙΜΑΤΑΙ! (το αγαπημένο μας)
Ο παππούκας μου μεγαλώνει… Αλλά αυτός είναι ο παππούκας μου, και γι’ αυτό τον αγαπάω!
Στο βραβευμένο της βιβλίο η Alte’s αφηγείται μια τρυφερή ιστορία για την ξεχωριστή σχέση μεταξύ ενός παππού και του εγγονού του. Το πανέμορφο αυτό εικονογραφημένο βιβλίο, το αφιερώνει σε “όλες τις γιαγιάδες και όλους τους παππούδες”.
“Η μαγεία της ιστορίας βρίσκεται στη λιτή εικονογράφηση και στην ησυχία της αφήγησης… Σαν να σου ψιθυρίζει κάποιος κάτω απ’ τα σκεπάσματα”.
Μα τους αγαπώ πολύ!!! Φύλλα εργασίας, σχετικό λεξιλόγιο, χειροτεχνία-κάρτα!
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή