Η Παγκόσμια Ημέρα για τα Δικαιώματα του Παιδιού γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 20 Νοεμβρίου, με αφορμή την επέτειο υιοθέτησης από τη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ, το 1989, της Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού.
Παρά τα διεθνή κείμενα προστασίας των παιδιών, που σε πολλές χώρες αποτελούν κενό γράμμα, εκατομμύρια παιδιά εξακολουθούν να υποφέρουν από τη φτώχεια και να στερούνται της στοιχειώδους σχολικής εκπαίδευσης, εκατοντάδες χιλιάδες υφίστανται τις τραγικές συνέπειες συρράξεων και οικονομικού χάους, δεκάδες χιλιάδες ακρωτηριάζονται στους πολέμους και πολλά ακόμη ορφανεύουν ή και σκοτώνονται από τον ιό του AIDS και από άλλες ασθένειες. Τα στοιχεία και οι αριθμοί είναι καταπέλτης στο εφησυχασμό της συνείδησης.
Το παζλ των δικαιωμάτων των παιδιών!
Πρωταρχικός σκοπός όλης της ανθρωπότητας θα έπρεπε να είναι: «Ένα καλύτερο μέλλον για κάθε παιδί».
Παρατήρηση από το πληροφοριακό υλικό, βιβλίων και εικόνων…
Αφόρμηση η διήγηση της ιστορίας “Η κυρά Δημοκρατία” της ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑΣ ΑΡΜΕΝΑΚΟΥ
Την κυρά Δημοκρατία όλοι την αγαπούν στο μικρό χωριό, γι’ αυτό τη διάλεξαν για αρχηγό. Τι θα συμβεί όμως όταν η κυρία Ρία η Δικτατορία πάρει με τη βία όλη την εξουσία; Μπορούν οι άνθρωποι να ζήσουν ευτυχισμένοι χωρίς τη Δημοκρατία; Ένα παραμύθι για να εξηγήσουμε στα παιδιά την αξία της Δημοκρατία και για να θυμόμαστε ότι: Όλοι μαζί, όλοι μαζί, είμαστε πάντα πιο δυνατοί.
Τι ονειρεύεται η Δημοκρατία;
Τι μπορεί να δείχνει αυτό το έργο του ζωγράφου;
Δέντρο που μοσχοβολά.
Ήλιος που ταξιδεύει ψηλά.
Μιλιά που ακούγεται παντοτινά.
Όνειρα χουχουλιάζουν, τυλιγμένα στα ζεστά.
Κήπος ανθισμένος που μοσχοβολά.
Ραδιόφωνο που λέει τα νέα “θαρρετά”.
Αστέρι λαμπερό, που τις νύχτες τριγυρνά.
Τραγούδι, που ακούγεται σε κάθε γειτονιά.
Ιστορία που γράφεται με αίμα και καρδιά.
Αηδόνι που κελαηδά ξανά και ξανά.
Λ.Ρ
Ανασύνθεση και αντιστοίχιση της λέξης ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
Αγαπημένο μας βιβλίο…ΝΤΕΝΕΚΕΔΟΥΠΟΛΗ της ΕΥΓΕΝΙΑΣ ΦΑΚΙΝΟΥ
Κουκλο-παίζουμε την “Ντενεκεδούπολη” της Ε. Φακίνου!
Τραγούδι…Ντενεκεδούπολη!
Παίξαμε το αγαπημένο και καθιερωμένο κουκλοθέατρο!
Το πάζλ της Δημοκρατίας!
Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο, ένα αγαπημένο τραγούδι όλων των παιδιών. Προσφέρεται για πολύ όμορφες δραστηριότητες στο σχολείο. Έχει συνδεθεί με τον εορτασμό της επετείου του Πολυτεχνείου!
Το τραγουδήσαμε…το ζωγραφίσαμε…το κάναμε χειροτεχνία!
Τα γενέθλια είναι μια από τις σημαντικότερες μέρες στη ζωή του κάθε ανθρώπου, μικρού ή μεγάλου και η μοναδική που είναι αποκλειστικά δική του, εμείς επιλέγουμε να τη ζήσουμε με τα παιδιά μας που μας χαρίζουν χαρά και πολλά χαμόγελα!
Είναι ωραίο να εκτιμούμε το υπέροχο δώρο που λέγεται ζωή και είμαστε ευγνώμονες που έχουμε την υγεία μας και ανθρώπους που μας αγαπούν και ομορφαίνουν τη ζωή μας!
Κάθε χρόνο στις 8 Νοεμβρίου, η Εκκλησία γιορτάζει τη σύναξη των Παμμέγιστων αρχαγγέλων Μιχαήλ και Γαβριήλ, καθώς και των υπολοίπων Ασωμάτων και Ουράνιων Αγγελικών Ταγμάτων. Οι Αρχάγγελοι Μιχαήλ και Γαβριήλ παρουσιάζονται συνήθως με σπαθί ή σκήπτρο στο δεξί χέρι, σύμβολο της εξουσίας που τους χάρισε ο Θεός. Στο αριστερό δε χέρι τους, είθισται να κρατούν μια σφαίρα , η οποία συμβολίζει τον κόσμο. Ο Αρχάγγελος Μιχαήλ μάλιστα είναι ο προστάτης των αιθέρων και της Πολεμικής Αεροπορίας.
Γιορτή της Πολεμικής Αεροπορίας . Τι πετάει στο διαδίκτυο, ποιες οι εμπειρίες μας από τα αεροπλάνα και πόσο αρέσει στους ανθρώπους να πετάνε από τα αρχαία χρόνια.
Παρακολουθήσαμε τον μύθο του Δαίδαλου και του Ίκαρου.
Η Πιπίνα, η αγαπημένη κούκλα της τάξης , μας έφερε ένα δώρο: τη ρομποτική μελισσούλα. Την επεξεργαστήκαμε, μάθαμε τι μπορεί να κάνει και έπειτα ήρθε η ώρα να παίξουμε μαζί της. Το κάθε παιδί κλήθηκε να οδηγήσει τη μέλισσα στο δικό του αρχικό γράμμα από το όνομά του. Μας βοήθησε το πλαστικό πλέγμα με σχεδιασμένα τετράγωνα 15Χ15 πάνω στα οποία υπήρχαν τα αρχικά γράμματα.
Το κάθε παιδί πρώτα έβρισκε το γράμμα του και τον ήχο του, ύστερα έδειχνε ποια διαδρομή ήθελε να ακολουθήσει και μετρούσαμε όλοι μαζί τα βήματα και τις κινήσεις (π.χ. μία στροφή δεξιά) που πρέπει να βάλει. Στο τέλος το κάθε παιδί έπρεπε να καθαρίσει τη μνήμη και να βάλει τη μέλισσα ξανά στην αρχική της θέση.
Ύστερα ψάχναμε να βρούμε πως θα τη βγάλουμε τη μέλισσα. Ακούστηκαν πολλά ονόματα όπως: Μαριγούλα, Κιτρινούλα, Μελισσούλα, beebot. Μετά από ψηφοφορία κέρδισε το όνομα beebot. Κατόπιν, ζωγραφίσαμε ελεύθερα τη μελισσούλα και γράψαμε το όνομά της σε φύλλο χαρτί.
Οι μαθητές αποκρυπτογραφούν τον κωδικό και ανακαλύπτουν το όνομά τους. Ο κώδικας περιλαμβάνει αριθμούς που κάθε ένας από αυτούς συμβολίζει ένα γράμμα, Π.χ: 1=Α, 2=Β, 3=Γ κ.ο.κ.
Στη συνέχεια και στα πλαίσια της ενασχόλησής μας με τον εαυτό και με τα χρώματα, διαβάσαμε το παραμύθι «ΕΛΜΕΡ, ο παρδαλός ελέφαντας». Αφού το συζητήσαμε και παίξαμε διάφορα παιχνίδια προσπαθήσαμε να βρούμε με τη σειρά τα γράμματα του ονόματος του Έλμερ. Το όνομα ήταν γραμμένο με κεφαλαία γράμματα σε πίνακα αναφοράς. Τα παιδιά το διασκέδασαν πολύ!
Συνεχίζοντας την ενασχόλησή μας με τα χρώματα, διαβάσαμε το βιβλίο του Έρικ Καρλ «Πες μου καφέ αρκούδα τι βλέπεις;».
Κάναμε πολλές σχετικές δραστηριότητες, όπως για παράδειγμα:
Τα παιδιά κλήθηκαν ατομικά να βρουν στο δάπεδο του bee bot π.χ. το κόκκινο πουλί. Έπειτα να ονοματίσουν τη διαδρομή που θα κάνουν π.χ. 1 μπροστά, 1 μπροστά, 1 στροφή, 1 μπροστά και να δουν αν τελικά θα φτάσει το ρομποτάκι στο στόχο του.
Στα πλαίσια της Εισαγωγής της Αγγλικής γλώσσας στο Νηπιαγωγείο με θέμα τα χρώματα έγινε αναφορά στην ιστορία του ΕΛΜΕΡ και την έννοια της αποδοχής και της διαφορετικότητας!
Αποδημητικά πουλιά είναι τα πουλιά που κάθε χρόνο μεταναστεύουν (φεύγουν από ένα τόπο και πάνε σε άλλον). Μετακινούνται το φθινόπωρο για πιο ζεστές χώρες καθώς δεν αντέχουν το κρύο και επιστρέφουν ξανά την άνοιξη, που ο καιρός αρχίζει να “γλυκαίνει” και γίνεται πιο ηλιόλουστος!
Γιατί όμως μεταναστεύουν τα πουλιά;
• Με τον ερχομό του χειμώνα, η εύρεση τροφής (σπόροι, έντομα) γίνεται πολύ δύσκολη.
• Για να αποφύγουν το βαρύ χειμώνα, ταξιδεύουν προς τις νότιες ζεστές χώρες όπου η τροφή είναι άφθονη κι εκεί ξεχειμωνιάζουν.
• Την άνοιξη επιστρέφουν στην “πατρίδα” τους.
• Στην “πατρίδα” τους φτιάχνουν φωλιές για να ζευγαρώσουν, γεννούν αυγά και μεγαλώνουν τα μικρά τους.
Η διαδρομή της μετανάστευσης…
• Δεν είναι ούτε εύκολη ούτε ομαλή.
• Διαρκεί μέρες ολόκληρες, αφού τα πουλιά έχουν να διανύσουν δεκάδες χιλιάδες χιλιόμετρα… •Μερικά πετούν κατά τη διάρκεια της ημέρας και ξεκουράζονται τη νύχτα, ενώ άλλα πετούν ασταμάτητα μέρα και νύχτα, οπότε τρώνε και κοιμούνται στον αέρα.
• Τα περισσότερα είδη πουλιών πετούν πάρα πολύ ψηλά κατά τη μετανάστευση και μπορούμε να τα δούμε με δυσκολία.
Πού βρίσκουν την ενέργεια που χρειάζονται για να κάνουν τόσο μεγάλα ταξίδια;
Τα αποδημητικά πουλιά τρώνε περισσότερο απ’ ό,τι συνηθίζουν πριν ξεκινήσουν το ταξίδι τους, ώστε να συγκεντρώσουν ενέργεια-δύναμη την οποία καταναλώνουν κατά τη διάρκεια της πτήσης.
Πώς προσανατολίζονται;
• Πρώτα από όλα τα οδηγεί το ένστικτό τους
• Πολλά πουλιά έχουν επίσης την ικανότητα να “διαβάζουν” το χάρτη του ουρανού σαν τους παλιούς ναυτικούς, ακολουθώντας τον ήλιο, τα αστέρια και τη σελήνη.
• Έχει επίσης αποδειχθεί ότι τα πουλιά αναγνωρίζουν τα μέρη από τα οποία περνούν, βάζοντας χαρακτηριστικά σημάδια στο μυαλό τους: βουνά, λίμνες, ποτάμια κ.α., όπως εμείς …
Η Φανταστική Φύση!
Ένα θηλυκό γεράκι με σύστημα δορυφορικού εντοπισμού τοποθετημένο στη Νότια Αφρική πριν μεταναστεύσει, ταξίδεψε μέχρι την Φινλανδία σε μόλις 42 ημέρες.
Κάλυψε πάνω από 10.000 χλμ, με απίστευτο μέσο όρο 230 χλμ την ημέρα. Είναι πραγματικά εκπληκτικό το γεγονός ότι το γεράκι έχει τραβήξει μια ευθεία γραμμή κατά μήκος της Αφρικανικής Ηπείρου (εκτός από όταν έπρεπε να πετάξει πάνω από το νερό) , αλλά πιο συναρπαστικό είναι ότι, σύμφωνα με το σήμα ιχνηλάτισης, το γεράκι έστριψε δεξιά στην πηγή του Νείλου (Σουδάν), ακολουθήστε την πορεία του ποταμού προς τη Μεσόγειο, πέταξε στην συνέχεια πάνω από τα μεσογειακά παράλια της Εγγύς Ανατολής, αλλά και από την ενδοχώρα και τα βόρεια παράλια της Τουρκία, κατά μήκος πηγών και ποταμών, για να ακολουθήσει στην συνέχεια ευθεία πορεία πετάγματος πάνω από την Ευρώπη.”
Γίναμε πουλιά…ψάχνουμε τις φωλίτσες μας!
Αινίγματα…φευγάτα!
Γνωριμία με την BeeBot, την “έξυπνη μέλισσα”. Το ρομπότ που βάζει τα παιδιά του νηπιαγωγείου στον κόσμο της ρομποτικής και του αλγοριθμικού τρόπου σκέψης!
Μάθαμε να την προγραμματίζουμε κι έτσι να εκτελεί τις οδηγίες που εμείς τις δίνουμε!
Φύλλα Εργασίας για γλώσσα, μαθηματικά και όχι μόνο!
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή