Αφού μάθαμε τι είναι τελικά φυτό, γίναμε Μικροί κηπουροί και φυτέψαμε βολβούς σε γλάστρες και πειραματιστήκαμε να δούμε αν τελικά ισχύουν όλα αυτά που είχαμε συζητήσει σε προηγούμενο μάθημα. Συγκεκριμένα, είχαμε συζητήσει πως για να αναπτυχθεί ένα φυτό, θέλει χώμα, νερό, αέρα, ήλιο και αγάπη.
Έτσι αποφασίσαμε λοιπόν, να βάλουμε μία γλάστρα στο ντουλάπι για να μην έχει φως, μία σε σακούλα για να μην έχει αέρα, μία να μην ποτίζεται και η άλλη να τα έχει όλα.
Τα αποτελέσματα της πρώτης και της δεύτερης εβδομάδας έδειξαν πως οι γλάστρες στο ντουλάπι και στη σακούλα πέταξαν κοτσάνι, ενώ οι άλλες αναμένουμε ακόμα….
Φυτέψαμε φασόλια σε σακουλάκια συσκευασίας και τα κολλήσαμε στο παράθυρο για να έχουν φως….
Σα να μεγάλωσαν λίγο…..
Αφού μεγάλωσαν πολύ,αποφασίσαμε να τα μεταφυτεύσουμε σε μεγαλύτερη γλάστρα…
Φυτέψαμε και στη γλάστρα της αυλής για να μη μείνει παραπονεμένη…..
Μετά τη κηπουρική, συζητήσαμε τα μέρη του λουλουδιού….
Παίξαμε με το ρομποτάκι Beebot και το προγραμματίσαμε να μαζέψει τη γύρη απ΄ τα λουλουδάκια
Όμως για να επιβιώσουν τα λουλουδάκια, χρειάζονται και τις μελισσούλες για να πάρουν το νέκταρ τους, τη γύρη τους και να το κάνουν μέλι. Χωρίς τις μέλισσες τα λουλούδια μας δε θα έχουν ζωή. Έτσι, ξεκινήσαμε να μιλάμε για τις μέλισσες…
Φτιάξαμε μέλισσες από χαρτόνι και τις κρεμάσαμε στην ομπρέλα της Ευφροσύνης, της οποίας είχε σπάσει και εμείς την αξιοποιήσαμε….
Τις ζωγραφίσαμε στο καβαλέτο….
Φτιάξαμε το σπίτι της μέλισσας από χαρτόνι: κόψαμε εξάγωνα και κολλήσαμε στα κελιά μακαρόνια πένες και μέσα σ αυτά ζωγραφίσαμε τα μέλη της κυψέλης: Βασίλισσα, κηφήνας και εργάτριες.
Χορέψαμε το χορό της μέλισσας, ακούγοντας κλασική μουσική, όπως η άνοιξη του Βιβάλντι (ξυπνούσαν τα λουλουδάκια με τα μελισσάκια και χόρευαν ρυθμικά) το πέταγμα της μέλισσας του Κόρσακωφ(τα μελισσάκια μάζευαν τη γύρη απ’ τα λουλουδάκια) και η Καταιγίδα του Μπετόβεν (τα μελισσάκια έτρεχαν στη κυψέλη να σωθούν).
Ψηφίσαμε την αγαπημένη μας δράση και το διατυπώσαμε σε ένα ανοιχτού τύπου φύλλο εργασίας…
Παίξαμε παιχνίδια με τις μέλισσες, σειραθέτηση, μοτίβα, αντιστοίχηση
Άλλες ανοιξιάτικες δράσεις που κάναμε ήταν να φτιάξουμε ταΐστρες για τα πουλάκια
Μιλήσαμε και καταγράψαμε και άλλα έντομα. Έτσι, εκτός απ τη μέλισσα ασχοληθήκαμε και με τη πεταλούδα. Συγκεκριμένα, διαβάσαμε το παραμύθι “μια πεινασμένη κάμπια”, το αναδιηγηθήκαμε, το παίξαμε και μιλήσαμε για το κύκλο ζωής της πεταλούδας, τις ζωγραφίσαμε και τέλος φτιάξαμε το δικό μας παραμύθι.
https://www.storyjumper.com/book/read/155459841/644cd2a19c23
Φτιάξαμε τα μαγιάτικα στεφάνια μας