Ετήσιο Σχέδιο Δράσης Εργαστηρίων Δεξιοτήτων 2023-24

0

Συγγραφέας: ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΣΤΕΙΡΙΟΥ ΛΙΒΑΔΕΙΑΣ | Κατηγορία Γενικά, Εργαστήρια Δεξιοτήτων, Πρωινό | , στις 15-10-2023

Στις 21 Σεπτεμβρίου  η Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου και εκπαιδευτικός του Πρωινού Τμήματος Χριστίνα Κυδώνα συνέταξε το ετήσιο σχέδιο δράσης της σχολικής μονάδας για την εφαρμογή των Εργαστηρίων  Δεξιοτήτων λαμβάνοντας υπόψη το σκοπό αυτών που είναι η ενίσχυση της καλλιέργειας ήπιων δεξιοτήτων ,δεξιοτήτων ζωής, τεχνολογίας και επιστήμης στους μαθητές και μαθήτριες και τους επιμέρους στόχους που είναι η μάθηση μέσω ομαδοσυνεργατικής, δημιουργικής και κριτικά αναστοχαζόμενης διδακτικής μεθοδολογίας, ενίσχυση των δεξιοτήτων ζωής, διαμεσολάβησης και υπευθυνότητας ,ενίσχυση των δεξιοτήτων ψηφιακής μάθησης, τεχνολογίας και προγραμματιστικής   σκέψης. Επίσης έλαβε υπόψη το υλικό επιμόρφωσης για τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων στην ειδικά διαμορφωμένη ψηφιακή πλατφόρμα του ΙΕΠ, τα αποτελέσματα της ανάλυσης SWOT ,δηλαδή, τα  δυνατά και τα αδύνατα σημεία του σχολείου, καθώς και τις ευκαιρίες και τις απειλές που υπάρχουν, τις ανάγκες των μαθητών/τριών.

Τα στάδια υλοποίησης των επιμέρους εργαστηρίων θα ακολουθήσουν κυρίως τη διδακτική προσέγγιση της διαδικα σίας του τεχνικού σχεδιασμού( προσδιορισμός ανάγκης, έρευνα στις ανάγκες του προβλήματος , ανάπτυξη πιθανών λύσεων, επιλογή της βέλτιστης λύσης, κατασκευή πρωτοτύπων, αξιολόγηση της λύσης, επικοινωνία της λύσης επανασχεδιασμός).Παράλληλα, θα αξιοποιηθούν παιγνιώδεις δράσεις και σύγχρονες στρατηγικές-ρουτίνες σκέψης   (βλέπω-σκέφτομαι-αναρωτιέμαι, ερωταποκρίσεις, τι σε κάνει να το λες-δημιουργικές συγκρίσεις, καταιγισμός ιδεών).

Απόφαση σχετικά με το Σχέδιο Δράσης των Ε.Δ. ανά θεματικό κύκλο είναι:

1ος θεματικός κύκλος: Ζω καλύτερα-Ευ ζην

Θέμα: Ασφάλεια-Πρόληψη Τίτλος “Δε μαλώνω, δε μαλώνω, αγκαλιά μεγάλη απλώνω”

Βασικοί στόχοι:

  • καλλιέργεια των δεξιοτήτων του21ου αιώνα.
  • δεξιότητες ζωής και κοινωνικές δεξιότητες
  • ομαλή ψυχοκοινωνική ανάπτυξη των μαθητών
  • πρόληψη περιστατικών σχολικής βίας

Διάρκεια :περίπου 7 εβδομάδες(5ως 7 εργαστήρια των 2 ή 3 ωρών την εβδομάδα).

Περίοδος υλοποίησης: Οκτώβριος-Νοέμβριος

2ος θεματικός κύκλος: Φροντίζω το Περιβάλλον 

Θέμα: Φυσικές Καταστροφές

Τίτλος: “Προστατέψτε το δάσος είναι πηγή ζωής”

Βασικοί στόχοι:

  • καλλιέργεια των δεξιοτήτων του21ου αιώνα.
  • ανάδειξη σχέσεων και αλληλεπιδράσεων φυσικού και ανθρωπογενούς περιβάλλοντος
  • την αξία του δασικού οικοσυστήματος
  • εντοπισμός απειλών
  • ανάδειξη προληπτικών μέτρων

Διάρκεια :περίπου 7 εβδομάδες(5ως 7 εργαστήρια των 2 ή 3 ωρών την εβδομάδα).

Περίοδος υλοποίησης: Δεκέμβριος-Φεβρουάριος

 

DSCN3870DSCN3809DSCN3864DSCN3747

 

3ος θεματικός κύκλος: Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ-Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη

Θέμα: Συνεργασία

Τίτλος “Συνεργασία στο νηπιαγωγείο”

Βασικοί στόχοι:

  • καλλιέργεια των δεξιοτήτων του21ου αιώνα.
  • ανάπτυξη δεξιοτήτων συνεργασίας
  • δεξιότητες ζωής ,επικοινωνίας
  • κοινωνικές δεξιότητες
  • δεξιότητες του νου

Διάρκεια :περίπου 7 εβδομάδες(5ως 7 εργαστήρια των 2 ή 3 ωρών την εβδομάδα).

Περίοδος υλοποίησης: Φεβρουάριος-Μάρτιος

4ος θεματικός κύκλος: Δημιουργώ και Καινοτομώ-Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία(STEM)

Θέμα:STEM-Εκπαιδευτική Ρομποτική

Τίτλος:” Οι μικροί μετεωρολόγοι”

Βασικοί στόχοι:

  • καλλιέργεια των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα.
  • ανάπτυξη δεξιοτήτων και πρακτικές υπολογιστικής σκέψης

Διάρκεια :περίπου 7 εβδομάδες(5ως 7 εργαστήρια των 2 ή 3 ωρών την εβδομάδα).

Περίοδος υλοποίησης: Απρίλιος-Μάιος

DSCN2471DSCN3200DSCN2438DSCN4018DSCN2415

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς