Αρχή του μήνα και αποφασίσαμε να νοικοκυρέψουμε λίγο τα ντουλάπια με τα παιχνίδια μας. Χωριστήκαμε σε 4 ομάδες και ξεκινήσαμε τις ομαδοποιήσεις των ζώων και την ταξινόμηση των υπόλοιπων παιχνιδιών.Διαβάσαμε το βιβλίο της Γιολάντας Τσορώνη και με αρκετή ενσυναίσθηση φανταστήκαμε πώς ένιωθαν οι ήρωες και ποιες πράξεις θα μπορούσαν να είχαν κάνει.
Αλκυονίδες μέρες
Παρακολουθήσαμε το μύθο της Αλκυόνης και του Κύηκα.Καταγράψαμε σε εννοιολογικό χάρτη τις γνώσεις μας για το πτηνό.Συνθέσαμε τη λέξη Αλκυόναμε κεφαλαία και με μικρά.Φτιάξαμε σε ψηφιακό παζλ την εικόνα της Αλκυόνης.Κόψαμε μεγάλα ράμφη, τα κολλήσαμε στη μάσκα μαςφτιάξαμε τη μάσκα της Αλκυόνηςκαι μετατραπήκαμε σε πτηνά.Λύσαμε αινίγματα ομοιοκατάληκτα με την Αλκυόνη.Απαντήσαμε σε ερωτήσεις κατανόησης.Τσαλακώσαμε εφημερίδες και τις μετατρέψαμε σε βράχο,κολλήσαμε την Αλκυόνη και τα αυγά της και ετοιμάσαμε το ατομικό μας καδράκι.
Το γράμμα Κ,κ
Βρήκαμε λέξεις που αρχίζουν από κ, το εντοπίσαμε και το κυκλώσαμε, παρακολουθήσαμε την ιστορία των 3 κοκαλιάρικων καραμελών
Διαβάσαμε το γλωσσοδέτη του “κουτούτσικου κροκόδειλου” και κάναμε κατασκευή έναν κλόουν.Γράψαμε στον πίνακα το γράμμα και γράψαμε λέξεις στη γωνιά της γραφής.
Η γιορτή της Αγάπης
Παρακολουθήσαμε την ιστορία “Η δύναμη της Αγάπης” (απ’ το 3,55′ έως το 12,20′).
Αναφέραμε στην ολομέλεια ποιους ανθρώπους έχουμε στην καρδιά μας.
Παρακολουθήσαμε ένα βίντεο για την Αγάπη.Ζωγραφίσαμε τα γλυκά με τα γράμματα της λέξης “Αγάπη” με το χρώμα που μας ζητούσε το φύλλο εργασίας.Χωρίσαμε τις καρδιές με τα γράμματα που έχουμε μάθεικαι τα παιδιά κλήθηκαν να ενώσουν τα κεφαλαία με τα πεζά.Γράψαμε λέξεις που σχετίζονται με τη γιορτή του Αγίου Βαλεντίνου.Βάψαμε τις πατούσες μας με κόκκινο χρώμα, κάναμε τυπώματα στο χαρτίτα βάλαμε σε πλαίσιο και γράψαμε με τα γράμματά μας το μήνυμα για τα αγαπημένα μας πρόσωπα.Διαβάσαμε το βιβλίο “Πού να απλώσω τόση αγάπη”;Τα παιδιά ζωγράφισαν δύο χέρια, έκοψαν καρδιές και τις κόλλησαν τη μία πάνω στην άλλη για να δώσουν τρισδιάστατη όψη, γράψαμε αυτό που θέλαμε να πούμε στους αγαπημένους μαςκαι περάσαμε σε bar code την ηχογραφημένη φωνή τους για να ολοκληρωθεί η έκπληξη.Διαβάσαμε την ιστορία του Πρίγκιπα Λεμόνη και της όμορφης Κρεμμύδως.Ακολουθήσαμε τις οδηγίες και κάναμε Pixel art στο χαρτί. Κατόπιν, γράψαμε το αποτέλεσμα της μαγικής εικόνας.Συνθέσαμε τις πράσινες, χωρισμένες καρδιές, αυτή τη φορά ενώνοντας τις ποσότητες.Μαθηματική άσκησηΦτιάξαμε κάρτες για να εκφράσουμε την αγάπη μας.Οι κάρτες μαςΟι ευχές μας στο εσωτερικό της κάρταςΚόψαμε, ζωγραφίσαμε και κολλήσαμε ένα στέμμα για τη γιορτή της Αγάπης.Ποζάραμε με σκέρτσο φορώντας το.Βρήκαμε τις κρυμμένες λέξεις στο κρυπτόλεξο της Αγάπης.
Απόκριες
Σε ιστόγραμμα καταγράψαμε τις πρότερες γνώσεις των παιδιών για τις Απόκριες.Παρακολουθήσαμε ένα ενημερωτικό βίντεο.Ζωγραφίσαμε τη στολή που θα θέλαμε να φορέσουμε στο καρναβάλι.Κόψαμε στοιχεία του προσώπου του κλόουνφυσήξαμε τις σερπαντίνες μας και τις κολλήσαμε σε ένα παλιό cd για μαλλιάκαι φτιάξαμε αστείους κλόουν.Απαντήσαμε σε ερωτήσεις σχετικές με τις Απόκριες.και λύσαμε τους γρίφους του καρναβαλιού.Λύσαμε το εικονόλεξο της Αποκριάς.Διαβάσαμε το αγαπημένο βιβλίο της Ζωρζ Σαρή.Μετρήσαμε τις ποσότητες σε καθεμία σειρά από τα αποκριάτικα είδη.Ακολουθήσαμε τις οδηγίεςανάλογα με τα χρώματα και τα σχήματα.Συνεχίσαμε τα μοτίβαγια να διακοσμήσουμε το καπέλο του κλόουν.Πραγματοποιήσαμε διδακτική επίσκεψη στον “παλιό Νερόμυλο”. Είδαμε πώς παράγεται το αλεύρι, μάθαμε τα βότανα της περιοχής, είδαμε το ξενοδοχείο των εντόμων και το στεγνωτήριο του σιταριούκαι φάγαμε το δεκατιανό μας δίπλα στη σόμπα με προϊόντα από το αλεύρι που είχε παραχθεί απ’ τον μύλο.Τρέξαμε, παίξαμε στον κήπο του μυλωνά,σκαρφαλώσαμε στα δέντρα και στην επιστροφή μας στο σχολείοζωγραφίσαμε τα αγαπημένα μας της εκδρομής.και γράψαμε το όνομα του μύλου.Επιλέξαμε το αγαπημένο μας ζώοκαι ετοιμάσαμε μάσκες για τις Απόκριες.Παρακολουθήσαμε στον διαδραστικό πίνακα τις “Χρυσές σερπαντίνες” του Ε. Τριβιζά.Συνθέσαμε κομμάτια παζλ με θέματα αποκριάτικακαι συνθέσαμε τα πρόσωπα των κλόουν.Παρακολουθήσαμε την ιστορία του γουρλομάτη γάιδαρου, μεταμορφώσαμε το κεφαλαίο Γ στον ήρωα της ιστορίας και γράψαμε σε φύλλο εργασίας και το κεφαλαίο και το πεζό.
Τα γράψαμε και στον ασπροπίνακα, βρήκαμε λέξεις που αρχίζουν από αυτό και διαβάσαμε τον γλωσσοδέτη απ’ το βιβλίο του Ε. Τριβιζά.Συμπληρώσαμε τα φύλλα εργασίας και γράψαμε λέξεις από Γ,γ.Με σύμμαχο τη λιακάδα, τσικνίσαμε στο προαύλιο του σχολείου με τους γονείς μαςκαι τηρήσαμε το έθιμο της Τσικνοπέμπτης με πλούσιο μπουφέ και ψητά.Κάναμε μία επανάληψη στα τελευταία 5 γράμματα που έχουμε μάθει και γράψαμε λέξεις.Παρακολουθήσαμε κι άλλο βίντεο για τη γιορτή της Απόκριας.Γράψαμε λέξειςπου σχετίζονται με τη γιορτή αυτή.Αποτυπώσαμε σε χαρτόνι τις παλάμες μας και τις μετατρέψαμε σε κλόουν.Γυμναστήκαμε με αποκριάτικακινητικά παιχνίδια.Μάθαμε τον αριθμό 2.Τον γράψαμε στον πίνακα.Τον εντοπίσαμε ανάμεσα σε άλλους αριθμούς.Μετρήσαμε ποσότητες σε διάφορα υλικά της τάξης.Παίξαμε το παιχνίδι του κρυμμένου θησαυρού με τον αριθμό 2και ο καθένας βρήκε τον αριθμό που είχε πρωταρχικά επιλέξει.Παίξαμε με το Μοντεσσοριανό υλικό μας.
Μιλήσαμε για τα Κούλουμα και τα φαγητά που τρώμε την Καθαρά Δευτέρα.
Κόψαμε φωτογραφίες τροφίμων και τα ομαδοποιήσαμε ανάλογα με το αν είναι νηστίσιμα ή όχι.Κόψαμε σε χαρτόνι εξάγωνο και ζωγραφίσαμε σχέδια σχετικά με τις Αποκριές.Προσθέσαμε γλωσσοπίεστρα για σκελετό και χρωματιστή ουρά κι έτοιμοι οι χαρταετοί μας.Παρακολουθήσαμε βίντεο για το γράμμα Σ,σ,ς, το γράψαμε στον πίνακα, μάθαμε τον γλωσσοδέτη του σκαντζόχοιρου που σιδερώνει,τα εντοπίσαμε ανάμεσα σε άλλα γράμματα και συμπληρώσαμε ένα φύλλο εργασίας,μετατρέψαμε το Σ το κεφαλαίο σε σαύρα και γράψαμε λέξεις που αρχίζουν από αυτό.Ζωγραφίσαμε αξεσουάρ του κλόουνβάλαμε κορνίζα στην κατασκευή μαςπροσθέσαμε τη φωτογραφία μας και γράψαμε τη λέξη “Κλόουν“.
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή