Από τα Χριστούγεννα που με την συνοδεία ενός μαντολίνο σκαρώσαμε την ευχο-μαντινάδα μας στα πλαίσια του εθνικού έργου eTwinning “Χριστουγεννιάτικες Κάρτες με Μαντινάδες” τα παιδιά εκδήλωσαν το ενδιαφέρον τους για την μουσική και τα μουσικά όργανα. Πολύ συχνά ζητούν να παίξουν στην γωνιά της μουσικής, τραγουδούν και σκαρώνουν τα δικά τους στιχάκια και τις δικές τους μελωδίες. Επίσης αγαπούν τα τραγούδια και τα μουσικοκινητά δρώμενα τα οποία έχον μια ξεχωριστή θέση σχεδόν καθημερινά στο πρόγραμμά μας φέτος. Έτσι λοιπόν αποφασίσαμε να προσπαθήσουμε να εντάξουμε την θεματική αυτήν στο εκπαιδευτικό προγραμματισμό του 3ου τριμήνου ώστε να ασχοληθούμε εκτενέστερα.
Η γνωριμίας μας με την μουσική βασίστηκε στο καταπληκτικό υλικό που βρίσκεται στο παρακάτω σύνδεσμο:
➡ Μαθαίνουμε για τις κατηγορίες των μουσικών οργάνων
💡 πηγή: http://dreamskindergarten.blogspot.com/2011/05/blog-post_29.html
➡ Η μουσική στην τέχνη
➡ Παλαμάκια μουσικής
➡ Δοκιμάζουμε κι εμείς. Ο κύριος ρυθμός – μοτίβο 1 – μοιάζει με αυτό:
➡ Δοκιμάζουμε και αυτό!
➡ ΕΝΝΟΙΕΣ ΕΝΤΑΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΡΚΕΙΑ
ΕΝΤΑΣΗ: Χτυπάμε παλαμάκια δυνατά και σιγά
- Τραγουδάμε το αγαπημένο μας τραγούδιδυνατά και σιγά
- Λέμε τις ημέρες της εβδομάδας δυνατά και σιγά
- Χτυπάμε το ταμπουρινο δυνατά και σιγά
- Η νηπιαγωγός χτυπάει το ταμπουρίνο δυνατά και τα παιδιά πηδάνε – το χτυπάει σιγά και τα παιδιά περπατάνε στα τέσσερα.
- Η νηπιαγωγός σηκώνει τα χέρια – τα παιδιά χτυπάνε παλαμάκια δυνατά, η νηπιαγωγός κατεβάζει τα χέρια – τα παιδιά χτυπάνε παλαμάκια σιγανά.
ΔΙΑΡΚΕΙΑ:
- Η νηπιαγωγός χτυπάει το τριγωνάκι με διάρκεια τα παιδιά μένουν ακίνητα, το χτυπάει κοφτά τα παιδιά πηδάνε επιτόπου.
Επίσκεψη του Μουσείου “Θύραθεν” στο Νηπιαγωγείο μας
Οι μουσικοί του Μουσείο Θύραθεν μας παρουσίασε ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα κατάλληλα σχεδιασμένα για την νηπιακή ηλικία με βιωματικό χαρακτήρα και δια δραστικότητα βασισμένο στη Μουσική παράδοση.
Τα παιδιά ταξίδεψαν μέσω ψηφιακής- διαδραστικής ξενάγησης μουσικά σε πολλές χώρες του κόσμου ενώ παράλληλα ήρθαν σε επαφή με τα Μουσικά όργανα του Μουσείου. Προσέγγισαν τη μουσική παράδοση και τις ποικίλες εκφάνσεις της, κατηγοριοποίησαν τα όργανα τονώνοντας τη συλλογικότητα και αυτοπεποίθηση τους. Τέλος ήρθαν σε επαφή την έννοια του ρυθμού και αυτοσχεδιάζουν με ιδιόφωνα μουσικά όργανα.
Οι μουσικοί μας έδειξαν τα παραδοσιακά μουσικά όργανα που έφεραν μαζί τους. Ακούσαμε τον ήχο τους, μας έπαιξαν γνωστά κρητικά τραγούδια και μας τραγούδησαν
Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία επίσης να πιάσουν στα χέρια τους τα μουσικά όργανα και να παίξουν με αυτά. Η χαρά τους ήταν πραγματικά μεγάλη!
Τέλος φτιάξανε με την καθοδήγηση των μουσικών ιδιόφωνα μουσικά όργανα τα οποία φυσικά πήρα μαζί τους στο σπίτι!
Ευχαριστούμε θερμά το Μουσείο “Θύραθεν” και τους μουσικούς του για την όμορφη αυτή εκπαιδευτική εμπειρία!