Η κυρία μουσική!

Από τα Χριστούγεννα που με την συνοδεία ενός μαντολίνο σκαρώσαμε την ευχο-μαντινάδα μας στα πλαίσια του εθνικού έργου eTwinning “Χριστουγεννιάτικες Κάρτες με Μαντινάδες” τα παιδιά εκδήλωσαν το ενδιαφέρον τους για την μουσική και τα μουσικά όργανα. Πολύ συχνά ζητούν να παίξουν στην γωνιά της μουσικής, τραγουδούν και σκαρώνουν τα δικά τους στιχάκια και τις δικές τους μελωδίες. Επίσης αγαπούν τα τραγούδια και τα μουσικοκινητά δρώμενα τα οποία έχον μια ξεχωριστή θέση σχεδόν καθημερινά στο πρόγραμμά μας φέτος.  Έτσι λοιπόν αποφασίσαμε να προσπαθήσουμε να εντάξουμε την θεματική αυτήν στο εκπαιδευτικό προγραμματισμό του 3ου τριμήνου ώστε να ασχοληθούμε εκτενέστερα.

Η γνωριμίας μας με την μουσική βασίστηκε στο καταπληκτικό υλικό που βρίσκεται στο παρακάτω σύνδεσμο:

https://www.elniplex.com/%CF%8E%CF%81%CE%B1-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CE%BC%CE%BF%CF%85%CF%83%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CE%BF%CE%BB%CE%B1-%CF%84%CE%B1-%CE%BC%CE%B1%CE%B8%CE%AE%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B1-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%80%CF%81%CE%BF/

 

οθόνης 332 οθόνης 333 οθόνης 334 οθόνης 335 οθόνης 336 οθόνης 337

➡  Μαθαίνουμε για τις κατηγορίες των μουσικών οργάνων


ΜΟΥΣΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ ΤΑΞΙΔΕΥΟΥΝ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ

 

 

ΜΟΥΣΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ ΜΟΥΣΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ ΟΡΓΑΝΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΜΟΥΣΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ ΜΟΥΣΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ ΕΓΧΟΡΔΑ ΜΟΥΣΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ ΤΗΣ ΣΥΜΦΩΝΙΚΗΣ ΟΡΧΗΣΤΡΑΣ ΧΑΛΚΙΝΑ ΠΝΕΥΣΤΑ

 💡  πηγή: http://dreamskindergarten.blogspot.com/2011/05/blog-post_29.html 

 

 

 ➡  Η μουσική στην τέχνη

3a093ccb42182961facda9c1a0fa33cd muse of music musica antica f85a429ee79f70dfa29c5260bc6d0d50Charles Spencelayh 1865 – 1958 Englisha young musicianChilde Hassam at the pianoFernando Botero THE MUSICIANS 1991Jan Kupecký Portrait of the Court Musician Josef LembergerkalantalirarisLK Leger 3 Musiciansmatisse musiqueMignard Pierre 1612 1695 Calliope Uranie et Terpsichoremusician 1 ray daal

➡  Παλαμάκια μουσικής

 ➡  Δοκιμάζουμε κι εμείς. Ο κύριος ρυθμός – μοτίβο 1 – μοιάζει με αυτό:

Pattern 1

 

 ➡  Δοκιμάζουμε και αυτό!

 ➡  ΕΝΝΟΙΕΣ ΕΝΤΑΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΡΚΕΙΑ

ΕΝΤΑΣΗ: Χτυπάμε παλαμάκια δυνατά και σιγά

  • Τραγουδάμε το αγαπημένο μας τραγούδιδυνατά και σιγά
  • Λέμε τις ημέρες της εβδομάδας δυνατά και σιγά
  • Χτυπάμε το ταμπουρινο δυνατά και σιγά
  • Η νηπιαγωγός χτυπάει το ταμπουρίνο δυνατά και τα παιδιά πηδάνε – το χτυπάει σιγά και τα παιδιά περπατάνε στα τέσσερα.
  • Η νηπιαγωγός σηκώνει τα χέρια – τα παιδιά χτυπάνε παλαμάκια δυνατά, η νηπιαγωγός κατεβάζει τα χέρια – τα παιδιά χτυπάνε παλαμάκια σιγανά.

οθόνης 340 οθόνης 341 οθόνης 342

ΔΙΑΡΚΕΙΑ:

  • Η νηπιαγωγός χτυπάει το τριγωνάκι με διάρκεια τα παιδιά μένουν ακίνητα, το χτυπάει κοφτά τα παιδιά πηδάνε επιτόπου.

οθόνης 339

Επίσκεψη του Μουσείου “Θύραθεν” στο Νηπιαγωγείο μας

Οι μουσικοί του Μουσείο Θύραθεν μας παρουσίασε  ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα κατάλληλα σχεδιασμένα για την νηπιακή ηλικία με βιωματικό χαρακτήρα και δια δραστικότητα βασισμένο στη Μουσική παράδοση.

Τα παιδιά ταξίδεψαν μέσω ψηφιακής- διαδραστικής ξενάγησης μουσικά σε πολλές χώρες του κόσμου ενώ παράλληλα ήρθαν σε επαφή με τα Μουσικά όργανα  του Μουσείου.  Προσέγγισαν τη μουσική παράδοση και τις ποικίλες εκφάνσεις της, κατηγοριοποίησαν τα όργανα τονώνοντας τη συλλογικότητα και αυτοπεποίθηση τους. Τέλος ήρθαν σε επαφή την έννοια του ρυθμού και αυτοσχεδιάζουν με ιδιόφωνα μουσικά όργανα. 

279751108 519359039916340 8974005862483476142 n 279898175 963185324565950 2615112777570140116 n 280115410 475273094352273 3839123985650231233 n280397109 675890923497398 8106550577330767915 n279970067 772100827090701 546750624157259728 n

 

Οι μουσικοί μας έδειξαν τα παραδοσιακά μουσικά όργανα που έφεραν μαζί τους. Ακούσαμε τον ήχο τους, μας έπαιξαν γνωστά κρητικά τραγούδια και μας τραγούδησαν

Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία επίσης να πιάσουν στα χέρια τους τα μουσικά όργανα και να παίξουν με αυτά. Η χαρά τους ήταν πραγματικά μεγάλη!

278531716 1483244368757153 9144009588991962589 n 279775997 536322918001567 1106478984206653487 n 279785913 685061336086745 1315538524953155144 n 279791043 1189242885180117 1082753083357221705 n 279850925 413490870284663 3186733376104513877 n 279872278 379820654160561 4744462756094629 n 279900398 373080708090446 7928976642468400921 n 279905830 773714840282353 7812572849449922245 n 279920260 970154617004868 5116480037444800127 n 279931096 664579801297519 5333612377371134735 n 279959801 320261030179847 6970243273222114469 n 279971383 753161275692028 2241950369942539659 n 280030487 1049924375625651 7751812279703751284 n 280032866 1308318223026391 1078947717798129483 n 280123339 1072700916968841 748102755483399522 n 280155583 533910988339359 8518370046388849644 n 280202355 496978825442064 5684856143430372571 n 280223540 319246146861643 4876475176741684594 n

Τέλος φτιάξανε με την καθοδήγηση των μουσικών ιδιόφωνα μουσικά όργανα τα οποία φυσικά πήρα μαζί τους στο σπίτι!

279956462 542904703882736 6751840493378291383 n

279799734 2361309740674182 6065329092146934456 n  280030849 504996334634808 4660106373770170354 n

 

Ευχαριστούμε θερμά το Μουσείο “Θύραθεν” και τους μουσικούς του για την όμορφη αυτή εκπαιδευτική εμπειρία!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *