Ρουτίνες σκέψης. Color-Symbol-Image

Παιδαγωγικός δείκτης Π1- Παιδοκεντρικές και βιωματικές τεχνικές ή μέθοδοι που χρησιμοποιούνται από τους διδάσκοντες προκειμένου να γίνει το μάθημα πιο ελκυστικό και αποδοτικό.

Ρουτίνες σκέψης είναι στρατηγικές που συμβάλλουν στην καλλιέργεια δεξιοτήτων του νου, και ειδικότερα στην επέκταση και εμβάθυνση της σκέψης των μαθητών, στην ανάπτυξη κριτικο-στοχαστικής, αναστοχαστικής/μεταγνωστικής, δημιουργικής σκέψης (Project Zero’s Thinking Routines Toolbox του Harvard Graduate School of Education)

Ξεκινάμε να γνωριζόμαστε δειλά- δειλά με τις ρουτίνες σκέψης μέσω των εργαστηρίων δεξιοτήτων και συγκεκριμένα στο Θεματικό κύκλο: Ζω καλύτερα- Ευ ζην, Υποθεματική: Ψυχική Υγεία, Τίτλος: “Κάθε αλλαγή μια φωτεινή αρχή! Μικρές ηλιαχτίδες ενδυνάμωσης και φροντίδας μέσα από το…παράθυρο”.

Στο 4ο εργαστήριο με τίτλο “Εγώ και οι συμμαθητές μου. Κανόνες- συμβόλαιο” παίζουμε το παιχνίδι “Μάρμαρο- ξεμάρμαρο”, όπου επιλέγεται με λάχνισμα ένας κυνηγός, που “μαρμαρώνει” τους φίλους του μόλις τους πιάσει. Σε δεύτερη φάση επιλέγονται περισσότεροι κυνηγοί, οι οποίοι “μαρμαρώνουν” με ανοιχτά πόδια όποιον πιάσουν, δίνοντας τη δυνατότητα στους υπόλοιπους να “ξεμαρμαρώσουν” τους φίλους τους περνώντας κάτω από τα πόδια τους.

marmaro xemarmaro

Αφού τα παιδιά έπαιξαν το παιχνίδι τηρώντας πολύ προσεκτικά τους κανόνες προχωρήσαμε σε συζήτηση- αναστοχασμό της δραστηριότητας σε σχέση με το πώς ένιωσαν σαν κυνηγοί και σαν μαρμαρωμένοι και στις δύο φάσεις, τι τους δυσκόλεψε στην πρώτη φάση και τι στη δεύτερη, τι τους άρεσε ή όχι στους κανόνες, τι θα μπορούσαν ενδεχομένως να αλλάξουν.

Συνεχίσαμε με την αξιοποίηση της  ρουτίνας σκέψης Color (Χρώμα)- Symbol (Σύμβολο)- Image (Εικόνα)

-Αν μπορούσατε να ζωγραφίσετε το πώς νιώσατε, με τι χρώμα θα το ζωγραφίζατε;

-Τι θα ήταν αυτό;

-Μπορείτε να ζωγραφίσετε μια εικόνα μ’ αυτό;

roytina skepshs1

roytina skepshs2